Eli kysymyksessä tuskin on nokka-akselin hitausmassa tms. edellä esitetyt argumentit, mutta faktaa on, että Suomessa Volvo on asettanut nokkahihnan vaihdolle 4 vuoden määräajan kilometrien lisäksi (160tkm) mutta lämpimämmissä maissa aika on 10v. Jos verrataan asiaa esim. kuluttajansuojan suunnasta, luulisi jenkeissä olevan paljon tärkeämpää suojautua mahdollisilta riskeiltä antamalla tiukemmat ohjeet. Ehkä (jääkylmän venttiilikoneiston kitkat on jokin aspekti tässä?
Eli kysymyksessä tuskin on nokka-akselin hitausmassa tms. edellä esitetyt argumentit, mutta faktaa on, että Suomessa Volvo on asettanut nokkahihnan vaihdolle 4 vuoden määräajan kilometrien lisäksi (160tkm) mutta lämpimämmissä maissa aika on 10v. Jos verrataan asiaa esim. kuluttajansuojan suunnasta, luulisi jenkeissä olevan paljon tärkeämpää suojautua mahdollisilta riskeiltä antamalla tiukemmat ohjeet. Ehkä (jääkylmän venttiilikoneiston kitkat on jokin aspekti tässä?
Vuosimalleista 2007 alkaen on väli 5v/160tkm.
Tuo suositus on sama Ruotsissa ja Norjassa myöskin.
Eli kysymyksessä tuskin on nokka-akselin hitausmassa tms. edellä esitetyt argumentit, mutta faktaa on, että Suomessa Volvo on asettanut nokkahihnan vaihdolle 4 vuoden määräajan kilometrien lisäksi (160tkm) mutta lämpimämmissä maissa aika on 10v. Jos verrataan asiaa esim. kuluttajansuojan suunnasta, luulisi jenkeissä olevan paljon tärkeämpää suojautua mahdollisilta riskeiltä antamalla tiukemmat ohjeet. Ehkä (jääkylmän venttiilikoneiston kitkat on jokin aspekti tässä?
Jorma L:
Vuosimalleista 2007 alkaen on väli 5v/160tkm.
Tuo suositus on sama Ruotsissa ja Norjassa myöskin.