Ja noihin systeemeihin ei todellakaan kannata merkistä riippumatta sokeasti luottaa. Kiva apu ne ovat maantiellä, mutta silti tarkkana kannattaa olla.
Ainakin moottoritiellä nopeasti eteen suoraan sivusta tulevan auton havainnoinnissa on parantamisen varaa. Pelkästään tutkaan perustuva havainnointi ei ole aina riittävän nopea. Uusimmissa malleissa on nyt tutkan lisäksi lisätty tuo kamera pohjainen järjestelmä lähietäisyyden valvontaan, joka havainnoinnee nopeammin...
Pahassa säässä en kyllä aktiivivakkarilla aja. Ehkä olen jotenkin vanhanaikainen, mutta olo on huomattavasti varmempi tällä tavalla ajaessa. Ohjekirjassa myös lukee kissankokoisin kirjaimin, ettei aktiivivakkari sovellu huonoihin keleihin.
Pahassa säässä en kyllä aktiivivakkarilla aja. Ehkä olen jotenkin vanhanaikainen, mutta olo on huomattavasti varmempi tällä tavalla ajaessa. Ohjekirjassa myös lukee kissankokoisin kirjaimin, ettei aktiivivakkari sovellu huonoihin keleihin.
Vesisateella toimii kohtuu hyvin, ainoastaan silloin kun edellä ajavasta nousee sankka sumupilvi, tutka ei enää tunnista. Lumisatella toimii niin kauan hyvin, kunnes auto ilmoittaa "Tutka tukossa". Harmi, että tutkan suojalevyä ei ole lämmitetty
turbo-kiisseli:
Pahassa säässä en kyllä aktiivivakkarilla aja. Ehkä olen jotenkin vanhanaikainen, mutta olo on huomattavasti varmempi tällä tavalla ajaessa. Ohjekirjassa myös lukee kissankokoisin kirjaimin, ettei aktiivivakkari sovellu huonoihin keleihin.
Vesisateella toimii kohtuu hyvin, ainoastaan silloin kun edellä ajavasta nousee sankka sumupilvi, tutka ei enää tunnista. Lumisatella toimii niin kauan hyvin, kunnes auto ilmoittaa "Tutka tukossa". Harmi, että tutkan suojalevyä ei ole lämmitetty
simppa:
Eihän silloin pidä ajaa edes tavallisella vakkarilla. Menee tuntuma ajamisesta.