TM Keskustelu= Volvo- fanaatikkojen taivas

43 kommenttia
2»
  • kenesis:

    Fanaattisesti merkkiinsä suhtautuvien listalle lisäisin kyllä VAG-konsernin tuotteilla ajavat. Ainakin VW- ja Skoda-kuskit kuuluvat tähän ryhmään, Audistitkin jossain määrin. Seat-fanaatikkojakin varmaan on, mutta Suomessa vähemmän.
    quote]

    Ei sinänsä liity tähän? Katselin huvikseni ajovalo.netin parhaiden autojen listaa keskiluokan osalta. Ensimmäiset neljä parasta VAG:n autoja, jonka jälkeen pari seuraavaa juoksevaa numeroa jätetty käyttämättä kenties tulevien VAG-mallien varalle :neutral:

      
  • "...mutta saa kuitenkin vain selkään joltain konserni-talouskyljykseltä.



    ihmeellistä on meininki." Minkä sille mahtaa! Mikä on kun ei kapasiteetti riitä? Tavallista yritetään, mutta priimaa tuloo! Taitaa olla talouden ja tekniikan suhteen se talouskylki samaa kuin näiden parastaan yrittävienkin! Esim. näistä premiumeista: No mitä se merkitsee; laadukkaampia (tai ainakin laatuvaikutelmaltaa) parempia materiaaleja ja kaiken maailiman hienouksia (onko näyttöä, että on muuta hyötyä kuin pollastelu rahvaan kustannuksella) ja kovempaa hankintahintaa ja tietenkin sitä arvostusta parkkipaikalla kun on läyhy auto! Sitä vaan yritin sanoa aikaisemmin sillä Ferguson-vertauksella; että kaikkea ei voi valitettavasti saada, vaikka kuinka yrittäisi! Ei edes talviominaisuuksia! Tosin: Ihmeellistä kyllä; todella huonolla autolla en ole viimeisen 15 vuoden aikana ajanut kertaakaan, edes talvella! Realiteetit ovat mitkä ovat ja uskomukset ovat asia erikseen!



      
  • Sen sijaan, että puhuisin merkkifanaatikoista, joita toki löytyy, puhuisin maafanaatikoista: täältä löytyy fanaatikkoja ruotsalaisille yhtä lailla kuin saksalaisille, japanilaisille ja italialaisille. Ehkä näkyvimmin puuttuvat ranskalaisfanaatikot ja jenkkifanaatikot. Toki sellaisia on, mutta eivät ehkä katso tarpeelliseksi täällä älämöidä, kun juurikin ensin mainitut tulee ja jyrää? Eli fanaattisuuttaan!



    Odottelen korealaisfanaatikkojen tuloa hetkellä minä hyvänsä.



    Toisin kuin aloittaja väittää, löydän ihan yhtälailla "pakko-puolustaa-omaa-merkkiä" joka sortista em. maissa valmistetettujen autojen omistajista. Verhotummin tai suoraan. Ei Volvo todellakaan ole "yliedustettu"!!



    Mistä aloittaja siis oikeastaan haluaakaan keskustella??

    Kärsiikö "fanaattisuus" sanana jo inflaation?

      
  • Kumppani:

    Toisin kuin aloittaja väittää, löydän ihan yhtälailla "pakko-puolustaa-omaa-merkkiä" joka sortista em. maissa valmistetettujen autojen omistajista. Verhotummin tai suoraan. Ei Volvo todellakaan ole "yliedustettu"!!

    Mistä aloittaja siis oikeastaan haluaakaan keskustella??
    Kärsiikö "fanaattisuus" sanana jo inflaation?




    Keskustelun olisi voinut avata mistä tahansa merkistä, Volvo näyttää kuitenkin olevan nykyään se tapetilla oleva merkki.



    Keskustelun tasosta on kysymys.



      
  • Nyt lähden tuttavani mökille hänen kyydissä Citroen C5:llä. Se on aivan yhtä hyvä ja laadukas auto kuin Honda Accord, on ne autolehdet tyhmiä kun eivät tiedä niiden olevan erilaisille ihmisille suunnattuja...



    Hyvät viikonloput itse kullekin fanaatikolle :smile:

      
  • Citroen C5:llä. Se on aivan yhtä hyvä ja laadukas auto kuin Honda Accord. On ne autolehdet tyhmiä kun eivät tiedä niiden olevan erilaisille ihmisille suunnattuja.



    Ottia tuota.... Olikos Citikat suunnattu "erilaisille" ihmisille (missä missä mielessä siinä tapauksessa), vai Accordit (sama juttu), vai autot ylipäätään??



    Veikkaan kauneimman tarkoittaneen, että autoja tehdään erilaisille kuluttajille noin yleisesti (?) :innocent:

      
  • Miksi syödä kyljystä, jos tarjolla on sisäfiléttä ?

      
  • Mietin vaan että taitaa näkyä liikenteessä nämä asenteet täällä palstalla. Kaikkihan tuntee bemarikuskin käsitteenä, sama asenne täällä kuin tiellä. BMW on maailman paras auto ja sillä pitää ajaa lujaa kun se on niin hyvin tehty. Volvo-kuskikin puolustelevat ja pitävät Volvoa yhtä hyvänä ja ajavat samalla lailla, näyttää pitää että kyllä volvokin kulkee. Toisaalta taas me muut (taviksautoilijat) bemarin tai volvon nähdessä toteamme että taas noita yökkäreitä, minä en ainakaan anna tietä. Eli sitä sanon vaan että jos tälläkin palstalle kirjottajat käyttäytyvät tien päällä samoin kuin täällä niin ei ihme että ajokulttuuri on sitä mitä se nykyään on eli aika agressiivista.

      
  • Miksi syödä kyljystä, jos tarjolla on sisäfiléttä?



    Ei kait näitä autoja ole "tarjolla" kenellekään, tietääkseni? Useimmat maksanevat rahoillaan autojaan. Aika harvalle sisäfile on "jokapäiväistä" murkinaa... Huono vertaus sikälikin, että parin viikon sisäfiletuputuksen jälkeen alkaa hookooblöökin tuntua gourmet-ruoalta, ainakin vaihteen vuoksi!

      
  • mistä täällä puhuu. Minä olen sitä mieltä, että useimmat täällä kirjoittavat toisista merkeistä kuin itsellä on, pelkällä "musta tuntuu.." meiningillä.

    Jos käy koeajamassa jonkun esittelyauton puolessa tunnissa, ei autosta juuri mitään silti voi tietää. Auto pitää olla käytössä, jos ei useita vuosia, niin ainakin yhden vuoden, neljän vuodenajan verran.

    Tyypillinen autonomistaja ei järjestelmällisesti vaihda merkkiä jokainen kerta kun auton vaihto tulee ajankohtaiseksi. Näillä reunaehdoilla yhdellä ihmisellä voi olla toki kokemuksia useista automerkeistä, mutta väkisinkin suurin osa niistä on viime vuosituhannen malleista, joita on turha vertailla alla olevaan 2007/2008 malliin.

    Itsellä ollut viime vuosituhannella Fiat 600 '64, Datsun 1000 '68, Toyota Celica '73, BWM 320 (6-cyl)'80, Corolla '84, Volvo 850 T5 '94 ja muutama uudempi. Noista listatuista ei taatusti voi muodostaa mielipidettä, miksi en ostaisi uutena esim. Fiat'ia.

    Minulla on silti muutama automerkki jota en ostaisi enkä haluaisi käyttää vaikkapa työmatkaliikenteessä. Mielipide on muotoutunut vuosien varrella, en osaa edes tarkemmin määritellä miten.

    Uskon että monet kirjoittajat täällä argumentoivat omaa tai toisten autoja suurin piirtein samoista lähtökohdista.

      
  • Jorma L:

    Mielipide on muotoutunut vuosien varrella, en osaa edes tarkemmin määritellä miten.
    Uskon että monet kirjoittajat täällä argumentoivat omaa tai toisten autoja suurin piirtein samoista lähtökohdista.




    Näinhän tuo on. Aika pitkälle se lopullinen päätös menee intuitiolla samaten kuin näkemykset ja stereotypiat itselle vieraammista merkeistä. Sinänsä tämän ketjun otsikko osuu hyvin kohdalle, koska itselläni on ollut viimeisen kymmenen vuoden aikana vähintään kakkosautona joku Volvon malli. Parhaimmillaan molemmat perheen kulkupelit olivat V-alkuisia. Vielä muutama vuosi sitten olisi ollut mahdoton ajatus löytää BMW:stä mitään raflaavaa tai positiivista (ei sovi lapsiperheille, liikaa insinööridetaljeja, kuluttaa jne..). Kävi kuitenkin niin, että viime syksynä sattumoisin osuttiin BMW-liikkeeseen hakemaan lapsille ilmapalloja ja sitä kautta puoliväkisin koeajolle. Sitten vain loksahti asioita ja ajatuksia uusille urille. Hämmästys oli suuri, kun samaan syssyyn koeajettu uusi V70 ei 5-sarjalaisen jälkeen herättänyt enää mitään intohimoja. Lopputulos on, että 10 vuoden välillä fanaattisenkin Volvohistorian jälkeen nyt mennään bmwllä. Fiilikset on mahtavat. Lähes täydellistä autoilua, vielä kun saisi bemariin ison Volvon penkit :smile:

    Omasta kokemuksesta voi todeta, että loistavia kulkupelejä sekä isot Volvot että BMW:t.



    Niin joo, Audeilla en ajaisi ikinä ja Mersut on papoille, ainakin kunnes seuraavan kerran on ilmapalloja lapsille jaossa... :lol:

      
  • Jorma L:

    mistä täällä puhuu. Minä olen sitä mieltä, että useimmat täällä kirjoittavat toisista merkeistä kuin itsellä on, pelkällä "musta tuntuu.." meiningillä.

    <

    blockquote>





    -niinpä, tuo on todella valitettavaa, ja kaikista pöyristyttävintä on se että täällä ei millään autolla ole itseasiassa tarvinnut edes itse ajaa jotta voi haukkua! tuntuu riittävän kun on lukenut jonkun ''sopivan'' koeajon jostain ''sopivasta'' autolehdestä, jolloin lehden toimittaja saa päättää :ashamed:



    eli käytännössä täällä käydään sotaa testeillä, niin älyttömältä kuin kuulostaakin.



    MUTTA tämä koskee vain näitä tiettyjä pellejä, onneksi suuri osa omaa jotain kokemusta ennekuin kritisoi saati järjestelmällisesti mustamaalaa jotain automerkkiä.







    Jos käy koeajamassa jonkun esittelyauton puolessa tunnissa, ei autosta juuri mitään silti voi tietää. Auto pitää olla käytössä, jos ei useita vuosia, niin ainakin yhden vuoden, neljän vuodenajan verran.





    -en ihan noin jyrkkä ole tuosta, minusta lyhyemmänkin ajan pituinen testaus tyyliin muutama tunti-vklp ( jos sen tekee perusteellisesti ja ajatuksella, eikä vaan tollona aja liikennevirran mukana) voi antaa jo hyvän kuvan minkälainen auto on ajaa ja mihin sillä pystyy.



    tietenkään muista ominaisuuksista kuten temppuileeko talvikelissä yms. pitää kokemus kerätä siltä vuodenajalta kuten kirjoitit tuossa.





      
  • tehdään selväsi heti alkuun että omistan uuden v 70 classic mallin

    voin myöntää että bmw on suurimmilta osin parempi ajaa...

    omasta ajosuoritteesta tulee suurin osa pääteiltä niin tuo "urheillullinen" ajettavuus ei todellakaan ole mielessä ensimmäisenä

    vaan mukavuus.

    kyllä autoa hankittaesa käytiin kisa ns.parempien merkkien kesken

    ja koeajettiin audin 6 bmw 5 mersun e ja volvot monia eri malleja eri mootoreilla voin huoletta sanoa ei noista mikään ole huono vaihtoehto.

    jokaisessa on omat hyvät ja huonot puolensa mikään ei ole täydellinen.

    ja eri ihmisillä on erilainen tarve/vaatimus autolta



    se että päädyin volvoon oli hinta niin paljon halvempi kuin nuo muut

    samalla varustetasolla.

    auto on verovapaa ja esim bmw 520d stw olisi ollut n.60% kallimpi kuin volvo jos katsotaan volvon hinta lähtö kohdaksi...

    (mersu vielä kalliimpi ja audi olisi kelvannut vain 3.0nelivetoisena

    kallis toukin olisi ollut...)



    ymmärrän hyvin että on auto merkki fanaatikkoja onhan noita uheiluseura

    ja uskonto ym. myöskin olemassa

    mutta toivoisin että voitaisiin keskustella oikeasti autoista

    ilman että heti provosoiduttaisiin vaikka moni keskustelun aloitus on tehty se mielessä...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit