Kun on opetustilanne ja kolmio takana. Nuorimmaisen opetus siis menossa.
1. Olimme kerinneet kiihdyttämään automme risteyksestä n. 55 km/h nopeuteen 60 alueella, kun eräs "myyntitykin näköinen" kaveri pukkasi Octaviallaan ohi seuraavan risteyksen kohdalla väärältä puolen liikenteenjakajaa.
2. Eräs takaa tuleva nainen ajoi aamulla vasemmalle kääntyessämme suoraan oikean puoleisen kaistan kautta ohi. Me siis käännyimme keskimmäiselle kaistalle. Ei ole enää sammumisia tai muita ihan alkeishidasteluja. Mieli olisi tehnyt näyttää keskisormea.
No eikö se nyt ole aivan selvä, ettei teidän opettelevan kuskin ajorytmi ja liikennesilmä ole myyntimiehen tasolla? Perässäkö haluaisit letkaa vetää? Että antakaan niiden vaan mennä ja keskittykää omaan ajoon/parantamaan sitä, se on parasta asennetta mitä voit nuorelle opettaa. Keskaria näyttämällä annat ihan väärän asenteen, haluatko että hän rupeaa vihoitttelemaan muille ja kerjäämään ikävyyksiä, vaikkei itse vielä mistään mitään ymmärrä? Et kyllä näköjään sinäkään...
Samanlainen kolmio pitäisi olla muidenkin köröttelijöiden perässä, niin niistä tietäisi mennä ohi saman tien. Vain kerran autokouluauto on liikkunut niin vakuuttavasti, etten kokenut tarpeelliseksi ohittaa. Luultavasti oli opettaja ratissa.
Samanlainen kolmio pitäisi olla muidenkin köröttelijöiden perässä, niin niistä tietäisi mennä ohi saman tien. Vain kerran autokouluauto on liikkunut niin vakuuttavasti, etten kokenut tarpeelliseksi ohittaa. Luultavasti oli opettaja ratissa.
Vai pelkäätkö ettet pääse takaisin vasemmalle? Opettele ajamaan, kyllä sieltä pääsee. Paitsi jos vasemmalla jurnuuttaa joku kaltaisesi.
Kovin hankalaa sinne on päästä, jos näille driveille ja putputeille pitää taata esteetön tie, kun edes 6 km/h ylinopeus ei riitä.
Aika pahasti olet mokannut, jos joku on sinut onnistunut oikealta ohittamaan.
Niin, ko. Audikuskihan varmaan oli täysin viaton tilanteen uhri.
Ilmeisesti Audikuskille, drivelle ja Putputille tieliikennelakiin tutustuminen on ollut hitusen liian vaativa tehtävä. Tai sitten se ei vain kiinnosta.
Vai pelkäätkö ettet pääse takaisin vasemmalle? Opettele ajamaan, kyllä sieltä pääsee. Paitsi jos vasemmalla jurnuuttaa joku kaltaisesi.
Kovin hankalaa sinne on päästä, jos näille driveille ja putputeille pitää taata esteetön tie, kun edes 6 km/h ylinopeus ei riitä.
Siis ongelma ei ole se että ajat 6km/h ylinopeutta, vaan se ettet päästä nopeampaa ohi välissä jossa se olisi ollut hyvä tehdä. Sen jälkeen olisit taas voinut siirtyä vasemmalle ohittamaan, vaikka takaa tulisikin lisää nopeampia, kunhan olisit siirtynyt oikealle hetkeksi ja päästänyt niin monta ohi ku mahdollista, ennenku itselläs on taas akuutti ohitustarve.
Mut jos kiinnostaa vaan oma napa eikä tee mitään liikenteen sujuvoittamiseksi, ni ei kannata ihmetellä jos tullaan oikeelta tai pientareelta ohi tai roikutaan perässä. Bussit ajaa mottoritiellä sataa ja ohittavat aina ku on tarve, mutta niitten kanssa ei ole koskaan ollut vastaavaa ongelmaa, että varaisivat ohituskaistan ittelleen ja jäisivät nukkumaan vasemmalle silloin kun eivät sitä tarvii.
Ilmeisesti Audikuskille, drivelle ja Putputille tieliikennelakiin tutustuminen on ollut hitusen liian vaativa tehtävä. Tai sitten se ei vain kiinnosta.
Tieliikennelain mukaan moottoritien vasen kaista on ohittamista, ei ohitetuksi tulemista varten. Kaikki jotka nukkuvat vasemmalla jonotusnumeron varanneena, vaikka oikealla olis tilaa, ajavat tieliikennelain vastaisesti. Te pidätte oikealta ohitavia ongelmana, vaikka se on vain heidän tapansa ratkaista sekä tieliikenne- että viidakon lain vastaisen ajotapanne aiheuttama ongelma.
Tieliikennelain mukaan moottoritien vasen kaista on ohittamista, ei ohitetuksi tulemista varten. Kaikki jotka nukkuvat vasemmalla jonotusnumeron varanneena, vaikka oikealla olis tilaa, ajavat tieliikennelain vastaisesti. Te pidätte oikealta ohitavia ongelmana, vaikka se on vain heidän tapansa ratkaista sekä tieliikenne- että viidakon lain vastaisen ajotapanne aiheuttama ongelma.
Heh, vetoat oikein tieliikennelakiin!
Kokeilepa ihan piruuttasi joskus itse ajella edes suurin piirtein sääntöjen mukaan. Todennäköisesti huomaat, ettei juuri mitään ongelmaa ole olemassakaan. Sen sijaan ajamalla itse laatimiesi sääntöjen mukaan joudut taivastelemaan kaikenlaisten törppöjen aiheuttamia ongelmia jatkuvasti.
Kokeilepa ihan piruuttasi joskus itse ajella edes suurin piirtein sääntöjen mukaan. Todennäköisesti huomaat, ettei juuri mitään ongelmaa ole olemassakaan. Sen sijaan ajamalla itse laatimiesi sääntöjen mukaan joudut taivastelemaan kaikenlaisten törppöjen aiheuttamia ongelmia jatkuvasti.
Mistä tällainen voisi johtua?
Ihan samoja ongelmia on kesälläkin, kun saa laillisesti ajaa sataakahtakymmpiä, vaikka suuri osa vasemmalla pelleilevistä tupauunoista silloin onkin siirtynyt ajamaan satasen sijasta sataakahtakymppiä.
Siis ongelma ei ole se että ajat 6km/h ylinopeutta, vaan se ettet päästä nopeampaa ohi välissä jossa se olisi ollut hyvä tehdä.
RS2300 oli ohittamassa rekkaa.
Miten voi olla ohittamassa rekkaa, jos Audi ohittaa sinut oikealta. Taitaa olla kuviteltu ohitus, ja laiskuuttaan ei viitsitä mennä oikealle, kun kyl se ohitus kuitenki kohta oikeasti alkaa. Liikenteessä asiallisesti ajaminen ikävä kyllä vaatii jonkin verran aktiivista ajamista, laiskiaisista on monenlaista riesaa.
Uusiin ärsyttävyyksiin, sellaisia on tullut havaittua aivan liikaa ruuhkassa, että kun kaista jakautuu kahdeksi, niin jotkut jäävät makaamaan siihen keskelle niin,ettei toiselle kaistalle, jossa jonon pää on etäämpänä, pääse ajamaan. Sekin on sitä laiskiaisuutta, että kun ei viitsitä ajatella ja ottaa muita huomioon.
Minusta JOUSTAVUUS liikenteessä pitäisi olla aina tärkeintä eli sietää ylinopeutta ajavat jos eivät ole törkeitä kaahareita, väistää vaikka olisi "oikeassa" eli esim. antaa tietä jos vastaan tuleva kämmää ohitukesen eli ei kerkiä muuten ajoissa omalle kaistalle yms. Muualla tämä toimii mutta ei Suomessa jossa on "maailman parhaat kuskit"? Pitäisi aina pyrkiä auttaan ohitusta sen torppaamisen sijaan? Minä olen väistellyt ohittajia ja vasemmalta tulijoita "sata kertaa" eikä se ole aiheuttanut minulle psyykkisiä ongelmia (luultavasti?)!
Noita vielä jotenkin sietää, jotka eivät vaan viitsi huomioida muuta liikennettä, mutta Suomessa on niitäkin jotka tahallaan yrittävät häiritä nopeammin ajavia. Niiden kohdalla palaa hermot enkä vastaa seurauksista. Puhutaan siis ohittamisen vaikeuttamisesta kiihdytämällä, monikaistaisella tiellä blokkaamisesta sumppuun jne...
Ei voi ymmärtää just noita Metsähaankin mainitsemia, jotka eivät halua väistää muuta liikennettä. Minulla ei ole mitään ongelmaa väistää pientareelle varmuuden vuoksi, jos jollain meinaa mennä ohitus vähän pitkäksi...
Noita vielä jotenkin sietää, jotka eivät vaan viitsi huomioida muuta liikennettä, mutta Suomessa on niitäkin jotka tahallaan yrittävät häiritä nopeammin ajavia. Niiden kohdalla palaa hermot enkä vastaa seurauksista.
Juttusi muuttuu koko ajan huvittavammaksi. Jatkuvasti olet huolestunut muiden ajotavasta, mutta et ollenkaan omasta, vaikka melkoisia ongelmia se kertomasi mukaan sisältää.
Sinä vastaat kaikesta, mitä liikenteessä teet tai jätät tekemättä.
Böpi:
No eikö se nyt ole aivan selvä, ettei teidän opettelevan kuskin ajorytmi ja liikennesilmä ole myyntimiehen tasolla? Perässäkö haluaisit letkaa vetää? Että antakaan niiden vaan mennä ja keskittykää omaan ajoon/parantamaan sitä, se on parasta asennetta mitä voit nuorelle opettaa. Keskaria näyttämällä annat ihan väärän asenteen, haluatko että hän rupeaa vihoitttelemaan muille ja kerjäämään ikävyyksiä, vaikkei itse vielä mistään mitään ymmärrä? Et kyllä näköjään sinäkään...
Samanlainen kolmio pitäisi olla muidenkin köröttelijöiden perässä, niin niistä tietäisi mennä ohi saman tien. Vain kerran autokouluauto on liikkunut niin vakuuttavasti, etten kokenut tarpeelliseksi ohittaa. Luultavasti oli opettaja ratissa.
drive:
Tai sitten minä kakkosvaiheessa
Nämä vasentakaistaa ohittavat, jotka esim. Mechelininkadulla haluavat siirtyä oikealle jonon ohi Länsiväylälle päästäkseen.
Sama lännestä Lehtisaareen tultaessa. Jne.
Herbert:
Ilmeisesti Audikuskille, drivelle ja Putputille tieliikennelakiin tutustuminen on ollut hitusen liian vaativa tehtävä. Tai sitten se ei vain kiinnosta.
Herbert:
Siis ongelma ei ole se että ajat 6km/h ylinopeutta, vaan se ettet päästä nopeampaa ohi välissä jossa se olisi ollut hyvä tehdä. Sen jälkeen olisit taas voinut siirtyä vasemmalle ohittamaan, vaikka takaa tulisikin lisää nopeampia, kunhan olisit siirtynyt oikealle hetkeksi ja päästänyt niin monta ohi ku mahdollista, ennenku itselläs on taas akuutti ohitustarve.
Mut jos kiinnostaa vaan oma napa eikä tee mitään liikenteen sujuvoittamiseksi, ni ei kannata ihmetellä jos tullaan oikeelta tai pientareelta ohi tai roikutaan perässä. Bussit ajaa mottoritiellä sataa ja ohittavat aina ku on tarve, mutta niitten kanssa ei ole koskaan ollut vastaavaa ongelmaa, että varaisivat ohituskaistan ittelleen ja jäisivät nukkumaan vasemmalle silloin kun eivät sitä tarvii.
kutvonen:
Tieliikennelain mukaan moottoritien vasen kaista on ohittamista, ei ohitetuksi tulemista varten. Kaikki jotka nukkuvat vasemmalla jonotusnumeron varanneena, vaikka oikealla olis tilaa, ajavat tieliikennelain vastaisesti. Te pidätte oikealta ohitavia ongelmana, vaikka se on vain heidän tapansa ratkaista sekä tieliikenne- että viidakon lain vastaisen ajotapanne aiheuttama ongelma.
drive:
RS2300 oli ohittamassa rekkaa.
drive:
Heh, vetoat oikein tieliikennelakiin!
Kokeilepa ihan piruuttasi joskus itse ajella edes suurin piirtein sääntöjen mukaan. Todennäköisesti huomaat, ettei juuri mitään ongelmaa ole olemassakaan. Sen sijaan ajamalla itse laatimiesi sääntöjen mukaan joudut taivastelemaan kaikenlaisten törppöjen aiheuttamia ongelmia jatkuvasti.
Mistä tällainen voisi johtua?
Herbert:
Ihan samoja ongelmia on kesälläkin, kun saa laillisesti ajaa sataakahtakymmpiä, vaikka suuri osa vasemmalla pelleilevistä tupauunoista silloin onkin siirtynyt ajamaan satasen sijasta sataakahtakymppiä.
Herbert:
Miten voi olla ohittamassa rekkaa, jos Audi ohittaa sinut oikealta. Taitaa olla kuviteltu ohitus, ja laiskuuttaan ei viitsitä mennä oikealle, kun kyl se ohitus kuitenki kohta oikeasti alkaa. Liikenteessä asiallisesti ajaminen ikävä kyllä vaatii jonkin verran aktiivista ajamista, laiskiaisista on monenlaista riesaa.
Uusiin ärsyttävyyksiin, sellaisia on tullut havaittua aivan liikaa ruuhkassa, että kun kaista jakautuu kahdeksi, niin jotkut jäävät makaamaan siihen keskelle niin,ettei toiselle kaistalle, jossa jonon pää on etäämpänä, pääse ajamaan. Sekin on sitä laiskiaisuutta, että kun ei viitsitä ajatella ja ottaa muita huomioon.
drive:
Täysin samaa mieltä.
Minusta JOUSTAVUUS liikenteessä pitäisi olla aina tärkeintä eli sietää ylinopeutta ajavat jos eivät ole törkeitä kaahareita, väistää vaikka olisi "oikeassa" eli esim. antaa tietä jos vastaan tuleva kämmää ohitukesen eli ei kerkiä muuten ajoissa omalle kaistalle yms. Muualla tämä toimii mutta ei Suomessa jossa on "maailman parhaat kuskit"? Pitäisi aina pyrkiä auttaan ohitusta sen torppaamisen sijaan? Minä olen väistellyt ohittajia ja vasemmalta tulijoita "sata kertaa" eikä se ole aiheuttanut minulle psyykkisiä ongelmia (luultavasti?)!
Noita vielä jotenkin sietää, jotka eivät vaan viitsi huomioida muuta liikennettä, mutta Suomessa on niitäkin jotka tahallaan yrittävät häiritä nopeammin ajavia. Niiden kohdalla palaa hermot enkä vastaa seurauksista. Puhutaan siis ohittamisen vaikeuttamisesta kiihdytämällä, monikaistaisella tiellä blokkaamisesta sumppuun jne...
Ei voi ymmärtää just noita Metsähaankin mainitsemia, jotka eivät halua väistää muuta liikennettä. Minulla ei ole mitään ongelmaa väistää pientareelle varmuuden vuoksi, jos jollain meinaa mennä ohitus vähän pitkäksi...
drive:
Juttusi muuttuu koko ajan huvittavammaksi. Jatkuvasti olet huolestunut muiden ajotavasta, mutta et ollenkaan omasta, vaikka melkoisia ongelmia se kertomasi mukaan sisältää.
Sinä vastaat kaikesta, mitä liikenteessä teet tai jätät tekemättä.