Mercedes-Benz CLS 2010

126 kommenttia
245
  • Bugracer:



    Miksi fanitus kuitenkin tulee kääntää aina jonkin (tällä palstalla Volvon) mollaamiseksi?


    -ei minun nyt ollut varsinaisesti tarkoitus mollata. Mutta kun olen vain oikeasti iloinen siitä ettei fanittamani auto ole heittopussi tai etuvetoinen.

    Pitäisi siis varmaan pantata ajatuksia.


    Se että haaveileeko joku merkki esim onnetttomasta talviajettavuudesta, ylihintaisista huolloista, surkeasta luotettavuudesta tms, on jo toinen juttu :tongue:


    -nythän sinä vihjailet mollaavasi mersua, vaikka juuri purkauduit ettei täällä saisi olla mollauksen puolikastakaan :smile:
      
  • Tuo :tongue: tarkoitti vähän kieli poskessa vitsailua. Itse pidän Mersua hienona automerkkinä. :hug:

      
  • MMS:

    Kyllähän useammilla palstoilla eräs nimimerkki aktiivisesti tuo lähinnä kielteisiä kommentteja mesestä. Eiköhän mene melko tasan volvo-kommenttien kanssa.




    höpö höpö. Mikään muu automerkki ei ole tällä palstalla saanut yhtä paljon kuraa kuin Volvo. Verailuksi, kuinka monta Mersua mollaavaa ketjua on täällä aloitettu?



    Tämä on vaikuttanut jo palstan tasoon pitkään. BoxerDieselin kaltaisia neutraaleja henkilöitä jotka kunnolla vertaavat, ovat kriittisiä omaa ajopeliään kohtaan ja unohtavat mielikuvafanitukset, on pieni vähemmistö. Rankasti.



    Itsekin joskus olen provoillut/provosoitunut (sorry siit&#228:wink:, mutta viimeiset 7 autoa ovat kaikki olleet erimerkkisiä. On mukava kokeilla/omistaa eri merkkejä ja naureskella tälläkin palstalla esiintyville "asiantuntijoille" jotka laukovat totuuksia suoraan myyntiesitteistä tai 80 luvun mielikuvista.



    Toki tätä porukkaa tai suuntausta löytyy vähän joka leiristä eikä ole vain vollevihaajien yksinoikeus.



    Autot tuntuvat olevan todella tunteellinen asia. Vielä kun ottaa ne merkkilasit silmiltä niin aukeaa ihan uusi maailma.

      
  • Veikkaan että itselläni käy tämän kanssa sama kuin vanhan CLS kanssa. Kuvissa oudon ja jopa ruman näköinen auto paljastuikin luonnossa komeimmaksi nelioviseksi autoksi mitä markkinoilta löytyi/löytyy. Musta CLS AMG viisipuolaisilla Brabus vanteilla kelpaisi!

      
  • Bugracer:



    Tämä Andrea-XWD-heinzman-mikälie- on mielestäni lähinnä tämän volvo-ongelman ''producer''. Jos hänen juttunsa suodatetaan, ei ole sen enempää volvo-vastaisuutta kuin muidenkaan merkkien!



    Muistuttaisin että kyllä mersun tai varsinkin bemarin kimpussa oleminen on myös joillekkin tyypillistä, ja ajoittain varsinaista kansanhuvia.



    Kyllähän esim. nimimerkki A-utoilija usein kirjoittaa kuinka hän ei tykkää mersun muotoilusta, takavedosta, imagosta tai hinnasta.



    Tai toiset valittavat subarun automaatista tai sisustojen köyhyydestä, jne.



    Joka merkillä on asioita joista toiset ei tykkää, ja mollaamista ja valitusta tulee.



    Kyllähän minäkin saan silloin kertoilla jos minua ei mielytä volvon ajotuntuma ( etuveto ) tai imago! vai onko täällä joku pärstäkerroin?



    Jos se että tein tämän aloitusviestissä ja kieliposkella on jotenkin hyvän maunvastainen, niin fine, pahoittelen.

      
  • Ainakin Subaru Foresterin sisustus, varsinkin kojelauta, on todella laadukas, tyylikäs ja hillitty.

      
  • Bugracer:

    TC05:
    Kyllä tuo ainakin Volvon skandinaaviset pökkelökojetaulut hakkaa mennen tullen :smile:


    Jokaisellahan on oikeus mielipiteeseensä.

    Suurempi kysymys on että miten tämä Volvon pelkääminen on tällä palstalla saanut sellaiset mittasuhteet että se tuodaan lähes jokaiseen keskusteluun?

    Ei se mitään että joillakin on selkeä agenda mollata ja nämä parantolasta karanneet voi aikalailla jättää omaan arvoonsa. Mutta se että tässäkin ketjussa jo aloituspuheenvuorossa puhutaan kiinasta vaikka Mersun uutuus ei liity Volvoon mitenkään tai jatketaan että "aina se Volvon voittaa"??

    Kyllä on köyhät huvit.




    Pahoitteluni, tarkoitukseni oli olla "hauska", siinä näköjään onnistumatta...



    :snotty:

      
  • petos:



    Muistuttaisin että kyllä mersun tai varsinkin bemarin kimpussa oleminen on myös joillekkin tyypillistä, ja ajoittain varsinaista kansanhuvia.

    Kyllähän esim. nimimerkki A-utoilija usein kirjoittaa kuinka hän ei tykkää mersun muotoilusta, takavedosta, imagosta tai hinnasta.

    Kyllähän minäkin saan silloin kertoilla jos minua ei mielytä volvon ajotuntuma ( etuveto ) tai imago! vai onko täällä joku pärstäkerroin?




    Miksi se etuoikeus olisi varattu vain sinulle, että voit kertoilla, jos joku asia ei jossain autossa sinua miellytä? Jos Mersussa ei joku asia jotakuta miellytä, niin kai senkin voi sanoa. Ei Mersu ole arvostelun yläpuolella tai täydellinen auto.



    Olen muuten niitä harvoja, jotka tässäkin ketjussa ovat uuden CLS:n muotoilua puolustaneet, kun enemmistö siitä ei tunnu tykkäävän. Aika monasti olen myös kehunut S-sarjaa. En tykkää kuitenkaan Mersun E-sarjan muotoilusta tai jotkin Mersun sisustusvaihtoehdot on minusta tyylittömiä. Jos tuommoisia hyvin asiallisia kommentteja kerron mielipiteinäni Mersun ulkonököön liittyen, niin sen luulisi Mersun omistajien kestävän ja sen myös joutuvat kestämään.



    En kuitenkaan pidä mitenkään mahdottomana, että voisin joskus jonkin CLS:n kaltaisen coupe-mallisen Mersun omistaa. Uutena isoa Mersua, varsinkaan tehokkaalla bensakoneella, ei kannata ostaa kuin "miljonäärin", mutta käytettynä asiaa voi jo harkita. Ja käytettyyn Mersuunhan se nimimerkki petoskin päätyi valinnassaan.

      
  • A-utoilija:



    Miksi se etuoikeus olisi varattu vain sinulle, että voit kertoilla, jos joku asia ei jossain autossa sinua miellytä? Jos Mersussa ei joku asia jotakuta miellytä, niin kai senkin voi sanoa. Ei Mersu ole arvostelun yläpuolella tai täydellinen auto.

    -Älä käsitä väärin. En tarkoittanut etteikö mersua saa kritisoida. Mainitsin sinut vain esimerkkinä keskustelijasta, joka silloin tällöin jokseenkin säännöllisesti ilmaisee ettei tykkää jostain asiasta jossain autossa.

    Näin minäkin teen volvosta, mutta se tuntuu olevan liian kova pala joillekkin.




    Olen muuten niitä harvoja, jotka tässäkin ketjussa ovat uuden CLS:n muotoilua puolustaneet, kun enemmistö siitä ei tunnu tykkäävän. Aika monasti olen myös kehunut S-sarjaa.

    En tykkää kuitenkaan Mersun E-sarjan muotoilusta tai jotkin Mersun sisustusvaihtoehdot on minusta tyylittömiä. Jos tuommoisia hyvin asiallisia kommentteja kerron mielipiteinäni Mersun ulkonököön liittyen, niin sen luulisi Mersun omistajien kestävän ja sen myös joutuvat kestämään.


    -minä kestän ainakin. Muotoiluasiat eivät minun kriteereissä ole muutenkaan etusijalla.


    En kuitenkaan pidä mitenkään mahdottomana, että voisin joskus jonkin CLS:n kaltaisen coupe-mallisen Mersun omistaa. Uutena isoa Mersua, varsinkaan tehokkaalla bensakoneella, ei kannata ostaa kuin "miljonäärin", mutta käytettynä asiaa voi jo harkita. Ja käytettyyn Mersuunhan se nimimerkki petoskin päätyi valinnassaan.


    -näinhän se on. Jokainen puntaroi ja valitsee oman käyttötarpeen ja mieltymyksen sekä sopivan budjetin välillä.
      
  • Tässä yksi vaihtoehto lisää Mersun valikoimiin. Tuolla Mersulla saa naapurinkin lapset kateellisiksi.



    http://www.iltasanomat.fi/autot/2249027

      
  • A-utoilija:

    Tässä yksi vaihtoehto lisää Mersun valikoimiin. Tuolla Mersulla saa naapurinkin lapset kateellisiksi.

    http://www.iltasanomat.fi/autot/2249027






    Olisinpa 6-vuotias! Eikä tarvi meseen pelkästään tyytyä!



    :lol:

      
  • A-utoilija:


    Mutta sisäkuvissa oleva puupanelointi on lähinnä ruma.




    Minusta tuossa on yksi "oikean premium" merkin tunnus, noita panelointeja saa esim Mersuun ilman lisähintaa useaa erilaista ja lisähintaan joukko kasvaa kymmeniin vaihtoehtoihin, josta varmasti saa mieleisensä. Esim Maybachiin, Bentleyhin ja Rolssiin saakin jo sitten satoja vaihtoehtoja. Mersulla esim graniitti on yllättävän tyylikäs tietyn värisen sisustan kanssa.



    Mutta CLS:stä. En tykännyt vanhasta mallista ekoista kuvista, enkä kauheasti tykkää tästäkään. Kun silmä tottui vanhaan, siitä tuli ylivoimaisesti kaunein sedan mallinen auto mielestäni ja on sitä edelleen tänä päivänä. Saas nähdä miten käy uuden mallin kanssa. Joka tapauksessa esim sisätilojen ilme muuttuu todella paljon, kun tuohon otetaan samanlaista vaaleaa nahkaa ja mattapintaista jalopuuta, mitä Audin A7:n esittelykuvissa on. Tuohon CLS:ään tulee neljä listavaihtoehtoa, kolme puuta ja yksi pianolakka. Lisäksi sitten kymmeniä designolistoja. Mersun suomenkin sivuilta voi käydä esitteeseen jo tutustumassa.



    Jotain vanhan CLS:n muodoista kertoo se, että kun minulla auto oli, todella moni tuntematon tuli sanomaan, että tuosta ei auto enää voi kauniimmaksi tulla. Esim nykyisellä SL:llä tuota ei tapahdu, ihmiset saattaa tulla kyselemään tehoista ja kiihtyvyydestä, mutta ei kommentoi samalla lailla ulkonäköä.



    A7 oli minulle pettymys (samoin kuin A8), näyttää aika mitään sanomattomalle ulkoa ja ihan samalle kuin kaikki muutkin Audit. Perä on jopa todella ruma. Sisältä tosin todella kaunis ja käytännöllinenhän tuo on verrattuna CLS:ään.



    Kaverini on odottanut molempia, A7:aa ja CLS:ää ja nähtyään A7:n kuvat, päätti tilata uuden CLS:n ajamatta kumpaakaan.

      
  • En minäkään varsinaisesti Volvoa ihaile, mutta kyllä uusi V60 on tyylikäs peli vaikka bemarin farmariin verrattuna, kai tässä on vähän sama homma kuin kännyköissä eli että tuote on jotensakin puoleensavetävä, vrt Apple - Nokia



    http://www.teknikensvarld.se/nyheter/100917-volvo-anstaller/index.xml





    Takana on enemmän jalkatilaa kuin Audi A4 Avantissa. Todettu 3 min noin 25 sekunnin kohdalla,



    https://www.youtube.com/watch?v=C2AN8vPDJBw

      
  • Volvo-ketjussa oli mainintaa että Mercedes-Benz C-klass on siis testivoittaja AMS:n testissä

    ( testattu väärin, luonnollisesti :lol: )



    Myös autobildin sadantonnin testi meni C-karvalakilla käsittääkseni täydellisesti.



    Kovasti parjattu C-mese taitaa olla siis kelpo peli.

      
  • Mese on loistava, siis taksina, mutta ei kait kukaan sitä osta "normiajoon"? :tongue:

      
  • Tuleehan tuosta CLS:stä farmarikin. Minusta tuo on aika tyylikäs, eikä mikään tyypillinen kuormajuhta. Takaluukku on melko pieni, mutta tuo onkin tehty aikalailla muotoilun ehdoilla. Tuohan on melkein tyylikkäämpi mitä 4-ovinen.



    http://www.egmcartech.com/2010/11/08/mercedes-benz-cls-shooting-brake-confirmed-for-production/

      
  • Minusta tämä uusi CLS on vanhaa nätimpi.



    Lisäksi tämä uutukainen on teknisesti kai hyvin W212 E-sarjan kaltainen, mikä sekin on plussaa.



    Taidan vain olla vanhus tässä joukossa kun näytän olevan ainoa, joka jo ensimmäiset salakuvat nähdessään ilman yhtään ainoaa mainosviestiä muisti heti kauniin kesäpäivän 60-luvulta ja naapurin sedän käsittämättömän hienon 220S:n?



    Vaikka E:n ja CLS:n kyljen kaaret takana ovatkin teknisesti tarpeetonta kikkailua, niin minusta ne ovat hienot retrolinjat.

      
  • HHietalahti:

    Taidan vain olla vanhus tässä joukossa kun näytän olevan ainoa, joka jo ensimmäiset salakuvat nähdessään ilman yhtään ainoaa mainosviestiä muisti heti kauniin kesäpäivän 60-luvulta ja naapurin sedän käsittämättömän hienon 220S:n?




    Mielleyhtymäsi on huomattavasti onnekkaampi kuin omani. Jostain syystä CLS:n kuvat nähtyäni tuli mieleen tämä hirvitys: http://wallpapers-diq.org/wallpapers/17/Cadillac_Seville_Elegante_1983.jpg

      
  • Kulutuslukemat ovat kehittyneet aika rajusti. 6,8 l/100 km on älyttömän pieni lukema 225 kW bensakoneelle raskaassa autossa. Jotain kuvaa sekin, että 300 kiloa keveämpi ja puolet vähemmän tehoa omaava Avensis kuluttaa enemmän numeroiden mukaan. Samoin 1,6 litrainen Insignia omaa selvästi isomman normikulutuksen.

      
  • Ihan huikea lukuhan tuo on. Eri asia sitten, mitä syö käytännön ajossa nämä suuritehoiset tavattoman pienellä normikulutuksella varustetut koneet. Aikamoista viilausta EU-testiä varten. Tämä ei siis ole mikään hyökkäys mersua vastaan, samaa tekevät muutkin valmistajat.

      
  • NHB:

    Kulutuslukemat ovat kehittyneet aika rajusti. 6,8 l/100 km on älyttömän pieni lukema 225 kW bensakoneelle raskaassa autossa. Jotain kuvaa sekin, että 300 kiloa keveämpi ja puolet vähemmän tehoa omaava Avensis kuluttaa enemmän numeroiden mukaan. Samoin 1,6 litrainen Insignia omaa selvästi isomman normikulutuksen.




    Samoin Passat 1,8 TSI vie 7,6 l/100 km

      
  • simppa:

    Ihan huikea lukuhan tuo on. Eri asia sitten, mitä syö käytännön ajossa nämä suuritehoiset tavattoman pienellä normikulutuksella varustetut koneet. Aikamoista viilausta EU-testiä varten. Tämä ei siis ole mikään hyökkäys mersua vastaan, samaa tekevät muutkin valmistajat.




    En usko, että homma on pelkkää EU-syklin viilausta. Moottorin toimintaa tutkiessa tulee mieleen, että kaikki on viety uudelle tasolle. Muut moottorit vaikuttavat oikeastaan alkeellisilta tuohon verrattuna. Näyttää siltä, ettei Mersu uho sitoutumisesta taloudellisten autojen kehittämiseen ole vain sanoja. Moottorissa on myös voimaa aika hienosti. 1000 1/min alkaen moottori tuottaa 300 Nm tai enemmän aina 7000 1/min asti. Laajalla keskialueella vääntöä on 370 Nm.



    Ensi vuonna päivittyvä C 200 CGI tiputtaa kulutuksensa arvoon 6,4 l/100 km / 150 g/km CO2.

      
  • TC05:

    NHB:
    Kulutuslukemat ovat kehittyneet aika rajusti. 6,8 l/100 km on älyttömän pieni lukema 225 kW bensakoneelle raskaassa autossa. Jotain kuvaa sekin, että 300 kiloa keveämpi ja puolet vähemmän tehoa omaava Avensis kuluttaa enemmän numeroiden mukaan. Samoin 1,6 litrainen Insignia omaa selvästi isomman normikulutuksen.


    Samoin Passat 1,8 TSI vie 7,6 l/100 km




    1,8 litrainen Passat näyttäisi kuluttavan 7,3 l/100 km EU-syklissä. 1,4 litrainen 5,8 - 6,7 mallista riippuen.

      
  • NHB:


    En usko, että homma on pelkkää EU-syklin viilausta. Moottorin toimintaa tutkiessa tulee mieleen, että kaikki on viety uudelle tasolle.




    Jos olet oikeassa, niin downsizingit voi unohtaa, jos 3,5 litrasella tehokkaalla koneella päästään alle 2 litrasten kulutuksiin.

      
  • NHB:

    TC05:
    NHB:
    Kulutuslukemat ovat kehittyneet aika rajusti. 6,8 l/100 km on älyttömän pieni lukema 225 kW bensakoneelle raskaassa autossa. Jotain kuvaa sekin, että 300 kiloa keveämpi ja puolet vähemmän tehoa omaava Avensis kuluttaa enemmän numeroiden mukaan. Samoin 1,6 litrainen Insignia omaa selvästi isomman normikulutuksen.


    Samoin Passat 1,8 TSI vie 7,6 l/100 km


    1,8 litrainen Passat näyttäisi kuluttavan 7,3 l/100 km EU-syklissä. 1,4 litrainen 5,8 - 6,7 mallista riippuen.




    Ilmoittamani arvo on Volkkarin Suomen sivuilta, koskee tosin manuaaliversiota.



      
  • Olisiko suomisivuilla vielä vanhan mallin tiedot? Itse katsoin saksasta ja siellä oli päivitetty jo uusi malli sivuille.

      
  • simppa:

    Ihan huikea lukuhan tuo on. Eri asia sitten, mitä syö käytännön ajossa nämä suuritehoiset tavattoman pienellä normikulutuksella varustetut koneet. Aikamoista viilausta EU-testiä varten. Tämä ei siis ole mikään hyökkäys mersua vastaan, samaa tekevät muutkin valmistajat.




    Verottaja kusee minun mykiöön periessään autoni omistamiseen pohjautuvan vuosittaisen veron (jonka kutsuminen käyttömaksuksi olisi älyllistä epärehellisyytt&#228:wink: liian korkean kulutuslukeman perusteella. En minä koskaan ole päässyt siihen EU-normikulutukseen, vaan aina jaa alle.



    Olen ajanut pitkän aikavälin keskiarvona alle EU-normilukeman ja olisi vielä helppo parantaakin ellei minun normaaliajooni kuuluisi noin 10% perävaunun, kanootin tai suksilaatikon roudaamista ja jos joskus pystyisi ajamaan alle rajoituksen eikä aina yli (paitsi pienet rajoitukset joilla on joku tarkoitus).



    Vaimon autossa ei ole kattotelineitä eikä vetokoukkua, joten hänellä jää keskiarvo varmaan noin litran verran alle EU-yhdistelmäkulutuksen.



    Odotan mielenkiinnolla uudempaan tekniikkaan siirtymistä nähdäkseni onko niitä suunniteltu tarkemmin mittausnormia varten ja siten normin alittaminen vaikeampaa?

      
  • Opelixi:

    NHB:

    En usko, että homma on pelkkää EU-syklin viilausta. Moottorin toimintaa tutkiessa tulee mieleen, että kaikki on viety uudelle tasolle.


    Jos olet oikeassa, niin downsizingit voi unohtaa, jos 3,5 litrasella tehokkaalla koneella päästään alle 2 litrasten kulutuksiin.




    Päinvastoin, saman tekniikan downsizing alle 2-litraiseksi asettaa nykyisentasoisen hybriditekniikan hyödyn kyseenalaiseksi.

      
  • Metsähaka:

    Mese on loistava, siis taksina, mutta ei kait kukaan sitä osta "normiajoon"? :tongue:




    Minä voisin, ellei BMW tai takavetoinen Audi ehdi pilata hyvää suunnitelmaa?

      
  • HHietalahti:

    Opelixi:
    NHB:

    En usko, että homma on pelkkää EU-syklin viilausta. Moottorin toimintaa tutkiessa tulee mieleen, että kaikki on viety uudelle tasolle.


    Jos olet oikeassa, niin downsizingit voi unohtaa, jos 3,5 litrasella tehokkaalla koneella päästään alle 2 litrasten kulutuksiin.


    Päinvastoin, saman tekniikan downsizing alle 2-litraiseksi asettaa nykyisentasoisen hybriditekniikan hyödyn kyseenalaiseksi.






    Epäilenpä ettei kulutuslukemien lasku mene ihan 1:1 suhteessa iskutilavuuden pienennyksen kanssa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit