Volkswagen Polo: Männän helmat sökönä: Korjausvaatimus autoliikkeeseen

68 kommenttia
2
  • Maastovälitys, olisi lähes sama verrata lyijykynää ja tietokonetta kuin verrata vm85 w124 meseä ja w211 mallia.



    Toisessa on varmaan noita ominaisuuksiakin hieman enemmän, joten voihan siitä rikkoutuakin jotain,vai?



    Ja jos minut laskette tohatusu jengiin niin ihan miten vaan. Pihassa tällä hetkellä kolme ihan erimerkkistä autoa ja tänäkinvuonna ollut jo 6autoa joista 1kpl ollut toyota. (nyt ds3 sitikka,lexus ja volvo). No yksi on melkein toyota, lexus vaan on aina aito japanilainen ja kaikin puolin paremmin toteutettu kokonaisuus.



    Ja joo toyotakin rikkoutuu, mutta niiden kanssa ei tarvitse tapella takuuasioista,toisin kuin vw.llä (kokemusta myös tästä muutaman audin kanssa).



    Toisekseen toyota ei ole ikinä valmistanut kymmentävuotta tietoisesti konevikaista mallia, toimien jälleen toisin kuin eräät eurooppalaiset kilpailijansa.

      

  • Toisekseen toyota ei ole ikinä valmistanut kymmentävuotta tietoisesti konevikaista mallia, toimien jälleen toisin kuin eräät eurooppalaiset kilpailijansa.




    Tackar o pockar o lovar att vara snäll.. Kompit tosta Rynelle.

      
  • VOIVITTU sanon minä! :smirk:

      
  • Näköjään volkkari mainostaa tämänkin sivun yläreunassa demotour kiertuettaan,eivät voisi osua oikeampaan omassa mainostuksessan.



    Hehän tuottavat pääasiassa demoja, valmiista versioista ei ole kuultukaan (siis tänne pohjolaan). Jotkut mallit rykii pakasella öljyt hankeen,suurinpaan osaan malleista ei saa ovia jotka aukeaa talvikuukausina, joistain "porsii" nuo koneiden alakerrat eikä yksikään malli ole lämpöinen sisältä ja maavara täysin riittämätön lumisille ja routaisille teille. Elikkäs demoversioita!

      
  • Se on vaan jännä juttu, että vaikka tutuillani on kymmeniä Volkkarin valmistamia autoja, niin tuntuvat tulevan toimeen niiden kanssa oikein mainiosti. Näiden juttujen perusteella niistä pitäisi olla moottorit koko ajan rikki. Lähimmäksi porsimista ovat päässet Audin V6-dieseleiden kansirempat, joita on pari kertaa nähty. Volkkarilla on niin iso markkinaosuus, että takuulla siihen massaan sopii vikojakin. Tässä ei tee yksikään valmistaja poikkeusta. Jopa kaiken kestävän auton mainetta nauttivassa Hiluxissa tuntuu olevan näitä ongelmia. Tähän asti niihin on vaihdettu turboja joka talvi. Tarkoittaako tämä nyt sitä, että kaikki Tojot ovat aivan pa##oja? Kaikista Tojoista hajoaa turbot koko ajan ja niin pois päin.



    Lexuksen lisäksi Bugatti Veyron lienee toinen täysin viaton auto, koska en ole palstalla kenenkään nähnyt sen tyyppivioista valittavan.







      
  • No onhan ne hiluxit ja tojot täyttää paskaa jos niistä turboja hajoaa, eihän se kuuluu normaaliin autoon vai mitä?



    Veikkanpa vaan, ettei niitä hajoa kaikista valmistetuista hiluxeista. Yleensä tojo on pyrkinyt parantamaan jos jotain tyyppivikaa ilmenee (ainakin ennenvanhaa toimittiin näin). Tässä juurikin se ero esim.volkkariin nähden. Tuota tämänkin topicin alakertavikaista yksnelosta valmistettiin lähes kymmenvuotta vailla parannusta.



    Mites selität esim.vag:n 2.0tdi:t ja niiden turboihin kerääntyvän kondessiveden joka jäätyy ja siitä seuraa täystuho koko moottorille. Tätä vikaa on esiintynyt jo 3vuotta eikä parannuksesta tietoakaan. Saatikka, että niitä olisi takuuseen korvattu edes uusiin autoihin. Kaveriakin hieman itketti ostaa 20tkm/6kk vanhaan Q5:seen uusi moottori omilla rahoilla.

      
  • Niin, kaikki tojothan ovat jatkuvasti pajalla paskana. Korjauksetkin joutuu maksamaan itse...



    Vaan mitenkä tuossa A5 2.0T Quattrossa, jolla suomessa jonkun verran ajelen, ei ole ollut mitään vikaa? Jos yksistään tuo romuttaa nämä Tohatsu-Rynen tarinat.



    Tuo lisäksi minä tunnen monta muutakin viatonta VW:tä.



    Ja on se ihme ja kumma, että jotkut taksarit ja isot taksifirmat vuodesta toiseen ostavat noita volkkareita jos ne aina ovat pajalla. Toissaviikolla viimeksi oli upouusi Kovasen A6 3.0 TDI lentokenttäkuljettimena. Kyllä nekin on perkele tyhmä firma, kun niillä on jo edellisen sukupolven A6:tta ollut kymmennittäin ja nyt menevät vielä sekaantumaan uuteenkin malliin.



    Kertakaikkiaan erikoista, että yli 200 auton puulaaki jatkuvasti sekaantuu näihin pajalla makaaviin Audeihin.



    Vai voisiko totuus olla jotain muuta kuin nämä Rynen horinat?

      
  • Leimataanko nyt sitten Hiluxin perusteella loputkin Tojot? Kai ne turbot nyt sitten hajoaa turbottomistakin Tojoista? Samalla tavallahan TSI-volkkareista hajoaa magneettikytkimet, vaikkei sitä kyseisessä moottorissa olisikaan.

      
  • Ja on muuten niissä lexuksissakin vikaa.



    Itseltäni suli 1kpl hehkutulppia 30tkm ajetusta autosta. Auto oli tämän takia 3päivää pajalla. Tutkivat koko saatan auton samalla kertaa ja selvittivät miksi se tulppa suli.Kulut koko rempasta 0€ sisältäen laina-auton polttoaineineen. Suhtautuminen vikaan oli siis hieman eritasoa kuin esim. jossain JKL:n autotarvikeella kun viet sinne audia.



    Toinen "vakavampi vika" on ollut 45tkm aikana 2kertaa palanut oikeanpuolen pitkänpolttimo. Heittivät huollossa helvettin itse vaihtamani philipsin polttimon ja laittoivat osramin tilalle. Kysyin syytä tähän, ja sanoivat polttimolla olevan samaa takuu kuin autolla (3v/100tkm) jos vaan on osramilainen.



    Kolmas tyyppivika noissa ja muissa 2.2 d-catilla olevissa on ollut se kuuluisa egr-venttiili. No senkin puhdistus kuuluu nykyään 90tkm huolto-ohjelmaan, joten ehkä näidenkin jumituksetkin vähenevät. Jos autolla jossa ko.kone ajelleaan hissukseen ja se käy paljon tyhjäkäyntiä (taksit) on se jumissa jo 50tkm kohdalla. Hommanahan tuon putsaus on noin 10 minuuttia ja siihen tarvitsee ainostaan räikän lyhyelläjatkolla ja 10mm hylsyn sekä liuotinpesuainetta.

      
  • Mikä niitä vagina miehiä noin lämmittää? Minä en ole puhunut mitään niistä mankkuvenoista! Sekö kun ne ovat saatanan kylmiä ja pikkuvikaisia paskoja joille valmista ei tee mitään, häh?

    Tosiasiota nuo 2.0tdi:n turbojen jäätymiset, ja heti alkaa volkkarilasiset jätkät itkemään. Tuosta aiheesta on tehty ihan televisio-ohjelmakin(muistaakseni kuningaskuluttaja)



    Tommonen A5 bensa koneella onkin varmaan tosivanha ja sen viat tulleet esille. Aja nyt simppa ensin jotain 150-200tkm tolla ja huutele sitten.



    Simpalla ei käynyt mielessä se,että nuo takuu- ja huoltoasiat voivat sujua hieman paremmin tuollaisten asiakkaiden kohdalla. Ovat kovasella siis ns.naimisissa noiden kanssa. Hyvitykset muualta ilmeisesti olemattomia ja palvelu heille hyvää, niin miksi vaihtaa merkkiä?

      
  • Teidän uskovaisten (volkkari on paras) kanssa kun ei vaan voi puhua asioista niinkuin ne sattuvat olemaan. Vikoja on kaikissa autoissa se on varma! Loppujen lopuksi on vaan kysymys siitä, mitä niiden korjaamiseksi valmistaja/maahantuoja/myyjä tekee?



    Kaikissa hyvät ja huonot puolensa. Volkkareissa tuo huonopuoli sattuu olemaan niiden luotettavuus (myös takuuasioiden hoito) ja toimivuus talvella (valehdelkaa itsellene muuta jos se helpottaa). Hyvää on laajat valikoimat varusteita ja malleja.



    Tojoissa huonoa on niiden moottorivalikoima (esim. bensaturbot puuttuu kokonaan),penkit ihan järestään surkeita (edes rahalla ei saa hyvi&#228:wink:,osittain myös sisältä ensivaikutelma jäljessä kilpailijoitaan. Hyvää taas on yksinkertaisesti niiden toimivuus, alhaiset ylläpitokulut ja huolto- ja myyntiorganisaatio kokonaisuutena(tämän takia näitä myydään ei ominaisuuksien).

      
  • Paha sanoa tuosta kinastelusta mitään järkevää - ei varmaan asia auta ainakaan ketjun aloittajaa millään tavalla.



    Tästä huolimatta kommentoin minäkin tuota VAG-Toyota aihetta hiukan:



    Oma kokemukseni on Audista ja pitää sanoa, että kalliita vikoja autossa oli paljon. Käytetyssä kun piti kaikki itse maksaakin. Autona oli ihan ok, mutta ei kyllä mitenkään erityisen hyvä kuitenkaan.

    Nyt on ollut pari Toyotaa tässä viimeksi ja viimeisin niistä uutena hankittu. Takuuna on laitettu vesipumppu ja joku muukin nippeli on mennyt (nyt ei enää takuuta kun ajettu jo lähes 120tkm). Huoltoihin ja takuuseen olen kohtuullisen tyytyväinen ollut - ei tässä vaiheessa tee mieli merkkiä vaihtaa etenkin kuin auton muut ominaisuudet ovat suorastaan mainiot. Mutta täysin viaton ei siis ole Toyotakaan.



    Ketjun aloittajalle suositan, että jatka neuvotteluja myyjän tai maahantuojan kanssa. Oikeutta ei ehkä kannata alkaa käymään aiheesta - on ehkä turhan aikaa vievä homma. Polonen kuntoon ja auto vaihtoon...

      
  • Ryne:

    Kaveriakin hieman itketti ostaa 20tkm/6kk vanhaan Q5:seen uusi moottori omilla rahoilla.


    Miksi hän joutui maksamaan takuuaikana hajonneen moottorin itse (ja mikä moottori se oli ja mitä tapahtui)?

      
  • Rynelle tiedoksi, että siitä on toistakymmentä vuotta kun viimeksi omistin volkkarin. (Audin) A5 ei ole oma.



    Se siitäkin sitten.



    Kovasella ovat siis helvetin tyhmiä. Oli firma minkäkokoinen tahansa, auton seisominen pajalla maksaa. Etenkin, kun noilla Kovasen autoilla ajetaan n. 16h päivässä. Sitäpaitsi mersuja sillä firmalla on myös. Jos Audit ovat niin paskoja, ei luulisi olevan vaikeaa vaihtaa koko kalustoa tähtikeuloihin.



    Kaverisi lienee mielenlaadultaan harvinaisen yksinkertaista sorttia, kun on 20 tkm ajetun moottorin mennyt omilla rahoillaan uusimaan.

      
  • Ohjekirjassa oli maininta siitä, että ahtimeen saattaa tietynlaisissa olosuhteissa kertyä vettä. Kaveri ei ollut uskonut ohjekirjaa koska vei auton kovilla pakkasilla lämpöiseen talliin ja ajoi lisäksi vielä pätkäajoa (tuohan ei ole sallittua ko.moottorin kanssa).Tälläisillä perusteilla siis katsottiin käyttäjän aiheuttamaksi viaksi.



    Moottori oli 2.0tdi:n 105kw tai 125kw versio muistaakseni, joka tapauksessa 2litranen diesel kuitenkin.

      
  • Simppa kaverini oli tyhmä jo siinä vaiheessa kun osti ko.auton!

    Loppui rahat mennä käräjiä pidemmälle, maksoi jo sekin ihan riittävästi.



    Joten satuilit siis siitä A5:sta. Ajat sillä silloin tällöin ja väität tietäväsi siitä ja sen kestävyydestä kaiken. Jo tämä yksinään romuttaa juttusi koko aiheeseen.



    Missä kohdassa väitin Kovasen autojen seisovan pajalla? Kirjoitin muistaakseni päinvastaista kun arvelin heidän saavan todennäköisesti loistavaa palvelua.

      
  • Väitän tietäväni jotakin siitä Audista, sen verran sillä tulee ajeltua.



    Jos taksit ovat jatkuvasti paskana, syö se takuulla firman tulosta vaikka huollettaisiin heti. Jos auto on 16h päivästä liikenteessä, laske siitä sitten. Ja tuo on sen kokoinen firma, että noista autoista saa jo ihan hyvän otannan.



    Kovasen lisäksi kummasti noita volsuja vaan näkyy ammattiliikenteessä. Ehkä ne eivät sitten millään opi, kuinka paska auto volkkari on.



    Vähän tuo kaveritarinasi epäilyttää. Kukaan ei ole niin typerä, että menisi maksamaan 20 tkm ajetun auton konerempan. Laitapa kuluttajariitalautakunnan suositus tuosta tapauksesta.



    Edelleenkään et ole kertonut mitään motiivia sille, miksi jokaikiseen volkkarin vikaa koskevaan ketjuun tulet trollailemaan ja ilkkumaan. Informatiivinen arvo noilla viesteilläsi on tasan nolla. Mitään muuta syytä en keksi kuin jo mainitsemani alemmuudentunnon. Omaa auto-ostosta pönkitetään haukkumalla kilpailevia tuotteita. Se taas kertonee sen, ettei siihen omaan autoon nyt loppujen lopuksi niin tyytyväinen olekaan.



    Lexuksen voisin ostaa, jos sieltä tulisi tarpeeksi kilpailukykyinen tuote. Uusi GS voi olla sellainen. Aikanaan kävin IS:n ostomielessä koeajamassa sekä bensa- että diesel-koneella. Bensakoneella tuo olisi voinut olla ihan kelpo ostos, mutta diesel oli parhaisiin saksalaisiin verrattuna surkea. Samoin kummassakin mallissa oli sanomista melkoisesti vetopidossa.

      
  • Ryne:

    Mikä niitä vagina miehiä noin lämmittää? Minä en ole puhunut mitään niistä mankkuvenoista! Sekö kun ne ovat saatanan kylmiä ja pikkuvikaisia paskoja joille valmista ei tee mitään, häh?
    Tosiasiota nuo 2.0tdi:n turbojen jäätymiset, ja heti alkaa volkkarilasiset jätkät itkemään. Tuosta aiheesta on tehty ihan televisio-ohjelmakin(muistaakseni kuningaskuluttaja)




    Eihän täällä kukaan lisäksesi ole mitään lämpenemisen merkkejä osoittanut. Sinä toki provoilet parhaasi mukaan, mutta se ei nyt vain näytä riittävän.

      
  • Ryne:


    Joten satuilit siis siitä A5:sta. Ajat sillä silloin tällöin ja väität tietäväsi siitä ja sen kestävyydestä kaiken. Jo tämä yksinään romuttaa juttusi koko aiheeseen.




    Mikä vaatimus tuo omistaminen on sille, että tietää auton historian? Itse olen ainakin tiennyt useiden muiden omistamien autojen viat.



      
  • Simppa, kyllähän minä enemmin haluasin kylmän 1,4tsi golfin kuin tuon DS3:sen. Olisihan se karvalakki golffi paaaaaaljon kivempi kuin citikka kaikilla "herkkuilla" (hintaluokka 25t€ kaikkineen).



    Tai ennemmin ottaisin tuon Is:n tilalle esim.passatin. Passat on kuitenkin niin hieno ja persoonallinen valinta varsinkin todella upea muotoilu ulkoa (suoraan 80-luvulta jos suoraan puhutaan).Passatin upeasti toteutetutetusta sisusta puhumattakaan, jossa varsinkin koelaudan alaosa on oikeaa laatumateriaalien juhlaa (olen muuten repinyt käteni tälläiseen "laatuvaikutelmaan" ylivoimaiseen auton koelautaan).



    NHB, kyllähän autoista on hieman asiantuntevampaa keskustella jos sellainen on itsellä käytössä, eikä satunnaisesti ajossa silloin tällöin (simpan ns.käyttö audi).



    Onko NHB:n niin vaikea myöntää tosiasiat, että pitää väittää toisen provoilevan.



    Sinunko mielestä asiat ovat näin:



    -volkkarien lämmityslaitteet on parhaita mitä maa päällään kantaa. Siksi niissä ei ole mitään säälittäviä pizzalaatikko viritelmiä talvisin maskissa, ovat varmaankin vain ajaneet jäisillä ikkunoilla kotipizzan mopolähetin päälle ja jäänyt "roipeet" keulaan.



    -niissä ei ole ollut huohotinputki vikaa jonka vuoksi tulee öljyt pihalle



    -eikä nuo tämän jutun 1.4 bensakoneet ole valmistevikaisia ja tapaus on ainutlaatuinen



    -eikä 2,5tdi koneissa ole ollut kansivikoja eikä niissä myöskään hehkutulpat katkeaa kannen sisään



    -A-nelosissa ei ole heikot nivlet (B5,B6 ja B7). Tainnut siis tulla 12vuotta kuraa tälläkin saralla eikä tehdas tehnyt tällekään mitään.

    Sama tyyppivika on siis todennäköiseti edessä Seat Exeoissakin.



    -eikä a6:set ruostu ennenaikojaan



    -yhdessäkään volkkarin tuoteessa ei ole ollut vikaa ovenkahvoissa talviolosuhteissa.



    Jos joku noista väitteistä pitää paikkaansa myönnän provoilleeni ja voin tulla henkilökohtaisesti pyytämään anteeksi sinulta simpalta.



    Joo ja edelleen niitä vikoja on myös muissa merkeissä, sen olen myöntänyt. Mikä saakutti siinä on niin hankalaa myöntää niitä olevan myös volkkareissa ja sen johdannaisissa?



    Siitä oliko viesteissäni mitään infoa aloittajalle voidaan olla erimieltä. Hän kyseli kohtalotovereita ja kirjoitin niitä kyllä varmasti löytyvän. Kunnes alkoi sinun ja simpan yhteinen volkkarin maineen "pelastusprovoilu".

      
  • Kuluttajariitalautakunnan suositusta odottelen. Taisi olla mielikuvitusaudi sillä kaverilla.



    DS3 on kyllä hieno pikkuauto.



    Vikoja on kaikissa autoissa. Luulisi sinun muistavan Toyota kaasu-/jarrupoljinskandaalin. Sehän alkoi siitä, kun Lexuksessa hirtti kaasu kiinni. Lopputuloksena nelihenkisen perheen kuolema. Kuski oli aktiivipalveluksessa oleva Highway Patrol-poliisi, eli ajotaidossa tuskin oli vikaa. Audilla oli samoja vikoja 80-luvulla ja se söi myynnit pitkäksi aikaa.



    Lisäksi tuo EGR-venttiili oli joku aika sitten aika näyttävästi tapetilla. Ihan yhtä selvä tyyppivika kuin muillakin merkeillä.



    Olemme siis tulleet siihen tulokseen, että kaikki volkkarilla ajavat ammattiautoilijat ovat idiootteja, kun vuodesta toiseen jaksavat autojaan korjauttaa. Samanlaisia urpoja näyttäisivät isompienkin firmojen autohankinnoista vastaavat olevan.



    Vai voisiko olla, että rynen jutut ovat n. 110% liioittelua.



    Edelleenkään, et suostunut avaamaan motiivejasi. Mikä ihme saa aikuisen (?) ihmisen vuodesta toiseen ilkkumaan ja provoamaan viestiketjuihin, joiden aiheena on volkkarin vika tai lukemaan VW-palstoja. Oman arvioni jo kerroin. Oma autosi ei muutu paremmaksi muita merkkejä haukkumalla.



    Eikä tämä koske vain "volkkarissa vika"-avauksia, vaan sinun elämäntehtäväsi tuntuu olevan VW:n haukkuminen.



    Se, että ruvetaan listaamaan kaikkien tuttujen, tuntemattomien ja mielikuvitusvolkkarien vikoja kun aloittaja kyselee Polon männänhelmoista, ei ole mitään muuta kuin provoilua. Esimerkiksi DSG:n toiminta tai kaksoisahdetut-TSI-moottorit eivät liity millään tavalla ketjun aloittajan ongelmaan.

      
  • No onhan se egr tyyppivika, ja siksi se on lisätty yhdeksi huoltokohteeksi. Huonontaa kuitenkin ko.autoja ihan olleellisesti ainakin minun mielestä. Kuitenkin asialle on tehty edes jotakin, sitä paitsi uudemmissa malleissa tuo on muistaakseni korvattu kokonaan erilaisella.



    Mitäs volkkari tekee noille omille tyyppiviolleen, ei mitään vaan maksatta ne käyttäjillä.



    Lueskele simppa vaikka aluksi tuolta:



    http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/2557



    Kerro sitten meille kaikille onko tyyppivika. Kerro myös onko asialle tehty muuta kuin vittuiltu, eivät katsos volkkarilla halua hämmentää ihmisiä. (kyse ihan samasta asiasta kuin kaverilla). Kannatta simppa lukea muutakin kuin Etumatkaa voisi sinunkin näkemykset vähän "avartua".



    Edelleen jos minä kerran olen provoillut pyydän anteeksi sinulta ja NHB:lta.



    On sulla Simppa muuten melkoisen erikoinen käsitys maailmasta. Kävikö yhtään mielessä, että ehkä niillä taksareilla on muitakin kritterejä autovalinnassa kuin kestävyys. Osa saattaa valita volkkarin,audin tai skodan esim.DSG-laatikon takia, joku valitsee mersun takavedon takia,joku taas vaikkapa Kian sen takia, että sai autosihteeriltä pesää. Syynä valita joku tietty merkki voi olla ihan mikä tahansa ja se tuskin on pelkästään kestävyys.



    Esim. tuossa Kovas-casessa kriteerinä todennäköisesti se, että auton on oltava saksalainen,neliveto,musta väriltään sekä tietyn imagon omaava.



    Ps.mitenkäs simppa se kaasupoljin juttu sitten päättyikään? Se sun higway patrol oli painanut kaasua jarrun sijaista, et näin. Noista tuli tutkimustulokset about vuosi sitten ja 9 tapausesta/kymmenessä oli kuljettaja mennyt sekaisin polkimissa ja yhdessä tapauksessa kymmenestä oli lattiamatto mennyt kaasupolkimen päälle.



    Keksi parempia nuo sun puolustelu yritykset on aikas säälittäviä!

      
  • Mitä sää oikein Simppa sekoilet!



    Mitä minä olen kirjoittanut TSI-moottoreista tai DSG-laatikoista? En mitään paitsi kehuin dsg-laatikoita tuossa äsken. Ei ole elämäntyöni hakkua volkkaria, sinun elämäntyösi näyttää olevan niiden puolustelu.



    Hitot mää mitään volkkari palstoja lue! Satun vaan tuntemaan noita autoja ilmeisesti enemmän kuin sinä. Joskus katos kannatta perehtyä siihen mitä on ostamassa ihan omilla rahoillaan.Joo omani ei muutu paremmaksi kuin vaihtamalla, siinä olet harvinaisen oikeassa. Pitääkö se sitten vaihtaa volkkariin, tuskin?



    Suomessa esim. 80% myydyistä uusista audeista päätyy työsuhde autoiksi "pienille välipomoille". Tiedätkö muuten miksi? No siksi ettei niillä ole kenelläkään varaa ajaa omilla kustannuksilla.



      
  • Ryne:


    NHB, kyllähän autoista on hieman asiantuntevampaa keskustella jos sellainen on itsellä käytössä, eikä satunnaisesti ajossa silloin tällöin (simpan ns.käyttö audi).




    Nyt keskustellaan vioista. Miksi auto pitäisi omistaa tietääkseen sen viat? Minä ainakin tiedän hyvinkin tarkkaan monen sellaisen auton viat, joita en omista.



    Onko NHB:n niin vaikea myöntää tosiasiat, että pitää väittää toisen provoilevan.




    Mitä ihmettä sekoilet? Minkä tosiasian olen kieltänyt? Olen tässäkin keskustelussa kirjoittanut vikoja löytyvän Volkkareistakin. Nuo listaamasi kansiviatkin mainitsin. Volkkari on niin yleinen auto, että Suomenkin Vokkareissa on varmasti lukemattomia vikoja. Mutta se ei tarkoita sitä, että ne kaikki olisivat vikapesiä. Osa niistä on mennyt vähemmin vioin kuin vaikka tuo Lexuksesi.



    Jos joku noista väitteistä pitää paikkaansa myönnän provoilleeni ja voin tulla henkilökohtaisesti pyytämään anteeksi sinulta simpalta.




    Lue hieman kirjoituksiasi. Koko ajan yrität saada jotain nettitaistelua pystyyn. Vastaat väitteisiin, joita vastapuoli ei ole esittänyt ja vajoat siinä sivussa henkilökohtaisuuksiin.



    Joo ja edelleen niitä vikoja on myös muissa merkeissä, sen olen myöntänyt. Mikä saakutti siinä on niin hankalaa myöntää niitä olevan myös volkkareissa ja sen johdannaisissa?




    Tuo esiin yksikin kohta, missa kiellän vikojen olevan mahdollisia Vokkareissa ja niiden johdannaisissa?



    Siitä oliko viesteissäni mitään infoa aloittajalle voidaan olla erimieltä. Hän kyseli kohtalotovereita ja kirjoitin niitä kyllä varmasti löytyvän. Kunnes alkoi sinun ja simpan yhteinen volkkarin maineen "pelastusprovoilu".




    Onneksi viestisi ovat kaikkien nähtävillä. Kirjoitit kyllä kohtalotovereista viikko sitten. Viestiäsi on ole vieläkään kommentoinut millään tavalla. Tämänpäiväisesihän ei sitten millään tavalla enää liittynytkään aiheeseen ja oli puhdas provo.



      
  • Niin se motiivi tulee Simppa tässä.



    Keskusteluhan on tiivistettynä mennyt näin:



    -Vastasin aloittajalle tuon olevan tyyppivika.



    -Sinä riensit väittämään minun ja muutaman muun "tohatsujengiläisen" valehtelevan.



    -Minä ja muu tohatsu-jengi kerrottin vielä lisää volkkareiden hienoista tyyppiominaisuuksista.



    -No tämä oli jälleen kerran sinun mielestä valetta.



    -Sitten sinä ja NHB veditte tähän keskusteluun toyotan tyyppiviat. Niitä todellakin on olemassa enkä tietääkseni muuta ole edes yrittänyt väittää.



    -Minä kerroin niiden olevan totta ja tehtaan jo korjanneen/yrittäneen korjata jo niistä osan. So what? vaikkei kaikki ehkä ollekaan onnistunut niissä. Ainakin tojota on edes yrittänyt jotain muuta kuin rahstaa noilla tyyppiviolla.



    -Minä kerroin taas lisää volkkareiden tyyppiviosta ja sinun puolustelu/vähättely jatkui ja jatkuu edelleen tosiasioista huolimatta!



    Koko aloituksen aiheenahan oli se saakutin polo ja juuri se, että tehdas ja maahantuoja yrittää "venkoila", eikö niin simppa? Ja kun minä ja muutama muu olemme aloittajalle yrittänyt kertoa sen olevan melko yleistä ko.merkin edustajilla niin sinä ja NHB olette sitä kokoajan yrittäneet "torpata".



    Sopiikin kysyä, mikä ihmeen motiivi teillä on tähän aiheeseen? Taitaa vaan sunua harmittaa kun on iskenyt kätensä paskaan tai sitten sinä myyt niitä. Ainakin sinun silloin tällöin käytössäsi oleva audi viitaisi siihen, saat välillä ajella tarrakilpisellä kodin ja työpaikan/myymälän väliä.

      
  • Ryne:

    Niin se motiivi tulee Simppa tässä.

    Keskusteluhan on tiivistettynä mennyt näin:

    -Vastasin aloittajalle tuon olevan tyyppivika.

    -Sinä ja NHB riensitte väittämään minun ja muutaman muun "tohatsujengiläisen" valehtelevan.




    Missä olen tuollaista väittänyt?

      
  • No okei myönnän ja pyydän sinulta anteeksi NHB. Sinä olet vain "semisti" väittänyt, ettei volkkareissa olisi vikoja. Simppa on tainnut olla se sitkeämpi inttäjä. En vain viitsynt "skrollata" tarpeeksi ylös. Korjaan tuota äskeistä.

      
  • Ryne:


    Taitaa vaan poikia harmittaa kun on iskenyt kätensä paskaan tai sitten te myytte niitä.




    Autojen suhteen mulla ei ole koskaan ollut parempaa tilannetta. Työnantajani järjestämä Mersu hakee ja vie töihin. Joka kerta on perille päästy ilman ongelmia. Eivät kai nämäkään aivan p##koja voi olla. Muut menot hoituvat käteviten julkisilla. Automyyjäksi en koskaan alkaisi. Maailma on täynnä mielekkäämpiäkin tehtäviä.



    Tilanteeni tosin altistaa auton ostolle. Monelle vastaavassa tilanteessa olevalle se on jopa itsetäänselvyys. Eilen tulin siihen tulokseen, että Prius houkuttelee mua tällä hetkellä eniten. Tilanne voi toki muuttua piankin. Että sellainen Vaginisti/autojobbari täältä kirjoittelee.



      
  • Ryne:

    No okei myönnän ja pyydän sinulta anteeksi NHB. Sinä olet vain "semisti" väittänyt, ettei volkkareissa olisi vikoja. Simppa on tainnut olla se sitkeämpi inttäjä. En vain viitsynt "skrollata" tarpeeksi ylös. Korjaan tuota äskeistä.




    Missään vaiheessa en ole kiistänyt Volkkareissa olevan vikoja. Kaikki muu on värikynäsi jälkeä.

      
  • Älä osta Priusta tai Aurista! Siis jos et tilaa tarvitse noin paljon. Yariksesta tulee 3kk päästä hybrid ja Lexuksella on CT 200h.



    Lexus on n.litran/100km pihimpi kuin Prius ja Auris. Niissä on ilmeisesti sähkömoottorin ohjelmistoissa ero. Olen kaikkilla noilla ajanut useamman satakilsaa ja todennut asian itse.



    Yariksesta ei vielä ole lyhyttä näkemistä enempää kokemusta, tulee olemaan kuitenkin ylivoimaisesti halvin noista neljästä.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit