Provoiluahan tämä ketju on, koska saksalaiset MB jne on kuitenkin kalliimpia kuin Volvo, jos niihin laitetaan samat varusteet kuin Volvossa. Harva C-Mersu tai BMW varmaan irtoaa alle 45.000 euron, koska nuo autot harvoin ostetaan karvalakkina.
Ymmärrän jos Z olisi vertaillut vaikka Mondeota ja bemarin ykkössarjalaista, tai Audi A1:ta, näitten pikkupremiumien myyntihän on Suomessa täysin marginaalista.
Tavaratilojen vertailu on lähinnä hupaisaa, koska tuskin 40.000 - 50.000 euroa maksavia autoja ostetaan kuormajuhdaksi.
Provoiluahan tämä ketju on, koska saksalaiset MB jne on kuitenkin kalliimpia kuin Volvo, jos niihin laitetaan samat varusteet kuin Volvossa. Harva C-Mersu tai BMW varmaan irtoaa alle 45.000 euron, koska nuo autot harvoin ostetaan karvalakkina.
Ymmärrän jos Z olisi vertaillut vaikka Mondeota ja bemarin ykkössarjalaista, tai Audi A1:ta, näitten pikkupremiumien myyntihän on Suomessa täysin marginaalista.
Tavaratilojen vertailu on lähinnä hupaisaa, koska tuskin 40.000 - 50.000 euroa maksavia autoja ostetaan kuormajuhdaksi.
Ei varmaankaan osteta kuormajuhdiksi, mutta kyllä 350 litraa on pieni kontti jopa pariskunnan mökkiviikonlopulle, saati sitten vähän pidemmälle reissulle.
Jännä suuntaus tämä, että valtavat ulkomitat hukataan johonkin sisä- ja tavaratiloissa.
Ei varmaankaan osteta kuormajuhdiksi, mutta kyllä 350 litraa on pieni kontti jopa pariskunnan mökkiviikonlopulle, saati sitten vähän pidemmälle reissulle.
Jännä suuntaus tämä, että valtavat ulkomitat hukataan johonkin sisä- ja tavaratiloissa.
aika normaali kokohan tuo 350l on golf kokoluokassa (5ov ) eikös sitä varten penkit käänny alas jos lisä tilaa tarvitsee ja kannattaa autoa hankkiessa miettiä tilan tarve.
taitaa kolariturvallisuus viedä paljon tilaa ja nykyinen muotoilu ihanne...
( vanha saab 900cc tavaratila penkit alhaalla 1600l )
aika normaali kokohan tuo 350l on golf kokoluokassa (5ov ) eikös sitä varten penkit käänny alas jos lisä tilaa tarvitsee ja kannattaa autoa hankkiessa miettiä tilan tarve.
Golf onkin lähes puoli metriä lyhempi ja 10 senttiä kapeampi kuin tuo Volvo.
Ei se tilava olekaan, vaan samaa luokkaa kilpailijoiden kanssa. Kuitenkin esim. Mersun C-sarjaa näkee paljon takseina ja se ei ole S60 isompi sisätiloiltaan. Takapenkki on kuitenkin tilavampi mitä odottaisi ja siellä pystyy matkustamaan aikuinenkin. Pää minullakin otti kattoon takana 190 senttisenä, mutta se ottaa lähes joka autossa ja ottaa reilusti kattoon myös uudessa Saab 9-5:ssä. Eli, kun täällä nyt kovasti provoillaan S60:stä edes vaivautumatta käymään auton sisällä, niin semmoista en oikein ymmärrä.
Ihan totta - paremmat ilat kuin mitä kattolinja antaisi olettaa pelkästään ulkoa katsomalla. Minusta S60:ssä tilaa on kuitnekin "tehty" pudottamalla istuin tosi alas - C-Mersussa on istuma-asento parempi. Polvitila loppuu myös jo minunmittaisella. Eihän tuo sinänsä hirmuinen puute ole koskapa Volvolla löytyy sitten S80 jos takatiloja on kovasti vailla.
Tavaratila on kyllä ihan selvästi alamittainen ja nykysuuntauksen mukaisesti käytettävyydeltään ongelmallinen. Onneksi ei ole enää vaunuikäisiä lapsia - en edes uskalla ajatella kuinka nykyaikaiset hyökkäysvaunut tuohon saisi sovitettua
Mutta toisaalta jos on pelkästään tilaa vailla, voi hankkia vaikka Kia Ceed SW:n paljon tuota Volvoa halvemmalla. Näissä premiumeissa tai semi-premiumeissa on vaan jotain sellaista, josta autoista ja autoilusta tykkäävä on valmis maksamaan.
aika normaali kokohan tuo 350l on golf kokoluokassa (5ov ) eikös sitä varten penkit käänny alas jos lisä tilaa tarvitsee ja kannattaa autoa hankkiessa miettiä tilan tarve.
Golf onkin lähes puoli metriä lyhempi ja 10 senttiä kapeampi kuin tuo Volvo.
puhuin "golf" kokoluokasta en vain golffista esim astra on parikymmentä senttiä golffia pidempi ja tavaratila vain 20 l isompi...
silti on helppo sanoa että volvon tavaratila 380 litraa on pieni ulkomittoihin verrattaessa ja v60 on myös vain 430 l
en tiedä kuinka paljon kansalla täällä on käyttöä tavaratilalle?
itselleni se ei ole mikään suuri kriteeri autoa ostaessa kunhan on jonkinlainen vetopaino...
Kannattaisi tarkentaa,että mistä lähtien Volvon ruostesuojaus on erinomainen? Ainakaan 80-luvun loppupuolen autoissa se ei vakuuttanut. Kyllä ne kukki siinä missä muutkin, ainakin vanhemman puolen kuskit sen muistaa. Tietenkin jos oli potkuhousuiässä silloin, niin näkemys voi olla kapea. Itsellä ihan omakohtaisia kokemuksia,että silleeen.
Kumma juttu. Minulla oli 80-luvun lopun 740. Auto on edelleenkin sukulaisella ajossa, ja se on suorastaan hämmästyttävän hyvässä kunnossa ruosteettomuus mukaanlukien käyttö ja kilsat huomioon ottaen.
90-luvulla omistamani väyrynen oli aivan eri maata. Kukkiminen alkoi suunnilleen siinä, kun auton sai kaupasta ulos. Ja jos ei usko, niin voipi katsoa noita liikenteessä olevia seittemänneliskanttisia ja väyrysiä. Väyrynen on selvästi uudempi malli, mutta Suomessa hämmästyttävän moni on silminnähden ruostunut. No eipä sitä autoa ollut muutenkaan talveen rakennettu...
Kommentoin yleisesti ruostumisesta,eli ei volvo poikennut siinä suhteessa merkittävästi edukseen. Varmaan löytyy näitä "sukulaismiehiä" ym joilla volvo tai jokin muu menee perintönä sukupolvelta toiselle. Itse olen vaan jostain syystä nuorena miehenä hitsaillut jopa volvoa, kun takakontin pohja oli paikka paikoin pitsiä. No onneksi siitä on aikaa, ja nykyään valitsen automerkin eri kriteereillä eikä tule tehtyä kompromissejä, siinä olen onneksi kapea-alainen.
HINTA:
Oikeasti suurehko saksalainen laatuauto, eli Audi A6 100kW pienipäästöisellä diesel koneella noin 43000 EUR. Volvo S60 painavalla ja alitehoisella "penta-tekniikalla" vastaavin varustein vähintään 45000 EUR.
Ja montako 43.000 euron A6:tta näet Suomen teillä? Kun itse laskeskelin hintaa business-version 2-litraiselle A6 Avantille sain sen maksamaan noin 58.000 euroa eikä se sisältänyt mitään varustetta jota ei olisi löytynyt 48 tonnin hintaisesta mutta Audia tilavammasta isosta Volvosta. Kauppoja ei kyllä tehty kummastakaan.
Tuo "vastaavin varustein" on pelkkää huuhaata. Katso vaikka käytettyjä Suomi-autoja. Millaisin varustein myydään Volvot (yleensä vähintään nahkasisustukset ym) ja millaisin saksalaiset? Jo tuossa vertailussa näkee mitkä on olleet varusteiden todelliset hinnat uutena. Saksalaiset ostetaan perus-busineesversioina ilman ekstraa, koska muuhun ei ole varaa.
Minä olen aina vertaillut autoja vastaavin varustein neljästä automerkistä: Volvo, Audi, BMW ja Mersu. Lähes poikkeuksetta hintajärjestys on ollut Volvo edullisin, sitten BMW ja Audi ja viimeisenä Mersu. Hintaeroa esm. V70 luokassa kertyy noin 10-20.000 euroa minun vertailemissani autoissa. Se minkä olen sitten ostanut, on eri asia eikä aina ole liittynyt hintaan. Saksaaismerkkien väittäminen edullisiksi on kuitenkin jo aika paksua.
Katsohan muuten noiden koneiden ominaisuuksia tehon ja väännön osalta...ei kovin edullinen vertailu mainostamalles saksalaiselle vaikka Volsun kone peruskneena ihan luokkansa täyttävä onkin. Ei missään nimessä minusta kuitenkaan A6:n tasoinen moottori, hyvä kone Golfiin ja Passatiin sekä Octaviaan.
Volvo S60:stä tehtiin ainakin jo etukäteen iso numero.
Omalta osaltaan siihen vaikutti myöskin Volvon ongelma ja rahakkaiden kiinalaisten tulo "pelastajaksi".
Lie ollut ruotsalaisille kova pala.
Minun ostohalukkuuta kiinalaisuus ei ainakaan lisää.
Minun ostoihini (vaikka en ko autoa olekaan ostamassa) omistajuudella ei ole suurta vaikutusta. Tässä mallissahan kuten ei missään muussakaan nyky-Volvossa ole vielä mitään kiinalaista. Jos nyt ostaa Volvon, saa ajella sen ajan jonka sitä pitää ihan kelpo pelillä. Mistä sitä kukaan tietää missä mikäkin automerkki tai malli on joidenkin vuosien kuluttua ja varmaa on että autot tulevat muuttumaan runsaasti seuraavien autosukupolvien aikana, eikä tuo koske vain Volvoja. Valinta tehdään nyt tarjolla olevista kuitenkin, eikä tuo S60 luokassaan ole mielestäni ollenkaan hullumpi laite.
Tämä foorumi vain on nykyisin ainoa tietämäni meikäläinen yleiskeskustelukanava kaikista autoista ja autoiluun liittyvästä. Täällä on paljon asiantuntemusta omaavia henkilöitä ja uutta tietoa löytää täältä hyvin.
Kiinalaisuus. Siihen liittyy nin monia asioita.
Aikaa on kulunut jo paljon niistä ajoista, jolloin "valmistettu Kiinassa" oli yhtä kuin rihkamaa ja naurunalainen tuote.
Samantapaisia tunteita synnytti myös korealaisvalmiste.
Nyt ovat päivänpolttavia asioita myös Kiinan ihmisoikeuskysymykset.
Toinen asia on sitten Kiinan rahan mahti. Siitä saa osansa myös Fordin jättämä Volvo.
Ei toki Volvot ole vielä kiinalaisvalmisteita.
Tuskinpa kenelläkään oli vielä uusin S60 omistuksessa, kun "en sen ovea edes viitsinyt avata". Liikkeessä oli paljon muitakin uusia autoja ja on matkan varrella ollut, joiden ovia en ole viitsinyt avata.
"Viitsinyt avata" on kyllä monisisältöinen toteamus.
Omalla kohdallani on nykyisellään melkoinen turhauma tämän hetken uusiin autoihin.
Ei ole kiinnostavaa näköpiirissä, lieke olemassakaan ja tokko tullee. Ketjun otsake "Yksi turhake lisää" oli ja on hyvä otsake. Sai myös kirjoittamaan.
Varmaaankin moni on ihan onnellinen saadessaan hankittua uuden Volvo S60:n.
-Z-:
uusien astrojen tavaratilat 370/500 litraa pituudet 4419/4515mm 5ov/stw
mutta jos sinusta ei ollut virheitä niin vertaa astraa insigniaan ja kerro millainen johtopätös pitäisi tehdä?
insignia 4830/4908mm tavaratila 520/540 litraa 5ov/stw
volvossa tavaratila on 380 litraa ja pituus 4628
http://www.volvocars.com/fi/all-cars/volvo-s60/details/pages/technical-spec.aspx
kysymys tahalleesiko ilmoitat lukemat väärin?
Provoiluahan tämä ketju on, koska saksalaiset MB jne on kuitenkin kalliimpia kuin Volvo, jos niihin laitetaan samat varusteet kuin Volvossa. Harva C-Mersu tai BMW varmaan irtoaa alle 45.000 euron, koska nuo autot harvoin ostetaan karvalakkina.
Ymmärrän jos Z olisi vertaillut vaikka Mondeota ja bemarin ykkössarjalaista, tai Audi A1:ta, näitten pikkupremiumien myyntihän on Suomessa täysin marginaalista.
Tavaratilojen vertailu on lähinnä hupaisaa, koska tuskin 40.000 - 50.000 euroa maksavia autoja ostetaan kuormajuhdaksi.
Derrick:
Ei varmaankaan osteta kuormajuhdiksi, mutta kyllä 350 litraa on pieni kontti jopa pariskunnan mökkiviikonlopulle, saati sitten vähän pidemmälle reissulle.
Jännä suuntaus tämä, että valtavat ulkomitat hukataan johonkin sisä- ja tavaratiloissa.
TC05:
aika normaali kokohan tuo 350l on golf kokoluokassa (5ov ) eikös sitä varten penkit käänny alas jos lisä tilaa tarvitsee ja kannattaa autoa hankkiessa miettiä tilan tarve.
taitaa kolariturvallisuus viedä paljon tilaa ja nykyinen muotoilu ihanne...
( vanha saab 900cc tavaratila penkit alhaalla 1600l )
finman:
Golf onkin lähes puoli metriä lyhempi ja 10 senttiä kapeampi kuin tuo Volvo.
A-utoilija:
Ihan totta - paremmat ilat kuin mitä kattolinja antaisi olettaa pelkästään ulkoa katsomalla. Minusta S60:ssä tilaa on kuitnekin "tehty" pudottamalla istuin tosi alas - C-Mersussa on istuma-asento parempi. Polvitila loppuu myös jo minunmittaisella. Eihän tuo sinänsä hirmuinen puute ole koskapa Volvolla löytyy sitten S80 jos takatiloja on kovasti vailla.
Tavaratila on kyllä ihan selvästi alamittainen ja nykysuuntauksen mukaisesti käytettävyydeltään ongelmallinen. Onneksi ei ole enää vaunuikäisiä lapsia - en edes uskalla ajatella kuinka nykyaikaiset hyökkäysvaunut tuohon saisi sovitettua
Mutta toisaalta jos on pelkästään tilaa vailla, voi hankkia vaikka Kia Ceed SW:n paljon tuota Volvoa halvemmalla. Näissä premiumeissa tai semi-premiumeissa on vaan jotain sellaista, josta autoista ja autoilusta tykkäävä on valmis maksamaan.
NHB:
puhuin "golf" kokoluokasta en vain golffista esim astra on parikymmentä senttiä golffia pidempi ja tavaratila vain 20 l isompi...
silti on helppo sanoa että volvon tavaratila 380 litraa on pieni ulkomittoihin verrattaessa ja v60 on myös vain 430 l
en tiedä kuinka paljon kansalla täällä on käyttöä tavaratilalle?
itselleni se ei ole mikään suuri kriteeri autoa ostaessa kunhan on jonkinlainen vetopaino...
A-utoilija:
Hassua että suunnilleen mun pituinen kaveri (olen 180cm) oli käynyt tuota istumassa ja totesi, että takapenkki juuri noin testattuna liian ahdas.
Enpä tiedä mahtuuko S60:sen takapenkille, mutta onhan tuo valtavasti kiinni ajoasennosta.
MMS:
Kumma juttu. Minulla oli 80-luvun lopun 740. Auto on edelleenkin sukulaisella ajossa, ja se on suorastaan hämmästyttävän hyvässä kunnossa ruosteettomuus mukaanlukien käyttö ja kilsat huomioon ottaen.
90-luvulla omistamani väyrynen oli aivan eri maata. Kukkiminen alkoi suunnilleen siinä, kun auton sai kaupasta ulos. Ja jos ei usko, niin voipi katsoa noita liikenteessä olevia seittemänneliskanttisia ja väyrysiä. Väyrynen on selvästi uudempi malli, mutta Suomessa hämmästyttävän moni on silminnähden ruostunut. No eipä sitä autoa ollut muutenkaan talveen rakennettu...
Myös mersumiehen näkemys voi olla kapea.
Kommentoin yleisesti ruostumisesta,eli ei volvo poikennut siinä suhteessa merkittävästi edukseen. Varmaan löytyy näitä "sukulaismiehiä" ym joilla volvo tai jokin muu menee perintönä sukupolvelta toiselle. Itse olen vaan jostain syystä nuorena miehenä hitsaillut jopa volvoa, kun takakontin pohja oli paikka paikoin pitsiä. No onneksi siitä on aikaa, ja nykyään valitsen automerkin eri kriteereillä eikä tule tehtyä kompromissejä, siinä olen onneksi kapea-alainen.
-Z-:
Ja montako 43.000 euron A6:tta näet Suomen teillä? Kun itse laskeskelin hintaa business-version 2-litraiselle A6 Avantille sain sen maksamaan noin 58.000 euroa eikä se sisältänyt mitään varustetta jota ei olisi löytynyt 48 tonnin hintaisesta mutta Audia tilavammasta isosta Volvosta. Kauppoja ei kyllä tehty kummastakaan.
Tuo "vastaavin varustein" on pelkkää huuhaata. Katso vaikka käytettyjä Suomi-autoja. Millaisin varustein myydään Volvot (yleensä vähintään nahkasisustukset ym) ja millaisin saksalaiset? Jo tuossa vertailussa näkee mitkä on olleet varusteiden todelliset hinnat uutena. Saksalaiset ostetaan perus-busineesversioina ilman ekstraa, koska muuhun ei ole varaa.
Minä olen aina vertaillut autoja vastaavin varustein neljästä automerkistä: Volvo, Audi, BMW ja Mersu. Lähes poikkeuksetta hintajärjestys on ollut Volvo edullisin, sitten BMW ja Audi ja viimeisenä Mersu. Hintaeroa esm. V70 luokassa kertyy noin 10-20.000 euroa minun vertailemissani autoissa. Se minkä olen sitten ostanut, on eri asia eikä aina ole liittynyt hintaan. Saksaaismerkkien väittäminen edullisiksi on kuitenkin jo aika paksua.
Katsohan muuten noiden koneiden ominaisuuksia tehon ja väännön osalta...ei kovin edullinen vertailu mainostamalles saksalaiselle vaikka Volsun kone peruskneena ihan luokkansa täyttävä onkin. Ei missään nimessä minusta kuitenkaan A6:n tasoinen moottori, hyvä kone Golfiin ja Passatiin sekä Octaviaan.
NHB:
Ja paljonkos tilaa on enemmän S60:een vertailukelpoisessa tuottessa, jollainen on minusta esim. Passat CC?
mhj:
Minun ostoihini (vaikka en ko autoa olekaan ostamassa) omistajuudella ei ole suurta vaikutusta. Tässä mallissahan kuten ei missään muussakaan nyky-Volvossa ole vielä mitään kiinalaista. Jos nyt ostaa Volvon, saa ajella sen ajan jonka sitä pitää ihan kelpo pelillä. Mistä sitä kukaan tietää missä mikäkin automerkki tai malli on joidenkin vuosien kuluttua ja varmaa on että autot tulevat muuttumaan runsaasti seuraavien autosukupolvien aikana, eikä tuo koske vain Volvoja. Valinta tehdään nyt tarjolla olevista kuitenkin, eikä tuo S60 luokassaan ole mielestäni ollenkaan hullumpi laite.
Kerroin juuri kuin asian koin ja koen.
Eihän sitä pitäisi aina niin tehdä.
Herkästi tulee aiheutettua toiselle mielipahaa.
Paras olisi, että ei kirjoittelisi ollenkaan.
Tämä foorumi vain on nykyisin ainoa tietämäni meikäläinen yleiskeskustelukanava kaikista autoista ja autoiluun liittyvästä. Täällä on paljon asiantuntemusta omaavia henkilöitä ja uutta tietoa löytää täältä hyvin.
Kiinalaisuus. Siihen liittyy nin monia asioita.
Aikaa on kulunut jo paljon niistä ajoista, jolloin "valmistettu Kiinassa" oli yhtä kuin rihkamaa ja naurunalainen tuote.
Samantapaisia tunteita synnytti myös korealaisvalmiste.
Nyt ovat päivänpolttavia asioita myös Kiinan ihmisoikeuskysymykset.
Toinen asia on sitten Kiinan rahan mahti. Siitä saa osansa myös Fordin jättämä Volvo.
Ei toki Volvot ole vielä kiinalaisvalmisteita.
Tuskinpa kenelläkään oli vielä uusin S60 omistuksessa, kun "en sen ovea edes viitsinyt avata". Liikkeessä oli paljon muitakin uusia autoja ja on matkan varrella ollut, joiden ovia en ole viitsinyt avata.
"Viitsinyt avata" on kyllä monisisältöinen toteamus.
Omalla kohdallani on nykyisellään melkoinen turhauma tämän hetken uusiin autoihin.
Ei ole kiinnostavaa näköpiirissä, lieke olemassakaan ja tokko tullee. Ketjun otsake "Yksi turhake lisää" oli ja on hyvä otsake. Sai myös kirjoittamaan.
Varmaaankin moni on ihan onnellinen saadessaan hankittua uuden Volvo S60:n.
Sitä olen kokenut minäkin 80-luvulla.
Silloin oli toki eri numerosarjat myynnissä.
Kyllä tavaratilaa pitää olla vähintin 500 litraa ainakin meillä sedanissa ja farmarissa tuplasti!
Nuoriso ajaa festareille mieluiten sedanilla ja aina on pitänyt "polkea" viimeiset tavarat!