Tilava perhe (sportti) farkku..

45 kommenttia
2»
  • Vectraa tarjoilin jo aiemminkin.. siinä tavaratila ainakin pitäisi riittää,tosin siitä sporttisuudesta en tiedä :sunglasses: Kuinka isoja ne koirat olivatkaan? Nimittäin Jos Saab 9-3:n tavaratila oin siinä ja siinä? Oletko tosiaan käynyt katsomassa 9-3:sta? Tulee koirille ahtaat paikat.. Esim Volvon V70 tavaratila on iso mutta hieman matala suurille koirille mutta Saab pitäisi olla vähintään 9-5 jotta tilaa olisi saman verran. Vag:n autoista aletaan jo mennä esim Audin puolella A6 puolelle.. siinä on jo tilaa mutta hinta alkaa pomppia melko ylös..

    Hinta/tila suhde on varmasti parhaimmillaan Opel Vectrassa..

      
  • Edellinen farkku oli 9-5 jossa ruuma oli huomattavasti pienempi kuin Vectra wagonissa (mihin päädyin). Tsekkasin myös 9-3:n mutta oli vielä pienempi kuin 9-5.

    Nykyisessä Vectrassa ruuman suorakulmainen muoto, sopiva ikkunakorkeus ja auukon koko/korkeus soveltuu mainiosti koiralle ja muulle tavaralle. Meidän 30 kg/57cm kultsu matkustaa oikein mukavasti takana. Puolet tilasta koiralle ja toinen puoli kasseille kun mäkille matkatataan. Jos on todella paljon kamaa niin koira mahtuu erittäin hyvin lasten jalkatilaan sillä Vectrassa mahtavat tila takapenkkien edessä.

    Vielä kun hommaisi Opelin "Flex organizerin" jolla saa jaettua ruuman osiin olisi setup täydellinen. Nyt pitää tarkasti pakata tavarat siten ettei kaadu koiran päälle.

    Vectraan sai myös halvalla oikeat (ei mitään kalvoja) tummat lasit taakse jolloin aurinkokaan ei koiraa häiritse.

    Itse olen todella tyytyväinen 2.8T automaati Vectra Wagoniin myös koiran kuljetuksen näkökulmasta. Ainut huono on asia on kulutus kaupunkiajossa (12 - 13 l/100 km) mutta onneksi on duuni bensat.

      
  • Lainaus:
    26.04.2007 klo 09:26 Jan79 kirjoitti
    Vectraa tarjoilin jo aiemminkin.. siinä tavaratila ainakin pitäisi riittää,tosin siitä sporttisuudesta en tiedä :sunglasses: Kuinka isoja ne koirat olivatkaan? Nimittäin Jos Saab 9-3:n tavaratila oin siinä ja siinä? Oletko tosiaan käynyt katsomassa 9-3:sta? Tulee koirille ahtaat paikat.. Esim Volvon V70 tavaratila on iso mutta hieman matala suurille koirille mutta Saab pitäisi olla vähintään 9-5 jotta tilaa olisi saman verran. Vag:n autoista aletaan jo mennä esim Audin puolella A6 puolelle.. siinä on jo tilaa mutta hinta alkaa pomppia melko ylös..

    Hinta/tila suhde on varmasti parhaimmillaan Opel Vectrassa..


    9-3 SC:n tavaratila on mittausten mukaan täsmälleen samankokoinen kuin V70:ssä. Saabissa on hieman kapeampi ja lyhyempi mutta vastaavasti korkeampi kontti. Itseäni houkuttelisi kyllä tuleva 9-3 180 hv:n dieselillä nelivetoisena. Yksi sellainen kiitos :wink:

      
  • Lainaus:
    26.04.2007 klo 12:31 KonstaKoo kirjoitti
    Lainaus:
    26.04.2007 klo 09:26 Jan79 kirjoitti
    Vectraa tarjoilin jo aiemminkin.. siinä tavaratila ainakin pitäisi riittää,tosin siitä sporttisuudesta en tiedä :sunglasses: Kuinka isoja ne koirat olivatkaan? Nimittäin Jos Saab 9-3:n tavaratila oin siinä ja siinä? Oletko tosiaan käynyt katsomassa 9-3:sta? Tulee koirille ahtaat paikat.. Esim Volvon V70 tavaratila on iso mutta hieman matala suurille koirille mutta Saab pitäisi olla vähintään 9-5 jotta tilaa olisi saman verran. Vag:n autoista aletaan jo mennä esim Audin puolella A6 puolelle.. siinä on jo tilaa mutta hinta alkaa pomppia melko ylös..

    Hinta/tila suhde on varmasti parhaimmillaan Opel Vectrassa..


    9-3 SC:n tavaratila on mittausten mukaan täsmälleen samankokoinen kuin V70:ssä. Saabissa on hieman kapeampi ja lyhyempi mutta vastaavasti korkeampi kontti. Itseäni houkuttelisi kyllä tuleva 9-3 180 hv:n dieselillä nelivetoisena. Yksi sellainen kiitos :wink:


    Niin. VDA mittaus ja käytäntö on silti joskus hieman eri asioita. Ja meillä on tällähetkellä siis 9-3SC. Täysin olen tyytyväinen, mutta kun se toinen karvapää tulee, niin tilat arveluttaa. Toisaalta merkkiä ja mallia en välttämättä mielellään vaihtaisi vaikka se todennäköisemmältä näyttää.

    Tätä autoa ostaessa tuli kontit koirakäyttöön testattua mittanauhojen kanssa ja käymällä itsekkin muutamassa kontissa :sunglasses: istumassa luukku kiinni laitettuna. Mieleen jäi, että Octaviassa oli tilavimman tuntuinen kontti.

    Joo, tuo KonstaKoon mainitsema 180hp 4-veto diesel on houkuttava vaihtoehto. Taitaa vain olla kyseessä nykyinen 1,9l hieman lisää kiristettynä (nykyiseenkin on tarjolla 175hp Hirsch ohjelma - Saabin hyväksymänä ja takuulla).

    Tuo Ooppelin huhuiltu 4-veto on erittäin kiinnostava vaihtoehto, kun Vectrasta jäi koeajolta oikein hyvä mielikuva. Samaten, eikös Audilta ole tulossa uutta A4 mallia lähitulevaisuudessa.

      
  • Lainaus:
    26.04.2007 klo 14:30 Aeronautti kirjoitti

    Niin. VDA mittaus ja käytäntö on silti joskus hieman eri asioita. Ja meillä on tällähetkellä siis 9-3SC. Täysin olen tyytyväinen, mutta kun se toinen karvapää tulee, niin tilat arveluttaa. Toisaalta merkkiä ja mallia en välttämättä mielellään vaihtaisi vaikka se todennäköisemmältä näyttää.

    Tätä autoa ostaessa tuli kontit koirakäyttöön testattua mittanauhojen kanssa ja käymällä itsekkin muutamassa kontissa :sunglasses: istumassa luukku kiinni laitettuna. Mieleen jäi, että Octaviassa oli tilavimman tuntuinen kontti.

    Joo, tuo KonstaKoon mainitsema 180hp 4-veto diesel on houkuttava vaihtoehto. Taitaa vain olla kyseessä nykyinen 1,9l hieman lisää kiristettynä (nykyiseenkin on tarjolla 175hp Hirsch ohjelma - Saabin hyväksymänä ja takuulla).

    Tuo Ooppelin huhuiltu 4-veto on erittäin kiinnostava vaihtoehto, kun Vectrasta jäi koeajolta oikein hyvä mielikuva. Samaten, eikös Audilta ole tulossa uutta A4 mallia lähitulevaisuudessa.

    SC meilläkin on mutta vain yksi koira :wink:
    Saksan AMS kertoili tulevien autonäyttelyjen alla tekniikasta - 180 hepan kone olisi artikkelin mukaan tuplaturbo. Toisaalla taas on huhuttu Alfan 2.4-litraisen löytävän myös kotinsa 9-3:n konepellin alta.
    Uusi Mondeo vaikuttaa erittäin houkuttelevalle - iskee varmasti "premium-autoja" näpeille.

      
  • Lainaus:
    26.04.2007 klo 14:41 KonstaKoo kirjoitti
    SC meilläkin on mutta vain yksi koira :wink:
    Saksan AMS kertoili tulevien autonäyttelyjen alla tekniikasta - 180 hepan kone olisi artikkelin mukaan tuplaturbo. Toisaalla taas on huhuttu Alfan 2.4-litraisen löytävän myös kotinsa 9-3:n konepellin alta.
    Uusi Mondeo vaikuttaa erittäin houkuttelevalle - iskee varmasti "premium-autoja" näpeille.


    Itse epäilen, ettei se ole 1.9 JTD ainakaan kahdella turbolla. Johan Alfoissa olisi tuollainen käytössä/tulossa käyttöön. Eivät Fiatilla varmasti luovuta uusinta tekniikkaa ensin Saabille ja vasta sitten omille merkeille. Epäilen kesytettyä 2.4 JTDm mottia. Tuosta tulee muuten 159:siin neliveto, jossa on 210 hv. Samoin Fiiulta on tulossa 3.0 JTDm sataviisysiin. (250hv, 450nm!)

      
  • Lainaus:
    26.04.2007 klo 15:03 Simppa- kirjoitti


    Itse epäilen, ettei se ole 1.9 JTD ainakaan kahdella turbolla. Johan Alfoissa olisi tuollainen käytössä/tulossa käyttöön. Eivät Fiatilla varmasti luovuta uusinta tekniikkaa ensin Saabille ja vasta sitten omille merkeille. Epäilen kesytettyä 2.4 JTDm mottia. Tuosta tulee muuten 159:siin neliveto, jossa on 210 hv. Samoin Fiiulta on tulossa 3.0 JTDm sataviisysiin. (250hv, 450nm!)


    kyllä se voi olla, onhan esim opel tehnyt tuosta koneesta twinturbo version 212hv, auto taisi jäädä konseptiasteelle. GMllä taitaa olla joku omistussuhde tuohon 1.9 JTD mosaan. Tosin tuo tuleva motti voi olla myös GMn toisen 2 litraisen dieselin versio, joka on alunperin V&M mosa.

      
  • Lainaus:
    26.04.2007 klo 17:08 GTAm kirjoitti
    Lainaus:
    26.04.2007 klo 15:03 Simppa- kirjoitti


    Itse epäilen, ettei se ole 1.9 JTD ainakaan kahdella turbolla. Johan Alfoissa olisi tuollainen käytössä/tulossa käyttöön. Eivät Fiatilla varmasti luovuta uusinta tekniikkaa ensin Saabille ja vasta sitten omille merkeille. Epäilen kesytettyä 2.4 JTDm mottia. Tuosta tulee muuten 159:siin neliveto, jossa on 210 hv. Samoin Fiiulta on tulossa 3.0 JTDm sataviisysiin. (250hv, 450nm!)


    kyllä se voi olla, onhan esim opel tehnyt tuosta koneesta twinturbo version 212hv, auto taisi jäädä konseptiasteelle. GMllä taitaa olla joku omistussuhde tuohon 1.9 JTD mosaan. Tosin tuo tuleva motti voi olla myös GMn toisen 2 litraisen dieselin versio, joka on alunperin V&M mosa.


    GM:n liittyvissä huhuissa ja uutisissa on puhuttu kahdesta uudesta dieselistä, toinen oli 5 sylinterinen jonka kokoa en muista mistään kuulleeni ja toinen ois 2,9l oliko nyt v6 vaiko v8. Näitä varmaan tultaisiin käyttämään Cadillac, Opel ja Saab rintamalla.

    Tuossa edellä mainittiin Alfaan diesel neliveto. Onko se tulollaan, vai jo myynnissä? Mielenkiintoinen yhtälö ois semmonenkin. Myös Saabin neliveto tullenee sitten dieselin jatkeeksi. Jos hinta pysyy alle Audin kuten tähän saakka niin hyvä myyntiartikkeli pitäis olla.

      
  • Lainaus:
    26.04.2007 klo 22:50 Aeronautti kirjoitti


    Tuossa edellä mainittiin Alfaan diesel neliveto. Onko se tulollaan, vai jo myynnissä? Mielenkiintoinen yhtälö ois semmonenkin. Myös Saabin neliveto tullenee sitten dieselin jatkeeksi. Jos hinta pysyy alle Audin kuten tähän saakka niin hyvä myyntiartikkeli pitäis olla.


    Alfan nelivetodiesel on juuri tuloillaan, on jo tietoja Alfan eri maiden sivuilla ja hinnastoissa , Suomeen tulo voi tietysti viedä jonkin aikaa.
    Joo Gmtlä on tulossa joku 2.9 l V6 diesel , oiskohan tuo 5-pyttynen sitten sama kuin Alfassa vai joku muu?

      
  • Tuli sitten käytyä (jälleen) liikkeissä autoja ihmettelemässä ja kokeilemassa. Pääkohteina oli Audit (A4 avant lähinnä) ja Opel Vectra wagon, sekä samalla tuli katseltua Passat variantia. Hienoja ja hyviä autoja kaikki, ei siinä mitään. Audi valitettavasti putoaa vaihtoehdoista heti kärkeen. Siinä ei tilat riitä, ja A6:n taas ei meikäläisen lompakko riitä :frowning: kun ei haluta ostaa "hinnat alkaen" malleja.

    Opelin tilat tosiaan sävähdyttää. Siis takakonttitilat. Siinä ois eniten tilaa per euro näistä edellämainituista. Hieman silti askarruttaa Opel menneisyyden synkkä varjo. Ja jotenkin Saabin jälkeen tulee semmonen kumma olo tuosta autosta. Tuntuu kuskinpaikalla tosi vaisulta tunnelmalta. Liikkeessä kun ei ollut kuin suunnilleen perus sport varusteltua ilman mitään lisiä. Kiinnostais nähdä ja kokeilla niitä parempia penkkejä (recarot?) Mitäs se OPC paketti sisältää, ja mitä moinen auto yleensäkään maksaa. Opelin nettisivuilta puuttuva rakentelulaskuri ärsyttää. Ois niin mukava rakentaa sopiva ja tarkastella ulkonäköä sekä hintaa moiselle pelille.

    Tuolla edellä oli vaihdettu Saab 9-5 -> Vectraan. Mitkä on tuntemukset? Eikö jäänyt semmosta "tulikin ostettua" tunnelmaa? Ensivaikutelma kun mulla jäi aika vaisu. Toki varustelulla on tässä iso merkitys.

    Jos jaksatte niin kertokaa kokemuksia lisää Vectrasta ja mielellään juuri wagonista. Varusteista jne. mitä kannattaisi ottaa mukaan ja mitä ei, ja miksi. Tuntuu niin kohtuuttoman raskaalta ajatus mennä keskustelemaan myyjien kanssa asioista. Siinä kun tulee aina niin yksipuolista ylistystä ja täysin todellisuuden ulkopuolista tekstiä. Audin liikkeessä oli kyllä hieman toisin. Valitettavasti toiset seikat työnsi mut pois kaupasta.

    Vectra neliveto kuulostaisi hyvältä. Lienee tulossa sama (GM) neliveto kuin Saabille, eli Haldexin uusin versio (oliko se nyt #4 tai jotain).

    Tuli tämmönen muuten tuossa päivällä, kun Opel juttuja surffailin:
    Opel foorum, Vectra C:n tyyppiviat

    Jotenkin mulla vavistuu se tunnelma, että kerran ooppeli - aina ooppeli. Ja saa olla myös erimieltä :wink:

    [Aeronautti muokkasi tätä viestiä 28.04.2007 klo 23:46]
      
  • Lainaus:
    28.04.2007 klo 23:26 Aeronautti kirjoitti

    Opelin tilat tosiaan sävähdyttää. Siis takakonttitilat. Siinä ois eniten tilaa per euro näistä edellämainituista. Hieman silti askarruttaa Opel menneisyyden synkkä varjo. Ja jotenkin Saabin jälkeen tulee semmonen kumma olo tuosta autosta. Tuntuu kuskinpaikalla tosi vaisulta tunnelmalta. Liikkeessä kun ei ollut kuin suunnilleen perus sport varusteltua ilman mitään lisiä. Kiinnostais nähdä ja kokeilla niitä parempia penkkejä (recarot?) Mitäs se OPC paketti sisältää, ja mitä moinen auto yleensäkään maksaa. Opelin nettisivuilta puuttuva rakentelulaskuri ärsyttää. Ois niin mukava rakentaa sopiva ja tarkastella ulkonäköä sekä hintaa moiselle pelille.

    Tuolla edellä oli vaihdettu Saab 9-5 -> Vectraan. Mitkä on tuntemukset? Eikö jäänyt semmosta "tulikin ostettua" tunnelmaa? Ensivaikutelma kun mulla jäi aika vaisu. Toki varustelulla on tässä iso merkitys.

    Jos jaksatte niin kertokaa kokemuksia lisää Vectrasta ja mielellään juuri wagonista. Varusteista jne. mitä kannattaisi ottaa mukaan ja mitä ei, ja miksi. Tuntuu niin kohtuuttoman raskaalta ajatus mennä keskustelemaan myyjien kanssa asioista. Siinä kun tulee aina niin yksipuolista ylistystä ja täysin todellisuuden ulkopuolista tekstiä. Audin liikkeessä oli kyllä hieman toisin. Valitettavasti toiset seikat työnsi mut pois kaupasta.

    Vectra neliveto kuulostaisi hyvältä. Lienee tulossa sama (GM) neliveto kuin Saabille, eli Haldexin uusin versio (oliko se nyt #4 tai jotain).

    Tuli tämmönen muuten tuossa päivällä, kun Opel juttuja surffailin:
    Opel foorum, Vectra C:n tyyppiviat

    Jotenkin mulla vavistuu se tunnelma, että kerran ooppeli - aina ooppeli. Ja saa olla myös erimieltä :wink:


    Minulla on Opel Vectrasta pelkästään hyviä kokemuksia. Ajelin 3 vuotta Opel Vectralla vuosina 2000 - 2003 eli kyseessä oli siis B-mallin Vectra ja sedan, jonka hankin uutena. Autossa ei ollut mitään vikaa, paitsi pari sulaketta nyt paloi ja ESP:n merkkivalo kerran ilmoitti jostain järjestelmän viasta, mutta asia korjaantui itsestään. Todella tyytyväinen olin autoon. Kun sitten C-mallin Vectra ilmestyi, niin koeajoin tietenkin sen, mutta päädyin toiseen merkkiin silloin. 5-ovinen Vectra GTS 2,2 l moottorilla oli kuitenkin toinen niistä, joista tein valinnan silloin.

    Opelia kohtaan on minusta paljon aiheetontakin ennakkoluuloa nykyään eli kun maine kerran menee, niin sitä on vaikea palauttaa, vaikka luotettavuustilastoissa Opel on nykyään jo yksi parhaista Saksalaisista. Minusta Vectra on 2,8 l V6 moottorilla aika varteenotettava vaihtoehto, jos etsii tehokasta autoa. OPC-malleihin en koskisi, koska tuskin pitävät kovin hyvin hintaansa ja ilmeisesti noissa Vectran OPC-malleissa on myös äänieristystä huononnettu, jotta autoa saadaan urheilullisemmaksi ja renkaathan OPC-malleissa on turhan matalaprofiiliset muutenkin. 2,8 l V6 minusta riittää ja jos lisää tehoa kaipaa, niin sitten lastuttaa sitä. Ainakin xenonit kannattaa Vectraan ottaa, koska lähivalot on huonot.

    Vectrassa on myös vakaat ajo-ominaisuudet maantiellä ja myös auton hiljaisuuteen on panostettu ja kuten mainitsit farmari-malli on todella tilava. Huonoja puolia Vectrassa on minusta auton muotoilu ja sisätilojen muovisuus eli tyylikkäämpiäkin autoja markkinoilta löytyy. Vectra voisi minusta olla auto, jonka voisi järkeilemällä ajatellen valita ja se ei ole niinkään auto, johon ihastuu heti koeajolla. Ota auto pitemmäksi aikaa koeajolle, niin ehkä se sitten paljastaa parhaat puolensa.

    Minusta ei kannata antaa Opelin aiempien laatuongelmien vaikuttaa liikaa valintaan, koska Opel on tosissaan panostanut laatuun ja myös saanut sitä selvästi parennettua ja ne pahimmat Opelin ongelmathan oli jo 90-luvun lopussa.

      
  • Joo, 9-5 tuli vaihdettua syksyllä Vectraan. 6 vuottaa 9-5:llä (kahdella eri autolla) rupesi jo kyllästymään varsinkin viimeisen M03 vikoihin. Kolmen vuoden aikana varmaan 7 kertaa pajalla + huollot päälle.

    Tietysti eihän Opel ole Saab mutta ainakin tuo Saabin "premium" laatu karisi pois. Nyt ekan 7 kuukauden ( 12 tkm) aikana ei ole ollut mitään moitittavaa. Onhan Vectra tietysti hiukan "booring" mutta kun kasaa läjän varusteita niin kyllähän siitä ihan kivan saa. En halunnutkaan mitään "tuning lookkia". Kääntyvät Xenonit, puolinahat (sport-varustus, tummat lasit, cruise, keskikyynärnoja, koiraverkko yms. taisivat olla lisävarusteita joita osa tuli "business paketin mukana". Ajotietsikka aktivoitiin vasta suomessa=ilmainen.

    Pääasiallinen valintakriteerini oli moottorin (2.8T) ja automaatin (active select) yhdistelmä, ajettavuus, isot tilat sekä varusteet. Max hinta oli 45 k€ ja 750 kg kärryä piti pystyä kiskomaan perässä. Tällä yhtälöllä päädyin Vectraan ja ainakin vielä olen ollut tyytyväinen.

    60 litran tankki on ehkä ainut suurempi ärsytyksen aihe kun kaupunkiajossa menee 12 l/ 100km bensaa.

      
  • Opel Vectra Wagon OPC - varma valinta, ellei hinta ole este.
    Kivasti aiheuttaa "sininen salama" epileptisiä kohtauksia ns. "premium"-merkkien kuskeissa :sunglasses:
    Tilaa on ja varusteita ja kyllä hintakin säilyy, jos tossa kattelee vaikka 500-sarjan bemareiden hinnan syöksyä....

      
  • Lainaus:
    01.05.2007 klo 21:51 -Z- kirjoitti
    Opel Vectra Wagon OPC - varma valinta, ellei hinta ole este.
    Kivasti aiheuttaa "sininen salama" epileptisiä kohtauksia ns. "premium"-merkkien kuskeissa :sunglasses:


    Juu, sama huomio, perässäroikkujia ja haastajia riitti kunnes poistin perästä "V6 Turbo" merkin. :grin:

    Nyt saa ajella rauhassa...

      
  • Lainaus:
    25.04.2007 klo 16:22 Mannni kirjoitti
    Neliveto taitaa tulla syksyllä faceliftin yhteydessä

    Taitaa vuosimallissa 2008 neliveto olla vain tehokkaimman bensaversion etuoikeus.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit