Väännöllä liikkuu

116 kommenttia
124»
  • Lainaus:
    05.09.2007 klo 22:11 MMS kirjoitti
    Lainaus:
    05.09.2007 klo 21:20 Merikoinen kirjoitti


    Siinä missä te olette 'päässeet kokeilemaan' kunnollista dieseliä, minä ajan sellaisella työajoa joka arkipäivä.

    On täysin naurettavaa tulla väittämään asioista tilanteessa jossa teidän oma kokemuspohja ei riitä asian objektiiviseen tarkasteluun.


    Joo, olen samaa mieltä, monet täällä "vakuuttavaa faktaa" esittävät eivät ole varmaan koskaan omistaneet arvostelemiaan kulkineita, vaan lukeneet testejä ja teknisiä tietoja jonka perusteella ovat myöskin mielipiteet. Jos katsottaisiin heidän omia kulkineitaan, jos niitä yleensä onkaan, niin pohja arvostelulle voisi muuttua hyvinkin radikaalisti. Siis ainoastaan omistuspohjalla voi perustellusti arvostella jonkin merkin, tai mallin. Muut höpinät ovat omassa arvossaan.


    Hienoa nähdä millä säännöllisyydellä 'mersumiehet' ALOITTAVAT epäasiallisen 'huutelun' kateusjutuillaan ja 'rahaselityksillään'! Nämäkin kaksi 'mersumiestä' voisivat katsoa ketkä ovat typeriä Essonbaari-tason huuteluja säälittävästi viljelleet ja ketkä vain vastanneet niihin.

    Toinen säännöllinen ilmiö näiden 'mersumiesten' kanssa on se että aina niin kovasti ollaan varmoja että muilla ei olisi varaa Mersuun tai olisi sellaisia useampia ollut, ihan uutena ostettuina...

    "On täysin naurettavaa tulla väittämään asioista tilanteessa jossa teidän oma kokemuspohja ei riitä asian objektiiviseen tarkasteluun."
    On täysin naurettavaa tulla väittämään toisten kokemuspohjista jotain kun siitä ei teillä ole mitään hajua. Ties vaikka syyttäisitte kokemuspohjan puutteesta henkilöitä joilla on sinua huomattavasti suuremat kokemuspohjat Mersuista, ja jopa ensimmäiset ajot jo ennen kortin saamista olleet Mersulla...

    "Siinä missä te olette 'päässeet kokeilemaan' kunnollista dieseliä, minä ajan sellaisella työajoa joka arkipäivä."
    En kyllä sanoisi 'päässeet' kun puhutaan moottorityypistä jolla JOUDUTAAN ajamaan kun ei ole varaa bensakustannuksiin työn vaatiman eli pakon saneleman suuren ajomäärän vuoksi. Silti mielenkiintoista on että väität niin tietäväisenä etteivät muut ole ajaneet 'työajoa' dieselillä hyvinkin paljon!

    "Siis ainoastaan omistuspohjalla voi perustellusti arvostella jonkin merkin, tai mallin. Muut höpinät ovat omassa arvossaan."
    Eli sinulla ei siis ole mitään tietoa tai perusteltua kykyä sanoa yhtään mitään 535d:stä, parhaasta diesel-autosta mitä valmistetaan. Höpise mitä höpiset Mersuista, muista kun et omien kriteeriesi mukaan tiedä mitään.

      
  • Lainaus:
    05.09.2007 klo 22:28 Putput kirjoitti


    "Siis ainoastaan omistuspohjalla voi perustellusti arvostella jonkin merkin, tai mallin. Muut höpinät ovat omassa arvossaan."
    Eli sinulla ei siis ole mitään tietoa tai perusteltua kykyä sanoa yhtään mitään 535d:stä, parhaasta diesel-autosta mitä valmistetaan. Höpise mitä höpiset Mersuista, muista kun et omien kriteeriesi mukaan tiedä mitään.


    Siis, omistatko itse ko. BMW:n jos et, niin älä esitä mitään. Mielestäni BMW on varmaan kelpo kulkine, tehot vaan ei riitä minulle. Sanon edelleen, että puhutaan mielummin autoista mitä OMISTAMME, eikä niistä mitä haa...veillaan.

      
  • Lainaus:
    05.09.2007 klo 22:47 MMS kirjoitti
    Mielestäni BMW on varmaan kelpo kulkine, tehot vaan ei riitä minulle.



    täysin käsittämätöntä. BMW:n koneethan ovat hyvin tehokkaita ja sivistyneitä jo pienimmistä koneista lähtien ja ottaen huomioon konekoon.

    ja eiköhän muutenkin tuota ruutia ja urheilullisuutta löydy moninverroin mersuun verrattuna...ensimmäinen kerta kun kuulen että bemun tehot ei riitä jollekkin...


    ainiin, enhän minä saa sanoa tähän mitään, enhän omista mersua :no_mouth:

    tai entä jos leikin että omistan E320cdi:n? :grin: saanko sitten kommentoida? :kiss:

      
  • Lainaus:
    05.09.2007 klo 23:00 petos kirjoitti
    Lainaus:
    05.09.2007 klo 22:47 MMS kirjoitti
    Mielestäni BMW on varmaan kelpo kulkine, tehot vaan ei riitä minulle.


    täysin käsittämätöntä. BMW:n koneethan ovat hyvin tehokkaita ja sivistyneitä jo pienimmistä koneista lähtien ja ottaen huomioon konekoon.

    ja eiköhän muutenkin tuota ruutia ja urheilullisuutta löydy moninverroin mersuun verrattuna...ensimmäinen kerta kun kuulen että bemun tehot ei riitä jollekkin...


    ainiin, enhän minä saa sanoa tähän mitään, enhän omista mersua :no_mouth:

    tai entä jos leikin että omistan E320cdi:n? :grin: saanko sitten kommentoida? :kiss:


    Ehkä en tiedä tehoista paljoakaan, mutta alle 300hv tehoilla ei paljon elvistellä.

      
  • Lainaus:
    05.09.2007 klo 22:47 MMS kirjoitti
    Lainaus:
    05.09.2007 klo 22:28 Putput kirjoitti


    "Siis ainoastaan omistuspohjalla voi perustellusti arvostella jonkin merkin, tai mallin. Muut höpinät ovat omassa arvossaan."
    Eli sinulla ei siis ole mitään tietoa tai perusteltua kykyä sanoa yhtään mitään 535d:stä, parhaasta diesel-autosta mitä valmistetaan. Höpise mitä höpiset Mersuista, muista kun et omien kriteeriesi mukaan tiedä mitään.


    Siis, omistatko itse ko. BMW:n jos et, niin älä esitä mitään. Mielestäni BMW on varmaan kelpo kulkine, tehot vaan ei riitä minulle. Sanon edelleen, että puhutaan mielummin autoista mitä OMISTAMME, eikä niistä mitä haa...veillaan.


    Voisitko tarkentaa hieman sinun 'mersumies-sääntöjä', eli mitä saan kommentoida jos leasaan autoa? Entä jos on rekisteröinyt auton ulkomaille rekisteröidyn firman nimiin? Entä jos on maksanut autoklubin jäsenyydestä jolla saan ajaa klubin autoilla? Entä jos vuokraan auton kuukaudeksi tai pariksi? Ja onko omistamisen pituudella väliä, eli jos ostan auton vain ajaakseni USA:n halki ja myyn sen kun olen päässyt toiseen päähän niin riittääkö se? Mitä jos joku varastaa auton ja ehtii ajaa sillä kolme kuukautta ennen kiinnijäämistään?

    Mielenkiintoista että mielestäsi keskustelupalstoilla saa puhua vain autoista jotka omistaa, sellaista sääntöä en ole koskaan ennen kuullut. Ehkä se johtuu siitä että se on täysin idioottimainen sääntö. Muista ettet puhu IKINÄ mistään yrityksistä josta et omista vähintään 50%, et puhu mitään mistään maista joiden passia et omista, ja jos joku kysyy minkälainen jokin ravintola on niin älä MISSÄÄN TAPAUKSESSA pukahda ellei se ole sinun oma ravintola!

    Mahdat olla mukavaa seuraa oikeassa elämässä. Onneksi sinulla on mersu joka ei karkaa mihinkään ja osoittaa ylivertaisuutesi vaikkei muut ymmärtäisi että olet Suomen rikkain ja maailman parasta seuraa....

      
  • Lainaus:
    05.09.2007 klo 23:15 MMS kirjoitti
    Ehkä en tiedä tehoista paljoakaan, mutta alle 300hv tehoilla ei paljon elvistellä.


    Ja elvistely on mielestäsi homman nimi ja kaiken A ja O autokeskusteluissa?

      
  • Lainaus:
    05.09.2007 klo 23:30 Putput kirjoitti


    Mielenkiintoista että mielestäsi keskustelupalstoilla saa puhua vain autoista jotka omistaa, sellaista sääntöä en ole koskaan ennen kuullut. Ehkä se johtuu siitä että se on täysin idioottimainen sääntö. Muista ettet puhu IKINÄ mistään yrityksistä josta et omista vähintään 50%, et puhu mitään mistään maista joiden passia et omista, ja jos joku kysyy minkälainen jokin ravintola on niin älä MISSÄÄN TAPAUKSESSA pukahda ellei se ole sinun oma ravintola!

    Mahdat olla mukavaa seuraa oikeassa elämässä. Onneksi sinulla on mersu joka ei karkaa mihinkään ja osoittaa ylivertaisuutesi vaikkei muut ymmärtäisi että olet Suomen rikkain ja maailman parasta seuraa....


    Kyllä kait saa keskustella eri merkeistä, mutta mielestäni mitään ylivertaista autoa ei ole vielä tehty. On typerää moittia esim. Volvoa, vaikka ko. kulkine on ihan kelvollinen monille. Ei ole absoluuttista totuutta mikä olisi paras. Mielestäni omistuspohjalla olevat kokemukset kertovat eniten kulkineesta eikö vain? Pitkässä juoksussa kyllä auto kertoo mitä on, siihen ei riitä pelkkä koeajo tai testivertailut.. Olen jo aiemmin tuonut esiin, että jokainen valitsee ajokkinsa omien toiveidensa mukaan, eikä meillä muilla ole siihen mitään moittimista. Turha vetää mukaan mitään varallisuuskorttia tai muuta vastaavaa. Olen aiemmin arvostanut jopa Ladaa, jos joku muistaa, eli en arvostele kuskia automerkin mukaan. Mutta miksi ei autoista keskustella noin yleisesti mollaamatta mitään merkkiä, kysyn vaan. Volvoa ja Mersua on täällä lyöty kuin vierasta sikaa, miksiköhän? Itse en tietääkseni ole merkkikohtaisesti arvostellut muita kulkineita kovinkaan vahvasti.

      
  • Hyvä Putput!
    Hyvät löylyt tässä "kiukaassa" menossa!
    Tuli vanha sananlasku taas mieleen; "Kun väittelet ääliön kanssa, katso ettei hän tee samoin".
    Minua nauratti tämä ketju pitkään jo aikaisemmin varsinkin kohdassa jossa Mr Erikoinen antaa ymmärtää että auto se miehen tekeekin..
    Hohhoijaa. SIIS, Kun omistat (NYT Tarkkana! -SIIS omistat!!!) Mersun, niin sinusta tuleekin jo jumalasta seuraava? (Siis varmaan Essolla, Lieksassa tai Tuupovaarassa?)
    Minusta tämä ajattelu on vanhanaikaista, Junttimaista ja jostain 70-luvun alusta kotoisin. Tosin siihen törmää välillä vieläkin?

    Lisäksi tämä Mr Elvis Erikoinen paljastaa uskomattoman peittelemättömästi öykkärimäisen olemuksen(tulee eräs kaverini mieleen!). Itselle hänen kirjoituksensa luettuaan nousi jotain säälinsekaisia tunteita. Ajatelkaa nyt kun tämä hemmo seurustelee jossain kutsuilla niin muuta juttua ei tuu kuin mitä hän tekee ja hänellä on.
    Vaikea kuvitella häntä aktiivisena toiset huomioon ottavana kuuntelijana. En ihmettele jos jostain syystä naiset lähtee bileissä toiseen (varmaan jonnekin (-mieleltään) nuorempien miesten seuraan..) tupakkarinkiin tämän ympäriltä.
    Ihmettelen millaista tuotetta hän kauppaa jos luottamus asiakkaisiin säilyy näillä eväillä? -Ja millaisille asiakkaille?
    Meilläkin töissä on vielä muutama tällainen 70-luvun muinaisjäänne myyntipäällikkökaupparatsukin joten nämä em. luonteenpiirteet on ihan tuttuja..
    Sitte autoihin takaisin
    Itse olen päässyt (!!!-Jee) ajamaan ketjussa mainittuja autoja ja mersussa on aina vaan se sama pappafiilis tallella joka kerta kun kuskin pulkkaan hyppää. Joka kerta myös kun tolpalta hyppää kyytiin niin vaikka autossa olisi V16 moottori niin se Mersun fiilis on vaan tylsä.
    Onko muuten mersuissa vielä ne valkoiset, huvittavat Pappatuuninglook takaniskatukisuojat mersulogoilla olemassa?

    Voisko joku panna tänne vertailun vuoksi lukemat tiskiin;
    BMW 535d ja Mese 320CDi (ja joku muukin samanluokan vertailukelpoinen peli myös?) jos jostain saatte?
    - Teho/Vääntö(alue jos on?)
    - kiihtyvyys, ohituskiihtyvyys jos on
    - huiput nyt kaikki tietää.
    - kulutukset
    - Auton painot
    Tai vaan linkin mistä helpoiten näkee?
    Tälllähetkellä ei ole vielä varaa kuin 177Hp ja Toyotaan mutta siinä onkin parasta.. no, kaikkihan tietää täälllä jo miksi Toyo on parempi..
    Itse olen kyllä tehokkaista Dieseleistä kiinnostunut että jos vaikka jonkun käytetyn joskus uskaltaisi (vikafobia iskenyt..) ostaakin vaikka sitten Saksasta.
    Bemu ei ainakaan fiilikseltään ole niin tylsä tuossa luokassa olemukseltaan kuin Mese. Ja Taxinakin sitä vähempi näkee joten senkin puoleen sitä voisi harkita.
    Mut hei, jatkakaa vaan samaan tahtiin tätä kuumaa keskustelua, Tzemiä Putputille.. Ihmetellään ja Kattellaan.

      
  • Ei olisi uskonut tänne tullessaan miten naurettavaa porukkaa täällä on. Tmnetissä perisuomalainen kateus on huipussaan, ei voi muuta sanoa.

    Teille whinettäjille tiedoksi että kommenttini lähtivät liikkeelle tiettyjen kirjoittajien kateellisesta panettelusta. Kuten panettelussa yleensä, tekstillä ei ollut mitään totuuspohjaa vaan se pohjautui kyseisen henkilön omaan angstiin. Ja kuten yleensä, kun kateelliseen paskapuheeseen vastaa muutamalla totuudella, se iskee köyhän iskiashermoon kuin miljoona volttia. Köyhä voi olla vaikka olisi rahaakin - nimittäin jos ei kantti kestä omistaa merkkiautoa naapurien kateuden pelossa. Näitähän näkyy paljon 'mitä ne siitäkin sanoisi jos auton perä tulee puoli mittaa ulos autotallista'.

    Ja tälle omistuspohja/kommentoinnin arvostelijoille vähän purtavaa:

    Otetaan ravintola-arvostelu. Kaksi eri henkilöä arvostelee ravintolan.

    Toinen henkilöistä käy paikassa juomassa 5min kahvit ja lähtee.
    Toinen henkilö syö paikassa joka päivä täyden aterian.

    Kummallakohan on paremmat edellytykset arvostella ravintola?

    Tiedätte olevanne väärässä, mutta silti jatkatte tuota bullshittiä. Ihme porukkaa.

    Ai niin, ja tämä ei siis ole mikään BMW535 vs E320cdi vertailu. Jos sille linjalle mennään niin verrataan edes 535 vs E400 sitten! Käsittääkseni tässä oli kysymys siitä ehtiikö dieselillä rekasta ohi vai ei.

    Siis nimenomaan siitä. Ja katsokaa mitä käsittämätöntä whinetystä koko asia on nostanut pinnalle. Kaikenmaailman persjalkaiset vinkumassa asian vierestä!

      
  • Ja tälle omistuspohja/kommentoinnin arvostelijoille vähän purtavaa:

    Otetaan ravintola-arvostelu. Kaksi eri henkilöä arvostelee ravintolan.
    Toinen henkilöistä käy paikassa juomassa 5min kahvit ja lähtee.
    Toinen henkilö syö paikassa joka päivä täyden aterian.

    Kummallakohan on paremmat edellytykset arvostella ravintola?

    Tiedätte olevanne väärässä, mutta silti jatkatte tuota bullshittiä. Ihme porukkaa.

    Ai niin, ja tämä ei siis ole mikään BMW535 vs E320cdi vertailu. Jos sille linjalle mennään niin verrataan edes 535 vs E400 sitten! Käsittääkseni tässä oli kysymys siitä ehtiikö dieselillä rekasta ohi vai ei.

    Siis nimenomaan siitä. Ja katsokaa mitä käsittämätöntä whinetystä koko asia on nostanut pinnalle. Kaikenmaailman persjalkaiset vinkumassa asian vierestä!


    Kyllä keulii tosi hyvin!!!
    No niin, mitä minä viimeyönä sanoin? Mr Elvis on puhunut puolestaan...
    Koska en ole ääliö ja varon väittelystä... Äh mä en jaksa näitä dinosauruksia.

    :cry:

      
  • Unohtu!
    Merikoiselle ja sen henkisille kyvyille olen btw kaikkea muuta kuin kateellinen. Tarvittaessa tiedän kyllä hyviä terapeutteja jotka on lisäksi erittäin kalliita. Tälle tarviitaankin se paras.

      
  • Lainaus:
    30.08.2007 klo 21:50 Vackraste kirjoitti
    Lainaus:
    30.08.2007 klo 21:08 petos kirjoitti
    suotta vastaatte tolle urpolle. sitä nopeammin se menisi takaisin jonnekkin suomikasnelosee takasin, jos ei saisi huomiota noilla älyttömillä jutuillaan ja provoilla... :no_mouth:

    :innocent:


    Sama asia kävi itselläkin mielessä. Noihin tapauksiin ei muu tepsi, kuin olla provosoitumatta, Oli "320cdi"-hehkutus kuinka vastenmielistä tahansa.


    :sunglasses:

      
  • Pojat ei kestä totuutta, siitähän se on kiinni. :grin:

      
  • Edellinen viestini viittasi neutraaliin asenteeseen Merikoisen viestejä kohtaan. Ei näköjään pure.

    Seuraavat esimerkit ovat luettavissa aikaisemmista viesteistä/keskusteluista:

    Merikoisen mielestä MB:n suorat??(WTF) kuutosmoottorit, jolla hän itsekin köröilee(?), ovat taivaallisia.

    Merikoiselle ei riitä 320cdi:n vertailu bensamoottoreihin, eikä liioin kilpaileviin dieseleihin. Eräässä viestissä Merikoinen ei halua vertailua 320cdi:n ja 535d:n välillä, vaan määrittelee 535d:n kilpailijaksi litraa isomman 400cdi:n...

    Tässä vain pari vajavaisuutta tuolta "minäminäcdicdiminäminä" - sinänsä varmaan viisaalta, mutta ah, niin läpikuultavalta kirjoittelijalta.
    ps. En ole koskaan, ikinä mennyt mihinkään henkilökohtaisuuksiin, niinkuin Merikoinen aiemmin väitti. nyt olen. Ja ei herneitä nenään!!

      
  • Niin, Merikoisen poika varmaan haluaa perustella miksi 535D:tä pitää verrata 400Cdi:hin? Tässähän on litran suurempi iskutilavuus eikä silti pärjää millään ominaisuudella !!! Paitsi jos traktorimainen, ruma käyntiääni on hieno ominaisuus sillä pärjää.

    Katsotaan faktoja:

    BMW 535d:

    Iskutilavuus 2993 cm3
    Suurin vääntömomentti 580 Nm / 1750 1/min
    Teho 210 kW / 4400 1/min
    Polttoainekulutus keskimäärin 6,8 l/100 km
    CO2-päästö 182 g/km

    MB E320CDI:

    Iskutilavuus 2987 cm3
    Suurin vääntömomentti 540 Nm / 1600‑2400 1/min
    Teho 165 kW / 3800 1/min
    Polttoainekulutus keskimäärin 7.3 l ‑ 7.6 l/100 km
    CO2-päästö 202 g/km

    Näyttää vanhan taksimersun "hehkuttaminen" himmenneen ihan numeroidenkin valossa.







    [Riccardo muokkasi tätä viestiä 07.09.2007 klo 01:04]
      
  • Kiitos vertailusta, ajettelinkin että jotenkin noin se menee. Siiskö 400Cdi tarvitaan jotta pärjätään 535d:lle? Hä, mitä, miksi?

      
  • Onhan se 535d toki nopeampi kuin 320 CDI, mutta on myös kalliimpi. 320 CDI:n lähempi kilpailija on 173 kW 530d.

      
  • Mielestäni on täysin loogista verrata Mersun huippudieselmallia BMW:N vastaavaan. Eiks niin? :wink:

    Ja mistä tämä jatkuva BMW:n dieselin hehkutus tulee? Tässä keskusteltiin EDELLEEN siitä ehtiikö dieselillä vai onko 'pakko' ajaa bensalla jos aikoo päästä rekasta ohi. Hehkuttamalla tätä iki-ihanaa 535:ttä puhutte itse asiassa juuri oman sanomani puolesta, ette vastaan.

    Eiköhän tuo ole jo aika tyhjentävästi kaluttu tässä läpi huolimatta muutaman kahapään reikäpäisestä vääntämisestä.

      
  • Lainaus:
    05.09.2007 klo 23:15 MMS kirjoitti

    Ehkä en tiedä tehoista paljoakaan, mutta alle 300hv tehoilla ei paljon elvistellä.



    Tainnut nousta pojalla pissat päähän, kun on saanut sen pikkumersun isolla koneella. Yhtä hyvin voisin sanoa, ettei alle 400hv tehoilla pahemmin elvistellä. Mitäs siihen sanoisit? Tosiasia kuitenkin on, että 200hv autokin on Suomen (ja euroopan) oloissa tehokas.

    Noh, se käytetty saksantuliainen kasvattaa sitä...

    Elvistele vaan, aina joltain löytyy isompi ja tehokkaampi kone kuin sinulta. Painoipa tuosta eilen motarilla ohi 599GTB Fiorano.

    Merikoinen:

    Ja tuo sinun kateuskorttisi on täysin säälittävä. Keksisit välillä jotain uutta. Minulla on niin hyvä itsetunto, ettei tarvitse väittää ketään kateelliseksi autostani.

    Itse olen omistanut väyrysen toki pienemmällä koneella kuin sinulla, mutta uutena ostettuna. Eipä jäänyt paljoa hyvää sanottavaa siitä rakkineesta. Myin pois ennen kuin ruostui tomuksi.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 10.09.2007 klo 13:13]
      
  • Lainaus:
    10.09.2007 klo 13:06 Simppa- kirjoitti
    Merikoinen:

    Ja tuo sinun kateuskorttisi on täysin säälittävä. Keksisit välillä jotain uutta. Minulla on niin hyvä itsetunto, ettei tarvitse väittää ketään kateelliseksi autostani.

    Itse olen omistanut väyrysen toki pienemmällä koneella kuin sinulla, mutta uutena ostettuna. Eipä jäänyt paljoa hyvää sanottavaa siitä rakkineesta. Myin pois ennen kuin ruostui tomuksi.


    Mitä tekemistä itsetunnolla on asiassa jos joku on ilmiselvästi niin kateellinen että vääristelee asioita? Muuta selitystä kyseiselle käytökselle tuskin on.

    Ja omat kokemuksesi väyrysestä on mitä on, ei kiinnosta. Itse olen ollut päinvastoin erittäin tyytyväinen ja ajan noin 50tkm vuodessa. Ruostumisen takia sinun ei väykkyä olisi tarvinnut vaihtaa, siinä on 30 vuoden takuu.

      
  • merikoinen:
    E320 rivi-6 bensa: 7.7 sekuntia 0-100
    E320 cdi rivi-6 diesel: 8.2 sekuntia 0-100


    Onkohan sulla nyt edes oikeasti sitä mersua. Mistä lähtien mersun kuutoset ovat olleet rivikoneita? BMW on asia erikseen.

      
  • Lainaus:
    10.09.2007 klo 13:06 Simppa- kirjoitti
    [quote title="05.09.2007 klo 23:15 MMS kirjoitti"]

    Ehkä en tiedä tehoista paljoakaan, mutta alle 300hv tehoilla ei paljon elvistellä.



    Tainnut nousta pojalla pissat päähän, kun on saanut sen pikkumersun isolla koneella. Yhtä hyvin voisin sanoa, ettei alle 400hv tehoilla pahemmin elvistellä. Mitäs siihen sanoisit? Tosiasia kuitenkin on, että 200hv autokin on Suomen (ja euroopan) oloissa tehokas.

    Noh, se käytetty saksantuliainen kasvattaa sitä...

    Elvistele vaan, aina joltain löytyy isompi ja tehokkaampi kone kuin sinulta. Painoipa tuosta eilen motarilla ohi 599GTB Fiorano.


    Jaa,a kukahan se on yleensäkin elvistellyt? Ensin olit kuolaamassa Vetten perään, ja viimeksi hehkutellut työsuhde-Volvoasi oikein sivukaupalla kommentteja. Onko se jotenkin paheksuttavaa jos hankkii ehkä vähän tehokkaamman kulkineen?. Eihän tästä edes päällepäin näy paljonkaan eroja vakivehkeeseen. Autoista enemmän tietävä tietenkin huomaa pienet erot. Missähän mielestäsi menee ero elvistelyn ja kiinnostuksen ero ns. kalliimpien kulkineiden kohdalla? Jos tehoista puhutaan, niin eiköhän jokaisella ole omat näkemykset niiden suhteen.

      
  • Lainaus:
    10.09.2007 klo 16:49 Simppa- kirjoitti
    merikoinen:
    E320 rivi-6 bensa: 7.7 sekuntia 0-100
    E320 cdi rivi-6 diesel: 8.2 sekuntia 0-100


    Onkohan sulla nyt edes oikeasti sitä mersua. Mistä lähtien mersun kuutoset ovat olleet rivikoneita? BMW on asia erikseen.


    Aikaisemmat Mersun 6-moottorit olivat suoria. Moottorit muutettiin V6:seksi, koska samoja moottoreita oli tarkoitus käyttää muunneltuneina myös Chryslerin etuvetomallissa.

    Sinänsä tämän keskustelun aloittajalla oli hyvä idea yrittää havainnollistaa käsitettä vääntömentti. Ja keskustelua noin päällisin puolin lukeneena, asia näyttää olevan monelle myös hankala ymmärtää.

      
  • Hehkutellut Volvoa? Lähinnä puolustelin jatkuvaa loanheittoa vastaan. Missään vaiheessa en väittänyt sitä esimerkiksi Audi A6:tta, 3-sarjalaista, 5-sarjalaista tai edes sitikan C6:sta paremmaksi.

    Vettestä lähinnä jauhoin, koska halusin saada sille kilpailijoita muista autoista. Z06 on kuitenkin arkikäyttöön hieman liian epämukava ratkaisu, joten ostamatta jäi. Kertakaikkisen upea auto kuitenkin.

    Itse olet jatkuvasti vedonnut tuohon kateellisuuskortiiin, joka on mielestäni melko alhaista. En Volvolla ajaessani väittänyt kertaakaan ketään kateelliseksi autostani. Auto ei ole mikään ihmisen varallisuuden mitta, mitä se sinulle tuntuisi olevan. Onpahan eräällä sukulaisellakin edellisen sukupolven volkkarin Golf vaikka hänen varallisuutensa lienee moninkertainen minuun nähden.

    Ja ei siinä hieman tehokkaamman auton hankkimisessa mitään pahaa ole. Tulipahan sellainen itsekin hankittua.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 11.09.2007 klo 09:31]
      
  • Minä olen siirtynyt pikkuhiljaa tehottomampiin autoihin ja kukaan ei ole kateellinen! :innocent:
    Syynä vähäisempi kiire ja pienemmät käyttökustannukset! :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    10.09.2007 klo 21:24 Simppa- kirjoitti


    Itse olet jatkuvasti vedonnut tuohon kateellisuuskortiiin, joka on mielestäni melko alhaista. En Volvolla ajaessani väittänyt kertaakaan ketään kateelliseksi autostani. Auto ei ole mikään ihmisen varallisuuden mitta, mitä se sinulle tuntuisi olevan. Onpahan eräällä sukulaisellakin edellisen sukupolven volkkarin Golf vaikka hänen varallisuutensa lienee moninkertainen minuun nähden.

    Ja ei siinä hieman tehokkaamman auton hankkimisessa mitään pahaa ole. Tulipahan sellainen itsekin hankittua.


    Uskoisin tähän "kateellisuuskortin" esittämisessä eräiden muiden kunnostautuneen paremmin. Vai onko "varallisuuskorttikin" sama asia? Taitaa olla useampi kuukausi, kun sanoin jokaisen hankkivan kulkineen halujensa ja varallisuutensa mukaan. Se, että mainitsee kulkineensa mallin, niin ei luulisi antavan aihetta leimata elvistelijäksi vai mitä? Itse yritän välttää menemästä henkilökohtaisuuksiin kommenteissani niinkuin sinä välillä. Eli kevennykseksi nautitaan elämästä, ja hankitaan itselle pieniä iloja niinkauan täällä eletään.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit