Mukava ja hiljainen auto ei tietysti sovi "tosi rattimiehille", joita tämä palsta on täynnä.
Tämä oli kyllä uutta mulle, mutta enpä väitä vastaan. Itselleni hiljaisuus on hyvinkin tärkeä asia autossa. Mukavuudesta taas mielipiteet menee varmasti paljon ristiin, toiselle mukava on olematon tietuntuma, toisella taas mukava on se että tuntee mitä auto tekee. Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään tässä.
A-utoilija:
Omissa autoissa raja menee 17 " renkaissa ja noin 225 cm leveydessä ja sillä tulee vielä hyvin toimeen Suomenkin teillä joillakin autoilla, mutta ei tuokaan sovi enää kaikille autoille.
Tuo todellakin riippuu paljon autosta ja renkaista. Itse ajan auton (vakiokokoisilla) 17" renkailla kesät talvet eikä ole rengasmelua tai epämukavuuttakaan liikaa. Leveys ei meluun tai mukavuuteen vaikuta juurikaan. Talvella olen kylläkin kaventanut rengaskokoa tuohon 225-leveyteen.
Piti oikein hakea rekisteriote autosta ja vielä kerran tarkistaa tuo painoasia:
G) ajoneuvon omamassa 1613kg
F.2) tieliikenteessä sallittu suurin kokonaismassa 2125kg
F.3) Yhd. suurin sallittu kok.massa tieliik. 3790kg
Auton kokonaismassa pv-käytössä 2190kg
O.1) Perävaunumassa jarruin 1600kg
O.2) Jarruitta 750kg
Akselipainot; 1. akseli 1110kg, 2.akseli 1050kg
Nämä arvot siis käsivaihteisen, 4-ovisen 130hp diisselin.
Mutta muistakaa, että kyseessä on BMW5 sarjan kokoinen auto, ei mikään A4 Audi tai 300srjn bikkubemu, eli mielestäni painoasia on OK. Jos totta puhun, niin en kyllä autoa hankkiessani tippaakaan tuijottanut auton painoon - miksi olisin?
MItä tuohon meluun tulee, niin desibeleistä en tiedä, mutta hiljaiseksi voisi autoa sanoa, eli melun taajuus on ainakin ns. miellyttävä (kun alla 17" nastat).
MItä tuohon meluun tulee, niin desibeleistä en tiedä, mutta hiljaiseksi voisi autoa sanoa, eli melun taajuus on ainakin ns. miellyttävä (kun alla 17" nastat).
No tuohon meluun voin vain sanoa, että kannattaa käydä itse testaamassa, niin ei tarvitse väitellä asiasta. Sehän voi olla makuasia, niinkuin esimerkiksi tuo Ajovalo.net sivuston ammattimainen ilmekin, joka on kovin kotikutoisen oloinen
Tuo ajovalo.net kyseenalaistetaan aika usein, vaikka koeajoraportit on aina ihan linjassa varsinaisten autolehtien kanssa. Se mikä tuolla on kyseenalaista on se paremmuuslista, joka pohjautuu kotikutoiseen itse kehitettyyn pistelaskutapaan, joka on johtanut VAG-tuotteiden aika räikeältä näyttävään suosintaan.
Oletko vielä ehtinyt ajaa kesärenkailla ja mitä kokoa sinulla ne on? Matalaprofiiliset kesärenkaat on aika meluisia ja melu lisääntyy vielä renkaan kuluessa. Tuon luokan autojen akilleen kantapää on lähes järjestään rengasmelu, jota ei ole eristetty kalliimpien premium-luokan kulkineiden tasolle. Melusta ärsyyntyminenkin on tietysti yksilöllistä ja toisaalta oman auton meluun tottuu ja sen huomaa vasta, kun ajaa jotain toista hiljaisempaa autoa.
Teetin edelliselle autolleni kaiken mahdollisen melun torjunnan ja sainkin Mazda6:n kohtuullisen hiljaiseksi Finikorin äänieristyskäsittelyllä + ruostesuojauksella, bitumieristetyillä takalokareilla, etuovien bitumimatto-vuorauksella ja tavaratilan saumojen massauksella. Silti ero melussa on vielä aika selvä nykyisen autoni eduksi, kun se on jo suunnittelupöydällä tehty valmiiksi hiljaiseksi. Tuossa tuli kuitenkin mainittua vinkkejä, jos tarvetta Insignian hiljentämiseksi jossain vaiheessa ilmenee ja tuota ensimmäisenä mainittua ainakin voin suositella.
Oma koeajo Insigniasta puuttuu, joten en tiedä sen meluisuudesta muuta kuin mitä koeajoista olen lukenut ja niissä sitä tunnutaan moitittavan meluisuudesta kilpailijoihin nähden. Kaipa siinä on jotain perääkin pakko olla.
Työpaikallani on paljon työsuhdeautoina 500 sarjan bemareita, sedan ja farkkumallisina ja yksi farkku nelivetonakin. Jos vertaan Insiä näihin "melun" suhteen niin samantyylinen kumina kuin bemuissa.
Jossain on sitten kai vika kun TM:n desibelimittari näyttää noissa Bemareissa järjestään noin 6 dB(A) vähemmän 100 km/h nopeudessa.
Koeajo-Insignia tai mittari on varmaan ollut viallinen, itse en ainakaan usko että edes 19" renkaat selittäi tuollaista eroa. Eikä tuossa Ajovalo.net:in koeajoautossakaan kai sellaisia ollut alla.
-Z-:
Itselläni on 18" Bridgestonet ja niiltä en paljoa odota, lähinnä rengasvalmistajan suhteen.
Eikö tollaset ole Bemareissakin tehtaalta nykyään.
Alkaa se GM:n alho olla tosiasia! Insignia on ulkomuodon perusteella luotu epäkäytännöllinen gigantti, joka käyttää vanhentunutta tekniikkaa, jossa on yritetty tuoda ns. sekundäärisiä innovaatioita (valosysteemi jne), jotka ei käytännön ajajalle paljoa merkkaa! Varmaan jenkit aihiota käyttää, koska heillä se on uutta ja toisaalta mistä repäisisi parempaa? Ei tarvitse paljon ihmetellä, että VW konserni porskuttaa!
Jep huomasin. Mutta ei sitä kuule vanhentuneella tekniikalla tuota titteliä saada, eikä 5 tähteä törmäystesteistä tai huippuarvosanoja niskatukien testeistä. Ei nuo valotkaan tai liikennemerkkejä lukeva tekniikka myöskään aivan joka auton juttu vielä ole ja jos on, niin hintaluokkaa huomattavasti kalliimmissa autoissa. Itse en ole muotoilusta mitään haittaa vielä löytänyt, jos nyt cw 0,27 ei sellainen ole...
Kyl varmaan ihan hyvin yhden vuoden auto, mutta kahdesta tai useammasta en olisi ollenkaan varma. B-mallin Vectrassa oli isoja laatuongelmia. Vai mitä, että Opelin 90-luvun laatuongelmat vaikuttaa Opelin mielikuvaan?
Kannattaa perehtyä syvemmin tuohon moottori- ja vaihteistotekniikkaan ja sen edistyksellisyyteen Insigniassa! Ovat oleellinen osa auton kokonaisuutta! Jos korin suhteen ei ole kyetty tuomaan muuta käytäntöön merkittävää kuin ns. linjakas muotoilu ala. C5, Mazda 6, Honda Accord!
Noiden teknisten hilpetöörien merkitys lienee vielä arvoitus; eikö muut ole uskaltaneet ottaa vielä käyttöön esim. keskeneräisyyden takia! Ovatko sitten käytännössä miten merkittäviä???
Kannattaa katsoa sitä Vuoden Auto listaa ainakin 15 vuoden ajalta! Loistavia autoja varmaan kaikki?
Kyllähän Mazda6 tai Accord on japanilaisista varteenotettavia autoja Insignian vaihtoehdoiksi. Muotoilu, ajettavuus ja muut ominaisuudet on noissakin kohdallaan, mutta parempi varusteltavuus ja moottoripaletti löytyy Insigniasta. Enpä tosiaan menisi haukkumaan Insignian tekniikkaa vanhentuneeksi, kun sitä vertaa siihen mitä sen kilpailijat tarjoaa. Passat ja muut VAGgineet saa etua edistyneistä moottoreistaan ja vaihteistoistaan, mutta verrataanpa muihin kilpailijoihin, niin ne ei tarjoa mitään sen kummempaa ja Insignian moottorivalikoima on aika kattava ja siihen saa mm. nelivedon ja muutaman sellaisen varusteen mitä ei tarjoa kuin huomattavasti kalliimmat premium-merkit.
Johan tänne piti vetää 90-luvun Vectrakin mukaan, vaikkei sillä ole mitään tekemistä Insignian kanssa. Ongelmia Vectrassa oli 90-luvulla, mutta 2000-luvun B-mallin Vectrakin oli jo varsin laadukas peli ja itse selvisin ilman mitään vikoja semmoisella 3 vuotta työsuhdeautona. Suurin puute tuolla B-mallin Vectralla oli loppuaikoinaan kilpailijoita selvästi pienemmät tilat, mutta auto oli tosi jämäkkä, hiljainenkin sen ajan kilpailjoiden rinnalla ja hyvä ajettava maantiellä. Vaihdoin Mitsu Carisman silloin tuohon Vectraan ja Mitsu oli aika meluisa ja ajettavuus sen ajan japanilaista parhaimmistoa, mutta ei se Vectralle pärjännyt alkuunkaan.
Vai mitä, että Opelin 90-luvun laatuongelmat vaikuttaa Opelin mielikuvaan? Ei tarvitse paljon ihmetellä, että VW konserni porskuttaa! Muistuu mieleen että siinä 6 voltin kuplassa oli tosi huonot valot! Ja ne moottorin jäähdytysrivat tukketui kurasta jolloin motti ylikuumeni.
Mies, joka ei koske kepilläkään ranskalaisiin ja japskeihin, itkee Opelin puolesta! Täytyy sanoa, että huvittavinta mitä maailmassa on, on tämä autoharrastus! Monella merkillä on tullut ajettua, ja ihan kohtuullisesti on mennyt! Ainoa auto joka on vetänyt huumorin vähiin on ollut Seat (Fiat) 133! Jos olisin ajanut sen kaatopaikalle ostettuani sen, olisin säästynyt monelta harmilta! Opelillakin on tullut ajettua, ja ainakin se siihen aikaan oli arvostettu peli!
Ainoa auto joka on vetänyt huumorin vähiin on ollut Seat (Fiat) 133! Jos olisin ajanut sen kaatopaikalle ostettuani sen, olisin säästynyt monelta harmilta!
niin kumpiko se oli seat vai fiat? 133 on seatin tekeleitä ,myyty myös fiat merkillä
Mikäpä se siitä selvän ottaa! Fiat merkki, mutta Seat tekele! Ei Seatina myyty siihen aikoihin autoja vaan aina merkki oli Fiat! Taisi osin olla Seatin panosta se Fiatin huono maine! Viimeiset 600 Fiatit olivat Seatin tekeleitä! Nykyään on reilu meininki, Seat myy Audi-kopiota reilusti omalla nimellään!
Puskuri-ohjelmassa Inssi sai melkoisesti kehuja kun Avensikseen vertasivat. Muuten nuo voi ymmärtää mutta ulkonäön osalta ei voi olla samaa mieltä...
Jatkuukohan kehut muutaman vuoden päästä, kun "inssiä" tarjoaa vaihdokiksi? Olisko opelixilla nouseva trendi nyt vaihothyvityksissä? Kiinnitin huomiota ko. ohjelmassa siihen, että Anjoviksen avaimettomalle käytölle jopa naureskeltiin, Opelixissa +30teur autossa pitää vielä väännellä virta-avainta, miksi?
Puskuri-ohjelmassa Inssi sai melkoisesti kehuja kun Avensikseen vertasivat. Muuten nuo voi ymmärtää mutta ulkonäön osalta ei voi olla samaa mieltä...
Jatkuukohan kehut muutaman vuoden päästä, kun "inssiä" tarjoaa vaihdokiksi? Olisko opelixilla nouseva trendi nyt vaihothyvityksissä? Kiinnitin huomiota ko. ohjelmassa siihen, että Anjoviksen avaimettomalle käytölle jopa naureskeltiin, Opelixissa +30teur autossa pitää vielä väännellä virta-avainta, miksi?
vaihtohyvityksistä puhuttaessa kehuja ei voi jakaa millään merkille, ei nyt eikä parin vuoden päästä. Mitäs pahaa virta-avaimen kääntelyssä on?
Taisivat enemmänkin moitiskella sen anjoviksen "avaimen" onnetonta kantti kertaa kantti-muotoilua...näin ymmärsin. Ei nyky-vectrankaan vaihtohyvitykset ihan surkeita ole, ja uskoisin että jos suurempia laatuheittoja ei insigniassa tule, se saattaa olla kysyttykin auto käytettynä, ken tietää. Aika vähissä vaan on kriteerit ostaa anjovis, jos ei muuta hyvää keksitä kuin vaihtohyvitys...
Itse noista kahdesta ottaisin aivan ehdottomasti opelin, toki farkkuna tuon henkilömallin onnettoman pääntilan takia.
Tuo Puskurin "testi" on saanut aika paljon keskustelua aikaan (tiedätte kyllä missä....), mutta tuohan nyt olikin enemmän hupijuttu, jossa ei asiaa ollut kuin nimeksi. Asennevammaisuus tojoa kohtaan oli kyllä aika hyvin näkyvillä...
Mitä hyötyä siitä avainmokkulasta/kortista on verrattuna siihen tavanomaiseen avaimeen? Itse en löydä avainkortista minkäänlaista hyötyä jos en haittaakaan.
Käsittääkseni esimerkiksi uusi E-sarjalainen käynnistyy sekin ihan perinteisellä avaimella.
No käsittääkseni se hyöty siitä on, että eikös se avaa ovet lähestyttäessä autoa ? Eli jos on vaikka kädet täynnä tavaraa kaupasta tullessa (toisessa mäyris ja toisessa alkon kassi...), niin ei tartte avaimia kaivella taskusta....
No käsittääkseni se hyöty siitä on, että eikös se avaa ovet lähestyttäessä autoa ? Eli jos on vaikka kädet täynnä tavaraa kaupasta tullessa (toisessa mäyris ja toisessa alkon kassi...), niin ei tartte avaimia kaivella taskusta....
Joihinkin autoihin on tarjolla kyllä sellaista avainta joka avaa nuo ovet. Ei silti välttämättä nappi-käynnistys.
Mitä hyötyä siitä avainmokkulasta/kortista on verrattuna siihen tavanomaiseen avaimeen? Itse en löydä avainkortista minkäänlaista hyötyä jos en haittaakaan.
Käsittääkseni esimerkiksi uusi E-sarjalainen käynnistyy sekin ihan perinteisellä avaimella.
No käännetäänpä asia toisinpäin: Mitä "hyötyä" on kaivaa aina avain taskusta ovien avausta varten ja sitten työntää se käytössä kuluvaan virtalukkoon, kun asian voi nykyteknologialla hoitaa fiksumminkin?
Siis sellainen tavanomainen käynnistysmokkula ei tarjoa mitään etua avaimeen verrattuna. Samanlailla se mokkulan aukko "kuluu" käytössä.
Keyless Go- ja keyless entry-järjestelmät ovatkin sitten asia erikseen. Avensikseenkin nuo saa ja taatusti mersuunkin, vaikka siinä onkin perinteinen avain vakiona. Insigniasta en osaa sanoa.
A-utoilija:
Tämä oli kyllä uutta mulle, mutta enpä väitä vastaan. Itselleni hiljaisuus on hyvinkin tärkeä asia autossa. Mukavuudesta taas mielipiteet menee varmasti paljon ristiin, toiselle mukava on olematon tietuntuma, toisella taas mukava on se että tuntee mitä auto tekee. Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään tässä.
A-utoilija:
Tuo todellakin riippuu paljon autosta ja renkaista. Itse ajan auton (vakiokokoisilla) 17" renkailla kesät talvet eikä ole rengasmelua tai epämukavuuttakaan liikaa. Leveys ei meluun tai mukavuuteen vaikuta juurikaan. Talvella olen kylläkin kaventanut rengaskokoa tuohon 225-leveyteen.
Piti oikein hakea rekisteriote autosta ja vielä kerran tarkistaa tuo painoasia:
G) ajoneuvon omamassa 1613kg
F.2) tieliikenteessä sallittu suurin kokonaismassa 2125kg
F.3) Yhd. suurin sallittu kok.massa tieliik. 3790kg
Auton kokonaismassa pv-käytössä 2190kg
O.1) Perävaunumassa jarruin 1600kg
O.2) Jarruitta 750kg
Akselipainot; 1. akseli 1110kg, 2.akseli 1050kg
Nämä arvot siis käsivaihteisen, 4-ovisen 130hp diisselin.
Mutta muistakaa, että kyseessä on BMW5 sarjan kokoinen auto, ei mikään A4 Audi tai 300srjn bikkubemu, eli mielestäni painoasia on OK. Jos totta puhun, niin en kyllä autoa hankkiessani tippaakaan tuijottanut auton painoon - miksi olisin?
MItä tuohon meluun tulee, niin desibeleistä en tiedä, mutta hiljaiseksi voisi autoa sanoa, eli melun taajuus on ainakin ns. miellyttävä (kun alla 17" nastat).
-Z-:
Aika erilaisia näkemyksiä tästä näyttää olevan. Lainaus http://www.ajovalo.net/Koeajot/Insignia.html
-Z-:
Tuo ajovalo.net kyseenalaistetaan aika usein, vaikka koeajoraportit on aina ihan linjassa varsinaisten autolehtien kanssa. Se mikä tuolla on kyseenalaista on se paremmuuslista, joka pohjautuu kotikutoiseen itse kehitettyyn pistelaskutapaan, joka on johtanut VAG-tuotteiden aika räikeältä näyttävään suosintaan.
Oletko vielä ehtinyt ajaa kesärenkailla ja mitä kokoa sinulla ne on? Matalaprofiiliset kesärenkaat on aika meluisia ja melu lisääntyy vielä renkaan kuluessa. Tuon luokan autojen akilleen kantapää on lähes järjestään rengasmelu, jota ei ole eristetty kalliimpien premium-luokan kulkineiden tasolle. Melusta ärsyyntyminenkin on tietysti yksilöllistä ja toisaalta oman auton meluun tottuu ja sen huomaa vasta, kun ajaa jotain toista hiljaisempaa autoa.
Teetin edelliselle autolleni kaiken mahdollisen melun torjunnan ja sainkin Mazda6:n kohtuullisen hiljaiseksi Finikorin äänieristyskäsittelyllä + ruostesuojauksella, bitumieristetyillä takalokareilla, etuovien bitumimatto-vuorauksella ja tavaratilan saumojen massauksella. Silti ero melussa on vielä aika selvä nykyisen autoni eduksi, kun se on jo suunnittelupöydällä tehty valmiiksi hiljaiseksi. Tuossa tuli kuitenkin mainittua vinkkejä, jos tarvetta Insignian hiljentämiseksi jossain vaiheessa ilmenee ja tuota ensimmäisenä mainittua ainakin voin suositella.
Oma koeajo Insigniasta puuttuu, joten en tiedä sen meluisuudesta muuta kuin mitä koeajoista olen lukenut ja niissä sitä tunnutaan moitittavan meluisuudesta kilpailijoihin nähden. Kaipa siinä on jotain perääkin pakko olla.
-Z-:
Jossain on sitten kai vika kun TM:n desibelimittari näyttää noissa Bemareissa järjestään noin 6 dB(A) vähemmän 100 km/h nopeudessa.
Koeajo-Insignia tai mittari on varmaan ollut viallinen, itse en ainakaan usko että edes 19" renkaat selittäi tuollaista eroa. Eikä tuossa Ajovalo.net:in koeajoautossakaan kai sellaisia ollut alla.
-Z-:
Eikö tollaset ole Bemareissakin tehtaalta nykyään.
Bemarissa on kaiken lisäksi ne runflat-hirvitykset.
saas nähdä millainen uusi saab 9-5 tulee olemaan kun lähtöpohja on sama kuin opelin insignialla????
Alkaa se GM:n alho olla tosiasia! Insignia on ulkomuodon perusteella luotu epäkäytännöllinen gigantti, joka käyttää vanhentunutta tekniikkaa, jossa on yritetty tuoda ns. sekundäärisiä innovaatioita (valosysteemi jne), jotka ei käytännön ajajalle paljoa merkkaa! Varmaan jenkit aihiota käyttää, koska heillä se on uutta ja toisaalta mistä repäisisi parempaa? Ei tarvitse paljon ihmetellä, että VW konserni porskuttaa!
Vuoden auto, ehkä kahdenkin! Z, huomasitko, että keskustellaan autoista, eikä Kansaneläkelaitoksesta!
Jep huomasin. Mutta ei sitä kuule vanhentuneella tekniikalla tuota titteliä saada, eikä 5 tähteä törmäystesteistä tai huippuarvosanoja niskatukien testeistä. Ei nuo valotkaan tai liikennemerkkejä lukeva tekniikka myöskään aivan joka auton juttu vielä ole ja jos on, niin hintaluokkaa huomattavasti kalliimmissa autoissa. Itse en ole muotoilusta mitään haittaa vielä löytänyt, jos nyt cw 0,27 ei sellainen ole...
Kyl varmaan ihan hyvin yhden vuoden auto, mutta kahdesta tai useammasta en olisi ollenkaan varma. B-mallin Vectrassa oli isoja laatuongelmia. Vai mitä, että Opelin 90-luvun laatuongelmat vaikuttaa Opelin mielikuvaan?
Kannattaa perehtyä syvemmin tuohon moottori- ja vaihteistotekniikkaan ja sen edistyksellisyyteen Insigniassa! Ovat oleellinen osa auton kokonaisuutta! Jos korin suhteen ei ole kyetty tuomaan muuta käytäntöön merkittävää kuin ns. linjakas muotoilu ala. C5, Mazda 6, Honda Accord!
Noiden teknisten hilpetöörien merkitys lienee vielä arvoitus; eikö muut ole uskaltaneet ottaa vielä käyttöön esim. keskeneräisyyden takia! Ovatko sitten käytännössä miten merkittäviä???
Kannattaa katsoa sitä Vuoden Auto listaa ainakin 15 vuoden ajalta! Loistavia autoja varmaan kaikki?
Kyllähän Mazda6 tai Accord on japanilaisista varteenotettavia autoja Insignian vaihtoehdoiksi. Muotoilu, ajettavuus ja muut ominaisuudet on noissakin kohdallaan, mutta parempi varusteltavuus ja moottoripaletti löytyy Insigniasta. Enpä tosiaan menisi haukkumaan Insignian tekniikkaa vanhentuneeksi, kun sitä vertaa siihen mitä sen kilpailijat tarjoaa. Passat ja muut VAGgineet saa etua edistyneistä moottoreistaan ja vaihteistoistaan, mutta verrataanpa muihin kilpailijoihin, niin ne ei tarjoa mitään sen kummempaa ja Insignian moottorivalikoima on aika kattava ja siihen saa mm. nelivedon ja muutaman sellaisen varusteen mitä ei tarjoa kuin huomattavasti kalliimmat premium-merkit.
Johan tänne piti vetää 90-luvun Vectrakin mukaan, vaikkei sillä ole mitään tekemistä Insignian kanssa. Ongelmia Vectrassa oli 90-luvulla, mutta 2000-luvun B-mallin Vectrakin oli jo varsin laadukas peli ja itse selvisin ilman mitään vikoja semmoisella 3 vuotta työsuhdeautona. Suurin puute tuolla B-mallin Vectralla oli loppuaikoinaan kilpailijoita selvästi pienemmät tilat, mutta auto oli tosi jämäkkä, hiljainenkin sen ajan kilpailjoiden rinnalla ja hyvä ajettava maantiellä. Vaihdoin Mitsu Carisman silloin tuohon Vectraan ja Mitsu oli aika meluisa ja ajettavuus sen ajan japanilaista parhaimmistoa, mutta ei se Vectralle pärjännyt alkuunkaan.
Vai mitä, että Opelin 90-luvun laatuongelmat vaikuttaa Opelin mielikuvaan? Ei tarvitse paljon ihmetellä, että VW konserni porskuttaa! Muistuu mieleen että siinä 6 voltin kuplassa oli tosi huonot valot! Ja ne moottorin jäähdytysrivat tukketui kurasta jolloin motti ylikuumeni.
Mies, joka ei koske kepilläkään ranskalaisiin ja japskeihin, itkee Opelin puolesta! Täytyy sanoa, että huvittavinta mitä maailmassa on, on tämä autoharrastus! Monella merkillä on tullut ajettua, ja ihan kohtuullisesti on mennyt! Ainoa auto joka on vetänyt huumorin vähiin on ollut Seat (Fiat) 133! Jos olisin ajanut sen kaatopaikalle ostettuani sen, olisin säästynyt monelta harmilta! Opelillakin on tullut ajettua, ja ainakin se siihen aikaan oli arvostettu peli!
Nasse:
niin kumpiko se oli seat vai fiat? 133 on seatin tekeleitä ,myyty myös fiat merkillä
Mikäpä se siitä selvän ottaa! Fiat merkki, mutta Seat tekele! Ei Seatina myyty siihen aikoihin autoja vaan aina merkki oli Fiat! Taisi osin olla Seatin panosta se Fiatin huono maine! Viimeiset 600 Fiatit olivat Seatin tekeleitä! Nykyään on reilu meininki, Seat myy Audi-kopiota reilusti omalla nimellään!
Ei mitään pahaa, mutta osoitaa ainakin sen, miten subjektiivisia ihmisten mielipiteet autoista ovat!
Jos on tosiaan valmistettu toimiva Opelixi, niin todella hyvä juttu!
Meni 90-luvulla hieman "överiksi" ja siksi kait monella ennakkoluuloja?
Puskuri-ohjelmassa Inssi sai melkoisesti kehuja kun Avensikseen vertasivat. Muuten nuo voi ymmärtää mutta ulkonäön osalta ei voi olla samaa mieltä...
235+255:
Jatkuukohan kehut muutaman vuoden päästä, kun "inssiä" tarjoaa vaihdokiksi? Olisko opelixilla nouseva trendi nyt vaihothyvityksissä? Kiinnitin huomiota ko. ohjelmassa siihen, että Anjoviksen avaimettomalle käytölle jopa naureskeltiin, Opelixissa +30teur autossa pitää vielä väännellä virta-avainta, miksi?
TC05:
vaihtohyvityksistä puhuttaessa kehuja ei voi jakaa millään merkille, ei nyt eikä parin vuoden päästä. Mitäs pahaa virta-avaimen kääntelyssä on?
Taisivat enemmänkin moitiskella sen anjoviksen "avaimen" onnetonta kantti kertaa kantti-muotoilua...näin ymmärsin. Ei nyky-vectrankaan vaihtohyvitykset ihan surkeita ole, ja uskoisin että jos suurempia laatuheittoja ei insigniassa tule, se saattaa olla kysyttykin auto käytettynä, ken tietää. Aika vähissä vaan on kriteerit ostaa anjovis, jos ei muuta hyvää keksitä kuin vaihtohyvitys...
Itse noista kahdesta ottaisin aivan ehdottomasti opelin, toki farkkuna tuon henkilömallin onnettoman pääntilan takia.
Tuo Puskurin "testi" on saanut aika paljon keskustelua aikaan (tiedätte kyllä missä....), mutta tuohan nyt olikin enemmän hupijuttu, jossa ei asiaa ollut kuin nimeksi. Asennevammaisuus tojoa kohtaan oli kyllä aika hyvin näkyvillä...
Ammattilainen:
Niinpä, ei paljoo pyritty peittelemään....
Mitä hyötyä siitä avainmokkulasta/kortista on verrattuna siihen tavanomaiseen avaimeen? Itse en löydä avainkortista minkäänlaista hyötyä jos en haittaakaan.
Käsittääkseni esimerkiksi uusi E-sarjalainen käynnistyy sekin ihan perinteisellä avaimella.
simppa:
Ja hyvä niin.
No käsittääkseni se hyöty siitä on, että eikös se avaa ovet lähestyttäessä autoa ? Eli jos on vaikka kädet täynnä tavaraa kaupasta tullessa (toisessa mäyris ja toisessa alkon kassi...), niin ei tartte avaimia kaivella taskusta....
Ammattilainen:
Joihinkin autoihin on tarjolla kyllä sellaista avainta joka avaa nuo ovet. Ei silti välttämättä nappi-käynnistys.
simppa:
No käännetäänpä asia toisinpäin: Mitä "hyötyä" on kaivaa aina avain taskusta ovien avausta varten ja sitten työntää se käytössä kuluvaan virtalukkoon, kun asian voi nykyteknologialla hoitaa fiksumminkin?
Siis sellainen tavanomainen käynnistysmokkula ei tarjoa mitään etua avaimeen verrattuna. Samanlailla se mokkulan aukko "kuluu" käytössä.
Keyless Go- ja keyless entry-järjestelmät ovatkin sitten asia erikseen. Avensikseenkin nuo saa ja taatusti mersuunkin, vaikka siinä onkin perinteinen avain vakiona. Insigniasta en osaa sanoa.