Eli tuo CLS on jo liikkeissä nähtävänä. Näkeekö tuosta muuten mitään takalasin läpi ja mahtuuko aikuinen ollenkaan istumaan taakse? Takatilathan tuossa on olleet ymmärrettävästi suurimman kritiikin kohteena. Tuleekohan tuohon pienempiä bensamoottoreita vai onkohan tuota tarkoituskin pitää harvojen herkkuna myymällä vain jotain +300 hv bensakoneita?
Kuvissa tuo on varsin tyylikkään näköinen ja mitä enemmän tuota katselee, niin sen tyylikkäämmältä tuo näyttää. E-sarjasta en pidä ja en oikein muutenkaan voisi kuvitella omistavani Suomen yleisintä taksi-sedania. Mutta tuota CLS:ää voisi harkita parin kolmen vuoden päästä vaikka käytettynä vs käytetty Audi A7. Uuteen 300 hv Mersuun tai Audiin ei ole mitenkään varaa, kun mennään jo varusteltuna yli 90 tonnin. Audi voittaa käytännöllisyydessä, mutta jotenkin tuo Mersu vaikuttaa kuvissa tyylikkäämmältä.
Takanäkyvyys on ihan ok, mutta parkkitutka on tuossa kyllä lähes pakollinen varuste, onneksi taitaa tulla vakiona. En minä tuohon näkyvyteen kiinnittänyt kauheasti huomiota, joten kai se menettelee. Ehkä näkyvyyteen liittyvä huomio oli, että kuolleen kulman varoitin on hiukan ylivarovainen. Automaattinen parkkeeraus taas toimi todella hyvin, vaikka varmaan lumimössö ei sen työtä ainakaan helpota.
Täytyy myöntää, etten takana istunut ollenkaan, mitä nyt vilkaisin, joten en ota tuohon kantaa, aika matalalla ilmeisesti katto on, mutta jalkatilaa tuossa näytti olevan hyvin. Edessä pääntilasta ei tule pulaa, vaikka olisi pidempikin kuski.
En ole ainakaan kuullut, että olisi pienempää bensakonetta tulossa, edellisessäkin korissa 3,5 litrainen oli pienin. Hiukan yli 200 hv diesel tuohon kyllä tulee (250 CDI).
Kalliimpi tuo on kuin Audi ja Audi voittaa käytännöllisyydessä, mutta tuo Mersu taas on MINUN mielestäni huomattavasti tyylikkäämpi ulkoa ja sisältäkin hienompi. Lisäksi moottorivaihtoehdot ovat tuossa kehittyneemmät. Minusta tuo on ylivoimaisesti tuon luokan kaunein auto ja yksi kauneimmista sedaneista ylipäänsä.
Käytettynä minäkin tuollaisen hankin, jos hankin. Jotenkin tuollaiseen autoon kuuluu, että se on ihan täynnä varusteita. Vaikka tuossa on ihan hyvät varusteet vakiona, tulee haluamistani varusteista tuohon aika suolainen lisähinta, esim: ilmajousitus, hierovat ja ilmastoidut aktiivipenkit lisäsäädöillä, alcantarakatto, surround systeemi, navi, aktiivicruise, exclusive nahka, AMG paketti, yms. Suurin osa noista herkuista löytyi edellisen korisesta käytettynä hankkimastani CLS:stä ja käytettynä noiden lisähinta ei kauheasti ollut mutta uuteen nuo maksaa hunajaa.
Toisaalta nyt jos tuollaisen hommaa uutena, saa nauttia siitä, ettei samanlaista tule ihan heti vastaan. Mutta sitten saa varautua siihen, että tuntemattomat tulee autosta kyselemään.
No joo, totta on ettei tuon luokan määrittely ole kovin helppo, periaatteessahan samassa luokassa on vain A7 ja tuo. Passat CC on halvempi ja Aston Martin Rapide ja Porche Panamera kalliimpia.
Itse ajattelen tuon laajemmin isompien premium autojen segmenttiin (esim A6 & A7, 5-sarja, XF, E & CLS, GS, yms), joiden kalliimpia ja isompikoneisia versiota CLS:n ostaja varmaan pitää vaihtoehtoina, ehkä myös Panameraa. En usko CLS:n ostajan realistisena vaihtoehtona olevan esim tuo Aston Martin tai vaikka Saab 9-5.
Minusta noista autoista vain Rapide on CLS:ää kauniimpi ja tuo Rapide onkin sitten mielestäni kaunein sedan, ainakin kuvista pääteltynä, livenä en tuota ole nähnyt.
Eli tuo CLS on jo liikkeissä nähtävänä. Näkeekö tuosta muuten mitään takalasin läpi ja mahtuuko aikuinen ollenkaan istumaan taakse? Takatilathan tuossa on olleet ymmärrettävästi suurimman kritiikin kohteena. Tuleekohan tuohon pienempiä bensamoottoreita vai onkohan tuota tarkoituskin pitää harvojen herkkuna myymällä vain jotain +300 hv bensakoneita?
