MB C250 CDI automaatti ja hiukan herkkuja ja mausteita siihen.
Auton ei tarvitse olla 5 m pitkä, kun aina silloin tällöin joutuu kaupunkiajoon ja parkkiruutuunkin on mukava saada se kulkuväline sopimaan.
No kyllä se auto nyt sentään sen kokoinen pitää olla, että jos kaksi aikuista istuu siinä peräkkäin, niin takapenkkiläisellä ei ole polvet suussa !
Sitten elämä yllätti ja suunnitelmat pitikin päivittää. Tarvitaankin isompaa autoa. Nyt lista on:
BMW X1
Hyundai ix35
Kia Sportage
Mini Countryman
Mitsubishi ASX
Nissan Juke
Bemaria lukuunottamatta nuo autot tulevat vasta myöhemmin tänä vuonna myyntiin, osa vasta lokakuussa. Ei muuta kuin odottelemaan. Ja kaikki vaihtoehdot bensakoneella luonnollisesti. Puimurilla ei meillä ajeta. Eikä manuaalivaihteistolla - polkuautot ovat lapsille.
Prius II -09 on jo tallissa, mutta jos olisi varaa haluta "hieman" enemmän. Pius on ollut veroalen jälkeen "järkevä" valinta, mutta jos haluaa muutakin kuin järkeä. Joku osti Priuksia kyllä jo ennen veroalea.
Syksyllä tuleva farkku 9-5 nelivetoisen aja tuplaturbodieselillä on tämän hetkinen haave. Toisaalta jos Saabin tulevaan katumaasturiin tulee mielenkiintoisia dieseleitä niin sitten on kahdesta valittava. Saab on seuraava(kin) autoni joka tapauksessa - kun lähes kaikki uudet autot on hirmu hyviä, merkkiuskollisuus lienee ihan kelpo peruste valinnalle.
Noh noh, pojat! Se uusi Subaru Outback MT saattaa olla suunniteltu käytöönotettavaksi jossakin muualla kuin stadin - eräillä läpi talven - auraamattomilla kaduilla. Toisaalta jos viettäisin kesälomani stadissa, joutusin varmaankin vaihtamaan tomaattiin.
Toisaalta olen ihmetellyt mm. molempien puolien yhdistelmää kaupunkitaksina eli tätä uusinta vanhempaa Honda CR-V:tä ilman tomaattia. Ilmeisesti kaikkia ammattiautoilijoita laatikon hämmennys ei uuvuta
Alkuperäinen kysymyksen asettelu on hieman laaja, ja sen vuoksi vastauksiakin on tullut vähän erityylisiä.
Nyt jos olisi hankkimassa autoa nykyisen tilalle eli käyttöautoksi, ottaisin edelleen listalle XC60'n johon olen erittäin tyytyväinen. Muita listalle varmasti tulisi (aina farmari):
- Uusi BMW 5 sarja, mutta nelivetoisena
- Skoda superb, nelievtoisena
Omat tarpeet eivät ole muuttuneet, joten ei suuria muutoksia koska auto tuli juuri hommattua.
Sen sijaan, jos olisin toteuttamassa pitkäikaista (never ending?) unelmaani hupiautosta, hommaisin ferrarin. Joku vanhempi 456'n, tai 360'n olisi haaveissa. Miksei 355 tai 348 menisi myös. Ei tule tapahtumaan ihan lähivuosina tosin, kun on tuota asuntolainaa vielä useampi vuosi jäljellä
Ei ole suuremmin mieli vuodessa muuttunut eli Fiestan voisin hyvin ostaa uudestaankin. Ehkä yrittäisin yltää 1.4 Ghia automaattiin, mutta automaatti pitäisi ehdottomasti saada koeajaa ennen päätöstä. Toinen vaihtoehto olisi Polo 1.2 TSI DSG, sääli vaan että se on niin arkisen oloinen, mutta ominaisuudet saattaisivat kompensoida sen puutteen.
Mikäli rahaa olisi enemmän niin esimerkiksi A-mersu riittävän puhdikkaalla koneella, automaatilla ja Elegance-varustelulla houkuttelisi. Budjetin kasvaessa tietysti valinnanvarakin kasvaa joten muitakin vaihtoehtoja olisi yllinkyllin. Miksei esim. uusi S60 tai C-Mersu.
Unelmamaailmassa en suorittaisi edes arkiajojani uudella autolla vaan jollain joka tarjoaisi riittävän modernit ominaisuudet yhdistettynä vanhan hyvän ajan tyyliin ja tunnelmaan. Mersun w126-sarja voisi tarjota sopivan kompromissin.
Arvostan matkustusmukavuutta, joka minun kohdalla tarkoittaa pehmeää jousitusta, jolloin urheilulliset mallit eivät käy.
Lisäksi autossa pitäisi pystyä kuljettamaan tarvittaessa isojakin tavaroita, esim. jääkaappi.
Auto saisi kuitenkin näyttää enemmän sedan malliselta kuin farmarilta.
Auton pitää olla automaatti, kun mukavuudesta pidän.
Lisäksi autossa pitää olla reilu maavara, kun joudun talvella ajamaan huonosti aurattua mökkitietä. Mökkitiellä auttaisi myös neliveto.
Suurimmilta osin nämä ominaisuudet täyttyisivät maasto/citymaastureilla, paitsi sedan mallisuus.
Minulla on tällä hetkellä lähes em. ominaisuudet täyttävä auto, Citroen C5 II Exlusive A. Tässä edellä mainitut ominaisuudet täyttyvät, automaattivaihteisto, kaasuhydraulinen jousitus, maavaran automaattisella/manuaalisella säädöllä, isolla takaluukulla ja sedan mallinen. Vain neliveto puuttuu.
Nyt odottelen Citroenin uutta C5- tai DS5-hybridimallia, kun siinä polttomoottori välittää voiman etupyörille ja sähkömoottori takapyörille, näin autossa olisi tuo puuttuva nelivetokin.
BMW X1
Hyundai ix35
Kia Sportage
Mini Countryman
Mitsubishi ASX
Nissan Juke
Bemaria lukuunottamatta nuo autot tulevat vasta myöhemmin tänä vuonna myyntiin, osa vasta lokakuussa. Ei muuta kuin odottelemaan. Ja kaikki vaihtoehdot bensakoneella luonnollisesti. Puimurilla ei meillä ajeta. Eikä manuaalivaihteistolla - polkuautot ovat lapsille.
Böpi:
No kyllä se auto nyt sentään sen kokoinen pitää olla, että jos kaksi aikuista istuu siinä peräkkäin, niin takapenkkiläisellä ei ole polvet suussa !
Mersu se pitää olla, ja se on hyvä pestä joka ajon jälkeen.
Ensin listani oli seuraava:
Alfa Romeo Mito
Mini Cooper
Nissan Cube
Audi A1
Toyota IQ
Audi A5
Sitten elämä yllätti ja suunnitelmat pitikin päivittää. Tarvitaankin isompaa autoa. Nyt lista on:
BMW X1
Hyundai ix35
Kia Sportage
Mini Countryman
Mitsubishi ASX
Nissan Juke
Bemaria lukuunottamatta nuo autot tulevat vasta myöhemmin tänä vuonna myyntiin, osa vasta lokakuussa. Ei muuta kuin odottelemaan. Ja kaikki vaihtoehdot bensakoneella luonnollisesti. Puimurilla ei meillä ajeta. Eikä manuaalivaihteistolla - polkuautot ovat lapsille.
mhj:
Niin, nykyaikainen japsiauto on aina varma valinta
Huolettomia, suhteellisen hyvin varustettuja ja vaihdossa saa yleensä hyvän hinnan.
Prius II -09 on jo tallissa, mutta jos olisi varaa haluta "hieman" enemmän. Pius on ollut veroalen jälkeen "järkevä" valinta, mutta jos haluaa muutakin kuin järkeä. Joku osti Priuksia kyllä jo ennen veroalea.
Syksyllä tuleva farkku 9-5 nelivetoisen aja tuplaturbodieselillä on tämän hetkinen haave. Toisaalta jos Saabin tulevaan katumaasturiin tulee mielenkiintoisia dieseleitä niin sitten on kahdesta valittava. Saab on seuraava(kin) autoni joka tapauksessa - kun lähes kaikki uudet autot on hirmu hyviä, merkkiuskollisuus lienee ihan kelpo peruste valinnalle.
Päätös on tehty ja tilaus sisällä. Pihaan tulee Subaru Outback TD.
Tuota:
Keppivaihteinen auto, yök....
Ammattilainen ja automaatti? Taidat olla taksikuski?
Lapselle olen opettanut, että käy koulut hyvin. Muuten päätyy siivoojaksi tai hölmömpi taksikuskiksi.
Parempia ammattejahan ne on kuin näyttöruutuun tuijottaminen.
Tuota:
No taksimiehenä tienaa niin paljon fyrkkaa, ettei tarvii keppiä hämmentää....käytän taas aiemmin sanomaani vertausta :
keppivaihteinen auto on yhtä onneton kuin tv ilman kaukosäädintä, tai tietokone, johon pitäisi joka 5 minuutin välein veivata kammella virtaa !!
Noh noh, pojat! Se uusi Subaru Outback MT saattaa olla suunniteltu käytöönotettavaksi jossakin muualla kuin stadin - eräillä läpi talven - auraamattomilla kaduilla. Toisaalta jos viettäisin kesälomani stadissa, joutusin varmaankin vaihtamaan tomaattiin.
Toisaalta olen ihmetellyt mm. molempien puolien yhdistelmää kaupunkitaksina eli tätä uusinta vanhempaa Honda CR-V:tä ilman tomaattia. Ilmeisesti kaikkia ammattiautoilijoita laatikon hämmennys ei uuvuta
Tämä palsta on nykyään uskomatonta kuraa, muutaman provoilijan toimesta, valitettavasti.
petos:
Nyyh....
Kyllä kai sitä voi joskus viljellä hirtehishuumoriakin.
Onhan meitä täällä muitakin.
---
Jokaisen oma valinta on kyllä tuiki henkilökohtainen.
---
Onnittelut kanssaveljellemme "tuotalle" uuden auton hankintapäätöksestä.
Ehtineekö auto tulla vielä näille lumille.
Provosoiduin turhaan eikä olisi pitänyt vastata "ammattilaiselle".
mjh: toivottavasti ehtii edes juhannukseksi.
Me pojathan olemme aina vain poikia, sellaisia hauskanlaisia velikultia.
Tulee jo kuitenkin juhannukseksi.
Eipä olisi kumma vaikka vielä silloin lumiakin olisi.
Hirmuinen määrä sitä on tullut.
http://www.talouselama.fi/uutiset/article386267.ece
Omalla kohdallani loppusuoralle pääsivät:
- Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG
- Skoda Superb Combi 3.6 4x4 DSG
- Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI Stronic
- Audi Q5 2.0 TFSI Stronic
- BMW 525dA (F10)
- BMW 528iA (F10)
- BMW 535iA (F10)
...ja tilaukseen meni BMW 528iA
Alkuperäinen kysymyksen asettelu on hieman laaja, ja sen vuoksi vastauksiakin on tullut vähän erityylisiä.
Nyt jos olisi hankkimassa autoa nykyisen tilalle eli käyttöautoksi, ottaisin edelleen listalle XC60'n johon olen erittäin tyytyväinen. Muita listalle varmasti tulisi (aina farmari):
- Uusi BMW 5 sarja, mutta nelivetoisena
- Skoda superb, nelievtoisena
Omat tarpeet eivät ole muuttuneet, joten ei suuria muutoksia koska auto tuli juuri hommattua.
Sen sijaan, jos olisin toteuttamassa pitkäikaista (never ending?) unelmaani hupiautosta, hommaisin ferrarin. Joku vanhempi 456'n, tai 360'n olisi haaveissa. Miksei 355 tai 348 menisi myös. Ei tule tapahtumaan ihan lähivuosina tosin, kun on tuota asuntolainaa vielä useampi vuosi jäljellä
Ei ole suuremmin mieli vuodessa muuttunut eli Fiestan voisin hyvin ostaa uudestaankin. Ehkä yrittäisin yltää 1.4 Ghia automaattiin, mutta automaatti pitäisi ehdottomasti saada koeajaa ennen päätöstä. Toinen vaihtoehto olisi Polo 1.2 TSI DSG, sääli vaan että se on niin arkisen oloinen, mutta ominaisuudet saattaisivat kompensoida sen puutteen.
Mikäli rahaa olisi enemmän niin esimerkiksi A-mersu riittävän puhdikkaalla koneella, automaatilla ja Elegance-varustelulla houkuttelisi. Budjetin kasvaessa tietysti valinnanvarakin kasvaa joten muitakin vaihtoehtoja olisi yllinkyllin. Miksei esim. uusi S60 tai C-Mersu.
Unelmamaailmassa en suorittaisi edes arkiajojani uudella autolla vaan jollain joka tarjoaisi riittävän modernit ominaisuudet yhdistettynä vanhan hyvän ajan tyyliin ja tunnelmaan. Mersun w126-sarja voisi tarjota sopivan kompromissin.
Arvostan matkustusmukavuutta, joka minun kohdalla tarkoittaa pehmeää jousitusta, jolloin urheilulliset mallit eivät käy.
Lisäksi autossa pitäisi pystyä kuljettamaan tarvittaessa isojakin tavaroita, esim. jääkaappi.
Auto saisi kuitenkin näyttää enemmän sedan malliselta kuin farmarilta.
Auton pitää olla automaatti, kun mukavuudesta pidän.
Lisäksi autossa pitää olla reilu maavara, kun joudun talvella ajamaan huonosti aurattua mökkitietä. Mökkitiellä auttaisi myös neliveto.
Suurimmilta osin nämä ominaisuudet täyttyisivät maasto/citymaastureilla, paitsi sedan mallisuus.
Minulla on tällä hetkellä lähes em. ominaisuudet täyttävä auto, Citroen C5 II Exlusive A. Tässä edellä mainitut ominaisuudet täyttyvät, automaattivaihteisto, kaasuhydraulinen jousitus, maavaran automaattisella/manuaalisella säädöllä, isolla takaluukulla ja sedan mallinen. Vain neliveto puuttuu.
Nyt odottelen Citroenin uutta C5- tai DS5-hybridimallia, kun siinä polttomoottori välittää voiman etupyörille ja sähkömoottori takapyörille, näin autossa olisi tuo puuttuva nelivetokin.
Lexus 450h. thats mine car.
Hybridi:
Ehdottomasti paras nykyisistä hybrideistä. Tekniikka oikean suuntainen. Polttomoottori turhan tehokas minun tarpeisiini.
Hybridi:
Niin että mitä ?
Taitaa Ammattimiehen huumori olla vähän subjektiivista . . . .
No kyllähän se vähemmästäkin naurattaa, jos noin lyhyeen lauseeseen saa kaksi karkeaa virhettä sopimaan....
thats = puuttuu apostrofi
mine = pitää olla "my"
Olisi toyota RAV4 2.0 Valvematic 4WD MultidriveS
Tavallista vähän korkempaan autoon meno ja poistuminen, selkävikaiselle "jäykkikselle", vähän helpompaa.
Anders-Simo:
Lisää tämä listaasi:
http://www.autocar.co.uk/CarReviews/FirstDrives/Alfa-Romeo-Giulietta/248791/