Eli etsiskelen tuolta saksanmaalta näitä tosi ärjyjä Passatteja, pitäisi vielä nelivedolla saada, siis aikamoinen ympäristöteko, ainakin saksalaisille, jos tuollaisen vien sieltä pois...
No joo, asiaa. Mikä bensakoneista "luotettavin" ja tutuin suomessa? Tämä W8 on 2000-luvun alusta 4.0 litraisena, taitaa olla Audin konstruktio alun perin, Volkkarin oma V8 kun on näköjään ihan eri kone. Kuulin tästä W8-koneesta varoittavan viestin, että siinä on liikaa liikkuvia osia eikä suomessa sitä joka merkkikorjaamollakaan kuntoon ehkä saada.
Vanha V8 olisi ihan ok, mutta sehän oli niin kamala syömäri, että sen aiheuttamat käyttömaksut ovat jo huikeita...
Näistä uudemmista koneista tämä V6 taitaa olla aika tuttu kaikkialla suomessa? Tämä FSI R36 - kone, mikä tämä on, tähän en ole törmännyt missään muualla kuin saksalaisissa ilmoituksissa.
Kertokaas Volkkarifanit mitä farkkupassateista yleensä pitäisi maahantuonnissa tietää koneen lisäksi?
3,6l V6 Passatia ei ole käsittääkseni Suomessa myyty koskaan uutena (korjatkaa, jos olen väärässä!). Kyseessä on siis sama volkkarin VR6-moottori, joka löytyy esimerkiksi Superbista. Passatissa tehoa on 300 hv ja vääntöä 350 nm.
Jos noista pitäisi joku valita, niin toisin juurikin tuollaisen R36-mallin.
Miksi auton pitää olla juuri Volkswagen Passat? Jos pelimerkit riittää, niin Audi RS4 olisi kova sana. Todella hieno kasikone yhditettynä toimivaan alustaan ja lukkoperäiseen nelivetoon.
simppa:
Muistaakseni viestiketjun avaaja etsi juuri Volkswagen Passattia. Annetaanko meille sinuun verrattuna persaukisillekin mahdollisuus hankkia sellainen auto, joka on itselle sopiva?
Ei noilla käsittääkseni mitään valtavaa hintaeroa ole.
Audi oli mielestäni hyvä ehdotus jos haluaa vauhdikkaan nelivedon. Onpa vielä saman konsernin tuotekin.
osajaska:
Joskus noista yritin itsekin ottaa selvää. Käsittääkseni Passatin V6 on aina se VR6, vaikka mallimerkintä ois mitä. Siihen viittaa myös tuo FSI R36.
VR6-konetta on saanut sekä 3.2- että 3.6-litraisena.
235+255:
Ensimmäinen VR6-kone on 90-luvun alkuvuosilta. Olisikohan Corradossa esitelty. Noiden kahden mainitun koon lisäksi on saanut ainakin 2,8- ja 2,9-litraisina, sanoo wikipedia.
235+255:
n.96-05 vuosimalleissa "aito" v6 oli tarjolla bensana ja dieselinä.
simppa:
Joo, tottakai noita pienempiä VR6-koneita on ollut muissa malleissa kyllä.
finman:
Tuo oli siis se nykyistä edellinen korimalli? Ja saiko tuota nyt siis kuitenkin vain 2.8-litraisena? Itse katselin joskus lähinnä noita 3.2- ja 3.6-litraisia, jos nyt mitään enää muistan.