Onko jollain oikeita kokemuksia tämän testin autuista vs. uusi IS lexus diiseli. Itse on ole päässyt vielä lexussta ajelemaan, mutta kiinnostaisi hiemn vertaileva tieto.
Muuten valkoisia diesel lexusia suorastaan vilisee nykyään vastaan. Kaksi trendiä on ainakin vallannut osatajat, valkoinen väri, diesel. Audillakin silmään pistää valkoisen värin uusi osuus uusista A4:sista.
Oma kokemus näistä malleista rajoittuu Saabiin ja Bimmeriin, testin tulokset ovat sen mukaisesti aika johdonmukaiset. Leksusta ei ole tullut kokeiltua.
Sen verran tuosta valkeasta väristä, että ei se varmaan hassumpi ole näin kesällä. Nyt kun käy autopesussa (musta auto), niin jo kotimatkan jälkeen pellin pinnassa alkaa olla siitepölyä. Puhumattakaan miltä auto näyttää viikon päästä. Ainakin Lexukseen tuo valkea väri sopii kuin nappi silmään.
Ainakin AMS:n taannoin tekemissä jarrutusmittauksissa Fordin jarrut ja pysähtymismatkat olivat 1-luokkaiset. Silloin testissä oli S-Max, mutta eiköhän jarrut ole samat Mondeossakin.
Ainakin AMS:n taannoin tekemissä jarrutusmittauksissa Fordin jarrut ja pysähtymismatkat olivat 1-luokkaiset. Silloin testissä oli S-Max, mutta eiköhän jarrut ole samat Mondeossakin.
Voidaan myös suomentaa seuraavasti. Menkäähän nisupellet nyt vaan lippiksen keruuseen. Yhdessäkin Ford-Mazda-Subaru - liikkeessä on eräs uusi Subaru Tribeca seissyt myymättä kohta varmaan jo kolme vuotta, vanhalla maskilla vielä.
jopas meni herne nenään harvinaisen herkästi, mokomasta pikku tölväisystä
Viestini oli aivan tarkoitettu vitsiksi, aiempiin hömpötyksiin viitaten, enkä itsekkään muodosta satunnaisen testin jarrutuloksesta kuvaa minkälaiset jarrut jossain autossa on.
Missään autossa joka on kunnossa ei käsittäkseni ole surkeita jarruja, ei myöskään Fordissa -kunhan vitsailin.
miten muuten jokin Tribeca ja se miten sen myynti suomessa menee, tähän liittyy?
Niitä ei ole suomessa rekisteröity kuin kourallinen viime vuosina. On sitäpaitsi selvää ettei 80'000 maksava isolla bensakoneella varustettu eksoottisen merkin möhkömaasturi mene tosta vaan kaupaksi.
Anderzilla on aina nämä myyntiluvut ykkös kriteerinä. Onko siinä sitten jotain hienoa että jotain halpaa tavis-hihhuli tilakärryä ala' Ford C-max myydään kuin häkää?
No ei kait nyt autoista voi mennä herne nenään sinänsä, autothan on kulutustavaraa. Tarkoituksena oli tutkia Mondeo jarruja versus muiden jarruja, noin ajankuluksi.
Sen verran katselin testejä että vertailussa Mondeo - Skoda Octavia - Mercedes C-Klasse kaikkein parhaimmat jarrut oli Mersussa. Mondeo ja Skoda olivat tasoissa. Mersussa oli metrin verran lyhyempi jarrutusmatka kuin noissa "taviksissa."
Yhdessä toisessa vertailussa oli jarrupisteitä jaossa 30, Mondeo sai 20 ja VW Passat 18.
Tuskinpa jää autovalinta jarruista riippumaan.
Autobildin suurta jarruvertailua en löytänyt. Kai noissa premiumeissa on hiukan lyhyemmät jarrutusmatkat.
Tribecan otin esille saadakseni keskusteluun kipinää, tässä ehkä onnistumatta.
S-Maxin ostajista muuten 25 % tulee entisistä premium-autojen omistajista. Ymmärtäähän sen, pää varmaan turpoaa jossakin pikkupäppänä-bemarissa, kun pitää ahtaa siihen koko perhe lomamatkaa varten.
Ja jatkan vielä sen verran että uusi Subaru Legacy Outback pysähtyy 36,50 metrissä. VW Passat 4MOTION pysähtyy 40 metrissä.
Kuten yllä totesin, niin S-Max pysähtyy 37,1 metrissä.
Näitä tuloksia tuskin kukaan pystyy kiistämään, koska mittauksen on tehnyt Autobild Saksa. Mittaustapa vaikuttaa samalta ja vertailukelpoiselta. Etuveto - neliveto tuskin vaikuttaa asiaan.
Olettaisin, että Subarun tulos 36,50 metriä on hyvä, samoin S-Maxin 37,10 metriä.
OHO !! oli autuaan tietämätön koko jarrutabusta,kyselin vain, kuin ihmettelin testitulosta. mutta tasi olla vikatikki ottaa jarrut puheeksi.....oli herkkä paikka joillekin...no onneksi ajelen audilla, siinä on ainakin paremmat jarrut kuin mondeossa kyllä kelpaa jarrutella !
Yhdessä toisessa vertailussa oli jarrupisteitä jaossa 30, Mondeo sai 20 ja VW Passat 18.
Tuskinpa jää autovalinta jarruista riippumaan.
Autobildin suurta jarruvertailua en löytänyt. Kai noissa premiumeissa on hiukan lyhyemmät jarrutusmatkat.
Saksalaisissa testeissä kai kokeillaan jarruja kovemmissa nopeuksissa kuin meikäläisissä testeissä. Kaipaamassasi jarrutestissäkin merkittävimmät erot syntyivät vasta, kun jarruja kuumennettiin oikein kunnolla. Käytännössä sellaiseen tilanteeseen voi joutua hölmöilemällä alpeilla tai tekemällä täysjarrutuksen tai muutama peräkkäin huippunopeudesta. AIka teoreettista meikäläisiä olosuhteita ajatellen.
Ehkä ei siis todellakaan kannata kovin vakavasti suhtautua saksalaisten löytämiin pieniin eroihin jarruissa, koska meikäläisissä oloissa ne eivät välttämättä tule edes esille.
Lehtien testeissä erot jarrutusmatkoissa muuten voi syntyä jo pelkän rengasvalinnan seurauksena. Siinä sitä onkin pohtimista, missä autossa on hyvät jarrut, kun parin vuoden päästä on toinen rengaskerta menossa.
Kuten yllä totesin, niin S-Max pysähtyy 37,1 metrissä.
Näitä tuloksia tuskin kukaan pystyy kiistämään, koska mittauksen on tehnyt Autobild Saksa.
Ei varmasti pysty kiistämään eikä tarvitsekaan. Mitä hyötyä siitä edes olisi?
Oleellista on se, miten saatua tietoa käyttää. Pitää muistaa, mitä on testattu. Ko. olosuhteissa ko. rengastuksella ko. kuormituksella ko. autot pysähtyivät ko. matkoilla. Tilanne on toinen, kun jarruja kokeillaan Suomessa talvirenkailla tiellä, jossa on muutakin kuin kuivaa saksalaista asvalttia. ja autossa vanhemmat, kaksi lasta ja koira + tavarat. Matkat ovat erilaisia ja paremmuusjärjestys voi olla sama tai sitten erilainen. Eli on aika älytöntä sanoa, että Subaru pysähtyy 36,5 m, Ford 37,1 ja Volkkari 40 m matkalla.
Tuossa espanjalaisessa koeajossa vaikuttaisi ainakin kiukku olevan kohdallaan. Vaikka googlen käännösohjelma antaakin osin hupaista tekstiä, saa sillä jonkinlaisen käsityksen. Eivät pahasti moitteita löytäneet, sen sijaan paljon kehuttavaa.
Ja tuolta edellä olevasta linkistä näkyy, että tyylilleen uskollisesti Saabin suorituskyky on parempi kuin valmistaja ilmoittaa. 0-100kmh 8.02sek (ilm. 8.5sek).
Tosin tehoakin on enemmän kuin ilmoitetaan, joten kyseessä toki voi olla "pressiauto".
palatakseni taas hiemen keskustelun otsikkoon...
Onko jollain oikeita kokemuksia tämän testin autuista vs. uusi IS lexus diiseli. Itse on ole päässyt vielä lexussta ajelemaan, mutta kiinnostaisi hiemn vertaileva tieto.
Muuten valkoisia diesel lexusia suorastaan vilisee nykyään vastaan. Kaksi trendiä on ainakin vallannut osatajat, valkoinen väri, diesel. Audillakin silmään pistää valkoisen värin uusi osuus uusista A4:sista.
Oma kokemus näistä malleista rajoittuu Saabiin ja Bimmeriin, testin tulokset ovat sen mukaisesti aika johdonmukaiset. Leksusta ei ole tullut kokeiltua.
Sen verran tuosta valkeasta väristä, että ei se varmaan hassumpi ole näin kesällä. Nyt kun käy autopesussa (musta auto), niin jo kotimatkan jälkeen pellin pinnassa alkaa olla siitepölyä. Puhumattakaan miltä auto näyttää viikon päästä. Ainakin Lexukseen tuo valkea väri sopii kuin nappi silmään.
laatulehden tekemä vertailu diiseleistä
http://www.autobild.de/artikel/vergleich-c5_a4_mondeo_671580.html
A4-mondeo-C5....mondeo rankattu parhaaksi...voitto heltisi tilojen takia..
mikäs mondeon jarruja vaivaa kun on saanut siitä noin huonot pisteet ? onko omistajilla tietoa ?
Ainakin AMS:n taannoin tekemissä jarrutusmittauksissa Fordin jarrut ja pysähtymismatkat olivat 1-luokkaiset. Silloin testissä oli S-Max, mutta eiköhän jarrut ole samat Mondeossakin.
AkiK:
Varmaan samat Ford-jarrut myös Volvoissa V70/S80.
''mikäs mondeon jarruja vaivaa kun on saanut siitä noin huonot pisteet ? ''
hoho! pitäisköhän alkaa suu vaahdossa kouhottaa Fordin ''SURKEISTA JARRUISTA''?!
tuloo ruumiita, vai miten se nyt menikään...
Ford S-Max, paino 1.785 kg.
Jarrutusmatka 100 - 0 km/h, 37.1 metriä.
http://www.autobild.de/artikel/ford-s-max-gegen-galaxy_56013.html
Voidaan myös suomentaa seuraavasti. Menkäähän nisupellet nyt vaan lippiksen keruuseen. Yhdessäkin Ford-Mazda-Subaru - liikkeessä on eräs uusi Subaru Tribeca seissyt myymättä kohta varmaan jo kolme vuotta, vanhalla maskilla vielä.
Jarrutusmatka 42,50 metriä 100 - 0 km/h.
http://www.autobild.de/artikel/test-subaru-b9-tribeca-3.0r-exclusive_219991.html
Buuuuuuuuuuuuuuuuuaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
aahhhhhhhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaahaa
aaaaaaaaaaaaaaahhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
jopas meni herne nenään harvinaisen herkästi, mokomasta pikku tölväisystä
Viestini oli aivan tarkoitettu vitsiksi, aiempiin hömpötyksiin viitaten, enkä itsekkään muodosta satunnaisen testin jarrutuloksesta kuvaa minkälaiset jarrut jossain autossa on.
Missään autossa joka on kunnossa ei käsittäkseni ole surkeita jarruja, ei myöskään Fordissa -kunhan vitsailin.
miten muuten jokin Tribeca ja se miten sen myynti suomessa menee, tähän liittyy?
Niitä ei ole suomessa rekisteröity kuin kourallinen viime vuosina. On sitäpaitsi selvää ettei 80'000 maksava isolla bensakoneella varustettu eksoottisen merkin möhkömaasturi mene tosta vaan kaupaksi.
Anderzilla on aina nämä myyntiluvut ykkös kriteerinä. Onko siinä sitten jotain hienoa että jotain halpaa tavis-hihhuli tilakärryä ala' Ford C-max myydään kuin häkää?
No ei kait nyt autoista voi mennä herne nenään sinänsä, autothan on kulutustavaraa. Tarkoituksena oli tutkia Mondeo jarruja versus muiden jarruja, noin ajankuluksi.
Sen verran katselin testejä että vertailussa Mondeo - Skoda Octavia - Mercedes C-Klasse kaikkein parhaimmat jarrut oli Mersussa. Mondeo ja Skoda olivat tasoissa. Mersussa oli metrin verran lyhyempi jarrutusmatka kuin noissa "taviksissa."
Yhdessä toisessa vertailussa oli jarrupisteitä jaossa 30, Mondeo sai 20 ja VW Passat 18.
Tuskinpa jää autovalinta jarruista riippumaan.
Autobildin suurta jarruvertailua en löytänyt. Kai noissa premiumeissa on hiukan lyhyemmät jarrutusmatkat.
Tribecan otin esille saadakseni keskusteluun kipinää, tässä ehkä onnistumatta.
S-Maxin ostajista muuten 25 % tulee entisistä premium-autojen omistajista. Ymmärtäähän sen, pää varmaan turpoaa jossakin pikkupäppänä-bemarissa, kun pitää ahtaa siihen koko perhe lomamatkaa varten.
Ja jatkan vielä sen verran että uusi Subaru Legacy Outback pysähtyy 36,50 metrissä. VW Passat 4MOTION pysähtyy 40 metrissä.
Kuten yllä totesin, niin S-Max pysähtyy 37,1 metrissä.
Näitä tuloksia tuskin kukaan pystyy kiistämään, koska mittauksen on tehnyt Autobild Saksa. Mittaustapa vaikuttaa samalta ja vertailukelpoiselta. Etuveto - neliveto tuskin vaikuttaa asiaan.
Olettaisin, että Subarun tulos 36,50 metriä on hyvä, samoin S-Maxin 37,10 metriä.
http://www.autobild.de/artikel/vergleich-vw-passat-variant-2.0-tdi-4motion_subaru-outback-2.0d_665503.html
OHO !! oli autuaan tietämätön koko jarrutabusta,kyselin vain, kuin ihmettelin testitulosta. mutta tasi olla vikatikki ottaa jarrut puheeksi.....oli herkkä paikka joillekin...no onneksi ajelen audilla, siinä on ainakin paremmat jarrut kuin mondeossa kyllä kelpaa jarrutella !
alfredo
Jollei vastaukset kelpaa, niin odotellaan sitten niitä omistajien kannanottoja, joita kyselit ! ! ! ! ! ! !
andertz:
Saksalaisissa testeissä kai kokeillaan jarruja kovemmissa nopeuksissa kuin meikäläisissä testeissä. Kaipaamassasi jarrutestissäkin merkittävimmät erot syntyivät vasta, kun jarruja kuumennettiin oikein kunnolla. Käytännössä sellaiseen tilanteeseen voi joutua hölmöilemällä alpeilla tai tekemällä täysjarrutuksen tai muutama peräkkäin huippunopeudesta. AIka teoreettista meikäläisiä olosuhteita ajatellen.
Ehkä ei siis todellakaan kannata kovin vakavasti suhtautua saksalaisten löytämiin pieniin eroihin jarruissa, koska meikäläisissä oloissa ne eivät välttämättä tule edes esille.
Lehtien testeissä erot jarrutusmatkoissa muuten voi syntyä jo pelkän rengasvalinnan seurauksena. Siinä sitä onkin pohtimista, missä autossa on hyvät jarrut, kun parin vuoden päästä on toinen rengaskerta menossa.
andertz:
Ei varmasti pysty kiistämään eikä tarvitsekaan. Mitä hyötyä siitä edes olisi?
Oleellista on se, miten saatua tietoa käyttää. Pitää muistaa, mitä on testattu. Ko. olosuhteissa ko. rengastuksella ko. kuormituksella ko. autot pysähtyivät ko. matkoilla. Tilanne on toinen, kun jarruja kokeillaan Suomessa talvirenkailla tiellä, jossa on muutakin kuin kuivaa saksalaista asvalttia. ja autossa vanhemmat, kaksi lasta ja koira + tavarat. Matkat ovat erilaisia ja paremmuusjärjestys voi olla sama tai sitten erilainen. Eli on aika älytöntä sanoa, että Subaru pysähtyy 36,5 m, Ford 37,1 ja Volkkari 40 m matkalla.
Niin, noita lukemia ilmoittaessani otaksuin että lukemat oli saatu samoissa oloissa elikkä vertailukelpoisissa oloissa.
Toiseksi, nuo Saksan testiolot voivat todellakin poiketa Suomen normaalioloista.
Kolmanneksi, Subaru Tribeca on varmaan jonkin verran painavampi kuin nyt esitetyt verrokit, mistä syystä pidempi jarrutusmatka.
Kaikissa nykyautoissa lienee varsin tehokkaat jarrut, mutta testeissä testaajien pitää aina saada aikaan eroja, testaamisen ja pisteyttämisen vuoksi.
''uusi Subaru Legacy Outback''
mikä uusi? ei ole mitään uutta mallia, ainoastaan dieselkone on tullut uutena siihen.
Auto (jarruineen ) on tullut muistaakseni 2003.
andertz:
No mikä se Tribecan jarrutusmatka on?
Tuossa espanjalaisessa koeajossa vaikuttaisi ainakin kiukku olevan kohdallaan. Vaikka googlen käännösohjelma antaakin osin hupaista tekstiä, saa sillä jonkinlaisen käsityksen. Eivät pahasti moitteita löytäneet, sen sijaan paljon kehuttavaa.
http://motor.terra.es/pruebas-coches/articulo/saab_9-3_ttid_41266.htm
Herbert
No mikä se Tribecan jarrutusmatka on?
andertz:
Se oli siis tuo suuntaa antava 42,50 metriä, tuolla automallilla, noissa oloissa ja Autobild Saksan menetelmin.
Ja tuolta edellä olevasta linkistä näkyy, että tyylilleen uskollisesti Saabin suorituskyky on parempi kuin valmistaja ilmoittaa. 0-100kmh 8.02sek (ilm. 8.5sek).
Tosin tehoakin on enemmän kuin ilmoitetaan, joten kyseessä toki voi olla "pressiauto".
Näistä aina joskus saa lehdistä lukea..
Yhtä kaikki, hienosti Saab dieselillään kulkee.