No voi hyvät hyssykät. Kuinka te uskallatte lähteä talvella ulos talosta kun joku mummo saattaa pihalla liukastua ja huitasta kepillä päähän? Rata-ajossa nimenomaan voi aste asteelta ja kierros kierokselta nostaa sitä nopeutta ja kun sen tekee maltilla niin kyllä siinä huomaa kun rajat alkavat tulla vastaan. Ja sen radan voi varata vaikka pienellä kaveriporukalla tunniksi pariksi ihan omaan käyttöön muutamalla kympillä nuppia kohden, jolloin voi vaikka sopia, että nyt ajat sinä yksin ja sitten on mun vuoro, jolloin siellä ei taatusti ole ketää muuta tyrimässä samaan aikaan.
No voi hyvät hyssykät. Kuinka te uskallatte lähteä talvella ulos talosta kun joku mummo saattaa pihalla liukastua ja huitasta kepillä päähän?
Rata-ajossa nimenomaan voi aste asteelta ja kierros kierokselta nostaa sitä nopeutta ja kun sen tekee maltilla niin kyllä siinä huomaa kun rajat alkavat tulla vastaan.
-eikai tätä kukaan ole kieltänytkään. Silti kaikkea voi tapahtua, ja siksi voi olla hyvä idea olla jotain vakuutusta.
muutamalla kympillä nuppia kohden
-Tuo on tietysti hyvä idea, joka poistaa riskin että joku toinen aiheuttaa sinulle harmia. Mutta riippuu kai vähän radastakin minkä värisiä seteleitä täytyy antaa
-Tuo on tietysti hyvä idea, joka poistaa riskin että joku toinen aiheuttaa sinulle harmia. Mutta riippuu kai vähän radastakin minkä värisiä seteleitä täytyy antaa
Suomen ratavuokrat on hyvin halpoja moneen muuhun maahan nähden. Yks kaveri Australiasta kertoi, että siellä sai ratapäivästä, johon kuului vajaa pari tuntia ajoaikaa muiden joukossa, maksaa vajaa 300 aussitaalaa eli n. 200 euroa, millä ainakin Ahvenistolla saisi koko radan reiluksi tunniksi ihan omaan käyttöön. Viime kesänä tuntihinta oli 160 euroa eli ei tarvi olla edes iso porukka kun puhutaan enää kympeistä nuppia kohden. Se huono puoli tuossa vaan on, että jos auto sopii edes jotenkin rata-ajoon niin siihen hommaan jää helposti koukkuun.
No voi hyvät hyssykät. Kuinka te uskallatte lähteä talvella ulos talosta kun joku mummo saattaa pihalla liukastua ja huitasta kepillä päähän?
Tuolla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
Vai voiko käydä niin että kun astut ulos talosta niin tulee korkea riski menettää kymppitonnien laite, joillakin vielä velkaa? Plus henkilövahingot (en tiedä korvaako liikennevakuutus näitä, niistä vasta laskua voi tulla!) ja joudut vielä maksamaan kaiken minkä autoa romuttaessasi rikot.
Rata-ajossa nimenomaan voi aste asteelta ja kierros kierokselta nostaa sitä nopeutta ja kun sen tekee maltilla niin kyllä siinä huomaa kun rajat alkavat tulla vastaan.
Sinä et siis edes tajua mitään mistään rajoista, et läheskään. Raja voi olla ylitetty silloinkin kun auto on paikallaan.
Voit ajaa vaikka vain 70% vauhdilla tullessasi jarrutukseen vallin vierustaa kun jostain monista mahdollisista syistä johtuen autosi tekee pienen liikkeen sivuttain ja löytää liukasta pintaa, joka jarrutuksessa heittää autoa hieman, joka taas johtaa pusuun vieressä olevaan valliin, joka pahalla mäihällä saa koko jarrutuksen kusemaan, joka johtaa siihen että mennäänkin ulos vähän ikävämmin...
Radalla menetetään joka vuosi ympäri maailman paljon henkiä ainakin moottoripyörillä vain siksi että radan pinnan kitka menee täysin nolliin radalle joutuneen mömmön, esim. öljyn tai jäähdytysnesteen vuoksi (ja rata-ajossa on aika yleistä että radan pinta ei ihan puhdas ole).
Tässä vähän jotain kuvaa siitä että onnettomuudet ovat nimensä mukaan onnettomuuksia eikä jotain mitä päätetään aina hakea (n. 1 min etsimisellä yhdeltä radalta, näet ettei paljon dramatiikkaa tarvita että tulee kalliiksi):
Ja sen radan voi varata vaikka pienellä kaveriporukalla tunniksi pariksi ihan omaan käyttöön muutamalla kympillä nuppia kohden, jolloin voi vaikka sopia, että nyt ajat sinä yksin ja sitten on mun vuoro, jolloin siellä ei taatusti ole ketää muuta tyrimässä samaan aikaan.
Niinhän kaikki tietenkin tekee... ja sehän takaa sen ettei mitään voi tapahtua!
Tuosta Elisestä sanoisin että kyllä se uusikin malli on tulossa.
Yllätys yllätys että uusi Elise joskus tulee. Mutta milloin? Tuskin muutamaan vuoteen, ties vaikka vuosi 2012 menisi ohi ilman että näemme vilaustakaan.
Itse jos Testarossan hankkisin, niin kyseeseen tulisi varmastikin vähän uudempi 512 TR-malli, jota on päivitetty sieltä täältä. Tuo videolla oleva on vanhempi.
Yksi kauneusvirhe löytyi. Vanteet eivät liene alkuperäiset 16":set, jotka tuonikaisessä pitäisi olla. 512 TR mallissa koko on jo 18".
Kyllä mulle tollanen hiivattikin kelpaisi. Kesällä tuleva 0,9l Multiair-turbo on mielenkiintoisimman kuuloinen koneuutuus pitkään aikaan. Tehoakin tuollainen tarjoaisi 105 hv.
edit:
Noniin, pelaa se minunkin muistini. Tuo Ajoneuvoksessa koeajettu Testarossa on myynnissä:
Viime kesänä käveltiin kauniina päivänä siinä kolmen sepän paikkeilla, kun joku pysähtyi testarossalla valoihin, ja hetkenpäästä jatkoi matkaa.
Kyllähän ne äänet on jotain ihan sanoinkuvaamatonta, voi helvetti...!
pienoinen haaveilu on kyllä kytenyt siitä lähtien, Ferrari kun on muutenkin kiehtonut, ja miami vicet katsottu
Kallis ostos ja vielä kalliimmat huollot, mutta toisaalta jotkut pelaa tai dokaa omakotitalon hinnan elämänsä aikana...olisiko testarossa hullumpi sijoitus?
Juu. Valkoinen puvuntakki ja T-paita sen alle, Jan Hammerin musiikit poppikoneeseen ja menoksi! Äh, tätä nostalgiaa. Yhtään valkoista Testarossaa ei nettiautossa liene, mutta uittamalla ulkomailta sellaisen saisi.
Testarossa tulee kuitenkin roimasti halvemmaksi kuin originelli Daytona, joka sekin sopisi Miami Vice-henkeen. Tosin se Miami Vicen Daytonahan oli replika. Halvin aito Daytona maksaa mobile.de:ssa 250 000.
Kyllä mä joskus sen 512 TR:n hankin. Kesällä kun menin italoautojen kokoontumisajoja katsomaan, niin tuli kyllä melkein ilonkyyneleet silmiin siitä autopaljoudesta. Klassikkoferrarit sykähdyttivät eniten. Sellaisia autoja, joiden arvo on mittaamaton. Omistajatkin pääosin kertoivat mielellään autoistaan, ja tuntuivat huomaavan kuinka en meinannut housuissani pysyä. Vaimolle sen sijaan oli vaikeampi selittää, mistä nyt tuulee. Corvette oli sille jo tarpeeksi suuri järkytys.
Mun mielipiteeni on, että mikäli tuollaisen Testarossan hankkii, niin se pitää ehdottomasti pitää alkuperäisenä. Niitä parjaamiani vanteita myöten.
Kai Ferrari on kaikkien mielestä se ykkösauto, joka tykkää sporttiautosta.? Minulle olisi käynyt mikä Ferrari tahansa. Itselläni se ei ollut kuin yhdestä asiasta kiinni, raha. Kyllähän sitä olisi kiva sellaisella ajella ja kuunnella moottorin jylinää.
Joten täytyi tyytyä halvempaan,ostin syksyllä Vauxhallin VX220 Englannista, johtuen hinnasta. Saksasta Opel oli muutaman tonnin kalliimpi. Lotus oli vielä kalliimpi ja kun itse en osaa korjata/varaosien saanti niin ajattelin näin.
Minä ihastuin auton ulkonäköön ja tehokin on minulle riittävä, vaikka ei ole edes turbo. Pääsin ajamaan sillä vasta muutaman kilometrin, joten käyn tallissa autoa aina välillä puunaamassa ja istuskelemassa.
Nyt tässä odotellaan kevättä ja baanalle pääsyä...
Tässä eräänä päivänä katselin sattumalta jimiltä fifth gearia. Jaksot taitaa olla monta vuotta vanhoja, mutta kuitenkin...
J. Plato koeajoi turbo-eliseä...ei muistaakseni tykännyt juurikaan.
Tuo voisi löytyä vielä jostain nettiteeveestä, jos jotain kiinnostaa katsoa.
Juu.
Tehokäyrästä löytyi aukkoja ja aika paljon meni aikaa lämmittimen nappien sijainnin haukkumiseen. Myös stereot olivat hänestä väärässä paikassa.
Nämä jälkimmäiset eivät ole kovin merkittäviä tämän tyyppisessä laiteessa, mutta tuo ensimmäinen voi olla jo ikävämpi. Tilannetta on myöhemmin korjattu mutta ei se tehon tulo aivan tasaista ole kuulemma edelleenkään.
Onnittelut! Hieno vehje. Edustusautojen kingi. Millä koneella? V8? V6? Eikai nyt sentään V12? Itse olen tuollaiseen perus diesel-nakuttajaan W221-mallisena (uusin) perehtynyt jonkin verran, kun edellisellä työnantajalla oli moinen. Hieno peli kaikenkaikkiaan.
Tulipa vähän erilainen peli kuin ajattelit vai? Kun noista Lotuksista kyselit, niin tuskinpa mikään auto on kauempana Lotuksesta kuin S-mersu. Hienoja toki molemmat autot.
Vaan eipä ne kilpailijatkaan huonoja ole. Uusi Jaguar XJ on täysin omanlaisensa, hieman kilpailijoitaan sporttisempi kokonaisuus, eikä uusi A8 vaikuta sekään huonolta.
-tattista vaan. Kyseessä on liki kymmenenvuotias viissatanen.
Urheiluautokuumeen hautasin toistaiseksi, kun ei budjetti kivuitta riittänyt semmoisiin laitteisiin jotka olisi kiinnostanut eniten.
Kappas vaan mihin petos on päätynyt Subarustaan. Varmaan hieno, hiljainen ja tehokas auto, vaikkei uusinta sukupolvea olekaan. Jos ymmärsin oikein, niin tuossa on noin 300 hv ja vääntöä 460 Nm. Tuolla toisessa ketjussa kirjoitinkin, että tuommoinen 250 - 300 hv olisi omakin ihanneautoni. Ja hiljainen ja mukavakin auton pitää olla, kuten tuo ässä. Se vaan tuossa taitaa olla ongelma, että miten sen kanssa mahtuu parkkiruutuihin. Tuon ongelman takia itse tyydyn jatkossakin varmaan pykälän verran pienempiin malleihin, vaikkei niistä sitten samanlaista luksusta vielä löydykään.
Ja onhan se kasikone kivan kuuloinenkin mitä nyt noista äänieristeistä sisään kuuluu.
-kyllä se onneksi silleen sopivasti ärjyy, kun reippaammin kenkäsee.
Äänieristys on tällaiselle vuosia keskikokoluokan japsiautoja kolunneelle jotain käsittämätöntä. Auto on hiljainen kuin kirjasto, vaikka maisema vaihtuisi todella vauhdilla.
Tulipa vähän erilainen peli kuin ajattelit vai? Kun noista Lotuksista kyselit, niin tuskinpa mikään auto on kauempana Lotuksesta kuin S-mersu.
-Auton koolla ei sinänsä ollut väliä, tarkoitus oli saada perhefarkun tilalle erilainen, jonkunlainen fiilis/laatuauto.
Lotus nyt käväisi mielessä, kun kartoitin mitä oikein haluaisin.
Keskikokoluokan japsiautot on vielä aika meluisia. Ihan uusimmissa tilanne on jo vähän parantunut. Kun hiljaisen auton makuun pääsee, niin ei sitä mielellään halua enää kovin meluisaan vaihtaa. Toinen on automaatti ja kun sen makuun pääsee, niin on se kytkimen ja vaihdekepin jatkuva veivaaminen vaan aika hölmöä. Onko ässäsi automaatilla vai manuaalivaihteinen? Ei taida vaan montaa manuaalivaihteista ässää olla myynnissäkään? Olet vaan automaattia moittinut aiemmin tällä palstalla aika suorasanaisesti, joten siksi kysyn.
Jollaintapaa joihinkin autoihin automaatti sopii, toisiin taas ei. En itse pidä kynnyskysymyksenä automaattia... Se riippuu niin paljon auton luonteesta. Saiko viisisatasta ässää edes keppivaihteena?
Keskikokoluokan japsiautot on vielä aika meluisia. Ihan uusimmissa tilanne on jo vähän parantunut. Kun hiljaisen auton makuun pääsee, niin ei sitä mielellään halua enää kovin meluisaan vaihtaa. Toinen on automaatti ja kun sen makuun pääsee, niin on se kytkimen ja vaihdekepin jatkuva veivaaminen vaan aika hölmöä. Onko ässäsi automaatilla vai manuaalivaihteinen? Ei taida vaan montaa manuaalivaihteista ässää olla myynnissäkään? Olet vaan automaattia moittinut aiemmin tällä palstalla aika suorasanaisesti, joten siksi kysyn.
Automaatilla toki.
No joo, olen ollut kyllä manuaalin ystävä, mutta riippuuhan se autostakin. Mersu nyt ''pitää'' olla automaatilla.
Putput:
Siinäpä se. Vaikka kuinka hyvin itse hallitsisi itsensä, joku toinen ei ehkä hallitse.
Jonkun takana ajavan autohan voi esim lähteä lapasesta vian seurauksena ja koko roska tulee omaan niskaan.
Kuten Murray Walker sanoo: ''Anything happens in Grand Prix racing, and it usually does''
No voi hyvät hyssykät. Kuinka te uskallatte lähteä talvella ulos talosta kun joku mummo saattaa pihalla liukastua ja huitasta kepillä päähän? Rata-ajossa nimenomaan voi aste asteelta ja kierros kierokselta nostaa sitä nopeutta ja kun sen tekee maltilla niin kyllä siinä huomaa kun rajat alkavat tulla vastaan. Ja sen radan voi varata vaikka pienellä kaveriporukalla tunniksi pariksi ihan omaan käyttöön muutamalla kympillä nuppia kohden, jolloin voi vaikka sopia, että nyt ajat sinä yksin ja sitten on mun vuoro, jolloin siellä ei taatusti ole ketää muuta tyrimässä samaan aikaan.
slowgear:
Tuosta Elisestä sanoisin että kyllä se uusikin malli on tulossa. Vanhan mallin ikää vain jatketaan vähän tällä kasvojen kohotuksella.
Kaikki resurssit on nyt avo-evorassa ja espritissä.
Ja tuosta toisesta aiheesta sanoisin että autolla voi olla hauskaa radan ulkopuolellakin.
petos:
Suomen ratavuokrat on hyvin halpoja moneen muuhun maahan nähden. Yks kaveri Australiasta kertoi, että siellä sai ratapäivästä, johon kuului vajaa pari tuntia ajoaikaa muiden joukossa, maksaa vajaa 300 aussitaalaa eli n. 200 euroa, millä ainakin Ahvenistolla saisi koko radan reiluksi tunniksi ihan omaan käyttöön. Viime kesänä tuntihinta oli 160 euroa eli ei tarvi olla edes iso porukka kun puhutaan enää kympeistä nuppia kohden. Se huono puoli tuossa vaan on, että jos auto sopii edes jotenkin rata-ajoon niin siihen hommaan jää helposti koukkuun.
slowgear:
Tuolla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
Vai voiko käydä niin että kun astut ulos talosta niin tulee korkea riski menettää kymppitonnien laite, joillakin vielä velkaa? Plus henkilövahingot (en tiedä korvaako liikennevakuutus näitä, niistä vasta laskua voi tulla!) ja joudut vielä maksamaan kaiken minkä autoa romuttaessasi rikot.
Sinä et siis edes tajua mitään mistään rajoista, et läheskään. Raja voi olla ylitetty silloinkin kun auto on paikallaan.
Voit ajaa vaikka vain 70% vauhdilla tullessasi jarrutukseen vallin vierustaa kun jostain monista mahdollisista syistä johtuen autosi tekee pienen liikkeen sivuttain ja löytää liukasta pintaa, joka jarrutuksessa heittää autoa hieman, joka taas johtaa pusuun vieressä olevaan valliin, joka pahalla mäihällä saa koko jarrutuksen kusemaan, joka johtaa siihen että mennäänkin ulos vähän ikävämmin...
Radalla menetetään joka vuosi ympäri maailman paljon henkiä ainakin moottoripyörillä vain siksi että radan pinnan kitka menee täysin nolliin radalle joutuneen mömmön, esim. öljyn tai jäähdytysnesteen vuoksi (ja rata-ajossa on aika yleistä että radan pinta ei ihan puhdas ole).
Tässä vähän jotain kuvaa siitä että onnettomuudet ovat nimensä mukaan onnettomuuksia eikä jotain mitä päätetään aina hakea (n. 1 min etsimisellä yhdeltä radalta, näet ettei paljon dramatiikkaa tarvita että tulee kalliiksi):
https://www.youtube.com/watch?v=grb079bY-Gc
https://www.youtube.com/watch?v=m2ekwEdxPIc
https://www.youtube.com/watch?v=_k6PafKKAiQ
https://www.youtube.com/watch?v=demm-CUgJHY
https://www.youtube.com/watch?v=t_swmQTYFYs&feature=related
Niinhän kaikki tietenkin tekee... ja sehän takaa sen ettei mitään voi tapahtua!
Pauli Petteri:
Yllätys yllätys että uusi Elise joskus tulee. Mutta milloin? Tuskin muutamaan vuoteen, ties vaikka vuosi 2012 menisi ohi ilman että näemme vilaustakaan.
Alunperin täysin uuden mallin piti tulla vielä tämänvuoden puolella, mutta nyt on puhuttu vuosista 2011-2012.
http://www.motorauthority.com/blog/1033137_next-gen-lotus-elise-and-esprit-on-track-for-2012-launch
Taitaa olla pienessä firmassa resurssit venytetty äärimmilleen.
Simpalle vielä kysymys: onko sulla siis ratavahingot korvaava vakuutus jos käyt päästelemässä corvetella radalla?
Ei ole.
rohkea sälli kyllä olet
Eihän siitä vakuutuksesta haittaakaan olisi. Erään Ferrari klubilaisen Testarossahan kävi toissa kesänä Ahveniston kaiteessa. Jotta kyllä sitä sattuu.
Nostan sulle todella hattua jos Testarossan hankit. Tuo olisi minullekin eräänlainen unelma auto. Ehkä sitten joskus...
https://www.youtube.com/watch?v=OuDOjRpbytQ
Tuosta Ahvenistosta vielä, että en menisi takuuseen, että mun autolla saa edes ajaa siellä.
simppa:
-taitaa olla minullakin sarjassa ''ehkä sitten joskus''.
Rahastahan se on kiinni -jos olisi enemmän käytettävissä, totta helkkarissa hankkisin sen heti paikalla.
Sillä aikaa voi kuolata näitä pätkiä:
http://www.katsomo.fi/?treeId=807 <-- tuolta jakso 28.2
No siinä on auto!
Itse jos Testarossan hankkisin, niin kyseeseen tulisi varmastikin vähän uudempi 512 TR-malli, jota on päivitetty sieltä täältä. Tuo videolla oleva on vanhempi.
Yksi kauneusvirhe löytyi. Vanteet eivät liene alkuperäiset 16":set, jotka tuonikaisessä pitäisi olla. 512 TR mallissa koko on jo 18".
Kyllä mulle tollanen hiivattikin kelpaisi. Kesällä tuleva 0,9l Multiair-turbo on mielenkiintoisimman kuuloinen koneuutuus pitkään aikaan. Tehoakin tuollainen tarjoaisi 105 hv.
edit:
Noniin, pelaa se minunkin muistini. Tuo Ajoneuvoksessa koeajettu Testarossa on myynnissä:
http://www.nettiauto.com/ferrari/testarossa/2953155
vm. -88, 48 500 km. Siitä autoa alle.
Katos vaan, niinpä olikin.
Viime kesänä käveltiin kauniina päivänä siinä kolmen sepän paikkeilla, kun joku pysähtyi testarossalla valoihin, ja hetkenpäästä jatkoi matkaa.
Kyllähän ne äänet on jotain ihan sanoinkuvaamatonta, voi helvetti...!
pienoinen haaveilu on kyllä kytenyt siitä lähtien, Ferrari kun on muutenkin kiehtonut, ja miami vicet katsottu
Kallis ostos ja vielä kalliimmat huollot, mutta toisaalta jotkut pelaa tai dokaa omakotitalon hinnan elämänsä aikana...olisiko testarossa hullumpi sijoitus?
Juu. Valkoinen puvuntakki ja T-paita sen alle, Jan Hammerin musiikit poppikoneeseen ja menoksi! Äh, tätä nostalgiaa. Yhtään valkoista Testarossaa ei nettiautossa liene, mutta uittamalla ulkomailta sellaisen saisi.
Testarossa tulee kuitenkin roimasti halvemmaksi kuin originelli Daytona, joka sekin sopisi Miami Vice-henkeen. Tosin se Miami Vicen Daytonahan oli replika. Halvin aito Daytona maksaa mobile.de:ssa 250 000.
Kyllä mä joskus sen 512 TR:n hankin. Kesällä kun menin italoautojen kokoontumisajoja katsomaan, niin tuli kyllä melkein ilonkyyneleet silmiin siitä autopaljoudesta. Klassikkoferrarit sykähdyttivät eniten. Sellaisia autoja, joiden arvo on mittaamaton. Omistajatkin pääosin kertoivat mielellään autoistaan, ja tuntuivat huomaavan kuinka en meinannut housuissani pysyä. Vaimolle sen sijaan oli vaikeampi selittää, mistä nyt tuulee. Corvette oli sille jo tarpeeksi suuri järkytys.
Mun mielipiteeni on, että mikäli tuollaisen Testarossan hankkii, niin se pitää ehdottomasti pitää alkuperäisenä. Niitä parjaamiani vanteita myöten.
Kai Ferrari on kaikkien mielestä se ykkösauto, joka tykkää sporttiautosta.? Minulle olisi käynyt mikä Ferrari tahansa. Itselläni se ei ollut kuin yhdestä asiasta kiinni, raha. Kyllähän sitä olisi kiva sellaisella ajella ja kuunnella moottorin jylinää.
Joten täytyi tyytyä halvempaan,ostin syksyllä Vauxhallin VX220 Englannista, johtuen hinnasta. Saksasta Opel oli muutaman tonnin kalliimpi. Lotus oli vielä kalliimpi ja kun itse en osaa korjata/varaosien saanti niin ajattelin näin.
Minä ihastuin auton ulkonäköön ja tehokin on minulle riittävä, vaikka ei ole edes turbo. Pääsin ajamaan sillä vasta muutaman kilometrin, joten käyn tallissa autoa aina välillä puunaamassa ja istuskelemassa.
Nyt tässä odotellaan kevättä ja baanalle pääsyä...
Tässä eräänä päivänä katselin sattumalta jimiltä fifth gearia. Jaksot taitaa olla monta vuotta vanhoja, mutta kuitenkin...
J. Plato koeajoi turbo-eliseä...ei muistaakseni tykännyt juurikaan.
Tuo voisi löytyä vielä jostain nettiteeveestä, jos jotain kiinnostaa katsoa.
petos:
Juu.
Tehokäyrästä löytyi aukkoja ja aika paljon meni aikaa lämmittimen nappien sijainnin haukkumiseen. Myös stereot olivat hänestä väärässä paikassa.
Nämä jälkimmäiset eivät ole kovin merkittäviä tämän tyyppisessä laiteessa, mutta tuo ensimmäinen voi olla jo ikävämpi. Tilannetta on myöhemmin korjattu mutta ei se tehon tulo aivan tasaista ole kuulemma edelleenkään.
Simppa toisessa ketjussa:
Onnittelut! Hieno vehje. Edustusautojen kingi. Millä koneella? V8? V6? Eikai nyt sentään V12? Itse olen tuollaiseen perus diesel-nakuttajaan W221-mallisena (uusin) perehtynyt jonkin verran, kun edellisellä työnantajalla oli moinen. Hieno peli kaikenkaikkiaan.
Tulipa vähän erilainen peli kuin ajattelit vai? Kun noista Lotuksista kyselit, niin tuskinpa mikään auto on kauempana Lotuksesta kuin S-mersu. Hienoja toki molemmat autot.
Vaan eipä ne kilpailijatkaan huonoja ole. Uusi Jaguar XJ on täysin omanlaisensa, hieman kilpailijoitaan sporttisempi kokonaisuus, eikä uusi A8 vaikuta sekään huonolta.
-tattista vaan. Kyseessä on liki kymmenenvuotias viissatanen.
Urheiluautokuumeen hautasin toistaiseksi, kun ei budjetti kivuitta riittänyt semmoisiin laitteisiin jotka olisi kiinnostanut eniten.
Upea vehje se on silti. Kuten sanoin, edustusautojen kingi.
Mitä tuollainen käytännössä syö?
Veikkaisin että se siinä parinkympin lähellä pyörii, jos on vähänkin enemmän kaupunkipyöritystä. Tarkkaa käytännön testiä en ole tehnyt.
No onhan tuolla painoa ja tehoakin löytyy mukavasti. Ja onhan se kasikone kivan kuuloinenkin mitä nyt noista äänieristeistä sisään kuuluu.
Kappas vaan mihin petos on päätynyt Subarustaan. Varmaan hieno, hiljainen ja tehokas auto, vaikkei uusinta sukupolvea olekaan. Jos ymmärsin oikein, niin tuossa on noin 300 hv ja vääntöä 460 Nm. Tuolla toisessa ketjussa kirjoitinkin, että tuommoinen 250 - 300 hv olisi omakin ihanneautoni. Ja hiljainen ja mukavakin auton pitää olla, kuten tuo ässä. Se vaan tuossa taitaa olla ongelma, että miten sen kanssa mahtuu parkkiruutuihin. Tuon ongelman takia itse tyydyn jatkossakin varmaan pykälän verran pienempiin malleihin, vaikkei niistä sitten samanlaista luksusta vielä löydykään.
simppa:
-kyllä se onneksi silleen sopivasti ärjyy, kun reippaammin kenkäsee.
Äänieristys on tällaiselle vuosia keskikokoluokan japsiautoja kolunneelle jotain käsittämätöntä. Auto on hiljainen kuin kirjasto, vaikka maisema vaihtuisi todella vauhdilla.
Tulipa vähän erilainen peli kuin ajattelit vai? Kun noista Lotuksista kyselit, niin tuskinpa mikään auto on kauempana Lotuksesta kuin S-mersu.
-Auton koolla ei sinänsä ollut väliä, tarkoitus oli saada perhefarkun tilalle erilainen, jonkunlainen fiilis/laatuauto.
Lotus nyt käväisi mielessä, kun kartoitin mitä oikein haluaisin.
Nyt on pakko olla utelias..Eli Sinulla varmaan W220? Todella hieno auto. Pidän sen muotoilusta. Tyylikäs ja ajaton.
Keskikokoluokan japsiautot on vielä aika meluisia. Ihan uusimmissa tilanne on jo vähän parantunut. Kun hiljaisen auton makuun pääsee, niin ei sitä mielellään halua enää kovin meluisaan vaihtaa. Toinen on automaatti ja kun sen makuun pääsee, niin on se kytkimen ja vaihdekepin jatkuva veivaaminen vaan aika hölmöä. Onko ässäsi automaatilla vai manuaalivaihteinen? Ei taida vaan montaa manuaalivaihteista ässää olla myynnissäkään? Olet vaan automaattia moittinut aiemmin tällä palstalla aika suorasanaisesti, joten siksi kysyn.
vernon vili:
-kyllä w220.
Jollaintapaa joihinkin autoihin automaatti sopii, toisiin taas ei. En itse pidä kynnyskysymyksenä automaattia... Se riippuu niin paljon auton luonteesta. Saiko viisisatasta ässää edes keppivaihteena?
A-utoilija:
Automaatilla toki.
No joo, olen ollut kyllä manuaalin ystävä, mutta riippuuhan se autostakin. Mersu nyt ''pitää'' olla automaatilla.