Toyota Auris Hybrid

38 kommenttia
2»
  • Jawa....:

    mhj:
    Olen jonkun aikaa odotellut, että juttu saataisiin käyntiin tämänkin auton osalta, mutta ei.
    No onpahan näistä hybrideistä toki jo runsaasti keskusteltu.

    Auris on ainakin kohtuuttoman kallis ominaisuuksiin nähden.




    Ihan tällainen matemaattisluonteinen kommentti tähän, että tuo voi olla aika subjektiivinen asia. Jollekulle Auris voi olla kuitenkin paras ostos, sehän riippuu kriteereistä.



    Jos vaikka otetaan seuraavat ominaisuudet:

    - kuljetuskyky

    - suorituskyky

    - päästöt kaupunkipainotteisessa liikenteessä

    - hinta,



    niin aika vaikea on löytää autoa, joka olisi ainakin yhtä hyvä kaikissa yllämainituissa. Prius lienee vähintään yhtä hyvä teknisissä asioissa, mutta se on kalliimpi. Isompia ja suorituskykyisempiä autoja löytyy runsasti samaankin hintaan, mutta silloin taas päästöt ovat korkeammat.



    Luonnollisesti ominaisuuksia voi listaan valita enemmänkin tai toisia. Sehän riippuu valitsijasta. Mutta itsestäänselvästi huono on vain sellainen auto, jolle löytyy voittaja kaikissa mitatuissa kategorioissa - hinta mukaanlukien.



    Valmistajan kannalta siis Auriksen kohdalla on kysymys positioinnista "pikku-Priukseksi". Vähän pienempi, vähän juopompi, vähän vähemmän hybridiltä näyttävä ja vähän halvempi. Tai ehkä myös vähän sellaiseksi Insightin kilpailijaksi.

      
  • Hintaero 5 ovisiin automaatteihin samalla varustelulla ei ole suuri.

      
  • Toyota Auris HSD: Niukka tavaratila kiusaa hybridissä.
    Paljonko sähköä: Pelkällä sähköllä voi ajaa pari kilometriä korkeintaan 50 km/h. Liikkeelle lähdössä ja peruutuksissa auto käyttää aina sähköä. Muuten akut toimivat bensamoottorin tukena.


    No eipä ole minun auto tämä! :snotty:



    image



    http://www.aamulehti.fi/teema/autot/koeajot/toyota-auris-hsd-niukka-tavaratila-kiusaa-hybridissa/194001

    Caveat emptor!
      
  • Isompi kone , varustelu, AUTOMAATTI, jolla äärimmäisen helppo ajaa ja suorituskyky melko hyvä. Jos ajelee paljon kaupungissa, se on todella hyvä systeemi. Kannattaa käydä koeajamassa. Monesta muusta turhemmastakin ihmiset maksavat ylimääräistä. Käytännön arjen suorituskyky on hienoa.

    Jos ajat maantiellä ja kaupungissa satunnaisesti, unohda Auris. siihen se ei ole tarkoitettu.

      
  • Hintaero Golf DSG:n välillä aika pieni ja jos et halua riisseliä mistään hinnasta.

      
  • Mikä vaihtoehto nyt diesel golf olisi hybrid aurikselle?



    Sekö, että golfissa on vaan niin samperin kivaa olla umpijäässä -30asteen pakkasessa ja pimeällä maantiellä golffin valoilla ei näe mitään. Vaiko kenties se kun goffista rikkoutui taas jokin osa ja jää matka kesken, mutta on se vaan niin hyvä ajaa.

      
  • Varustellaan se Golf kuten Auris HSD .

    Malli: Golf

    Moottori: 1,2 TSI 77 kW (105 hv) BlueMotion Technology DSG-automaatti 4-ovinen

    Varustelutaso: Comfortline 24 583,95 €

    -Muoviratilla

    -ei sumareita

    -ei aluja

    ym puutteita



      
  • Talveksi toinen auto, joka on pakkasella lämmin. Kolvin 1,2 TSI ei oikein talviautoksi kelpaa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit