Erittäin yksinkertaiset muodot, jos vertaa autoa CLS:ään. Ostokykyisille ihmisille joiden lapset ovat jo lähteneet pois, on taas yksi vaihtoehto lisää.
Tyylikkäästi muotoiltu, puhdaslinjainen coupe ilman mitään järkyttäviä muotokikkailuja, joilla BMW pilasi autojaan aiemmin. Tämä olisi pitänyt esitellä jo paljon aiemmin 5 GT hirvityksen sijaan. Kumman pitkään on BMW:llä kestänyt havahtua kilpailuun MB CLS:n kanssa. Audi havahtui sentään hieman aiemmin A7:llaan. Tämä 6 Gran Coupe taitaa nousta koko joukon tyylikkäimmäksi.
Harmi, että kaikki nuo 4-oviset coupet on tarjolla vain ylitehokkailla moottoreilla ja ylihinnoitelluilla varusteilla, joten noita ei täällä Suomessa pysty ostamaan uutena kuin lottovoittajat, miljoonaperilliset ja muutama harva itse rahansa tienannut siinä ohessa. Tuskin tuotakaan saa ikinä alle 300 hv:n bensakoneella ja Suomessa alle 80 tonnin ja sama CLS:n ja A7:n osaltakin.
Eipä nyt äkkiseltään sytytä tuo muotoilu. Ei ainakaan turhasta rohkeudesta pääse BMW:tä syyttämään. A7 on noista reippaasti parhaimman näköinen omaan makuuni.
A-utoilija:
CLS 250 CDI (150 kw = 204 hv) on jo olemassa, ja A7:kin on saatavilla 250 CDI:n kanssa tismalleen samantehoisella 3.0 TDI:llä. Ei mielestäni mitenkään ylitehoisia, kun kuitenkin koittavat olla sporttisia autoja.
Bensapuolella Audiin löytyy 2.8 FSI. Se tarjoaa samat 150 kw kuin nuo dieselit.
Diesel ei ole vaihtoehto ja A7:n 2.8 FSI:tä ei tuoda Suomeen. Eli yhdessäkään ei ole saatavissa Suomessa alle 300 hv bensakonetta.
Mitä muotoiluun tulee, niin onhan A7 tyylikkäimpiä Audeja ja ei niin tylsä kuin mitä muu mallisto, mutta en täysin pidä sen perän muotoilusta, vaikka käytännöllisyys lähenteleekin farmaria ison luukun ansiosta. Pidän enemmän CLS:stä ja tuosta 6 Gran Coupesta ulkonäön perusteella.
Jos vaan olisi taloudellisesti mahdollista, niin tekisin seuraavan autonvalinnan tuosta kolmikosta, mutta valmistajat ylihinnoittelee nuo mallit ilmeisesti ihan tarkoituksella ettei niistä tule liian suosittuja, jolloin ne menettäisivät osan hohdostaan.
Mun silmien läpi katsoen 6-sarjan GC häviää muotoilun puolesta totaalisesti kilpailijoilleen. Varsinkin ensimmäinen CLS oli hieno, eivätkä nykyinen CLS tai A7 jää kauas siitä. 6-GC taasen näyttää samalla epäsuhtaiselta ja tylsältä. Tuon luulisi olevan mahdotonta isolle sedanille, joka on coupe-teemansa ansiosta muotoiltavissa hyvin vapain käsin.
Mun silmien läpi katsoen 6-sarjan GC häviää muotoilun puolesta totaalisesti kilpailijoilleen. Varsinkin ensimmäinen CLS oli hieno, eivätkä nykyinen CLS tai A7 jää kauas siitä.
Hiukan samat ajatukset hiipii mieleen ensi-innostuksen jälkeen. Eka CLS oli hyvin selkeä ja puhdaspiirteinen muotoilussaan, uusi ei niinkään. A7 on myös selkeä ja mittasuhteiltaan hieno kun on todella leveän näköinen. 6 GC:stä tulee taas ehkä enemmän mieleen Passat CC, eli ihan kiva, mutta jotain puuttuu kuitenkin jotta se olisi upeasti muotoiltu.
Eipä suuresti yllätä tuo ulkonäkö. Varmasti hyvä auto, mutta itse laitan A7:n ja CLS:n tuon edelle. CLS on selkeästi persoonallisin, A7 ehkä kokonaisuutena linjakkain.
Moniko on tajunnut katsoa tuon avausviestin linkin kuvia high resolution -valinnalla, että yksityiskohdat näkyy kunnolla?
Minusta tuossa on paljonkin yksityiskohtia ja peltien pokkauksia ja esim. edestähän tuo on aika agressiivisenkin näköinen. Sivuprofiili on pitkä ja matala ja katto on selvästi coupemainen, vaikkakin perä on sitten hyvin sedan-mallinen, mutta sillähän on saatu tavaratilaan kokoa ja en pane sitä pahakseni.
Itse pidän tuosta 6 Gran Coupesta, kuten pidän myöskin MB CLS:stä. Muistan kun täällä olevassa CLS-ketjussa uutta CLS:ää haukuttiin joukolla, mutta oma makuni oli sielläkin poikkeava. A7:n perä taas on jotenkin liian raskaan oloinen ison takaluukun takia ja se pudottaa omat tyylipisteeni sille mallille noiden kahden alapuolelle.
Sivuprofiilista minulle tulee selkeästi mieleen kolmas 7-sarja (E38) joka oli kyllä tyylikäs auto verrattuna kahteen sen jälkeiseen 7-sarjalaiseen.
Ei tuo uusi Bemari silti oikein säväytä. Varmasti hieno tuote, mutta jotenkin olemus vaan näyttää liikaa tavalliselta 5-sarjalaiselta säväyttääkseen. Tietysti kuvat ovat vain kuvia.
Mersun kohdalla CLS kuitenkin selvästi poikkeaa E-sarjasta tai S-sarjasta omanlaisekseen, vaikka toki auto osiltaan on paljolti E-sarjalainen.
Ruåtsalaiset leikittelee ajatuksella kuvien kera, että BMW tekisi myös 6 Gran Coupe Touringin kilpailemaan tulevan MB CLS Shooting Breakin kanssa. Tuohan näyttäisi ihan hienolta ja saahan niitä farmareitakin tehdä muotoilun ehdoilla vailla sitä liian käytännöllisyyden sanelemaa tylsyyttä.
Tyylikkäästi muotoiltu, puhdaslinjainen coupe ilman mitään järkyttäviä muotokikkailuja, joilla BMW pilasi autojaan aiemmin. Tämä olisi pitänyt esitellä jo paljon aiemmin 5 GT hirvityksen sijaan. Kumman pitkään on BMW:llä kestänyt havahtua kilpailuun MB CLS:n kanssa. Audi havahtui sentään hieman aiemmin A7:llaan. Tämä 6 Gran Coupe taitaa nousta koko joukon tyylikkäimmäksi.
Harmi, että kaikki nuo 4-oviset coupet on tarjolla vain ylitehokkailla moottoreilla ja ylihinnoitelluilla varusteilla, joten noita ei täällä Suomessa pysty ostamaan uutena kuin lottovoittajat, miljoonaperilliset ja muutama harva itse rahansa tienannut siinä ohessa. Tuskin tuotakaan saa ikinä alle 300 hv:n bensakoneella ja Suomessa alle 80 tonnin ja sama CLS:n ja A7:n osaltakin.
Rähmääkö vanhat silmät jo niin pahasti, mutta minusta noissa kuvissa on neliovinen sedan?
4-ovinenpa hyvinkin, eihän tuo muuten voisi ollakaan MB CLS:n kilpailija. Tuossa kuvassa on 6 Coupe eli 2-ovinen versio:
http://www.km77.com/fotos/BMW/Serie_6_2011/BMW-Serie_6_2011-640i_Coupe-640i_Coupe-Coupe-Exterior-Lateral-2_puertas-201107010069.html?modelId=1955&modelVersionId=3655&carType=3&photoType=1&order=2&division=version&galleryLimit=12&galleryBackLimit=8
Eipä nyt äkkiseltään sytytä tuo muotoilu. Ei ainakaan turhasta rohkeudesta pääse BMW:tä syyttämään. A7 on noista reippaasti parhaimman näköinen omaan makuuni.
A-utoilija:
CLS 250 CDI (150 kw = 204 hv) on jo olemassa, ja A7:kin on saatavilla 250 CDI:n kanssa tismalleen samantehoisella 3.0 TDI:llä. Ei mielestäni mitenkään ylitehoisia, kun kuitenkin koittavat olla sporttisia autoja.
Bensapuolella Audiin löytyy 2.8 FSI. Se tarjoaa samat 150 kw kuin nuo dieselit.
Diesel ei ole vaihtoehto ja A7:n 2.8 FSI:tä ei tuoda Suomeen. Eli yhdessäkään ei ole saatavissa Suomessa alle 300 hv bensakonetta.
Mitä muotoiluun tulee, niin onhan A7 tyylikkäimpiä Audeja ja ei niin tylsä kuin mitä muu mallisto, mutta en täysin pidä sen perän muotoilusta, vaikka käytännöllisyys lähenteleekin farmaria ison luukun ansiosta. Pidän enemmän CLS:stä ja tuosta 6 Gran Coupesta ulkonäön perusteella.
Jos vaan olisi taloudellisesti mahdollista, niin tekisin seuraavan autonvalinnan tuosta kolmikosta, mutta valmistajat ylihinnoittelee nuo mallit ilmeisesti ihan tarkoituksella ettei niistä tule liian suosittuja, jolloin ne menettäisivät osan hohdostaan.
Mun silmien läpi katsoen 6-sarjan GC häviää muotoilun puolesta totaalisesti kilpailijoilleen. Varsinkin ensimmäinen CLS oli hieno, eivätkä nykyinen CLS tai A7 jää kauas siitä. 6-GC taasen näyttää samalla epäsuhtaiselta ja tylsältä. Tuon luulisi olevan mahdotonta isolle sedanille, joka on coupe-teemansa ansiosta muotoiltavissa hyvin vapain käsin.
NHB:
Hiukan samat ajatukset hiipii mieleen ensi-innostuksen jälkeen. Eka CLS oli hyvin selkeä ja puhdaspiirteinen muotoilussaan, uusi ei niinkään. A7 on myös selkeä ja mittasuhteiltaan hieno kun on todella leveän näköinen. 6 GC:stä tulee taas ehkä enemmän mieleen Passat CC, eli ihan kiva, mutta jotain puuttuu kuitenkin jotta se olisi upeasti muotoiltu.
Eipä suuresti yllätä tuo ulkonäkö. Varmasti hyvä auto, mutta itse laitan A7:n ja CLS:n tuon edelle. CLS on selkeästi persoonallisin, A7 ehkä kokonaisuutena linjakkain.
juster:
Eli pappa-auto?
Moniko on tajunnut katsoa tuon avausviestin linkin kuvia high resolution -valinnalla, että yksityiskohdat näkyy kunnolla?
Minusta tuossa on paljonkin yksityiskohtia ja peltien pokkauksia ja esim. edestähän tuo on aika agressiivisenkin näköinen. Sivuprofiili on pitkä ja matala ja katto on selvästi coupemainen, vaikkakin perä on sitten hyvin sedan-mallinen, mutta sillähän on saatu tavaratilaan kokoa ja en pane sitä pahakseni.
Itse pidän tuosta 6 Gran Coupesta, kuten pidän myöskin MB CLS:stä. Muistan kun täällä olevassa CLS-ketjussa uutta CLS:ää haukuttiin joukolla, mutta oma makuni oli sielläkin poikkeava. A7:n perä taas on jotenkin liian raskaan oloinen ison takaluukun takia ja se pudottaa omat tyylipisteeni sille mallille noiden kahden alapuolelle.
Sivuprofiilista minulle tulee selkeästi mieleen kolmas 7-sarja (E38) joka oli kyllä tyylikäs auto verrattuna kahteen sen jälkeiseen 7-sarjalaiseen.
Ei tuo uusi Bemari silti oikein säväytä. Varmasti hieno tuote, mutta jotenkin olemus vaan näyttää liikaa tavalliselta 5-sarjalaiselta säväyttääkseen. Tietysti kuvat ovat vain kuvia.
Mersun kohdalla CLS kuitenkin selvästi poikkeaa E-sarjasta tai S-sarjasta omanlaisekseen, vaikka toki auto osiltaan on paljolti E-sarjalainen.
AkiK:
Tämä on kyllä totta. Sivuprofiili on uuden GC:n muotoilullisesti onnitunein katselukulma.
Ruåtsalaiset leikittelee ajatuksella kuvien kera, että BMW tekisi myös 6 Gran Coupe Touringin kilpailemaan tulevan MB CLS Shooting Breakin kanssa. Tuohan näyttäisi ihan hienolta ja saahan niitä farmareitakin tehdä muotoilun ehdoilla vailla sitä liian käytännöllisyyden sanelemaa tylsyyttä.
http://www.teknikensvarld.se/2011/12/14/26946/bmw-6-serie-gran-touring--tja-varfor-inte/
Bemarilla alkaa olemaa tuossa ruudussa jo niin monta nappulaa, että tilaa ei juuri enää ole.
Kyllähän alkaa olla niin, että nähtävästi mitä tahansa voi sanoa coupeksi...
esim tuo bemu ja citroen DS4...