Käytetty Xantia

3 kommenttia

Olemme hankkimassa perheeseemme kakkosautoa. Kriteerit: tilava, luotettava, edullinen, talviominaisuudet... Kuten lapsiperheessä pitääkin olla. Katsellessani käytettyjen hintatietoja Citroen vaikuttaisi ainakin edulliselta muihin verrattuna. Onko kokemuksia ko. automallista? Sen verran olen lukenut, ettei isoja vikoja ole ollut?

Kommentteja käyttäjiltä. Kiitos!

[koomikko muokkasi tätä viestiä 23.01.2005 klo 21:43]
  
  • Itelläni on farmari xanttu 1.8 8v -96.
    Tähän asti ainakin toiminut moitteetta ja ilman suurempia valituksia.
    Ainut mikä vähän tuntuu haittaavan, kun autoa aamulla lähtiessä saa odotella vähän aikaa ennen kuin hydr.paineet nousee, mutta aikaa mitataan korkeintaan n.10-15 sek.
    Minun mielestä hyvä ja pehmeä ajettava. Omani puskee jonkin verran liukkaalla, mutta voi olla renkaista tai kulmista johtuvaa.
    Takanakin kohtalaisesti jalkatilaa ja muutenkin tilat aika avarat.
    Suosittelen mukavuus haluiselle asfalttitien ajajille, jousitus on hieman liian pehmeä soralle, mutta ei se menoa sielläkään estä. :sunglasses:

      
  • Mulla on ollu kohta 2,5 vuotta 99-mallinen Breikki. Viaton ja oikein mukava peli. Huonona puolena pitää sanoa se, että erityisesti saksalaisilla autoilla ajavilla keski-ikäisillä miehillä tuntuu olevan vaikeuksia hyväksyä sitä tosiasiaa että Citikan laatu on vähintään yhtä hyvä kuin heidän premium pirsseissään.

    Jousituksesta täytyy sitten vain tykätä, makuasioista ei kannata kiistellä. Se ei vastaa nykyautoista tuttua tömähtelevää ja kovaa kärsimysnäytelmää. Hyvin huollettu yksilö on taivaallisen pehmeä ja vieläkin pehmeämmäksi sen saa vaihtamalla jousipallot toisiin. Tarjolla on lukematon määrä eri versioita isommalla iskariventtiilillä tai erilaisillä paineilla ja tilavuuksilla.

    Maantiellä ajo-ominaisuudet ei yhtään häpeä C5:lle, kenties päinvastoin.

      
  • Kiitti tiedoista. Suunnitelmat vaan muuttuu ajan mittaan. Nyt olen tullut siihen tulokseen, ettei kakkosauton tarviikaan olla ykkösauton veroinen. Ykkösenä on iso farkku-Volvo. Siispä kakkoseksi oikeasti hauska peli - Porsche!

    Palaillaan.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit