Aftonbladetin Robert Collin, joka on (ruotsalaisautojen lisäksi) suuri ranskalaisautojen ystävä - ja tunnetusti hyvin kriittinen kaveri, kehui uutta Passatia maasta taivaaseen. Ainoastaan hintaa (Ruotsissa) piti vähän korkeana (3 tähteä), muuten : Luokkansa Paras (4-5 tähteä/ominaisuus) . Harvinaista Collinilta.
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,624132,00.html
Mietin vain: minkä luokan? Autohan on A6:n /M-B E:n kokoinen.
Enpä tiedä....
Bongasin eilen uuden passatin tummansinisenä.
Ajettavuudesta en tiedä, mutta ulkonäöllisesti oli todella köyhä.
Väkisin tehty keula- ja peräylitystä ja sitten sitä aletaan vertaamaan Mersun E-malliin ja A6:n, vaikka akseliväliltään ja sisätiloiltaan se kulkee luokassa Vectra/Mondeo.
Ulkonäkö oli jotenkin jo uutena vanha. Mieleen tuli vanha Chrysler Sebring, varsinkin etuvaloista. Sisusta oli siistimpi - Hondamainen.
Luultavasti paljon kohua turhasta. Samat alusta ja muut viat, kunhan vaan ensimmäiset 30tkm tulee lasiin....
Alusta ei ole sama enää, se on pidennetylle uuden Golfin pohjalevylle valmistettu kokonaisuus, joten parempaa lienee odotettavissa.
Niin, itse olen ajanut vasta 197.500 km omalla v. 2000 PwD:llä ilman huolen häivää. Meno maistuu ja auto alkaa olla sopivasti pikkuhiljaa sisäänajettu. Uskoisin, että samoissa kilometreissa useimmat kilpailijat olisivat jo rupsahtaneet melko pahasti mitä tulee moottoriin, muuhun hardware tekniikkaan sekä sisustaan materiaalien kestoon. Suosittelen käytettynäkin. Uudesta ei ole pientä koeajokokemusta enempää tietoa, mutta tänäänhän siitä saadaan lukea jotain uudesta TM:stä.
Muista autoista on mukavaa uskoa kaikenlaista.
Muista autoista on mukavaa uskoa kaikenlaista.
Erittäin hyvin sanottu...
Alusta ei ole sama enää, se on pidennetylle uuden Golfin pohjalevylle valmistettu kokonaisuus, joten parempaa lienee odotettavissa.
Niin. Tästä voi päätellä ainakin sen, että edellinen alustarakenne osoittautui täysin sudeksi. Nyt on palattu takaisin perinteisemmän malliseen ratkaisuun. Kovasti tuota edellistä alustaa kehuttiin alun alkujaan ja jankattiin vielä vuosien päästäkin kuinka hyvä se on samaan aikaan kun Volkkarikorjaamoilta ajettiin rekkakuormittain vaihdettuja jousitusrakenteita sulattamolle. Ensin selitettiin alihankintaongelmaa, toisella kertaa oli kyseessä joku toinen alihankintaongelma jne. Kauan se vaan kesti, ennenkuin VW suostui tunnustamaan tosiasiat. Samat viat kun koskivat edellistä A4-versiotakin, jossa oli sama alusta. Tuo edellisen Passatin / A4:n etujousitushan ei keskimäärin kestänyt ilman palikanvaihtoja kuin maksimissaan 30 tkm, meillä vaihdettiin alle 90 tkm kaikki palaset kolmeen kertaan. Ovien lukot renkkasivat noihin kilometreihin vähintään yhtä monta kertaa.
Olisin vielä saattanut uskoakin nuo myyjien ja korjaajien selittelyt, ellei kaikissa muissa tietämissäni Passateissa olisi ollut noita ihan samoja oikkuja joita ei sitten tunnuttu saavan korjaantumaan millään.
Viimeiseksi Passatiksi jäi.