Kuvissa tuo on varsin tyylikkään näköinen ja mitä enemmän tuota katselee, niin sen tyylikkäämmältä tuo näyttää. E-sarjasta en pidä ja en oikein muutenkaan voisi kuvitella omistavani Suomen yleisintä taksi-sedania. Mutta tuota CLS:ää voisi harkita parin kolmen vuoden päästä vaikka käytettynä vs käytetty Audi A7. Uuteen 300 hv Mersuun tai Audiin ei ole mitenkään varaa, kun mennään jo varusteltuna yli 90 tonnin. Audi voittaa käytännöllisyydessä, mutta jotenkin tuo Mersu vaikuttaa kuvissa tyylikkäämmältä.
Takanäkyvyys on ihan ok, mutta parkkitutka on tuossa kyllä lähes pakollinen varuste, onneksi taitaa tulla vakiona. En minä tuohon näkyvyteen kiinnittänyt kauheasti huomiota, joten kai se menettelee. Ehkä näkyvyyteen liittyvä huomio oli, että kuolleen kulman varoitin on hiukan ylivarovainen. Automaattinen parkkeeraus taas toimi todella hyvin, vaikka varmaan lumimössö ei sen työtä ainakaan helpota.
Täytyy myöntää, etten takana istunut ollenkaan, mitä nyt vilkaisin, joten en ota tuohon kantaa, aika matalalla ilmeisesti katto on, mutta jalkatilaa tuossa näytti olevan hyvin. Edessä pääntilasta ei tule pulaa, vaikka olisi pidempikin kuski.
En ole ainakaan kuullut, että olisi pienempää bensakonetta tulossa, edellisessäkin korissa 3,5 litrainen oli pienin. Hiukan yli 200 hv diesel tuohon kyllä tulee (250 CDI).
Kalliimpi tuo on kuin Audi ja Audi voittaa käytännöllisyydessä, mutta tuo Mersu taas on MINUN mielestäni huomattavasti tyylikkäämpi ulkoa ja sisältäkin hienompi. Lisäksi moottorivaihtoehdot ovat tuossa kehittyneemmät. Minusta tuo on ylivoimaisesti tuon luokan kaunein auto ja yksi kauneimmista sedaneista ylipäänsä.
Käytettynä minäkin tuollaisen hankin, jos hankin. Jotenkin tuollaiseen autoon kuuluu, että se on ihan täynnä varusteita. Vaikka tuossa on ihan hyvät varusteet vakiona, tulee haluamistani varusteista tuohon aika suolainen lisähinta, esim: ilmajousitus, hierovat ja ilmastoidut aktiivipenkit lisäsäädöillä, alcantarakatto, surround systeemi, navi, aktiivicruise, exclusive nahka, AMG paketti, yms. Suurin osa noista herkuista löytyi edellisen korisesta käytettynä hankkimastani CLS:stä ja käytettynä noiden lisähinta ei kauheasti ollut mutta uuteen nuo maksaa hunajaa.
Toisaalta nyt jos tuollaisen hommaa uutena, saa nauttia siitä, ettei samanlaista tule ihan heti vastaan. Mutta sitten saa varautua siihen, että tuntemattomat tulee autosta kyselemään.
individual:
onko luokassa muita kilpailijoita kuin passat cc ?
finman:
Audi A7, ehkä Jaguarin XF... Ja kai jotkut laskee mukaan viä Bemarin 5-sarjan GT:n vaikka se onkin järkyttävän ruma möhkö noihin verrattuna.
No joo, totta on ettei tuon luokan määrittely ole kovin helppo, periaatteessahan samassa luokassa on vain A7 ja tuo. Passat CC on halvempi ja Aston Martin Rapide ja Porche Panamera kalliimpia.
Itse ajattelen tuon laajemmin isompien premium autojen segmenttiin (esim A6 & A7, 5-sarja, XF, E & CLS, GS, yms), joiden kalliimpia ja isompikoneisia versiota CLS:n ostaja varmaan pitää vaihtoehtoina, ehkä myös Panameraa. En usko CLS:n ostajan realistisena vaihtoehtona olevan esim tuo Aston Martin tai vaikka Saab 9-5.
Minusta noista autoista vain Rapide on CLS:ää kauniimpi ja tuo Rapide onkin sitten mielestäni kaunein sedan, ainakin kuvista pääteltynä, livenä en tuota ole nähnyt.
Uusi CLS on rumempi kuin vanha CLS.
Audi A7 on suhteellisen ruma, mutta Audi A5 on tyylikkäämpi, se on myös tyylikkäämpi kuin Mercedes CLS (sekä vanha että uusi).
Aston Martinista ei voi puhua samana päivänä kuin Mersusta tai Audista, sen verran tyylikäs on.
BMW:n uusi viisisataa-sarja taas on tyylikkäämpi kuin Audit, myös farmari on tyylikäs, ehkä tyylikkämpi kuin sedan.