Volkswagen Polo: Männän helmat sökönä: Korjausvaatimus autoliikkeeseen

68 kommenttia
13»
  • No värikynä ja värikynä, heh.



    Ny lähetään saatana nukkumaan, velallisen mentävä huomenna töihin.

      
  • Ryne:

    volkkarien lämmityslaitteet on parhaita mitä maa päällään kantaa. Siksi niissä ei ole mitään säälittäviä pizzalaatikko viritelmiä talvisin maskissa, ovat varmaankin vain ajaneet jäisillä ikkunoilla kotipizzan mopolähetin päälle ja jäänyt "roipeet" keulaan.




    Lisätään threadiin sen verran asiaakin välillä, ettei nokkapahvi ole osoitus auton toimimattomuudesta talvella, vaan se saattaa myös kertoa kuljettajasta joka ymmärtää kuinka auto toimii.



    Kokemuksesta tiedän että ulkoilman lämpömittarin näyttäessä -33 astetta on Volvon takapenkillä on mukavampi istua mökkimatkalla sukkasillaan kuin hiostavissa talvisaappaissa.



    Mutta rauhassa pikkuteitä ajellessa edes iso bensamoottori ei lämpene kovin nopeasti, vaihteistosta puhumattakaan.



    Jotkut autot fiksusti sulkevat ilmavirran säleikön läpi termostaattiohjatusti BMW:n tapaan, mutta nekin käsittääkseni jättävät alemman ilmanottokidan auki, joten automaatti kulkee jäätävässä ilmavirrassa.



    Pitkitetty automaatin kylmäkäynnistysmoodissa korotetuilla vaihtokohdilla turbiininlukitus auki ajamisen riemu ei ole avautunut minulle, mutta jotain hohtoa siinä täytyy olla, kun sitä niin moni harrastaa?



    Talvikäytössä ajamillani eurooppalaisilla ja japanilaisilla autoilla on ollut kaksi yhteistä piirrettä tässä suhteessa. Kaikki ovat toimineet ilman viimasuojaakin normaalisti ja kaikki ovat lämmenneet suojan kanssa nopeammin.



    Älkää nyt kuitenkaan laittako sitä pahvia jäähdytintä vasten. Tukitun säleikön ja jäähdyttimen väliin pitää jättää vapaa tila, josta tuuletin saa kierrätetyksi jäädytysilmaa jos katsoo sen tarpeelliseksi.

      
  • Ryne:



    Tapasi mukaan liioittelet ja sanot minun sanoneen sellaisia asioita, joita en todellakaan ole ketjussa kirjoittanut. Anna nyt palaa, ja etsi se kohta jossa sanon, ettei volkkarissa ole vikoja. Totta helvetissä VW-konserninkin vehkeissä on vikoja. EN ole misään väittänyt, että VW olisi edes poikkeuksellisen vähävikainen.



    Tuon ruosteen jaksat näköjään A6:den osalta mainita. Mainitse nyt sitten myös, miten Tuulilasin testissä Toyota pärjäsi. Ei ole kovin mairittelevaa luettavaa sen auton ruostesuojaus.



    Olen ainoastaan väittänyt, että tuota vikatiheyttä sinä liioittelet todella rankasti. On esimerkiksi täyttä paskapuhetta, ettei Audit menevät työsuhdeautoiksi sen takia, ettei porukalla olisi varaa ajaa niillä. Samaan paskapuhekategoriaan menee väitteesi, ettei Suomesta löytyisi ainoatakaan 100 tkm ajettua Poloa tai Golfia tuolla koneella, johon ei puolimoottorinvaihtoa olisi tehty.



    Osa viestistäni koski Maastovälityksen provoilua tässä ketjussa. Hän aloitti tuon papatuksen TSI-koneista ja muista ominaisuuksista, jotka eivät millään tavalla liity ko. Poloon. Kyseinen kaverihan mm. väitti, että E mersun jousitus vastaa pakettiautoa ja kaikkea muuta yhtä totuudenmukaista.



    Kun tämä sinun tohinasi koskisi vain tätä ketjua. Aina, kun volkkarista kirjoitetaan, sinun pitää rientää mollaamaan sitä. Etenkin sellaisiin ketjuihin, joissa joku on VW:tä ostamassa tai VW:ssä on vika. Esimerkkejä löytyy vaikka millä mitalla, jos haluat että kaivan niitä sinulle.



    On se hienoa, että sinä tiedät ammattinikin. Voin paljastaa, ettei se liippaa läheltäkään automyyntiä. A5 on ihan normaali suomikilpinen kulkupeli. Oma käyttöautoni on tällä hetkellä W221 mersu. Rattoisimmat kilometrit tulevat kuitenkin jenkin

    ratissa.



    Jos nyt haluat tietää, niin tuo ässä on mennyt vähemmillä vioilla kuin Lexuksesi, vaikka potentiaalisia vikakohteita lienee aika paljon enemmän. Samoin tuo n. 45 tkm ajettu Audi on ollut käytännössä viaton. Voit vaikka kuinka kiukutella, ettei ole minun autoni, mutta tunnen sen pelin huoltohistorian. Eli vikoja on ollut vähemmän kuin tuossa Lexuksessasi. Tuurista se on hyvin pitkälti kiinni, kuinka auto pelaa.



    Jos jonkun Audin tulevaisuudessa hankin, se tulee varmaan olemaan käytetty A8 4.2 TDI. Oli tuollainen koeajossa joku aika sitten, ja oli kyllä voimansiirroltaan aivan huikean vakuuttava paketti.



    Audeista minulla on sen verran kokemusta, että jonkun verran noita oli edellisessä työpaikassa. Eivät ne vioiltaan mitenkään erottuneet muista merkeistä. Eivät positiivisesti eivätkä negatiivisesti.



    Voisin hyvinkin kuvitella olevani Lexuksen omistaja. Tällä hetkellä voimansiirtotarjonta ei vaan ole kovin vakuuttava. Uusi GS varmaan korjannee tuon.



    Mustia saksalaisia tietyn imagon omaavia autoja ovat käsittääkseni Audi, mersu ja bemari. Ei kukaan niitä nimenomaan Audia pakota ostamaan. Tottakai autonvalinnassa painaa muukin kuin vikatiheys. Jos VW kuitenkin olisi niin kertakaikkisen paska kestävyydeltään kuin sinä annat ymmärtää, ei sitä yksikään ammattiautoilija ostaisi.

      
  • Mikä (tekisi mieli laittaa juurikin VITTU sana tähän kohtaan..) ihme siinä VW organisaatiolla on, että kun asiakas on kusessa autonsa kanssa, ja tuotteessa on ilmiselvää vikaa, niin yritetään venkoilla ja väittää asiaa sellaiseksi, josta juuri asiakkaan pitää maksaa?? Vaikkakin on selvästi kyse takuun ja normaalisti tuotteelta odotettavan kestämisen piiriin kuuluvasta jutusta.



    Tohatsulla ei vian sattuessa tätä yritetä edes! VW:llä tämä juttu on liian usein(tuttujen kokemukset, nettipalstat jne..) minusta päinvastoin. Erittäin luokatonta ja paskaa asiakaspalvelua, jos ensin aletaan tiskillä väittämään vikaa uniikiksi, ennennäkemättömäksi jne.

    Vähemmän tarvitsee Tohatsulaisten purkauksia netistä lukea verrattuna Vaginalaisiin.



    Onko VW:n organisaation tulos niin heikoissa kantimissa, että asiakkaalta koitetaan vetää matto ihan aina viimeiseen saakka jalkojen alta tehtaan valmistaessa ehtaa paskaa??

    Vai syntyykö paskaa niin paljon, että sen korvaaminen takuuseen aiheuttaisi kertakaikkiaan tehtaan ja maahantuojan joutumisen selvitystilaan??

      
  • Määrä korvaa laatua..

      
  • On kyllä tullut mahtavan paljon vastauksia, mutta suurin osa ihan eri aiheesta. Miten aihe onnistuukin karkaamaan näissä nettikeskusteluissa. Hirveetä pätemistä ja tinkaamista. Aikuiset ihmiset. Kröhöm. :lol: :smirk:





    DaViega:


    Riittäkö, että on asentajana merkkikorjaamolla jonka edustukseen kuuluu kyseisiä VAGilaisia? Ja koska en aio potkia omaa työnantajaa polveen, et tule myöskään samaan kirjallisia lippusia ominaisuudesta ainakaan minulta.




    Näinhän se näköjään menee. Autoliikkeillä/-korjaamoilla kyllä on tiedossa tyyppiviat, mutta julkisuuteen ei hevillä tietoja anneta, vaikka kuluttajat ovat oikeassa. Halutaan vaan maksattaa kuluttajille, vaikkei näin ole oikein.



    DaViega ja muut: Ymmärrän pointtinne mutta edelleenkin: eipä kukaan tähän huoltokirjaan ole kirjoittanutkaan ja sitä esitellyt että "Tämä ralliautoilija vaihtoi tämän ja tämän osan ja net ja net öljyt..." Vaan luultiin ettei uuteen autoon tule kummempia vikoja, aina itse tehty huollot edellisiinkin autoihin, että itse menee normaalihuollot tehdä ja siitä tuskin haittaa kelleen. Edellinen auto oli nimittäin 18 vuotta käytössä, itse huollettuna. Miten käykään, kun laitetaan "uusia,parempi auto", päivitetään. Onhan se jälkiviisaana hyvä olla, enemmänhän olisi tilanteeseen apua, jos olisi heidän tekemät huollot. Mutta ne huollothan ei ole tässä se pointti. Vaan edelleenkin se, että kone on vikainen ja paska, aivan sama onko jeesus vai sammakko tehny siihen huollot.



    Asia on nyt etenemässä. Kertoilen tänne lisää kun uutisia kuulen. Kiitoksia kovasti fiksuille vastaajille! Toivottavasti tästä olisi jollekin toiselle apua, joka tuskailee samassa tilanteessa.



    Ohessa vielä puhuttava linkki....



    http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/volkswagen-korjaa-500-000-moottoria-veloituksetta



      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit