Subaru Impreza

36 kommenttia
2»
  • simppa:



    Boxeriin on halvempi rakentaa Subarun kaltainen neliveto. Parissa eri lähteessä mainittiin, että halvempaa kuin rivikoneeseen. Eli jos tehdään pelkkiä nelivetoautoja voi boxer olla itseasiassa melkoisen kustannustehokas. Tuossa on ainakin yksi syy.


    -ehkä se on jonkinlainen osasyy, en tiedä kun en ole tuosta pahemmin kuullut juttua.

    Tärkein syy lienee se, että boxerin ja subaru-nelivedon yhdistelmällä tuo voimalinja on symmetrinen ja matala, ja subarulla kun on tämä lentokonetausta, se voi tulla sieltäkin.



    Eikä täällä kukaan kai ole boxeria rivikonetta huonommaksi väittänyt? Lähinnä makuasioita.


    -no ei kukaan aktiivikeskustelijoista. Aina silloin tällöin joku tahvo jossain huutelee, kaikkea tyyliin ''bokseri on ihan naurettava, vie bensaakin älyttömästi'' jne.


    Itse kun en ole insinööri, niin kuinka se boxer on kalliimpi kone? Ihan mielenkiinnosta kysyn.


    -en ole minäkään insinööri.

    Tuollaisen jutun kuitenkin löysin:

    ''Bokserin haittapuolia ovat kalliit valmistuskustannukset. Tarvitaan esimerkiksi kaksi sylinterinkantta. Kustannuksien takia bokserimoottorit eivät ole kovinkaan monen valmistajan suosiossa. ''

    http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Painopiste+alhaalla+v%C3%A4rin%C3%A4t+v%C3%A4hiss%C3%A4/HL20080301SI1AL01q2d
      
  • Petoksen kirjoitukseen sisätiloista:



    Kyllä minäkin olen omien subarukokemusten perusteella sitä mieltä ettei laadusta ole ollut pulaa. Kuvissassi kaikki muut paitsi Impreza, näyttävät erittäinkin hyviltä, ei kyllä mitään valittamista. Legacyin sisutan sanoisin kyllä erottuvan edukseen, vaikka sinä olitkin toista mieltä. Muotoilu on myös sillä tavalla maltillista, että varmasti näyttää ihan hyvältä vuosienkin päästä.



    Imprezassa tuo keskikonsoli näyttää vähän muoviselta, kirkaan väirsenä. Tarkoitan tuota ylintä kuvaa, missä on nuo juomamuki telineet ja tuo alue. Ratti myös, mutta ei se tarkoita etteikö se voi olla laadukas, varmasti onkin.

      
  • Matti





    Juu, onhan Legacyn/outbackien huippumallien sisustaa luonnehdittu joissain jutuissa jopa ''ylelliseksi'', koskee luultavasti nahkaverhoiltua versiota. Tribecan kojelauta ja sisusta on kanssa jossain kehuttu hyväksi.

    Joutaa toki kehuakkin, möhköhän maksaisi suomessa lähelle sata tonttua :open_mouth:



    Impreza ja forester on huonoin, kuten simppa sanoi, tuo muoto on kuin 90-luvun jostain sunnysta :smile: minua se muoto ei haittaa, se on ihan hauska tavallaan.



    Tiedä sitten onko näissä uuden imprezan sisuksissa eroja? ainakin STI on äkkiseltään ihan erilainen.



    Edellisten korimallien imppujen muovit vasta ämpäriosastoa olivatkin, oletteko niitä nähneet?

      
  • Diesel tulee tammikuun lopussa, 6-vaihteinen manuaali, ilmoitettu 0-100 8.2sek. Kulutusta ja hintaa eivät ole ilmoittaneet.



    Tänään kävin subaru tiskillä ja siinä sivussa imprezassa istumassa. kyllä perkeles pahaa autokuumetta pukkaa :weary:

      
  • Muista esitellä uusi auto . . . . . . .



    Kuvien perusteella Subarun sisustamateriaalit ovat Toyotan tasoa eli tosi hyvät !

      
  • Andertz



    En tiedä oliko tuo jotain naljailua vai mitä, mutta tänään ensimmäisen kerran syvennyin livenä noihin materiaaleihin,



    ja eihän ne mitään arvokkaan oloisia ole.



    Ei ne silti auton hintaan ja käyttötarkoitukseen ajateltuna ole mitenkään onnettomia, ihan normaalia kokoluokan tasoa.



    Koko asia ei oikeastaan kiinnosta minua, mielenkiintoni on AIVAN jossain muualla.







    Lisäys:



    kaikki Subaru-mallit oli uusitussa liikkeessä nyt esillä, myös Tribeca, se näytti kyllä todella hienolta, vaalean beigellä nahkaverhoilulla, kojelauta on erittäin onnistunut.

    Kyseisen auton hintalapussa luki 85000€- voi kiesus :lol:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit