Taidanpa olla aika erikoinen volvofanaatikko, kun olen omistanut enemmän Alfoja kuin Volvoja... Volvoja on ollut 3kpl, joka ei tosiaankaan ole paljon, kun otetaan huomioon kaikki omistamani autot. BMW-merkkisiä on ollut 2kpl, 3, jos Mini lasketaan.
Että sellainen volvofanaatikko.
1-sarjan Coupe nyt vaan on ihan käsittämättömän ruma. Ei sille voi mitään. Autona se toki voi olla vaikka kuinka hyvä.
Kumma muuten, kun siellä pitää arvuutella sitä omistamaani autoa. Sen verran voin sanoa, että mitään vaaraa 1-sarjan Coupelle jäämisestä ei ole.
Se että olet ehkä enemmän Alfa-fanaatikko kuin Volvo-fanaatikko ei kyllä auta mitään. Selväähän se on ettet keskustele täällä juuri ikinä autoista autoina vaan autoista jotka ovat sinun leirissä tai vastustajia.
1-sarjan coupe VAIKUTTAA olevan erittäin kaunis, sehän on ensimmäinen malli joka seuraa alkuperäistä 1-sarjan prototyypin muotoilua tarkemmin. Tosin aika mielenkiintoista että olet niin kärkäs sitä teilaamaan ennenkuin olet luonnossa nähnyt?
Sen takia se sinun autosi vaikuttaa kun se näyttää aina olevan pääasia ja lähtökohta sinun kantaasi, eli onko se samalla puolella eli 'konserniveli' vai vastustaja.
Viimeinen lause ei kerro mitään tuntien sinun täyden tietämättömyytesi autojen dynamiikasta ja sen kuinka sinun selityksesi harvoin ovat millään tavalla yhteydessä todellisuuteen vaan ennemmin sinun toiveisiin.
Ehkä siis ostitkin käytetyn C6:sen tai C5:sen. Jaggen XK kun on jo 130i:täkin hitaampi.
luin kolme eri evon arvostelua Brerasta (kaikki, jotka netissä), jokaisessa kehuttiin Breran muotoilua.
Ehkä sitten sinun kannattaa kertoa Evon toimitukselle että heidän täytyy ehdottomasti perua kaikki kirjoituksensa ja palata tuon ensimmäiseen esittelyyn menneen toimittajan ensitunnelmiin. Ilmeisesti on typerää arvostella auto tarkempien useiden testien ja useampien toimituksen jäsenten perusteella.
Et sitten Simppa ymmärrä mitä tarkoittaa kun ensimmäisen testin jälkeen autoa kunnolla testattuaan muuttavat arviotaan? Taasko pitää vääristellä ja väittää että vuoden 2005 ensitesti on järkevämpi arvostelukohta kuin paljon uudempi arvioyhteenveto?
Sekä Breran diesel- että V6 malli on arvosteltu 3 tähden autoiksi.
Onnea ja jaksamista Alfan ylistystaisteluun, tulet sitä tarvitsemaan sillä hankalaa on niin paljon todellisuutta kääntää päälaelleen.
Alfathan ovat sitten täydellisiä vai? 159 ON täysin epäsuhtainen ja Brera jo aivan kamalan näköinen sen lisäksi että on muutenkin surkea auto:
Makuasioistahan pitää kiistellä, siinä kukaan ei voi edes todistaa kantaansa oikeaksi - saihan tuo Banglekin osansa.
Lähes poikkeuksetta alan ihmiset ovat kuitenkin Giugiaron ja Alfa Romeo Centro Stile:n tuotoksesta täysin päinvastaista mieltä. Seuraavaa vieläkin kauniimpaa odotellessa.
Jos jotain toivottavaa jää, laihdutuskuurille 159 ja Brera pitäisi sen sijaan pistää, kiertojäykkä rakenne on maksanut painossa.
On tosi huonosti photoshopattu, harjoittele lisää.
Jaa että sinustakin tavallinen, ihan oikea kuva on epäsuhtainen? Ei siinä ollut mitään photoshopattua kuten näkyy kun vertaat itsesi postaamaan kuvaan.
159 on, kuten kuvista näkyy, hyvin epäsuhtainen erittäin lyhyellä perällä ja äärimmäisen pitkällä etuylityksellä lättänässä keulassaan.
Noloa tuo fanatismi kun saa tuolla tavalla mokaamaan. Et edes aitoa kuvasta tunnista ja väität ties mitä siitä...
Eli se on Alfa-liikkeen sivulta se kuva. Hienoa tosin että todistit että 159 on jopa niin epämuodostunut että näyttää photoshopatulta.
Minusta ainakin 1-sarjan coupe näyttää selvästi paremmalta kuin 159. Tärkeintä on tosin se että se on teknisesti aivan eri tasolla. Harmi ettei Alfa vieläkään tee oikeasti erinomaisia autoja, minä ainakin odotan sitä edelleen kärsimättömänä koska ostaisin sellaisen noin sekunnissa.
Tulihan se sieltä kun vähän potkii, kiitos linkistä. Rehellisyyden nimissä ei sitä olisi voinut pilata shoppaamallakaan.
Mainitsemasi coupe - jos kalliimpi ihan pikkuauto pitäisi valita olisi se konsernin joku Mineistä.
Sivun aerodynaamisesti ilmeisen hyödyllinen leikkaus tekee taas sen 1-sarjalaiselle sen litistyneen kengän vaikutelman. Fiat albea on vielä rehellisempi pikkusedan.
Tekninen ylivertaisuus ei ole koskaan ollut itsestään selvästi kenenkään eduksi, laatu on vain Alfalla aina aikaisemmin ollut hakusessa. Alfallahan käväisi BMW:n M-sport divisioonan päällikkö Kalbfell pistämään laatupuolta kuntoon.
Tämä siis aikaisemmin, nyt italiatar tuntuu pysyvän tyylikkäästi läjässä ilman nitinöitä ja kiukuttelua.
Teknisesti Alfoissa on ollut aina edistyksellisiä ratkaisuja, kerro toki missä BMW nämä kovin selvästi ylittää.
Ja sitten hinta, saan alta neljänkympin erittäin kattavasti varustellun hienolla italialaismoottorilla (se ääni on nätti) varustetun tyylikkään uuden auton jossa on tilaa ja tehoa riittävästi.
Äänentoisto on Bosen subbarein, jarrut Brembon jne. ja alusta Saabin sekä Alfan yhteistyössä kehittämä ja etenkin Alfan virittämä. Ja tietysti Alfaa on hieno moottori ja voimansiirto.
Ajo-ominaisuudet etuvetoiseksi ehkä parhaimmat mahdolliset, melutaso on kohtuullinen rengastuksen ja alustan jäykkyyden huomioonottaen.
Mitä saan BMW:n kolmossarjasta tuohon hintaan paitsi huonosti muotoillun, varmasti teknisesti hyvän mutta ylihintaisen auton (ainakin Suomen hinnoittelulla)?
Silmäilin tuossa joku aika sitten vanhaa Tuulilasi-lehteä, ko. läpyskässä oli parivertailu Alfa 159 vs. BMW 3-sarja, kannessa otsikko "Kukkotappelu".
Vertailun yhdellä aukeamalla on sivukuvat vierekkäin autoista. Vaikken kumpaakaan merkkiä ns. fanita, silmiinpistävästi Alfa näytti todella köpöltä. Alfahan on muuten melko hyvännäköinen: sisusta, jotkin yksityiskohdat ja agressiivinen keulailme.
Silti vaikka joku esine on veistoksellisen kaunis, se ei välttämättä autona näytä kovinkaan menevältä kokonaisuudessaan. Tuo saattaa selittää sen, miksi muotoilualan ammattilaiset pitävät 159:stä. Jos autoista kiinnostuneen ihmisen silmään pistää lyhyt akseliväli ja pitkät ylitykset niin siinä ei auta enää hienosti muotoiltu koppa.
Silti vaikka joku esine on veistoksellisen kaunis, se ei välttämättä autona näytä kovinkaan menevältä kokonaisuudessaan. Tuo saattaa selittää sen, miksi muotoilualan ammattilaiset pitävät 159:stä. Jos autoista kiinnostuneen ihmisen silmään pistää lyhyt akseliväli ja pitkät ylitykset niin siinä ei auta enää hienosti muotoiltu koppa.
Ja ohi aiheen mennään taas...
ei mulla ainakaan pistä silmään... Bemarin takaylitys taas näyttää suuremmalta, joten pitäisi kai puhua etuylityksestä. 159 on muuten hieno mutta perän muotoilu ei vedä vertoja esim 156selle...
Vackraste, odotan jännityksellä mikä on hyvää muotoilua mielestäsi.
Odottavan aika voi olla pitkä. Kauneimmat autot on valmistettu jo kauan aikaa sitten Tarkempaa tietoa ei tipu, olenhan puolueeton automerkkien suhteen...
Ford probe vm93. on mukavan pirteä 2.5 litraisella koneella varustettuna. Kulutus lukema ei ole tosin yhtä mukava kun kaupungissa se imee soppaa sen 14 satasella ja maantieajossakin sen 9 l/100km. Ohjaus tuntuma ei ole mistään parhaasta päästä ainakaan omassa yksilössäni (sähköisen tuntuinen). Itse ostaisin ehdottomasti Mitsun 3000gt:n sen kolmilitrainen twinturbo moottori tuottaa vakiona Japanin mallina sen 280hp ja jenkkimalli 305hp tuommoinen mylly yhdistettynä nelivetoon on kylla tuhti paketti. Virityspotentiaaliakin luulisi kolme litraisesta löytyvän. mutta jos pienikulutuksista kauppakassia etsitte niin tämä ei ole auto teille. Lisätietoja Japanilaisista autoista löydätte osoitteesta http://specs.amayama.com/
Että sellainen volvofanaatikko.
1-sarjan Coupe nyt vaan on ihan käsittämättömän ruma. Ei sille voi mitään. Autona se toki voi olla vaikka kuinka hyvä.
Kumma muuten, kun siellä pitää arvuutella sitä omistamaani autoa. Sen verran voin sanoa, että mitään vaaraa 1-sarjan Coupelle jäämisestä ei ole.
Se että olet ehkä enemmän Alfa-fanaatikko kuin Volvo-fanaatikko ei kyllä auta mitään. Selväähän se on ettet keskustele täällä juuri ikinä autoista autoina vaan autoista jotka ovat sinun leirissä tai vastustajia.
1-sarjan coupe VAIKUTTAA olevan erittäin kaunis, sehän on ensimmäinen malli joka seuraa alkuperäistä 1-sarjan prototyypin muotoilua tarkemmin. Tosin aika mielenkiintoista että olet niin kärkäs sitä teilaamaan ennenkuin olet luonnossa nähnyt?
Sen takia se sinun autosi vaikuttaa kun se näyttää aina olevan pääasia ja lähtökohta sinun kantaasi, eli onko se samalla puolella eli 'konserniveli' vai vastustaja.
Viimeinen lause ei kerro mitään tuntien sinun täyden tietämättömyytesi autojen dynamiikasta ja sen kuinka sinun selityksesi harvoin ovat millään tavalla yhteydessä todellisuuteen vaan ennemmin sinun toiveisiin.
Ehkä siis ostitkin käytetyn C6:sen tai C5:sen. Jaggen XK kun on jo 130i:täkin hitaampi.
Siitä vaan arvuuttelet lisää. Aika spede saata olla, jotta pidät n. 460hv/600nm autoa 1-sarjalaista hitaampana.
Kaikki sinunkin arvostamasi lähteet ovat muuten kehuneet kyseistä autoa erinomaiseksi ajaa.
ihan kivana tuntuvat Breraa evonkin kaverit pitävän...
luin kolme eri evon arvostelua Brerasta (kaikki, jotka netissä), jokaisessa kehuttiin Breran muotoilua.
Ehkä sitten sinun kannattaa kertoa Evon toimitukselle että heidän täytyy ehdottomasti perua kaikki kirjoituksensa ja palata tuon ensimmäiseen esittelyyn menneen toimittajan ensitunnelmiin. Ilmeisesti on typerää arvostella auto tarkempien useiden testien ja useampien toimituksen jäsenten perusteella.
Et sitten Simppa ymmärrä mitä tarkoittaa kun ensimmäisen testin jälkeen autoa kunnolla testattuaan muuttavat arviotaan? Taasko pitää vääristellä ja väittää että vuoden 2005 ensitesti on järkevämpi arvostelukohta kuin paljon uudempi arvioyhteenveto?
Sekä Breran diesel- että V6 malli on arvosteltu 3 tähden autoiksi.
Onnea ja jaksamista Alfan ylistystaisteluun, tulet sitä tarvitsemaan sillä hankalaa on niin paljon todellisuutta kääntää päälaelleen.
Ja minähän en ole muuta kuin Breran muotoilua kehunut. Se on minunkin mielestäni liian painava. Miten olisi luetunymmärtämiskurssi?
Joku putput lohkaisi että sielläpäin ei ole päteviä kuskeja/testaajia.
Makuasioistahan pitää kiistellä, siinä kukaan ei voi edes todistaa kantaansa oikeaksi - saihan tuo Banglekin osansa.
Lähes poikkeuksetta alan ihmiset ovat kuitenkin Giugiaron ja Alfa Romeo Centro Stile:n tuotoksesta täysin päinvastaista mieltä. Seuraavaa vieläkin kauniimpaa odotellessa.
Jos jotain toivottavaa jää, laihdutuskuurille 159 ja Brera pitäisi sen sijaan pistää, kiertojäykkä rakenne on maksanut painossa.
http://www.carbodydesign.com/archive/2006/09/14-alfa-romeo-8c-competizione/Alfa-Romeo-8C-Competizione-12-lg.jpg
http://users.skynet.be/alfaromeo/159foto03.html
Sporttipeli - perheauto.
Tottakai muistakin merkeistä löytyy.
On tosi huonosti photoshopattu, harjoittele lisää.
On tosi huonosti photoshopattu, harjoittele lisää.
Jaa että sinustakin tavallinen, ihan oikea kuva on epäsuhtainen? Ei siinä ollut mitään photoshopattua kuten näkyy kun vertaat itsesi postaamaan kuvaan.
159 on, kuten kuvista näkyy, hyvin epäsuhtainen erittäin lyhyellä perällä ja äärimmäisen pitkällä etuylityksellä lättänässä keulassaan.
Noloa tuo fanatismi kun saa tuolla tavalla mokaamaan. Et edes aitoa kuvasta tunnista ja väität ties mitä siitä...
Heitä suora linkki tuohon kuvaasi, niin olemme varmasti samaa mieltä.
Pidä hiirtä linkin yllä niin pitäisi osoitteen näkyä tai sitten kun avaat kuvan niin yläpalkissa näkyy kuvan osoite.
Kiitos tästäkin vinkistä. Eikös se olisi jo helpompaa roiskaista se url pöytään tuolle kuvalle?
Kiitos tästäkin vinkistä. Eikös se olisi jo helpompaa roiskaista se url pöytään tuolle kuvalle?
Onko tosiaan ylivoimaista katsoa se url siitä alkuperäisestä linkistä? No, jos se on liian vaikeata niin tässä:
http://www.meridienbournemouthalfaromeo.co.uk/managed_images/image_library/image_apreq1YklC9.jpeg
Eli se on Alfa-liikkeen sivulta se kuva. Hienoa tosin että todistit että 159 on jopa niin epämuodostunut että näyttää photoshopatulta.
Minusta ainakin 1-sarjan coupe näyttää selvästi paremmalta kuin 159. Tärkeintä on tosin se että se on teknisesti aivan eri tasolla. Harmi ettei Alfa vieläkään tee oikeasti erinomaisia autoja, minä ainakin odotan sitä edelleen kärsimättömänä koska ostaisin sellaisen noin sekunnissa.
Tulihan se sieltä kun vähän potkii, kiitos linkistä. Rehellisyyden nimissä ei sitä olisi voinut pilata shoppaamallakaan.
Mainitsemasi coupe - jos kalliimpi ihan pikkuauto pitäisi valita olisi se konsernin joku Mineistä.
Sivun aerodynaamisesti ilmeisen hyödyllinen leikkaus tekee taas sen 1-sarjalaiselle sen litistyneen kengän vaikutelman. Fiat albea on vielä rehellisempi pikkusedan.
Tekninen ylivertaisuus ei ole koskaan ollut itsestään selvästi kenenkään eduksi, laatu on vain Alfalla aina aikaisemmin ollut hakusessa. Alfallahan käväisi BMW:n M-sport divisioonan päällikkö Kalbfell pistämään laatupuolta kuntoon.
Tämä siis aikaisemmin, nyt italiatar tuntuu pysyvän tyylikkäästi läjässä ilman nitinöitä ja kiukuttelua.
Teknisesti Alfoissa on ollut aina edistyksellisiä ratkaisuja, kerro toki missä BMW nämä kovin selvästi ylittää.
Ja sitten hinta, saan alta neljänkympin erittäin kattavasti varustellun hienolla italialaismoottorilla (se ääni on nätti) varustetun tyylikkään uuden auton jossa on tilaa ja tehoa riittävästi.
Äänentoisto on Bosen subbarein, jarrut Brembon jne. ja alusta Saabin sekä Alfan yhteistyössä kehittämä ja etenkin Alfan virittämä. Ja tietysti Alfaa on hieno moottori ja voimansiirto.
Ajo-ominaisuudet etuvetoiseksi ehkä parhaimmat mahdolliset, melutaso on kohtuullinen rengastuksen ja alustan jäykkyyden huomioonottaen.
Mitä saan BMW:n kolmossarjasta tuohon hintaan paitsi huonosti muotoillun, varmasti teknisesti hyvän mutta ylihintaisen auton (ainakin Suomen hinnoittelulla)?
Silmäilin tuossa joku aika sitten vanhaa Tuulilasi-lehteä, ko. läpyskässä oli parivertailu Alfa 159 vs. BMW 3-sarja, kannessa otsikko "Kukkotappelu".
Vertailun yhdellä aukeamalla on sivukuvat vierekkäin autoista. Vaikken kumpaakaan merkkiä ns. fanita, silmiinpistävästi Alfa näytti todella köpöltä. Alfahan on muuten melko hyvännäköinen: sisusta, jotkin yksityiskohdat ja agressiivinen keulailme.
Silti vaikka joku esine on veistoksellisen kaunis, se ei välttämättä autona näytä kovinkaan menevältä kokonaisuudessaan. Tuo saattaa selittää sen, miksi muotoilualan ammattilaiset pitävät 159:stä. Jos autoista kiinnostuneen ihmisen silmään pistää lyhyt akseliväli ja pitkät ylitykset niin siinä ei auta enää hienosti muotoiltu koppa.
Ja ohi aiheen mennään taas...
Silti vaikka joku esine on veistoksellisen kaunis, se ei välttämättä autona näytä kovinkaan menevältä kokonaisuudessaan. Tuo saattaa selittää sen, miksi muotoilualan ammattilaiset pitävät 159:stä. Jos autoista kiinnostuneen ihmisen silmään pistää lyhyt akseliväli ja pitkät ylitykset niin siinä ei auta enää hienosti muotoiltu koppa.
Ja ohi aiheen mennään taas...
ei mulla ainakaan pistä silmään... Bemarin takaylitys taas näyttää suuremmalta, joten pitäisi kai puhua etuylityksestä. 159 on muuten hieno mutta perän muotoilu ei vedä vertoja esim 156selle...
Jos tekniikasta puhutaan BMW:n akseliväli on 2760 milliä ja 159 Berlinan 2700.
Toisaalta:
Alfa 159 Berlina:
Raideväli edessä 1593 mm
Raideväli takana 1573 mm
BMW 330xi:
Raideväli edessä 1500 mm
Raideväli takana 1513 mm
Eli Alfan akseliväli on 60 mm lyhyempi, mutta raideväli edessä on 93 mm leveämpi ja takana 50 mm.
Että se siitä kapeasta tohvelista ja siltä se 300-sarjalainen näyttää takaa vaikka olisi V8 nokalla.
Mutta niinkuin sanottua, se mistä voi väitellä on makuasiat - kaikki muu on faktaa.
Tuohan nyt onkin vain omaa pohdiskeluani, ei absoluuttinen totuus...
Edit: Poistetaan tuplat.
Kovin totta, 156 on klassikko, valot päällä 159 herää eloon persauksistakin.
Siitä linjoja:
http://users.skynet.be/alfaromeo/159foto03.html
http://www.motortrend.com/future/future_vehicles/112_0706_2008_bmw_1_series/photo_04.html
Oma silmä ei näe tuon Alfan sivuprofiilissa mitään positiivista. Kuten aiemmin totesin, en ole tuomari tällä alalla.
Vackraste, odotan jännityksellä mikä on hyvää muotoilua mielestäsi.
Odottavan aika voi olla pitkä. Kauneimmat autot on valmistettu jo kauan aikaa sitten Tarkempaa tietoa ei tipu, olenhan puolueeton automerkkien suhteen...
Kerro nyt ihmeessä vihje, kaikki paitsi japanilaiset retroilee.
Sedan malleista e46 BMW lienee edelleen kokonaisuutena se kaunein. Alfoista 156 on paremman näköinen kuin 159. Ehkä olen hieman jälkeenjäänyt?
Edit: Toki kauneimmat autot on tehty jo paljon aiemmin.
Tuo on melko hyvännäköinen, toki näillä tuloilla saavuttamattomissa.
http://www.leftlanenews.com/jaguar-xf.html
Koko keskustelua en jaksa lukea, mutta valintani on:
Toyota Celica GT4 Carlos Sainz Edition
Tuskinpa kaipaa perusteluja - neliveto, yli 200 hepoa jne...
Ford probe vm93. on mukavan pirteä 2.5 litraisella koneella varustettuna. Kulutus lukema ei ole tosin yhtä mukava kun kaupungissa se imee soppaa sen 14 satasella ja maantieajossakin sen 9 l/100km. Ohjaus tuntuma ei ole mistään parhaasta päästä ainakaan omassa yksilössäni (sähköisen tuntuinen). Itse ostaisin ehdottomasti Mitsun 3000gt:n sen kolmilitrainen twinturbo moottori tuottaa vakiona Japanin mallina sen 280hp ja jenkkimalli 305hp tuommoinen mylly yhdistettynä nelivetoon on kylla tuhti paketti. Virityspotentiaaliakin luulisi kolme litraisesta löytyvän. mutta jos pienikulutuksista kauppakassia etsitte niin tämä ei ole auto teille. Lisätietoja Japanilaisista autoista löydätte osoitteesta http://specs.amayama.com/
jos joskus ottais jonkun niin Ford proben < missä voisi suomen talvea ajatellen olla Hyvä sähkösysteemi...