Onko Japsiauto hyvä?

63 kommenttia
13»
  • rs2300:

    Lehdet hehkuttaa japsiautoja ovat vähävikaisempia,mutta tekeekö se siitä hyvän?
    Mielestäni auton tärkeinpiä asioita ovat Ajo-ominaisuudet ja mukavuus,nämä "tojot"ei sitä tarjoa.Autolla jolla ajetaan paljon esim,taksit kuluu tietenkin enemmän ja se näkyy näissä tilastoissa.Taitaa olla tuo hinta joka vaikuttaa siihen hankintaan.




    Voinen käsitellä kysymystäsi kääntäen. Ainakin näet kaksi erimerkkistä 2000-luvulla uutena ostamaani eurooppalaista autoani ovat sisältäneet sellaisia turhia vikoja, joita vuosikymmenet noin 60 tkm per vuosi ajaneena en kohdannut noin 80-luvun puolivälin "kaasarivetoisissa" Nissan- ja Mazda 626-autoissani.



    Molemmissa 2000-luvun eurooppalaisessani esiintyi uutena mekaaninen vika sekä lisäksi 2-vuotisen takuuajan umpeuduttua sähköinen vika.

    Niistä ensimmäisessä autossa takapenkin toisen puolikkaan selkänoja ei kääntynyt alas, ja sen turvavyö oli jumissa. Noin 100 tkm kohdalla tyhjäkäyntinopeus muuttui moottorin ohjausjärjestelmävian johdosta ensin ajoittain, sitten pysyvästi noin 700 kierroksesta noin 1200 kierrokseen minuutissa.

    Viimeksi hankkimassani autossa öljypohjan tiivisteeseen tuli vuoto noin 40 tkm ajettuani, minkä merkkikorjaamo määräaikaishuollossa itse huomasi (Annan ison plussan hyvästä asiakaspalvelusta). 2-vuotisen takuuajan umpeuduttua tietokone rupesi ilmoittamaan "ESP system fault".



    Alussa mainitsemiani noin neljännesvuosisadan takaisia malleja edustavat "riisikupit" olivat kuin parannettuja Ladoja.

    Jos jonain syystalvena 300 tkm ajetun moottorin käynti pitkään märässä nollakelissä seisottuaan oli epätyydyttävä, niin kymmenen tai viidentoista minuutin tee-se-itse-huoltotyö käsittäen sytyskaapeleiden sekä virranjakajan kannen puhdistuksen ja kuivauksen sisäpuolelta lisättynä ripauksella kosteudenpoistoöljyä ml. katkojan kärkivälin silmämääräisen tarkistuksen ja pyyhkäisyn kärkiviilalla tai hiomakankaalla sai taas moottorin "uuden veroiseksi".



    Saabeissa, joita allekirjoittaneella oli tuohon aikaan samanaikaisesti muutama peräkkäin, oli jo bensiinin ruiskutus sekä elektroninen sytytys ilman katkojankärkiä. Ainakin yksi niistä vaati hyvin pitkän käynnistyksen puolilämpimänä, vaikka sekä kylmä että hiljan pysäytetty kuuma moottori käynnistyivät silmänräpäyksessä. Sen sijaan molemmat tuolloiset "riisikupit" käynnistyivät kaikissa tilanteissa käytännöllisesti katsoen välittömästi.

      
  • Voi hel..ti!

    Täällä käydään keskustelua jonninjoutavasta nippeli tiedosta,vaikka kaikki on kiinni jokaisen omasta mieltymyksestä!

    Eihän kukaan Pökötin omistaja tunnusta ostaneensa pas..aa,eikä

    Bemarin omistaja kerro huolto kulujaan,sillä EIHÄN KUKAAN MEISTÄ

    AUTON OSTAJISTA TEE VÄÄRÄÄ VALINTAA!Vai tekeekö???

    Itse tunnusta omistaneeni Saabin,pari Fordia,BMW:n,kaksi Mersua ja kuusi Toyotaa!En tässä järjestyksessä,mutta kuitenkin!

    Kaikkien näiden lisäksi olen ajellut Audilla,Volkkarilla Jaguaarilla,Porchella,

    Pontiacilla,Chevroletilla,ynm,ynm,eikä mikään ole saanu samaa luottamusta aikaiseksi,kuin Toyota Land Cruiser,jolla nyt ajelen!

      
  • Minä ostin "hätäpäissäni puolivahingossa" käytetyn eurojapsin yli 4v sitten koska tarvitsin äkkiä jonkin kulkineen muiden lisäksi, ilman ongelmia on selvitty. Vaihtaisin toimivan kulkineen uudempaan mutta autoliikkeet ei suostu ottaan sitä vaihdossa! :smirk:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit