Insignian kanssa on mennyt oikein hyvin. Kolme vuotta ja 100tkm tulee täyteen. Auto menee nyt tammikuussa vaihtoon ja valitettavasti sitä "kauneinta" eli neliovista ei Suomesta saa, niin tilalle tulee 5D Sport Business Line start/stop vempuloilla. Päästöt jää sillä 115grammaan.
Mutta miten on Insi toiminut?
Raskas auto on ollut mukava ajella. Huvittaa nuo kommentit Opelin läskeistä. Tien päällä ne on vain kiva juttu. Ei ole viime päivien myrskytuuletkaan haitanneet kun auto kulkee vakaasti. Koko 100tkm keskikulutus on ollut 130hp diisselillä noin 6,5litraa. Pienimmillään 4,7 ja suurimmillaan noin 7. Tankilla pääsee helposti 1100-1200 kilometriä kun ajaa normaalisti.
Vikoja?
No pari viaksi luettavaa on ollut. Peruutustutkan anturit pätkii silloin tällöin (takana), mutta sitten aina korjaantuvat omia aikojaan. En ole viitsinyt uusia.
Takajarrupalat vaihdoin 75tkm:n kohdalla koska käsijarru jumitti? Se ei ehkä ole normaalia, mutta saattoi olla käytön puutetta. Huollossa toki sanoivat "ettein ikinä koskaan ole tuollaista Insissä ollut "
No lopputulema. Erittäin tyytyväinen ja suorastaan sisäinen riemunkiljahdus pääsi kun menin vaihtamaan autoa. Sain siitä vaihdossa uuteen Insiin TODELLA hyvän hinnan ja vielä ne ecoedut ja muut päälle...
Olen koettanut tutkia autoa netin kautta ja kummastellut, kun en ole tätä aiemmin hoksannut.
Sen verran pitkälle on nyt mennyt, että eilen tuulien tuiverruksessa kävimme koeajolla 1,4 turbolla.
Ei tottavie tuulet kuljetelleet.
Ihan on autosta käyvä. Ainut mikä hieman pani miettimään oli melu.Ja ei siellä takana kovin pitkällä ole paljoa tilaa. 185 senttiselle oli tarpeeksi (siis viisiovisessa).
Melu ei nyt kovin paha ollut ja muutenkin varsin tasainen,joten siihen tottunee. Jäi katsomatta oliko nastat alla.
Ensi viikolla olisi koeajettavissa diesel.
Vahva kanta on, että saman varustetason auto tulisi kyseeseen kuin olet tilannut, 160hv ja nelivedolla automaatilla.
Tiedä sitten? Tammikuussa olisi tilattava, jos mielii saada maaliskuun aikana käyttöön, ennen veromuutosta.
Tuliko sinulle selväksi mitä kaikkea tuo "Opel Eye" pitää sisällään ja kuuluuko Bi Xenoneiden yhteyteen AFL+.
Vakionopeuden säätimen toimintatyyppi on myös epäselvä.
Niin varustelista on kasvanut edelliseen Insiini nähden jonkin verran, eli nyt näissä on vakiona AFL+ valot joita on kehuttu, samoin säädettävä alusta, muutenkin madallettu jousitus, OPC koriosat ulkona ja sisälläkin jotain pientä OPC tuunausta (ratti, vaihdekepin nuppi, pedaalit jne.), normaalia tummemmat takasivuikkunat ja takalasi, paranneltu aerodynamiikka (0,27-> 0,26) urheiluistuimet (Recaro)...
...Ja ai niin, kokeilin vielä yhtä järjettömyyttä. Otin sen 20" kesärenkailla. Oli niin halvat, +300EUR. Kuulosuojaimia en pyytänyt kaupanpäälle, mutta jos ne on ajokelvottomat niin kaupittelen ne jollekin uuden Astra GTC kuskille, kun niissä on Insin pulttijako, toisin kuin vakio-astroissa.
Mielestäni aika hupaisa ulkonäkö alle 100 kw autolle.
Minusta myös 20" renkaat on järjetön ostos Insigniaan, oli sen tehot sitten mitkä tahansa eli se on yhtä järjetön myös yli 300 hv OPC-malliin. Mutta meitä on moneksi ja jos joku saa tuommoisista renkaista jotain kiksejä, niin omahan on tietysti asiansa.
OPC koriosat nyt tuo lähinnä vaan lisää ns. "bling blingiä" eli kromia ja koristelua, joten tuo on ihan ulkonäkömieltymys tykkääkö niistä. Tummemmat takaikkunat taas voi olla ihan järkiostos kesän helteitä ajatellen ja varmaan säädettävä alustakin voi olla ihan järkiostos, niin voi säätää jousitusta tien mukaan.
Kyllähän autoon saa menemään rahaa lisävarusteisiinkin vaikka kuinka paljon ja myyjät kyllä osaa niitä tyrkyttää, kun vaan itse osaa vetää rajan itselle tärkeisiin varusteisiin.
Kiitos!
Näinpähän siinä sitten kävi.
Nelivedolla ja automaatilla ja vieläpä dieselinä.
Luvassa on, että tulee, syytä tullakin, maaliskuussa.
En jaksanut enää jahkata puoleen sun toiseen.
Hybridit, biokaasuautot, etanoliautot, sähköautot, ties mitkä
tuli kahlattua kyllästymiseen saakka.
Päästöjähän tuosta lähtee ja kaikenlaista hiukkasta.
Ajattelin vielä kokea tuon dieselin ja nelivedon.
Asiat, jotka kuitenkin ovat alitajunnassa olleet.
Nyt olisi sitten saatava XM johonkin päin lähtemään.
Olen itsekin pitänyt Insignian nelivetomallia houkuttelevana vaihtoehtona.
Saattaa olla että itse otan parin vuoden mietintäajan. Kun hybridimallit kiinnostaa ja tuntuu että uusia malleja hybrideistä tulee tänä ja ensi vuonna useita.
Lisäksi kun nykyiseen C5:een olen varsin tyytyväinen.
Varmasti hieno auto tuo Insignia neliveto-automaatti-diesel. Sehän on saanut aikamoista hehkutusta useissa koeajoraporteissa ja mm. nelivetoa on pidetty parempana kuin Audin.
Toivottavasti pääset vielä tämän talven lumilla uutta autoasi ajelemaan. Lähtee jäisellä kelilläkin kuin rusakko makuulta ja ainakin tässä koeajossa autoa kehutaan myös hiljaiseksi:
Pärjääkö nykyajan dieselillä ilman lisälämmitintä ? Omakohtaista kokemusta ei ole muista henkilöauto dieseleistä kuin -05 1.7 CDTI:stä joka olisi kaivannut myös muutakin lisälämmitintä kuin pelkkiä keraamisia sähkövastuksia joiden olemassaoloa epäiltiin jopa huollossa asti mutta olihan ne siellä tuomatta mitään lisälämpöä.
Itse vaan epäilen nykyajan start/stopilla varustettua dieseliä jotta mitenhän se kabiini pysyy lämpöisenä vai onko moottori talvisin aina käynnissä myös liikennevaloissa.
Matkailuautossa talvella ajellessa Ducaton 2.3 Multijetissä lämmöt tippuvat saman tien kun tullaan maantieltä kaupunki/taajama-ajoon, no se nyt ei sitä Webastoa/Eberiä kaipaa kun auto on nykyisin seisonnassa koko talviajan, kiitos valtion myötämielisyydestä matkailuautoilijoita kohtaan.
Alustavassa sopimuksessa oli tehdasasenteinen Webasto,
mutta luettuani useita ongelmajuttuja luovuin siitä.
(Savuttaminen ja pakokaasujen tulo auton sisälle.)
Olen ruostesuojauttanut aina auton, mutta nyt en tiedä
kannattaako niin tehdä. Insignia on saanut vi bilägaren
ruostetutkimusessa luvun 4/5 eli hyvä. Jokunen hitsaus-
sauma olisi suojaamaton. Jos tuo kertomasi mukaan ei
ruostu, niin taitaa olla turha maksaa suojauksesta.
Katselin auton pohjaa liikkeessä, sen minkä siitä tasku-
lampun kanssa näki. Oli jotain suojarasvaa eli jonkun
tasoinen tehdaskäsittely siinä on.
Paljon tuli kyllä kysymystä.
Kyllä toki kerron toiminnasta aikanaan.
---
Pitää vielä lisätä, että maahantuoja suostui tänään vastaamaan moottoria koskevaan kysymykseen, jonka tein edellisellä viikolla.
Isommalla dieselillä olisi nyt mahdollista tilata, tulevat esittelyyn maaliskuussa ja toimitusaika on noin 12 viikkoa.
(Hieman jurppii, mutta ajetaan sitten vaan 118kW:lla.)
Samppa1300,
Minä en osaa paljoa vastata sinulle.
Koeajamassani autossa on ns. QuickHeat, ymmärtääkseni vastus, joka nopeuttaa lämpiämistä. Vastaavia on kaiketi muillakin merkeillä. (niitähän sinäkin tarkoittanet.)
Ainakin ajamani lämpisi varsin nopeasti, pakkasta oli n. 8 astetta.
Monen dieselin perusvarustukseen kuuluu polttoainekäyttöinen
lämmitin.
Omaa aiempaa kokemusta dieseliin ei ole kuin useiden vuosikymmenten takaa ja silloinkin olin yleensä matkustajana.
Pärjääkö nykyajan dieselillä ilman lisälämmitintä ? Omakohtaista kokemusta ei ole muista henkilöauto dieseleistä kuin -05 1.7 CDTI:stä joka olisi kaivannut myös muutakin lisälämmitintä kuin pelkkiä keraamisia sähkövastuksia joiden olemassaoloa epäiltiin jopa huollossa asti mutta olihan ne siellä tuomatta mitään lisälämpöä.
Itse vaan epäilen nykyajan start/stopilla varustettua dieseliä jotta mitenhän se kabiini pysyy lämpöisenä vai onko moottori talvisin aina käynnissä myös liikennevaloissa.
Matkailuautossa talvella ajellessa Ducaton 2.3 Multijetissä lämmöt tippuvat saman tien kun tullaan maantieltä kaupunki/taajama-ajoon, no se nyt ei sitä Webastoa/Eberiä kaipaa kun auto on nykyisin seisonnassa koko talviajan, kiitos valtion myötämielisyydestä matkailuautoilijoita kohtaan.
Joissain merkeissä on tullut termostaatti ohjattu kaihdin jäähdyttäjän eteen lämpiämisen nopeuttamiseksi/ylläpitämiseksi ,taikka laittaa vaan kuten ennenvanhaan maskipeitteen....
Ei kai millään merkillä start/stop systeemi toimi alle n.+3c
Ei tarvitse myöskään faijan 2,8d ducato matkailuautossa juuri palttoota pois päältä ottaa, varsinkaan jos ei viritä jotain väliverhoa ohjaamon taakse...
Kuinka suuri ero ajo-ominaisuuksissa on insignian ja astran välillä?(en ole vieläkään kokeillut uutta astraa)
Joissain merkeissä on tullut termostaatti ohjattu kaihdin jäähdyttäjän eteen lämpiämisen nopeuttamiseksi/ylläpitämiseksi ,taikka laittaa vaan kuten ennenvanhaan maskipeitteen....
Kuinka suuri ero ajo-ominaisuuksissa on insignian ja astran välillä?
Aika selvä ero. Minulle Insignian koeajo ei jättänyt mitään suurempia fiiliksiä ajettavuudesta (etuveto diiseli). Auto tuntui tietenkin oikein hyvältä, laadukkaalta, jämäkältä ja hiljaiselta, mutta jokin viimeinen herkuttelu sen ajettavuudesta puuttui. Ohjaus selvästi tehty mukavuuspainotteiseksi, mutta onhan siinä tavalliseen ajoon ihan riittävästi saksalaista täsmällisyyttä.
Mutta Astran ohjaus tuntui heti täydelliseltä, hyvin tarkka ja tunnokas. Auton käytös ei jätä toivomisen varaa, omalla asteikollani selvästi etuvetojen kärkijoukkoa.
Laitatin nykyiseen ja laitatan seuraavaan alavesiletkuhärdellin huollossa. Ei tarvi ottaa mitään maskeja irti (jos maskin irrottaa pitäisi ottaa koko puskuri irti).
Töpseli tulee alemman maskin (kilven alla) yläreunaan. Huomaamaton asennus ja tilaa on yllin kyllin. Pikku juttu.
Sisätilanpistokkeen jätin nyt pois. Välillä olen sen ottanut autoihin, välillä en.
Insissä on tuo Quick Heat eli sisään tulee lämmintä heti kun auto käynnistyy (sähkövastus). Ruksitko listaan lämmitettävän ratin? Vaimon autossa on sellainen ja se on ihan kiva.
Tässä on nyt pari rankkaa talvea takana, eikä Insillä ollut mitään ongelmia pakkasten kanssa.
Start/stop automaatista sen verran, että sen saa eco-napista pois päältä ja se on muutenkin termostaattiohjattu, oliko raja juuri tuo +3C.
Tuo ruostesuojaus on makuasia. Mielestäni aika turha.
On vaan ollut helpompi samalla kertaa ottaa ne pois ja suorittaa puhdistaminen. Toimenpide on ollut varsin autokohtainen. Ken XM:n tuntee, niin tietää miksi.
AkiK
Kuten Peugeot?
On herännyt vahvaa kiinnostusta Insigniaa kohtaan.
Tiedustelen kuinka ovat autonne toimineet: "maalitehdas" ja -Z-.
Oletteko renkaan valinnoilla hakeneet/löytäneet meluun pienennystä?
Ensi vuoden malleihin näkyy tulevan muutamia päivityksiä.
Oliskohan tuon melun vähentämiseen myös tehty jotain.
Toisella nimellä sijoittaminen toisaalla:
http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/Buick_Regal/
Insignian kanssa on mennyt oikein hyvin. Kolme vuotta ja 100tkm tulee täyteen. Auto menee nyt tammikuussa vaihtoon ja valitettavasti sitä "kauneinta" eli neliovista ei Suomesta saa, niin tilalle tulee 5D Sport Business Line start/stop vempuloilla. Päästöt jää sillä 115grammaan.
Mutta miten on Insi toiminut?
Raskas auto on ollut mukava ajella. Huvittaa nuo kommentit Opelin läskeistä. Tien päällä ne on vain kiva juttu. Ei ole viime päivien myrskytuuletkaan haitanneet kun auto kulkee vakaasti. Koko 100tkm keskikulutus on ollut 130hp diisselillä noin 6,5litraa. Pienimmillään 4,7 ja suurimmillaan noin 7. Tankilla pääsee helposti 1100-1200 kilometriä kun ajaa normaalisti.
Vikoja?
No pari viaksi luettavaa on ollut. Peruutustutkan anturit pätkii silloin tällöin (takana), mutta sitten aina korjaantuvat omia aikojaan. En ole viitsinyt uusia.
Takajarrupalat vaihdoin 75tkm:n kohdalla koska käsijarru jumitti? Se ei ehkä ole normaalia, mutta saattoi olla käytön puutetta. Huollossa toki sanoivat "ettein ikinä koskaan ole tuollaista Insissä ollut "
No lopputulema. Erittäin tyytyväinen ja suorastaan sisäinen riemunkiljahdus pääsi kun menin vaihtamaan autoa. Sain siitä vaihdossa uuteen Insiin TODELLA hyvän hinnan ja vielä ne ecoedut ja muut päälle...
Toivotaan, että Insi #2 on vieläkin parempi.
Kiitos vastauksesta.
Hyvinkin hyvin on sitten mennyt.
Olen koettanut tutkia autoa netin kautta ja kummastellut, kun en ole tätä aiemmin hoksannut.
Sen verran pitkälle on nyt mennyt, että eilen tuulien tuiverruksessa kävimme koeajolla 1,4 turbolla.
Ei tottavie tuulet kuljetelleet.
Ihan on autosta käyvä. Ainut mikä hieman pani miettimään oli melu.Ja ei siellä takana kovin pitkällä ole paljoa tilaa. 185 senttiselle oli tarpeeksi (siis viisiovisessa).
Melu ei nyt kovin paha ollut ja muutenkin varsin tasainen,joten siihen tottunee. Jäi katsomatta oliko nastat alla.
Ensi viikolla olisi koeajettavissa diesel.
Vahva kanta on, että saman varustetason auto tulisi kyseeseen kuin olet tilannut, 160hv ja nelivedolla automaatilla.
Tiedä sitten? Tammikuussa olisi tilattava, jos mielii saada maaliskuun aikana käyttöön, ennen veromuutosta.
Tuliko sinulle selväksi mitä kaikkea tuo "Opel Eye" pitää sisällään ja kuuluuko Bi Xenoneiden yhteyteen AFL+.
Vakionopeuden säätimen toimintatyyppi on myös epäselvä.
Hankalaa on myös värin valinta.
Voinetko kertoa värivalinnastasi.
-Z-:
Eikö Insignian pitänyt olla hitti?
-Z-
AFL+ selvisi.
Kyllä erotut liikenteessä, näkyvä, turvallinen värivalinta.
Nelivedosta kyllä maksaa veroja enempi, mutta pitäisi sekin vielä kokea.
Sinä pääsetkin pienellä verolla.
NHB
Onhan se hitti! Ja jos vielä minäkin...
Marraskuun myyntiloistassa sijalla 29, nousu sijalta 48.
Superkehuttu Superb tippunut sijalta 18 sijalle 29.
-Z-:
Mielestäni aika hupaisa ulkonäkö alle 100 kw autolle.
Minusta myös 20" renkaat on järjetön ostos Insigniaan, oli sen tehot sitten mitkä tahansa eli se on yhtä järjetön myös yli 300 hv OPC-malliin. Mutta meitä on moneksi ja jos joku saa tuommoisista renkaista jotain kiksejä, niin omahan on tietysti asiansa.
OPC koriosat nyt tuo lähinnä vaan lisää ns. "bling blingiä" eli kromia ja koristelua, joten tuo on ihan ulkonäkömieltymys tykkääkö niistä. Tummemmat takaikkunat taas voi olla ihan järkiostos kesän helteitä ajatellen ja varmaan säädettävä alustakin voi olla ihan järkiostos, niin voi säätää jousitusta tien mukaan.
Kyllähän autoon saa menemään rahaa lisävarusteisiinkin vaikka kuinka paljon ja myyjät kyllä osaa niitä tyrkyttää, kun vaan itse osaa vetää rajan itselle tärkeisiin varusteisiin.
Olemme heränneet keskustelemaan.
Kyseessä on 118kW:n moottori.
...nimenomaan.
Ja se on ihan OK mylly, kun tuo "löysempikin" on ollut ihan kiva.
Boostilla vääntöä 380Nm.
Vähän harmittaa kun pian auton tilaamiseni jälkeen tuli tuo Bi-Turbo tarjolle, eikä myyjä maininnut siitä mitään.
Saksassa se on n. 3000EUR kalliimpi kuin tuo 118kW.
192hp ja 129grammaiset päästöt...
Varmasti harmittaa.
Etkö tuosta voisi vielä keskustella liikkeen kanssa.
Onhan niillä täytynyt olla etukäteistietoa.
Toisaalta samasta koneestahan nuo lisätehot on puristettu ja samalla on uutta vempelettä mukana. Huoltokohteita enemmän.
---
Poimittu Opelin sivulta:
"Uudella 2,0 CDTI BiTurbolla varustetut Insigniat tulevat myyntiin keväällä 2012."
Eli eipä kaiketi olisi ehtineet ennen huhtikuun alkua.
***
Tarkistin tänään (5.1.)paikallisesta Opel-liikkeestä isomman dieselin myyntiintulon.
Ei ole tarkkaa tietoa eikä edes varmuutta tuleeko meillä myyntiin.
***
Tulee kuulema myyntiin toukokuussa.
En jäänyt odottamaan, tilattu tänään, 7.1.2012.
-Z-,
jos et nyt ihan ole täysin poistunut eetteristä, niin kysyisin muutamaa.
Ruostesuojautitko edellisen autosi?
Ruostuiko jotkut kohdat?
Tilasitko Webaston vai laitatatko Defan?
mhj:
Onneksi olkoon!
Tilasitko nelivedon?
Kiitos!
Näinpähän siinä sitten kävi.
Nelivedolla ja automaatilla ja vieläpä dieselinä.
Luvassa on, että tulee, syytä tullakin, maaliskuussa.
En jaksanut enää jahkata puoleen sun toiseen.
Hybridit, biokaasuautot, etanoliautot, sähköautot, ties mitkä
tuli kahlattua kyllästymiseen saakka.
Päästöjähän tuosta lähtee ja kaikenlaista hiukkasta.
Ajattelin vielä kokea tuon dieselin ja nelivedon.
Asiat, jotka kuitenkin ovat alitajunnassa olleet.
Nyt olisi sitten saatava XM johonkin päin lähtemään.
mhj:
Olen itsekin pitänyt Insignian nelivetomallia houkuttelevana vaihtoehtona.
Saattaa olla että itse otan parin vuoden mietintäajan. Kun hybridimallit kiinnostaa ja tuntuu että uusia malleja hybrideistä tulee tänä ja ensi vuonna useita.
Lisäksi kun nykyiseen C5:een olen varsin tyytyväinen.
Onnea sinulle Insignian kanssa!
Kyllähän niitä on toki tulossa ja odotella minunkin piti.
Ajaisihan tuolla vanhalla autolla vielä toki.
Siitä vain ei tiedä mitä alkaa kulloinkin hajota.
Turvapuoli on minua puhuttanut eniten. Jatkuvasti saa lukea ikävää lehdistä.
Mielnkiintoista on kyllä ajaa sitten nelivetoa.
Koeajoon sillä ei ollut mahdollisuutta, mutta vastaavalla moottorilla olevaa ajoimme.
Varmasti hieno auto tuo Insignia neliveto-automaatti-diesel. Sehän on saanut aikamoista hehkutusta useissa koeajoraporteissa ja mm. nelivetoa on pidetty parempana kuin Audin.
Toivottavasti pääset vielä tämän talven lumilla uutta autoasi ajelemaan. Lähtee jäisellä kelilläkin kuin rusakko makuulta ja ainakin tässä koeajossa autoa kehutaan myös hiljaiseksi:
http://www.taloustaito.fi/fi-FI/+auto/ae/autoesittelyt-ja-merkkiuutiset/opel-insignia-2-0-cdti-4x4-sports-tourer-at6
Kiitos linkistä.
Olipa paljon kehuja. Pitänee olla valintaan tyytyväinen.
Meille tuleva on viisiovinen. Sopiva määrä perheenjäsenistä mahtuu taakse istumaan selkä suorana.
Koeajoin pienimmän turbopensan ja sitten dieselfarkun.
Bensaa epäilin ensin dieseliksi karhean käynnin vuoksi.
Diesel oli hiljaisempi ja moottorin ääni sävyisä.
Molemmissa autoissa oli nastarenkaat ja ainakin dieselissä Michelinit. Tilasin vm.kumeilla. Ja tämä tulee kangaspenkeillä
Pärjääkö nykyajan dieselillä ilman lisälämmitintä ? Omakohtaista kokemusta ei ole muista henkilöauto dieseleistä kuin -05 1.7 CDTI:stä joka olisi kaivannut myös muutakin lisälämmitintä kuin pelkkiä keraamisia sähkövastuksia joiden olemassaoloa epäiltiin jopa huollossa asti mutta olihan ne siellä tuomatta mitään lisälämpöä.
Itse vaan epäilen nykyajan start/stopilla varustettua dieseliä jotta mitenhän se kabiini pysyy lämpöisenä vai onko moottori talvisin aina käynnissä myös liikennevaloissa.
Matkailuautossa talvella ajellessa Ducaton 2.3 Multijetissä lämmöt tippuvat saman tien kun tullaan maantieltä kaupunki/taajama-ajoon, no se nyt ei sitä Webastoa/Eberiä kaipaa kun auto on nykyisin seisonnassa koko talviajan, kiitos valtion myötämielisyydestä matkailuautoilijoita kohtaan.
-Z-,
Kiitos!Ihan mukavaa luettavaa.
Kysyisin vielä noista esilläolleista:
- alavesiletkuun näkyy Defa asennusohjeen mukaan tulevan
- mitenkö kova työ oli laittaa (vai laitatitko)
pistorasia maskiin?
Kysyin liikkeestä ja oli puhetta, että koko etumaski
pitää ottaa pistorasian asennuksen vuoksi pois, ettei
turvalaitteiden suhteen tule ongelmia. Miten tuo lie?
Laitatitko haaroituksen sisätilan lämmittäjälle?
Miten onnistunee läpivienti.
Näetkö/koitko sisätilan lämmittäjän tarpeelliseksi?
Alustavassa sopimuksessa oli tehdasasenteinen Webasto,
mutta luettuani useita ongelmajuttuja luovuin siitä.
(Savuttaminen ja pakokaasujen tulo auton sisälle.)
Olen ruostesuojauttanut aina auton, mutta nyt en tiedä
kannattaako niin tehdä. Insignia on saanut vi bilägaren
ruostetutkimusessa luvun 4/5 eli hyvä. Jokunen hitsaus-
sauma olisi suojaamaton. Jos tuo kertomasi mukaan ei
ruostu, niin taitaa olla turha maksaa suojauksesta.
Katselin auton pohjaa liikkeessä, sen minkä siitä tasku-
lampun kanssa näki. Oli jotain suojarasvaa eli jonkun
tasoinen tehdaskäsittely siinä on.
Paljon tuli kyllä kysymystä.
Kyllä toki kerron toiminnasta aikanaan.
---
Pitää vielä lisätä, että maahantuoja suostui tänään vastaamaan moottoria koskevaan kysymykseen, jonka tein edellisellä viikolla.
Isommalla dieselillä olisi nyt mahdollista tilata, tulevat esittelyyn maaliskuussa ja toimitusaika on noin 12 viikkoa.
(Hieman jurppii, mutta ajetaan sitten vaan 118kW:lla.)
Samppa1300,
Minä en osaa paljoa vastata sinulle.
Koeajamassani autossa on ns. QuickHeat, ymmärtääkseni vastus, joka nopeuttaa lämpiämistä. Vastaavia on kaiketi muillakin merkeillä. (niitähän sinäkin tarkoittanet.)
Ainakin ajamani lämpisi varsin nopeasti, pakkasta oli n. 8 astetta.
Monen dieselin perusvarustukseen kuuluu polttoainekäyttöinen
lämmitin.
Omaa aiempaa kokemusta dieseliin ei ole kuin useiden vuosikymmenten takaa ja silloinkin olin yleensä matkustajana.
Samppa1300:
Joissain merkeissä on tullut termostaatti ohjattu kaihdin jäähdyttäjän eteen lämpiämisen nopeuttamiseksi/ylläpitämiseksi ,taikka laittaa vaan kuten ennenvanhaan maskipeitteen....
Ei kai millään merkillä start/stop systeemi toimi alle n.+3c
Ei tarvitse myöskään faijan 2,8d ducato matkailuautossa juuri palttoota pois päältä ottaa, varsinkaan jos ei viritä jotain väliverhoa ohjaamon taakse...
Kuinka suuri ero ajo-ominaisuuksissa on insignian ja astran välillä?(en ole vieläkään kokeillut uutta astraa)
finman:
>> Tällainen << on DS5:ssä.
Nopeuttaa moottorin lämpiämistä ja pienentää näin myös kulutusta.
Aika selvä ero. Minulle Insignian koeajo ei jättänyt mitään suurempia fiiliksiä ajettavuudesta (etuveto diiseli). Auto tuntui tietenkin oikein hyvältä, laadukkaalta, jämäkältä ja hiljaiselta, mutta jokin viimeinen herkuttelu sen ajettavuudesta puuttui. Ohjaus selvästi tehty mukavuuspainotteiseksi, mutta onhan siinä tavalliseen ajoon ihan riittävästi saksalaista täsmällisyyttä.
Mutta Astran ohjaus tuntui heti täydelliseltä, hyvin tarkka ja tunnokas. Auton käytös ei jätä toivomisen varaa, omalla asteikollani selvästi etuvetojen kärkijoukkoa.
Penteles:
Bemarilla on ollut jo pitkään vastaava käytössä ja tuollainen säätyvä ilma-aukko löytyy myös nykyisestä Ford Mondeosta.
Laitatin nykyiseen ja laitatan seuraavaan alavesiletkuhärdellin huollossa. Ei tarvi ottaa mitään maskeja irti (jos maskin irrottaa pitäisi ottaa koko puskuri irti).
Töpseli tulee alemman maskin (kilven alla) yläreunaan. Huomaamaton asennus ja tilaa on yllin kyllin. Pikku juttu.
Sisätilanpistokkeen jätin nyt pois. Välillä olen sen ottanut autoihin, välillä en.
Insissä on tuo Quick Heat eli sisään tulee lämmintä heti kun auto käynnistyy (sähkövastus). Ruksitko listaan lämmitettävän ratin? Vaimon autossa on sellainen ja se on ihan kiva.
Tässä on nyt pari rankkaa talvea takana, eikä Insillä ollut mitään ongelmia pakkasten kanssa.
Start/stop automaatista sen verran, että sen saa eco-napista pois päältä ja se on muutenkin termostaattiohjattu, oliko raja juuri tuo +3C.
Tuo ruostesuojaus on makuasia. Mielestäni aika turha.
-Z-,
"Töpseli tulee alemman maskin (kilven alla) yläreunaan. Huomaamaton asennus ja tilaa on yllin kyllin. Pikku juttu. "
Pitää asennuspaikkaa valistaa.
Tuossa on irtomaski:
http://www.motor-talk.de/bilder/welche-farbe-g43573651/dsc03718-i204279626.html
iso mötikkä pitäisikin irroittaa. Tuosta kyllä voi sen asennuspaikankin ymmärtää.
Tieto sähkövastuksesta laittaa harkitsemaan haaroitusta.
Ei tullut ruksattua ratin lämmitintä.
Mukavuuspaketti,Opel Eye ja murtohälytin tuli.
Tähän ei tule sitä start/stop, kun on automaatti.
Uskoisinpa, että tuolla 118kW:llä pärjätään.
Suurempi tuli vähän myöhäsessä.
Kiitokset tiedoista.
Kuuleeko -Z-, kuuntelen...
Varmaankin olet saanut jo aikoja sitten auton.
Tulisi se minullekin ennen huhtikuun alkua.
Tiedustelen kantaasi kiveniskemiin.
Sinun autohan tuli OPC-line varustuksella. Samoin täällä.
Halusin asennuttaa siihen roiskeläpät eteen ja taakse ja ne tuli kaupanteon yhteydessä myös tilattua.
Tänään ne piti asentaa, mutta eipähän se OPC-line kanssa onnistunutkaan. Eli tälle ei ole niitä saatavissa.
Kuulema ne voitaisiin yleismallisista tehdä.
Taidan jättää asennuttamatta ja säästän vaivojani.
Ne kun pitäisi aina poistaa ja asentaa renkaiden vaihtojen yhteydessä. (Niin olen tehnyt.)
Kertoisitko kokemuksistasi.
Lisäyksenä vielä, että teetin ruostesuojauksen.
Miksi roiskeläpät pitäisi irroittaa renkaanvaihdon yhteydessä?
Huono ilmaus minulta ja hyvä havainto sinulta.
On vaan ollut helpompi samalla kertaa ottaa ne pois ja suorittaa puhdistaminen. Toimenpide on ollut varsin autokohtainen. Ken XM:n tuntee, niin tietää miksi.
Ainakaan poliiseille Insignia ei kelpaa:
http://www.hs.fi/ulkomaat/Saksassa+poliisit+eiv%C3%A4t+mahdu+uusiin+autoihinsa/a1305560193830