Halparenkaat TM:n rengastestin todellisia voittajia

107 kommenttia
124»
  • petos:

    ainakin on paikkoja joissa 70 rajoitus muuttuu heti valojen jälkeen isommaksi.




    Tietysti tuo on mahdollista. Mutta silloin valot ei ole 80 km/h tiellä vaan 70 km/h tiellä.



    Sori pilkunviilaus.



    petos:

    Se onko täyskiihdytys sikailua, riippuu kai paikasta, häiritseekö se muiden ajoa ja ennakointia.




    Juuri näin.

      
  • koko asiassa on se, että kiihdytyskilpailu liikenteessä kertoo äärimmäisestä ja vaarallisesta asennevammaisuudesta. Tuollaiseen osallistuvan henkinen kehitys on jäänyt asteelle, jolla natiaiset hiekkalaatikolla kinaavat, kenen isillä on nopein auto. Kilpailutilanne nostaa aina adrenaliinitasoa ja se on harkintakyvylle vaarallista. Täysin naurettavaa lässytystä väittää, että tuollaisia kiihdytyskisoja harrastavat seuraisivat kisan aikana peilin lisäksi tarkkaan nopeusmittariaan ja lopettaisivat polkemisen heti laillisen nopeuden tultua täyteen. Eiköhän sieltä vielä kolmonenkin löydy ja nilkka uudestaan oikene, jos se Volvon pirulainen sittenkin uhkaa tulle rinnalle. Jos vaihtoehtoina on rattimiehen suurimman rakkauden kunnian puolustus tai riski isosta sakosta/parista ruumiista, unohtuvat tuollaiset vähäpätöiset riskit adrenaliinihuuruissa perin helposti. Äärimmäistä typeryyttä koko touhu ja siksihän poliisitkin moiset poimivat pois, kuten Rätkätin yllä kertoi.



    Koska tälllaisia urpoja aina vaan teillä piisaa, tarvitaan ehdottomasti lisää valvontaa, myös peltipoliiseja ja entistä tiukempia toleransseja. Asennevammaisiin ei auta muu kuin halko päähän eli ankarat sakot ja muut rangaistukset. Minusta autojen takavarikoinnit törkeissä tapauksissa todellakin olisivat paikallaan. Valvojien nipottamisesta voi olla vähän riesaa normaalikuskeillekin, mutta ei auta. Turvallisuuden vuoksi se riesa vaan pitää kestää.

      
  • nelivetoinen:

    Koska tälllaisia urpoja aina vaan teillä piisaa, tarvitaan ehdottomasti lisää valvontaa, myös peltipoliiseja ja entistä tiukempia toleransseja.




    Miten tiukemmat toleranssit ja peltipoliisit tuollaiseen auttaisi?

      
  • Tiukempi valvonta ja kovemmat rapsut kasvattavat kaaaharin taloudellista riskiä. Toistuvat sakot, kortin menetyksen pelko ja etenkin auton menetyksen riski voisivat tepsiä luupäisimpäänkin autonsa jumaloijaan. Käytäntöhän näyttää olevan, kuten poliisi tänään HS:ssä kertoi, että peltipoliisit pelkällä olemassaolollaan rauhoittavat menoa. Voivat saada edes jotain ajatuksia aikaan ennen kuin kilpailun huuma on ehtinyt sumentaa sen vähäisenkin järjen.

      
  • nelivetoinen:



    Että nämä tapaukset vahvistivat lähinnä käsitystä siitä, että ylenmääräinen suorituskyky autotyypistä riippumatta on asia, joka selkeimmin korreloi liikenteessä kuskin sikakäyttäytymisen kanssa. Superautot ovat sikojen makuun.




    Varmaan superautoilijoista(kin) löytyy monenlaisia. Olen itse ajatellut että eniten kaahataan ns. tavisautoilla joissa on vähän tehokkaampi moottori. Esim. Avensis 177 hv, Passat TDI, V70 2,5T, A4 2,0T, Octavia RS, Vectran turbot jne. Ja sitten tietysti nuorison tai muuten lapsenmielisten suosima valikoitu vanhempi kalusto.





    Itsellä pisti silmään ennen pääsiäistä Itä-Suomessa liikkuessani viime aikojen top 10 näkemissäni törkeissä ohituksissa. Peräkkäin ajoi 3 Fiat Cromaa, ja meno oli suht hulvatonta. No, mahtuihan siihen näkemääni muutamaan kymmeneen ohitukseen jopa pari ohitusta jossa ei ketään tullut vastaan. Mitä lie yritysporukkaa vai olivatko pohjoisesta vuokra-autoilla ajavia sitten. Mutta näyttihän tuo Fiatikin kulkevan...ja miksei kulkisi, kulkeehan nykyään kaikki autot sen 200 km/h.



      
  • nelivetoinen:

    Tiukempi valvonta ja kovemmat rapsut kasvattavat kaaaharin taloudellista riskiä. Toistuvat sakot, kortin menetyksen pelko ja etenkin auton menetyksen riski voisivat tepsiä luupäisimpäänkin autonsa jumaloijaan.




    Jos näin olisi, niin rikokseton yhteiskunta olisi toteutunut jo aikoja sitten. Esim USA:ssa.



    Ei mitään muuta kuin kovat rangaistukset, paljon valvontaa ja omaisuus pois...vaan jostain syystä ei ole paljon mikään rikollisuus yksistään näillä vähentynyt.



    Ja herkkähipiäisemmille tiedoksi ennenkuin heitätte ylivaihteen päälle: Tietysti valvontaan ja rangaistuksiakin tarvitaan. Pääsiäisliikenteen tyylinen tilanne on hyvin tiedossa, joten on hyvä että silloin valvotaan tehostetusti. Kyllähän se poliisikin aivan hyvin tietää missä ja milloin kaahataan, ajetaan kännissä jne. Aivan kuten verotarkastajakin tietää missä yleensä yritetään huijata.



      
  • Herbert:

    nelivetoinen:
    Koska tälllaisia urpoja aina vaan teillä piisaa, tarvitaan ehdottomasti lisää valvontaa, myös peltipoliiseja ja entistä tiukempia toleransseja.


    Miten tiukemmat toleranssit ja peltipoliisit tuollaiseen auttaisi?




    Tavallisiin ihmisiin auttaa erinomaisesti jo huomattavasti paljon vähempikin, mutta joihinkin kummajaisiin ei mitenkään .. sillä on todellakin olemassa niin typeriä ihmisiä, joihin puhe ja kiellot eivät auta.



      
  • Mihin se AkiK:ta ikäänkuin unohtui se taviskaahareiden kuningas eli Baijerin ylpeys?

      
  • kyllähän järjen käyttö on sallittua; kaahaus ja ripeä kiihdytys on eri asioita.



    pelkkä nopea kiihdytys rajoitusten puitteissa, vaikka motarille vievistä liikennevaloista ei ole sama asia kuin sekopäinen KILPA-AJO liikenteen seassa, jossa oikein seurataan mitä toinen tekee, ja vähät välitetään pystyvätkö muut ennakoimaan triplanopeutta lähestyvän ajoneuvon.



    Jos nyt kiihdytän vähän aikaa jonkun toisen kanssa rinnakkain, kai sitä sitten voi joku pitää kilpa-ajona liikenteen seassa, ja minut pitäisi ampua.





    Keskustelu alkoi Superautoista ja niiden kuskeista maastureiden kautta minun kertomaan harmittomaan pikku kiihdyttelyyni.



    erikoista, melkein voisi luulla että ihan tahallaan käännettiin huomio maasturikuskeista, kun niihin kohdistin kritiikkiä :tongue:

      
  • petos:


    kyllähän järjen käyttö on sallittua; kaahaus ja ripeä kiihdytys on eri asioita.




    Niin minunkin mielestäni ...



    petos:


    pelkkä nopea kiihdytys rajoitusten puitteissa, vaikka motarille vievistä liikennevaloista ei ole sama asia kuin sekopäinen KILPA-AJO liikenteen seassa...




    Aivan, mutta joillekin tuon sanominen on kuin punainen vaate ...

    Kilvanajon eräänä tunnusmerkkinä on, että kovin usein siinä on mukana enemmän kuin yksi ajoneuvo ... motarien liittymissä mennään enimmäkseen yksi kerrallaan .. harvemmin paritellen ..

    :wink:



    Muistuu mieleen nuorten miesten kilvanajo Sörnäisten rantatiellä, jossa kaksi nuorukaista tulivat TODELLA reippaasti kilpaa koko suoran mitan keskustaan päin ja suoran loppupuolella taksi kääntyi eteen .. ISO POKS .. ja taksin matkustaja kuoli ... Taksikuskin selitys meni oikeudessa lävitse, kun hän sanoi, että ei mitenkään voinut tajuta, että kukaan pystyy ajamaan siellä niin kovaa ja hän ei osannut varoa eikä hän pystynyt arvioimaan tilannetta läheskään oikein. Mitäpä opimme tuosta .. emme mitään .. mutta vauhtihan ei sinänsä ole vaarallista (muistan täällä lukeneeni) ellei sivulliset (tässä tapauksessa taksi) aiheuta yllätystä tunkemalla väkisin eteen .. vai miten se meni ..

    :wink:



    petos:


    erikoista, melkein voisi luulla että ihan tahallaan käännettiin huomio maasturikuskeista, kun niihin kohdistin kritiikkiä :tongue:




    Kokemuksesta voin sanoa, että täällä on tapana "tahallaan" ymmärtää ihan miten sattuu ... tai ainakin sen vaikutelman saa kovin helposti ... Kun vaikka sanoo, että jotkut autoilijat käyttäytyvät kummallisesti, niin saa pikavastauksen, että "Väitätkö minun olevan sekopää?" vaikka sellaista ei ole kukaan edes leikillään esittänyt - tuo siis vain eräs "keksitty" esimerkki. Kuten taannoinen presidenttimme ilmaisi "Kun provosoidaan, niin ei pidä provosoitua.", joten ihan hissukseen vaan ...

    :sunglasses:

      
  • Rätkätin:

    Herbert:
    nelivetoinen:
    Koska tälllaisia urpoja aina vaan teillä piisaa, tarvitaan ehdottomasti lisää valvontaa, myös peltipoliiseja ja entistä tiukempia toleransseja.


    Miten tiukemmat toleranssit ja peltipoliisit tuollaiseen auttaisi?


    Tavallisiin ihmisiin auttaa erinomaisesti jo huomattavasti paljon vähempikin, mutta joihinkin kummajaisiin ei mitenkään .. sillä on todellakin olemassa niin typeriä ihmisiä, joihin puhe ja kiellot eivät auta.




    Kyse oli tapauksesta, jossa ei rikottu nopeusrajoitusta. Kamerat ei edes nollatoleranssille virittetynä laukea, kuten ei poliisinkaan käyttämä tutka.



    Tietysti, jos poliisit ajotapavalvonnassa kiristää toleranssia ja tulkitsee nopean kiihdytyksen vaaralliseksi, silloin tietysti, mutta...



    Rätkätin:

    Kun vaikka sanoo, että jotkut autoilijat käyttäytyvät kummallisesti, niin saa pikavastauksen, että "Väitätkö minun olevan sekopää?" vaikka sellaista ei ole kukaan edes leikillään esittänyt - tuo siis vain eräs "keksitty" esimerkki.
    :sunglasses:




    Hyvä, että oli keksitty esimerkki, koska en ole havainnyt tuollaista ilmiötä. Olen vain havainnut, että jos täällä sanotaan esimerkiksi, että TEIDÄN pitäisi muuttaa ajotapaa, ymmärrän sen tarkoittavan MYÖS MINUA. Loogista on kai kysyä, miten ajotapaa pitäisi muuttaa, koska kerran toive muuttamisesta on esitetty. Mutta tuo on kai sitten väärä tulkinta ja ilmeisesti myös asioiden tahallaan vääristelyä.



    Asiaan olisi helpompi suhtautua, jos mukana olisi tuo nyt käyttämäsi määrittely "jotkut". Yleensä vain niin ei ole.



    Se, mikä tässä on erinomaista on se, että tältä pohjalta on helppo ymmärtää, miksi liikenteessäkin esiintyy konflikteja. Täällä ei päästä yhteisyhmmärrykseen edes 30 sivun keskustelun aikana, liikenteessä pitäisi päästä silmän räpäyksessä tai viimeistään sekunnissa, parissa.

      
  • petos:


    Vain totaalisen munaton, sikaniska-PELKURI ajaa maasturilla itsekkäistä mukavuussyistä kuten melutaso, hyvä näkyvyys itselle, turvallisuus ITSELLE jos kolahtaa, jne.

    Tuo kaikki, myös näkyvyys tehdään muiden tiellä liikkujien kustannuksella.




    Tuo kohta turvallisuus itselleen ei välttämättä pidä paikkaansa. Olen joskus koittanut löytää testejä tai muuta faktaa rungollisten autojen turvallisuudesta, eritysesti pakettiautojen. Niitä ei tutkita yhtä tarkasti kuin henkilöautoja, joten epäilen ettei valmistajatkaan jaksa niin kovasti niihin panostaa. Lisäksi korin ei tarvitse olla yhtä luja kuin henkilöautossa, koska erillinen runko ottaa vastaan suurimmat kuormat normaaliajossa.



    Onhan myös päivänselvää, että kilpailuimmassa ja seuratuimmassa luokassa hinta/laatu-suhde on paras.



    Nyt tuli vastaan mielenkiintoinen uutinen.



    http://www.euroncap.com/Content-CarClass/b9daf426-e95a-43af-bea9-c5d2e7388aef/pick-up.aspx



    Maasturi (tai tuossa pakettiauto, mutta maasturia vastaava kuitenkin) ei välttämättä tarjoa kaksista suojaa edes kuljettajalleen. Tietysti viiden tähden pikkuauto on edelleen törmäyksessä altavastaajana, mutta voihan sitä joskus törmätä vaikka siltapilariin.



    Olikos Izuzu D-max Nissaniin perustuva malli? Vai oliko niin, että Suzuki kehittelee Navarasta omaa malliansa? Oli miten oli, yllättävän huonoja tuloksia noin isoilta autoilta.



    Petoksen kommenttia voisi muokata siten, että maasturilla saattaa ajaa em. syiden perusteella myös tietämätön omistaja.

      
  • Nasse:

    Mihin se AkiK:ta ikäänkuin unohtui se taviskaahareiden kuningas eli Baijerin ylpeys?




    Ei se mihinkään unohtunut, en vain listannut kaikkia. Osaltaan se myös sisältyi kommenttiin "nuorison tai muuten lapsenmielisten suosima valikoitu vanhempi kalusto".



    Voisin kuvitella, että jatkossa esim. käytetyt takaveto-Lexukset ovat kaaharien suosiossa nyt kun merkki alkaa profiloida IS:n ja IS-F:n ym. osalta itseään samaan suuntaan kuin Baijerilainen. Olihan ennenkin takaveto-Corolla kova sana siinä missä vanhat Bimmerit, Escortit ja Mantatkin.



    Kutoskoneiset uudet Bemarit, Audit ja Mersut on sen verran kalliita, että ei niitä kovin usein näe kaahareilla kuin vasta enemmän ajettuna käytettynä. Vastaava kulkupuoli löytyy muistakin ja paljon enemmän ihmisten ulottuvilla olevilla hinnoilla.



    Jotain käyttäjäprofiileista kertoo myös konsernien sisäinen asettelu: Audi A6:tta myydään myydyimpinä malleina 170 hv:n turbokoneella ja 140 hv:n dieselillä kun samoista koneista pitää asiakaskuntaa miellyttääkseen tiristää huomattavasti enemmän pienempien Seattien, Skodien ja VW:n nokalla. Eli isossa Audissa haetaan ehkä sittenkin muuta kuin sitä absoluuttista kulkua, vaikka toki sieltä niitä kulkevampiakin koneita löytyy. Silloin pitää kuitenkin mennä 3,2 FSI:hin tai 3.0TDI:hin ja ainakaan ensin mainittuja ei paljon Suomessa "Audikaahareille" myydä.



      
  • Herbert:



    Tuo kohta turvallisuus itselleen ei välttämättä pidä paikkaansa.

    Maasturi (tai tuossa pakettiauto, mutta maasturia vastaava kuitenkin) ei välttämättä tarjoa kaksista suojaa edes kuljettajalleen. Tietysti viiden tähden pikkuauto on edelleen törmäyksessä altavastaajana, mutta voihan sitä joskus törmätä vaikka siltapilariin.

    Oli miten oli, yllättävän huonoja tuloksia noin isoilta autoilta.


    -enpä tiedä miten suhtautua tuohon. Kyllähän se nyt on kauan sitten todettu asia että isot ja korkeat autot tekevät helvetillistä jälkeä, jos vertaa kuinka kävisi jos paikalla olisi järkevänkokoinen normaali henkilöauto.

    Enpä tiedä kuinka hullusti käy maasturikuskille, mutta pienestä/keskiluokan henkilöautosta poistutaan ruumispusseissa kantaen.

    Minusta tuo on sairasta, jos tuolle isomman auton käytölle ei ole ollut mitään oikeita perusteita.

    Nyt on helppo sanoa että ''juu, ajan maasturilla mukavuussyistä, ja koska olen maasturimies, osaan ajaa maasturia, ja se ei ole sen vaarallisempi''

    Sitten kuitenkin kun sattuu virhe oli se sikailua tai nukahtaminen/sairaskohtaus, siinä ei paljoa lohduta kun jonkun toisen läheinen kannetaan pienemmästä henkilöautostaan elämä pilalla.

    Siinä voi sitten miettiä kuinka olisi pärjännyt ihan mukavasti jollain hyvällä ja mukavalla henkilöautollakin, ja kuinka vähäistä tuhoa sillä törmätessä olisi tullut.



    Petoksen kommenttia voisi muokata siten, että maasturilla saattaa ajaa em. syiden perusteella myös tietämätön omistaja.


    -maastureista on tullut munanjatke-ilmiö.

    eli kun rahaa rupeaa olemaan tietyn verran käytössä, pitää näyttää muille ja ostaa joku maasturi, kallis tai vähemmän kallis.

    Tiedän muutaman taviksen, jolla ei ole mitään tarvetta maasturille, ( tavisajoa taajamassa eteläsuomessa ), eikä yhtikäs mitään tajua autoista ja liikenteestä muutenkaan. mutta kun KIA ilmestyi, ja maasturi ''tuli ulottuville'' se piti oitis hankkia.

    Eli aivot narikkaan.

    Ymmärrän kyllä toisaalta että jos maasturikuski tietää ajamisesta ja autoista, ja tuntee autonsa vaarallisuuden, ja ajaa sen mukaan, ei pahempaa pelkoa ole.

    Se nimenomaan onkin pelottavaa, että maastureita ostetaan kuin sämpylöitä, ja niitä ajetaan kuin jotain roadstereita.

      
  • Nasse: "Mihin se AkiK:ta ikäänkuin unohtui se taviskaahareiden kuningas eli Baijerin ylpeys?"



    AkiK: "Ei se mihinkään unohtunut, en vain listannut kaikkia. Osaltaan se myös sisältyi kommenttiin "nuorison tai muuten lapsenmielisten suosima valikoitu vanhempi kalusto".

    ...

    Kutoskoneiset uudet Bemarit, Audit ja Mersut on sen verran kalliita, että ei niitä kovin usein näe kaahareilla kuin vasta enemmän ajettuna käytettynä."




    Hyvä, että minua ei täysin ole suljettu pullopersesikojen ulkopuolelle. Ei synny tarpeetonta näyttämisen halua kyseisen luonteenpiirteen olemassaolon todistamiseksi. Tosin ehkä E36 sarja on tuota E34:ää enempi ongelmakuljettajien suosiossa, olkoonkin, että ovat tyypillisesti pienemmillä koneilla varustettuja. Kais se on se moderni ulkonäkö... no ihan OK se E36 on. Toista nuo nykyiset Bimmerit, jotka eivät kyllä ulkonäkönsä puolesta herätä enempää tunteita kuin Avensis. Mikä ihme niisä ajovaloumpioiden linsseissä on, että niiden täytyy näittää ihan vinosilmiltä? Prkl, tupla-ajovalot erillisissä umpioissa takaisin. Ja ne konetarjonnat... alakierrosvääntöä, WTF? Ei tämmöstä, ei lämpene. Vanha M50 on korkeampiviritteinen motti noihin verrattuna. Täytyy vaan ottaa jenkaa, että herää.



    Pullopersesikailu alkanee ensi viikolla, kun saan nastat pois alta. >:smile:

      
  • Eikö foorumi tunne piruihmistä?

    >:smile:


    Kyllä on säälittävä räpellys. Jos on enkeli, on pakko olla pirukin. Ihmisellä on dualistinen luonne.



    EDIT: siis mitä vitt... eikö täällä voi edes CODE-tagien sisään laittaa merkkejä ilman, että foorumisofta vääntää siitä hymiöitä? Mitä ihmettä se CODE sitten on tekevinään?

      
  • Kyllä kun katsoo liikenteessä ajavia puupäitä niin renkaat ei merkitse yhtään mitään verrattuna kaistanvaihtoihin,ryhmittymisiin,kolmion takaa eteen ajavia onnettomia. Ajokortti takaisin kunnon 2 osaiseksi ja yhtä paljon tunteja kuin -92 sekä lätkä takaikkunaan! Ja jos et aja vuoteen, uusintoihin automaattisesti! käyttömaksu tasaraha-tonniin, nastarenkaat kiellettäviksi, painoraja takasin 40T. ja 10€/päivä tietullit kaupunkien porteille. loppuu turha rassaisu ja ruuhkat on mennyttä.

    jaaniin renkaista, en vielä paljoa ole oppinut kun kilometrejä ei ole kertynyt miljoonaakaan, autotkin on vaihtunut tasaiseen tahtiin, millään en ole 3 rengas settiä päässyt loppuun ajamaan.

    muta ostin taas uudet gummit, varmaan ihan onnettomat joten en voi suositella, minulle ensimmäiset merkiltänsä, malli ES31. (merkkiä en kerro ettei luulla kauppiaaksi). kyllä ne loppuunajatut testivoittajat pesee mennentullen, das-autokin kääntyy kaupungissa nyt loistavasti eli helposti. maantiellä on hiljaisemmat kuin edelliset, toki piti nostaa profiilia keski-iän mukana jotta kuuluu 60:n kerhoon :)

    hyvää kesää ja sillee

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit