Kantti kertaa kantti

48 kommenttia
2»
  • Nythän nuo kaksoiskytkinlaatikot tulevat Suomen markkinoilla lisääntymään todella paljon, kun myös Ford ja Volvo saavat ne mallistoonsa. Silloin on jo monta Suomen markkinoiden myydyintä merkkiä ja mallia varustettuna tämän tyypin vaihteistoilla - tuskin niitä nyt niin paljon tehtäisiin jos ne niin susia olisivat.



      
  • NHB:

    AkiK:

    Vähän vaikea sanoa mihin kokoluokkaan Superbin laskee. Sehän on kooltaan osittain jo edustusluokkaan verrannollinen.

    Ei kai nyt sentään.

    Edustusautot taitavat olla vielä Lang-versioita, jolloin ero Superbiin on jo melkoinen.




    Tarkoitin lähinnä sitä, että takatiloissa ero on aika vähäinen, esim. lyhyt S-Mersu ei tarjoa kummempaa kuin Superb. Voimakkaasti takatiloihin painotetut autot on yleensä ajateltu jonkinlaiseen edustus / taksikäyttöön. Tekeväthän saksalaiset Kiinan markkinoille "jatkopätkäautoja" Euroopan versiosta, Kiinassa pitää olla isot takatilat. Jatkossa varmaan menee toisinpäin, varsinainen versio tehdään Kiinaan ja Eurooppaan tulee torsonnäköinen lyhennetty malli?



      
  • Ilwagen:

    Vai volkkarifani, no ok sitten... Yhtä suuri "uutinen" tämä on mielestäni kuin että suuren Toyotafanin tuttavalle on sattunut vikaisa yksilö ja niinpä tämä tuttava on vaihtamassa Toyotaan. Sinänsä mulla on ihan sama mitä autoista ollaan mieltä, ei se mihinkään mun hlökohtaisessa elämässä vaikuta. Tää on toka volkkari mulle, eka oli vanha Caravelle joka oli todella huono, ts. aina rikki. Välissä oli hyvin toimiva sitikka.




    Tarkoitin lähinnä, että eiköhän se nyt merkkiin katsomatta ole oletusarvo, että auton ensimmäisten vuosien aikana siinä ei ole ylimääräisiä vikoja. Muutoin saatte pitää tunkkinne :wink:



    :hug:

      
  • Kuulun Toyo-omistajiin, mutten ole fanaatikko. Auto on toiminut kivasti ja mikä hulluinta, ne kauppiaat saavat myytyä "ylihintaan" sisäänostetut Toyo-vaihdokit eteenpäin. Katsokaapa vaikka esim. Käytetyn auton hinta taulukosta 2000-luvun alun Corollan hinnan säilymistä. Valitettavan helpoksi tulee merkissä pysyminen. Kerran, kun jaappanin seisojaan erehtyy, niin siitä ei kukkaro anna muualle vaihtaa. En kiistä, etteikö esim. FORD-VW tarjoa samaan listahintaan parempia ajo-ominaisuuksia ym. VW on tällä hetkellä selvästi tiennäyttäjä moottori/laatikkotekniikassa. Toyolla vain hybridit ja nekin alkavat menettää etumatkaansa. Toyossa on vaan helppo pysyä. Kärpäsparvi ei varmaan ole väärässä paikassa. Perheen kakkosautona ollut vain yksi Toyo juuri tämän käytettyjen hinnoittelun takia. 15 vuotta sitten talouteen tuli ensimmäinen japsi ja sen jälkeen ketju on jatkunut neljän eri merkin kautta. Sitä ennen en edes vilkaissut nousevan auringon maan autoihin.

      
  • TC05:


    Tarkoitin lähinnä, että eiköhän se nyt merkkiin katsomatta ole oletusarvo, että auton ensimmäisten vuosien aikana siinä ei ole ylimääräisiä vikoja. Muutoin saatte pitää tunkkinne




    Nimenomaan! Eli koska nykyään käytännössä kaikki uudet autot ovat luotettavia kannattaa ostaa semmoinen auto mikä miellyttää ja täyttää tarpeet käytettävään rahamäärään suhteutettuna, eikä perustaa hankintaansa Esson baareissa tai näillä palstoilla kiertäviin legendoihin.



      
  • Tuttavallani on voinut olla huono tuuri, sillä 2,0TDI koneessa on ollut häiriöitä ja mm. takaluukun sähkölukko on rikkoutunut autosta parin vuoden aikana. Alkuun ajettavuudessakin oli paljon sanomista, mutta se lopulta selvisi nelipyöräsuuntauksella. Ja kieltämättä omat positiiviset kokemukseni saattoivat myös vaikuttaa tuttavani tulevan automerkin valintaan.



    Itselläni on ollut lukuisia erimerkkisiä autoja - ja vain muutama aidosti huono yksilö. Toyotaan siirtyminen vaan on osoittautunut erittäin järkeväksi vaihtoehdoksi. Jos yhä ajaisin esim. Audia tai Fordia niin en kyllä erittäin hyvästä mitään tietäisi. Voi tietysti olla, että minulla on ollut Toyotien kanssa tuuria, kun ei ole kunnon vikoja ollut. Hyvä palvelu myynnissä+huollossa ja erinomainen jälleenmyyntiarvo ovat kyllä kiistämättömiä tosiasioita, jotka kannustavat merkkiuskollisuuteen. Voisin kyllä harkita Toyotan ohella seuraavaksi autokseni Hondaa, Mersua, BMW:tä ja Lexusta. Kaikkia lähinnä siksi, että maine on hyvä ja mitään niistä en ole aiemmin itse omistanut.

      
  • A Tapio:

    Jos yhä ajaisin esim. Audia tai Fordia niin en kyllä erittäin hyvästä mitään tietäisi.




    eli toyotasi on joka osa alueella parempi kuin esim.audi ja ford?

      
  • http://www.germancarblog.com/2010/05/vw-passat-heres-the-first-photo-of-the-next-generation/ Siinäpä taitaisi olla ensimmäinen virallinen otos kyseisestä kärrystä.

      
  • Onkohan nämä uudet ylemmän keskiluokan autot luonnossa yhtä samannäköisiä kuin kuvissa.



    image

    image

    image

    image

      
  • Tusina-auto tehdän samannäköiseksi kilpailevien mallien kanssa, jottei tusinakansalainen säikähdä liian erikoista muotoilua.

      
  • Minulle se on ihan yhdentekevää miltä auto ulospäin näyttää. Pääasia että auto ei leiki supermallia korjaamon pukilla. Jos nyt kuitenkin ulkonäköasioista puhutaan niin näyttäkää minulle kaunis Renu taikka Skoda. Itse en ole sellaiseen törmännyt. No ehkä se vanha Octavia oli silloin mustavalkoelokuvien aikaan ihan ok näköinen.

      
  • Minulta ääni Peugeot 508:lle. Parhaan näköinen uusi automalli noista ylemmän keskiluokan sedaneista eli tyylikäs olematta ylimuotoiltu. Nuo muut onkin sitten joko mitäänsanomattomia (Laguna, Passat) tai jotenkin ylimuotoiltuja (Mondeo).



    Tuolla on vähän parempia 508:n kuvia:

    http://www.km77.com/fotos/Peugeot/508_2011/index.html

      
  • Kieltämättä Peugeot-kakku on jälleen kerran päältä kaunis.

      
  • A-utoilija:

    Minulta ääni Peugeot 508:lle.




    Pösö palailee näemmä hyvännäköisiin autoihin 407 harha-askeleen jälkeen. 405 ja 406 oli näöltään ja ajetavuudeltaan hyviä silloin aikoinaan, unohtamatta sivistynyttä sisämelua ja mukavuutta.

      
  • Vackraste:



    Pösö palailee näemmä hyvännäköisiin autoihin 407 harha-askeleen jälkeen. 405 ja 406 oli näöltään ja ajetavuudeltaan hyviä silloin aikoinaan, unohtamatta sivistynyttä sisämelua ja mukavuutta.




    Näin on. Itsekin olen 405:llä ajanut ja hyvä auto se oli omana aikakautenaan, kuten myös 406. 407 oli sitten aikamoinen harha-askel sekä ominaisuuksien että ulkomuodon suhteen. Auto, jossa muotoilu vei pääosan ja farmarikaan ei ole häävi tiloiltaan ja vaikka se tehtiin muotoilun ehdoilla, niin silti ulkomuoto ei ole oikein mistään kotoisin.



    508 on minusta hieno auto ja sehän korvaa sekä 407 että 607 mallit. Nyt on myös unohdettu ylimuotoilu ja palattu tyylikkään selkeisiin linjoihin ja tilaakin näyttäisi olevan ihan eri malliin kuin 407:ssa. Fransmannit tekee hiljaisia autoja eli siinä mielessä ne on kiinnostavia, mutta harmi kun laatu ja viattomuus on hännänhuippuja. Voisin silti 508 Pösönkin omistaa paljon ennemmin kuin jonkin Avensiksen.

      
  • A-utoilija:

    Voisin silti 508 Pösönkin omistaa paljon ennemmin kuin jonkin Avensiksen.




    Etenkin kun nykyinen avensis on älyttämän ruma, yleensä Carinat ja Avensikset kun ovat olleet ihan jees. Corolla taas on hyvin muotoiltu ja jos siitä olisi farkkumalli, niin luulisin sen myyvän todella hyvin.

      
  • Vanhojen Toyotien muotoilua kehuva äärikonservatiinen silmä hyväksyy kyllä uudenkin Avensiksen, kunhan vain ensin aika hioo siitä erikoisuuden pois ja siitä tulee harmaata huomiota herättämätöntä massaa.

      
  • NHB: kohdallani automallien ulkonäkö on heti uutuuttaan joko hyvä tai huono ja mielipide ei muutu edes ajan kanssa. Esim. eka- ja tokakoppainen Avensis on vieläkin ihan hyvännäköisiä vertailtuna muihin aikalaisiinsa. Japanialaisista Honda on onnistunut monesti muotoiluasioissa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit