BMW 2.0d pienin kulutus 120 km/h

35 kommenttia
2»
  • Penteles:

    Engineeri:
    Saas nähdä kuinka vähällä kulkee uusi 116d A,
    joka minulle on tulossa reilun kuukauden päästä.
    Ei taida olla mitattua tietoa tästä(?)

    Sijalla 28 tuolla listallani. Tosin manuaalivaihteisena.




    Taitaa olla ensimmäistä mallisarjaa.

    Malli päivittyi kai joskus viime vuonna täysin uuteen.

      
  • Engineeri:

    Penteles:
    Engineeri:
    Saas nähdä kuinka vähällä kulkee uusi 116d A,
    joka minulle on tulossa reilun kuukauden päästä.
    Ei taida olla mitattua tietoa tästä(?)

    Sijalla 28 tuolla listallani. Tosin manuaalivaihteisena.


    Taitaa olla ensimmäistä mallisarjaa.
    Malli päivittyi kai joskus viime vuonna täysin uuteen.


    Kumpi malli sinulle on tulossa, 2 litran vai 1,6 litran moottorilla

    ( EfficientDynamics Edition)?

    Kahden litran moottorin kulutuksessa ei mielestäni ole juurikaan muutosta tapahtunut, yhdistetty kulutus 4,4 l/100 km ja CO2-päästö 118 g/km.



    Sen sijaan EfficientDynamics Editionin yhdistetty kulutus on 3,8 l/100 km ja CO2-päästö 99 g/km.

      
  • ED:tä ei saanut automaattina, joten 2 litrainen on tulossa.

    Annan raporttia käytännön kulutuksesta kunhan pääsen kelaamaan maileja mittariin.

      
  • koivuniemen herra:

    Fabio:
    Skoda Octavia Greenline teki hyvän tuloksen uusimman TM:n kulutustestissä. 5,0l/100km 120km/h vauhdissa. Taitaa olla paras tulos tällä hetkellä myynnissä olevista malleista.


    Todella hieno suoritus. Kyllä kelpaa ajella. En tiedä mikä ilmanvastus, mutta jossain tehty oikein.




    Suoritus on todella hyvä. Tosin se on jo niin hyvä, että siinä herää pieni epäilys. Nopeuden mukaan kulutus näyttäisi menevän niin, että matalammissa nopeuksissa auto kuluttaa saman kuin muut vastaavat, korkeammissa se kuluttaisi selvästi vähemmän. Tämä ilmiö selittyy joko erittäin alhaisella kokonaisilmanvastuksella tai sitten hyvin suotuisilla mittausolosuhteilla.



    Auto on ihan varmasti hyvinkin pihi, mutta veikkaisin tuossa mittaustuloksessa olevan lämpimän kesäisen matalapaineen vaikutusta jonkin verran. Ulkona tehtävät mittaukset ovat aina vähän epävarmoja.

      
  • Itse en kyllä epäile hetkeäkään Skodan suoritusta. Nimimerkillä 1.6 tdi skodalla yli 30 kilometriä ajanut. Tämä tosin on ollut farmari eikä greenline tai edes green tec versio. Tuolla autolla päästelee vakionopeuden säädin 126/127 asennossa helsinki-tampere moottoritietä 4.9-5.2 välin kulutuksella auton oman mittarin mukaan, joka tankilta mitattaessa pitää useimmiten paikkansa, eikä ole koskaan ajamallani matkalla heittänyt 0.1 l/100km enempää.



    Samassa testissä olevilla autoilla mittaukset ajetaan muutenkin aina peräkkäin, joten tulosten pitäisi olla keskenään vertailukelposia. Itse ihmettelin lähinnä sitä kuinka ylivoimainen skoda on jo matalilla nopeuksilla. Esimerkiksi 80km/h nopeudessa eroa on 0.8 litraa Mondeo/Insignia kaksikkoon ja volvoon jopa kokonainen litra. 1.3 litrainen puntokin häviää 0.6 litraa. Normaalisti selkeitä eroja alkaa tulla vasta isommila nopeuksilla (90km/h-&gt:wink:, kun ajovastus kasvaa ja aerodynamiikasta ja muista ecomallien optimoinnista alkaa saada hyötyä. Aerodynamiikan on tässä mallissa oltava kyllä todella kohdallaan, koska kulutuksen kasvu nopeuden noustessa on todella maltillista verrattuna aiemmin testattuihin malleihin.



    Hyvään tulokseen toki vaikuttaa se, että testi on tehty kesällä, koska kylmällä ilmalla kulutukset tietysti nousevat, eikä talvella yleensä kulutusennätyksiä pääse syntymään.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit