Sen verran olen ulkomailla ajellut - Saksassakin - että hyvin tiedän omien kokemusten perusteella, että heidän ajoneuvojensa väliset etäisyydet ovat verrattomasti paremmassa kunnossa kuin meikäläisten.
Viimeksi lokakuussa ajelin Saksassa. Mielestäni turvavälit moottoriteillä käytettyihin nopeuksiin nähden olivat selvästi huonommat kuin Suomessa.
AkiK:
Saksassahan on myös autobaanalle liittymästä tulon sääntö toisinpäin. Siellä ei liittymästä tuleva väistä, vaan baanaa pitkin ajava.
Sulo-1:
Saksassa kaksi vuotta asuneena...
...Ja kyllä se joka autobaanalle liittyy, väistää.
Turvavälit: Jatkuvasti Saksassa työmatkoillä käymässä huomaan sen että etenkin moottriteillä tuo turvaväli on SURKEA!
Itse en aiheeseen tämän enempää puutu, koska Saksassa kaksi kertaa käyneenä en siellä koskaan ole itse ajanut autoa. Mutta sivusta katsoen on hauska havaita, kuinka monenlaisia käsityksiä ulkomaan liikenteestä esitetty vakaallakin kokemuksella. Ihan hyvä muistaa, kun valittelee kurjuutta meillä täällä Suomessa ja hakee kuviteltua mallia autoilun sivistysmaista.
Hesalaiset on tunnetusti "tumpeloita" kuskeja?
Maukka:
AkiK:
Sulo-1:
Itse en aiheeseen tämän enempää puutu, koska Saksassa kaksi kertaa käyneenä en siellä koskaan ole itse ajanut autoa. Mutta sivusta katsoen on hauska havaita, kuinka monenlaisia käsityksiä ulkomaan liikenteestä esitetty vakaallakin kokemuksella. Ihan hyvä muistaa, kun valittelee kurjuutta meillä täällä Suomessa ja hakee kuviteltua mallia autoilun sivistysmaista.