Kävin tutustumassa uuteen 5-sarjaan jälleenmyyjän järjestämässä tilaisuudessa. Siisti auto niin sisältä kuin ulkoa. Led rinkulat näyttävät erinomaisilta entisten keltaisten sijaan. Samoin takaluukun sähkökäyttö oli vaikuttava ja varmasti kurakelillä hyvä varuste.
Ja yleensä mitä kalliimpi auto, sitä harvemmin niissä vilkut toimii. Nähtävästi omistajat luottaa siihen, että se kalliista autosta tuleva häikäisy ja hohto riittää, eikä muille kuulu pätkääkään minne JUURI MINÄ olen menossa....
....520d tuotanto alkaa alkukesästä ja Suomessakin sen pitäisi olla saatavilla heinäkuussa. Myynnissä se kuitenkin on heti alusta alkaen. Veikkaan Suomen hinnaksi 49.900 eur....
Kysyin tuon 520dA:n hintaa Laakkosen järjestämässä tilaisuudessa henkilökunnalta, ja haarukka oli 53-55t, Touring lisä ~3500. En tiedä irtoaisiko manuaali sedan alle viidelläkympillä. Jos tuo pitää paikkaansa, niin aika hintavasta autosta puhutaan jo "hinnat alkaen" mallissa. Itsekin olisin luullut hintojen pysyvän samalla tasolla kuin nyt, varsinkin kun päästötkin on hieman pudonneet.
....520d tuotanto alkaa alkukesästä ja Suomessakin sen pitäisi olla saatavilla heinäkuussa. Myynnissä se kuitenkin on heti alusta alkaen. Veikkaan Suomen hinnaksi 49.900 eur....
Kysyin tuon 520dA:n hintaa Laakkosen järjestämässä tilaisuudessa henkilökunnalta, ja haarukka oli 53-55t, Touring lisä ~3500. En tiedä irtoaisiko manuaali sedan alle viidelläkympillä. Jos tuo pitää paikkaansa, niin aika hintavasta autosta puhutaan jo "hinnat alkaen" mallissa. Itsekin olisin luullut hintojen pysyvän samalla tasolla kuin nyt, varsinkin kun päästötkin on hieman pudonneet.
Ties vaikka pistäisivät nyt alkuun noin korkean hinnan, nyhtävät niiltä innokkaimmilta jotka näin ajoissa ovat tuollaista hinkumassa. Sitten kun on 'oikeasti myytävää', eli on normitoimitusajat niin voidaan alkaa puristamaan hintaa myyväksi.
Tai voi olla ettei siperian pojat saa edes tuotantoslotteja hirveästi joten paras laittaa hinta korkealle ja myydä ne jotka saa myytyä hyvällä katteella. Noin mielummin kuin myisivät sellaiseen hintaan kuin normaalisti niitä myytäisiin mutta tuotantoslotteja ei ole tarjota vaan myisivät saman verran halvempaan hintaan ja jonossaolijoille olisi vain eioota.
Voi olla niinkin että eivät ole jaksaneet tehdä kovasti työtä hinnoittelun hiomiseen kun 1.3. muuttuu hinnoittelu kokonaan?
On Bemua ennenkin myyty järjettömällä tavalla, esim. yhdessä vaiheessa 323i:n hinta oli korkeampi kuin isompikoneisten vain koska eivät olleet vielä ottaneet sitä Suomen 'tuontiohjelmaan'.
Toisaalta tämä keeteemalli (530d GT) on hillitysti hinnoiteltu. Kun katsoo sen teknisiä tietoja niin valkenee oitis että kyseessä on teknisesti sama auto kuin 730d mutta eri korilla ja eri asiakassekmenttiin suunnattu eli perheille kun taas 730d on positioitu virmoille ns. "edustusautoksi" ja maksaa puolet enemmän.
Juu, eiköhän tuo GT ole nimensä mukaisesti tarkoitettu "Gran Turismo"-käyttöön eli 2-4 hengen ns. nopeaan matkailuun (luottokortit lompakossa ja käsipakaasit tavaratilassa).
Mersun hintoihin peilaten ei BMW:llä ole varaa hintojen nostoon... ja joitakin hintoja pitäisi jopa pudottaa...
Myyjältä kuulin että hintaväännöt ovat loppusuoralla. Tällä hetkellä keskustellaan enään lähinnä Busines-paketin sisällöstä.
Tehdashinnat ovat nousseet hiukan edelliseen malliin verrattuna, mutta pienentyneet päästöt kompensoivat tätä ja hinnat pysyvät pitkälti samoina.
Mitä tuohon Mersun ja Bemarin hintojen vertailuun tulee, niin tilanne muuttuu hiukan kun yhtälöön lisätään automaattilaatikot. Minä ainakin ottaisin tällaisen auton automaattina.
Kyseessä on Mersulla perin kallis lisävaruste ja monessa mallissa se on se 5 lovinen. Bemarilla tulee tämä uusi 8 lovinen laatikko joka ei juurikaan lisää kulutusta/päästöjä joka auttaa pitämään hinnankin aisoissa.
Minkäs takia noita kahta autoja verrataan keskenään, kun ne ovat kuitenkin tyystin erilaiset ? Ei kai BMW:llä ajava Mersua ostaisi, eikä Mersumies BMW:tä ?
Minkäs takia noita kahta autoja verrataan keskenään, kun ne ovat kuitenkin tyystin erilaiset ? Ei kai BMW:llä ajava Mersua ostaisi, eikä Mersumies BMW:tä ?
Hyvä kysymys. Onhan nuo kaksi kovaa, veljekset tai kilpailijat miten sen kukakin ottaa.
Molemmat tunnetaan yleisesti(?) Saksalaisen autoteollisuuden huipputuotteina.
Ja ovatpa nuo myös minun mielestäni olleet aina messevimmät autot luokassaan, ei etuvetopremiumit, heh.
Joo mitähän andertz sekoilee, oliks tää joku provo?
Bemu ja Mese on ainakin minun havaintoni mukaan läheisimmät kilpailijat. Myöskin selvä saksalaiskaksikko joka ''jää jäljelle'' kun järjenvastaiseen vetotapaan perustuvat autot tiputetaan pois.
Olen törmännyt monesti porukkaan joka vaihtelee autoja juurikin näiden kahden välillä, eikä juuri kelpuuta muita -tietyistä syistä.
Maahantuoja hoiti hienosti neuvotelut, käytännössä uusi 5-sarja on hinnaltaan jopa kilpailukykyisempi kuin edeltäjänsä. Oma arvaus 49.900 eur oli aika lähellä. Eli hinnat alkaen 49.344 euroa ei ole paha kun varustelutasokin on parantunut.
Edelleen jos muistelee poistuvan generaation ensihinnoittelua, n. 60.000 eur alkaen, on nyt tarjolla sen tason autoa hintaan joka on lähes veret pysäyttävää ,-)
Mitä malleja nyt vertaat? Yli kymppitonnin halpeneminen ei kuulosta ollenkaan uskottavalta.
Tässä verrataan aivan vääriä malleja. E220 CDI on kalliimpi kuin 520d, joka on sen vastinpari. Samoin 350 CDI on reippaasti hinnakkaampi kuin 530d. Ota silmä käteen, ja katso noiden koneiden ominaisuuksia ja huipputehoja. Jostain kumman syystä tuo mallimerkintä on E350 CDI vaikka kilpailijat ovat 3.0 TDI ja 530d sekä Jaguarin 3.0d, ei suinkaan 3.0 D S. Bemari on halvempi kaikkien muiden osalta kuin 250 CDI:n Eivät todellakaan kaikki ole valmiita maksamaan ekstraa vain ja ainoastaan saadakseen sen tähden siihen keulalle.
Mihinkäs nimimerkkiin aattelit muuten seuraavaksi vaihtaa?
Joo mitähän andertz sekoilee, oliks tää joku provo?
Bemu ja Mese on ainakin minun havaintoni mukaan läheisimmät kilpailijat. Myöskin selvä saksalaiskaksikko joka ''jää jäljelle'' kun järjenvastaiseen vetotapaan perustuvat autot tiputetaan pois.
Olen törmännyt monesti porukkaan joka vaihtelee autoja juurikin näiden kahden välillä, eikä juuri kelpuuta muita -tietyistä syistä.
Edelleen jos muistelee poistuvan generaation ensihinnoittelua, n. 60.000 eur alkaen, on nyt tarjolla sen tason autoa hintaan joka on lähes veret pysäyttävää ,-)
Mitä malleja nyt vertaat? Yli kymppitonnin halpeneminen ei kuulosta ollenkaan uskottavalta.
Vanhan mallin ensihinnoittelun aikoihin oli vielä vanha autoveromalli käytössä, hinta tippui 520D:ssä muistaakseni melkein kymppitonnin luokkaa.
Hyväksyn selvityksen asiasta, mullakin oli Mersu kerran. Mutta jos katsotaan, että neliveto on välttämätön (vrt Suomen olot), niin tällöinhän auto-kandidaattien määrä lisääntyy mersu/bmwstä.
Vanhan mallin ensihinnoittelun aikoihin oli vielä vanha autoveromalli käytössä, hinta tippui 520D:ssä muistaakseni melkein kymppitonnin luokkaa.
Eikä 520d:tä edes ollut siiloin, kun e60 esiteltiin. Se tuli vasta pari vuotta esittelyn jälkeen. Muistaakseni joku duunari linjalta keksi tehdä aloitteen kyseisestä mallista. Jokatapauksessa vertailu noiden hintojen välillä ei kerro oikein mitään, koska mallit ja veroprosentit ovat täysin eri luokkaa.
Olisi mielenkiintoista tietää kun TM ilmoittaa että mitattu suurimmalla vaihteella tasaisen ajon kulutustesti.
Epäilen ettei ole niin, koska laatikko käsikäytöllä ei aina vaihda kuten itse haluaa, esim. liian pienillä kierroksilla suurimman vaihteen.
523i = 41,900
CO2 = 177
Mitähän tuo mahtaa olla Suomen hinnaksi käännettynä?
Muut:
528i = 45,400
535i = 50,300
550i = 70,500
520d = 39,950
525d = 44,700
530d = 49,300
Kyllä ne Suomi hinnat pitäisi muutaman viikon sisällä tulla, joten ei tässä oikein auta muu kuin maltaa vielä odotella.
eikös tuon ilmeisesti suosituimman 520d tuotanto ala vasta syksyllä?
Kävin tutustumassa uuteen 5-sarjaan jälleenmyyjän järjestämässä tilaisuudessa. Siisti auto niin sisältä kuin ulkoa. Led rinkulat näyttävät erinomaisilta entisten keltaisten sijaan. Samoin takaluukun sähkökäyttö oli vaikuttava ja varmasti kurakelillä hyvä varuste.
2-litraisen dieselin teho on 184hv, ei siis 188hv.
Jokos uusissa Bemuissa toimii vilkut ja valot?
???
Paljon näkyy Suomen teillä Bemuja joissa ei valot ja vilkut toimi?
Urbaanilegendan mukaan ennen katkaistiin vilkkuviiksi jo luovutushuollossa!
Ja yleensä mitä kalliimpi auto, sitä harvemmin niissä vilkut toimii. Nähtävästi omistajat luottaa siihen, että se kalliista autosta tuleva häikäisy ja hohto riittää, eikä muille kuulu pätkääkään minne JUURI MINÄ olen menossa....
Vitsi on yli 30 vuoden takaa, mutta hyvin näyttää naurattavan...
Silloin se kyllä koski lähinnä mersuja.
Heinzman:
Kysyin tuon 520dA:n hintaa Laakkosen järjestämässä tilaisuudessa henkilökunnalta, ja haarukka oli 53-55t, Touring lisä ~3500. En tiedä irtoaisiko manuaali sedan alle viidelläkympillä. Jos tuo pitää paikkaansa, niin aika hintavasta autosta puhutaan jo "hinnat alkaen" mallissa. Itsekin olisin luullut hintojen pysyvän samalla tasolla kuin nyt, varsinkin kun päästötkin on hieman pudonneet.
Havoc78:
Ties vaikka pistäisivät nyt alkuun noin korkean hinnan, nyhtävät niiltä innokkaimmilta jotka näin ajoissa ovat tuollaista hinkumassa. Sitten kun on 'oikeasti myytävää', eli on normitoimitusajat niin voidaan alkaa puristamaan hintaa myyväksi.
Tai voi olla ettei siperian pojat saa edes tuotantoslotteja hirveästi joten paras laittaa hinta korkealle ja myydä ne jotka saa myytyä hyvällä katteella. Noin mielummin kuin myisivät sellaiseen hintaan kuin normaalisti niitä myytäisiin mutta tuotantoslotteja ei ole tarjota vaan myisivät saman verran halvempaan hintaan ja jonossaolijoille olisi vain eioota.
Voi olla niinkin että eivät ole jaksaneet tehdä kovasti työtä hinnoittelun hiomiseen kun 1.3. muuttuu hinnoittelu kokonaan?
On Bemua ennenkin myyty järjettömällä tavalla, esim. yhdessä vaiheessa 323i:n hinta oli korkeampi kuin isompikoneisten vain koska eivät olleet vielä ottaneet sitä Suomen 'tuontiohjelmaan'.
Toisaalta tämä keeteemalli (530d GT) on hillitysti hinnoiteltu. Kun katsoo sen teknisiä tietoja niin valkenee oitis että kyseessä on teknisesti sama auto kuin 730d mutta eri korilla ja eri asiakassekmenttiin suunnattu eli perheille kun taas 730d on positioitu virmoille ns. "edustusautoksi" ja maksaa puolet enemmän.
Perhekäsityksiä lienee monenlaisia. 4-paikkaista autoa jossa on perusmuodossaan noinkin pieni tavaratila en itse pidä perheautona.
Juu, eiköhän tuo GT ole nimensä mukaisesti tarkoitettu "Gran Turismo"-käyttöön eli 2-4 hengen ns. nopeaan matkailuun (luottokortit lompakossa ja käsipakaasit tavaratilassa).
Putput:
menee ohi aiheen,mutta...
onko varmaa tietoa vai saman tietotoimiston tuote mikä kertoi viimekin vuonna useampaan otteeseen verotuksen muuttuvan?
jospa on vain bemarilla katsottu mersun hinnastoa sopiva vertailu 220cdi n.50ke...
Kummasti suomi hinnastoa edelleen pihtaavat, länsinaapurimaassa Ruotsissa julkaistiin myöskin jo uusi hinnasto.
Heinzman:
Myyjältä kuulin että hintaväännöt ovat loppusuoralla. Tällä hetkellä keskustellaan enään lähinnä Busines-paketin sisällöstä.
Tehdashinnat ovat nousseet hiukan edelliseen malliin verrattuna, mutta pienentyneet päästöt kompensoivat tätä ja hinnat pysyvät pitkälti samoina.
Mitä tuohon Mersun ja Bemarin hintojen vertailuun tulee, niin tilanne muuttuu hiukan kun yhtälöön lisätään automaattilaatikot. Minä ainakin ottaisin tällaisen auton automaattina.
Kyseessä on Mersulla perin kallis lisävaruste ja monessa mallissa se on se 5 lovinen. Bemarilla tulee tämä uusi 8 lovinen laatikko joka ei juurikaan lisää kulutusta/päästöjä joka auttaa pitämään hinnankin aisoissa.
Minkäs takia noita kahta autoja verrataan keskenään, kun ne ovat kuitenkin tyystin erilaiset ? Ei kai BMW:llä ajava Mersua ostaisi, eikä Mersumies BMW:tä ?
Derrick:
Hyvä kysymys. Onhan nuo kaksi kovaa, veljekset tai kilpailijat miten sen kukakin ottaa.
Molemmat tunnetaan yleisesti(?) Saksalaisen autoteollisuuden huipputuotteina.
Ja ovatpa nuo myös minun mielestäni olleet aina messevimmät autot luokassaan, ei etuvetopremiumit, heh.
Joo mitähän andertz sekoilee, oliks tää joku provo?
Bemu ja Mese on ainakin minun havaintoni mukaan läheisimmät kilpailijat. Myöskin selvä saksalaiskaksikko joka ''jää jäljelle'' kun järjenvastaiseen vetotapaan perustuvat autot tiputetaan pois.
Olen törmännyt monesti porukkaan joka vaihtelee autoja juurikin näiden kahden välillä, eikä juuri kelpuuta muita -tietyistä syistä.
Heinzman:
Mitä malleja nyt vertaat? Yli kymppitonnin halpeneminen ei kuulosta ollenkaan uskottavalta.
Heinzman:
Tässä verrataan aivan vääriä malleja. E220 CDI on kalliimpi kuin 520d, joka on sen vastinpari. Samoin 350 CDI on reippaasti hinnakkaampi kuin 530d. Ota silmä käteen, ja katso noiden koneiden ominaisuuksia ja huipputehoja. Jostain kumman syystä tuo mallimerkintä on E350 CDI vaikka kilpailijat ovat 3.0 TDI ja 530d sekä Jaguarin 3.0d, ei suinkaan 3.0 D S. Bemari on halvempi kaikkien muiden osalta kuin 250 CDI:n Eivät todellakaan kaikki ole valmiita maksamaan ekstraa vain ja ainoastaan saadakseen sen tähden siihen keulalle.
Mihinkäs nimimerkkiin aattelit muuten seuraavaksi vaihtaa?
petos:
Neliveto on siis järjenvastainen? Ok.
NHB:
Vanhan mallin ensihinnoittelun aikoihin oli vielä vanha autoveromalli käytössä, hinta tippui 520D:ssä muistaakseni melkein kymppitonnin luokkaa.
petos
Hyväksyn selvityksen asiasta, mullakin oli Mersu kerran. Mutta jos katsotaan, että neliveto on välttämätön (vrt Suomen olot), niin tällöinhän auto-kandidaattien määrä lisääntyy mersu/bmwstä.
simppa:
Kyllä minä tiedän että Audi perustuu nelivetoon.
Ymmärsit varmaan asian varsinaisen pointin.
Vackraste:
Eikä 520d:tä edes ollut siiloin, kun e60 esiteltiin. Se tuli vasta pari vuotta esittelyn jälkeen. Muistaakseni joku duunari linjalta keksi tehdä aloitteen kyseisestä mallista. Jokatapauksessa vertailu noiden hintojen välillä ei kerro oikein mitään, koska mallit ja veroprosentit ovat täysin eri luokkaa.
On kyllä hienon näköinen laite. Tykkään.