Kuka sen mittarilukeman käy lukemassa?
Autolla on tosi helppo ajaa mittari pois päältä, etenkin nykyään navigaattori näyttää nopeuden.
Kuka vain, esimerkiksi katsastusmies. En tiedä kuinka helppoa tai vaikeaa on matkamittarin pois kytkeminen. Jos se olisi kovin helppoa nykyautoissa, niin voisin kuvitella, että sitä harrastettaisiin paljon nykyistä enemmän.Vanhat romut ovat asia erikseen.
No mutta järkevämpäähän olisi se gps-mittari, joka siis mittaisi vain ajettua matkaa. Ja tämä olisi sitten tietenkin etäluettava.
Tuota noin, mikähän se sun pihvisi oikein nyt oli, kun alunperin kirjoitit, että "Uusi liikenneministeri korjaa jo Kyllösen sekoiluja".
Korjaa/ei korjaa, kannattaa/ei kannata, pitää erillään/yhdessä, siis mitä?
Otti selkeästi kantaa, että ei kannata alueellisesti kohdennettua veroa. Tuosta jutusta ei voi ottaa kantaa siihen, kannattaako hän yleisesti km-veroa, koska ei sano asian suhteen oikeastaan mitään. Ei ainakaan kannata sitä niin intohimoisesti kuin Kyllönen, joka haukkui kansan tyhmäksi, koska kansa ei kannattanut km-veroa ja gps-paikanninta jokaisen ahteriin. Mikä tässä oli vaikeaa ymmärtää?
Nytkö tuo kelpaisi, kunhan vain olisi tasavero /km?
Jos se on tasavero, jolloin gps:llä ei tarvitse paikantaa ihmisten liikkumista, vaan pelkkä matkan mittaaminen riittää, niin minulla ei ole nopeasti ajateltuna kauheaa tarvetta hanketta vastustaa. En tiedä kannatanko sitä siltikään, mutta ainakin pahimmat typeryydet ja epäoikeudenmukaisuudet on korjattu.
Kyllösen mallissa vastustin nimenomaan kahta asiaa. Ihmisten jatkuvaa paikannusta, joka on jonkun tulkinnan mukaan jopa perustuslain vastaista, sekä täysin epäoikeudenmukaista alueellista km-veroa.
Tuosta jutusta ei voi ottaa kantaa siihen, kannattaako hän yleisesti km-veroa, koska ei sano asian suhteen oikeastaan mitään.
Ajattelija2013:
Ei ainakaan kannata sitä niin intohimoisesti kuin Kyllönen, joka haukkui kansan tyhmäksi, koska kansa ei kannattanut km-veroa ja gps-paikanninta jokaisen ahteriin. Mikä tässä oli vaikeaa ymmärtää?
Se, että eroaako tässä ihmettelyssäsi vain se, ettei Virkkunen ole haukkunut kansaa - sitten kuitenkaan?
Nytkö tuo (GPS) kelpaisi, kunhan vain olisi tasavero /km?
Jos se on tasavero, jolloin gps:llä ei tarvitse paikantaa ihmisten liikkumista, vaan pelkkä matkan mittaaminen riittää, niin minulla ei ole nopeasti ajateltuna kauheaa tarvetta hanketta vastustaa. En tiedä kannatanko sitä siltikään, mutta ainakin pahimmat typeryydet ja epäoikeudenmukaisuudet on korjattu.
Saa olla GPS ahterissa, kunhan ei ole tiedossa missä se ahteri sijaitsee, niin sinusta homma on bueno...
Ajattelija2013:
Kyllösen mallissa vastustin nimenomaan kahta asiaa. Ihmisten jatkuvaa paikannusta, joka on jonkun tulkinnan mukaan jopa perustuslain vastaista, sekä täysin epäoikeudenmukaista alueellista km-veroa.
Unohtamatta Kyllöstä itseään... Mutta mitään ei ole vielä korjattu, koska eikös se mennyt jotenkin niin, että koko homma oli vasta esitys jne.
Se, että eroaako tässä ihmettelyssäsi vain se, ettei Virkkunen ole haukkunut kansaa - sitten kuitenkaan?
No on sekin jo jotain. Tosin se ei ollut poitti, vaan edelleen se oleellisin asia on siinä, että Virkkunen ei kannata alueellisia maksuja, joka mielestäni on ollut gps-veron suurin epäkohta.
Saa olla GPS ahterissa, kunhan ei ole tiedossa missä se ahteri sijaitsee, niin sinusta homma on bueno...
En tiedä onko se bueno, mutta ainakin erittäin paljon parempi vaihtoehto, kuin Kyllösen toivoma jatkuva paikannus. Äkkiä ajateltuna en välttämättä vastustaisi tällaista systeemiä. Se on sitten toinen asia, olisiko tämäkään systeemi järkevin mahdollinen ja paljonko se maksaisi. Mutta se ei olisi epäoikeudenmukainen, eikä kansalalisia alistava ja kyttäävä.
Unohtamatta Kyllöstä itseään... Mutta mitään ei ole vielä korjattu, koska eikös se mennyt jotenkin niin, että koko homma oli vasta esitys jne.
Minä olisin sitä mieltä, ettei mitään GPS veroa tarvita lainkaan. Käytön verotus polttoaineen hinnassa saa riittää. Jos ei ole poliittista uskallusta nostaa veroa niin paljon että bensa maksaa 3 euroa litra niin pitää tulla toimeen vähemmällä.
Mikä erityisasema liikenteellä on lypsylehmänä? Jos rahat ei riitä, niin pitää vähentää niiden kulutusta. Sama koskee meitä kaikkia. Onhan noita esimerkkejä esim. hollywoodista jossa tähtitieteelliset summat elämänsä aikana saaneet ihmiset kuolee konkurssin partaalla. Ei ne suuret tulot mitään ratkaise. Valtion kassa on pohjaton niin kauan kuin poliitikot päättää rahan käytöstä.
GPS seurannan kustannukset saatuun hyötyyn nähden on liian isot. Liian paljon joudutaan laittamaan resursseja ja rautaa jo pelkästään vahtimaan ettei kukaan huijaa systeemiä. Ei se mitään ratkaise, että kehä III sillan alla on tutka joka tsekkaa että laitteet on päällä. Suomi on täynnä pieniä paikkoja joiden asukkaista iso osa ei ikinä käy "isossa" maailmassa. Laitetaanko valvontapaikkoja kymmeniä tuhansia ympäri maata? Ehkä vuonna 2080 kaikissa autoissa on integroidut laitteet joita ei voi huijata mutta kuinka monta ennen vuotta 2014 valmistettua autoa on vielä liikenteessä vuonna 2030? Sanoisin, että aikas monta ja näihin sitten edellytään mokkula kojelaudalle jonka voi unohtaa kotiin kauppamatkan ajaksi. Monissa vähän kalliimmissa automalleissa on jo nykyään paikannusrautaa, mutta vähän epäilen, ettei nämä auton omat systeemit ihan pienellä muutu yhteensopiviksi Suomen valtion systeemin kanssa. Voi olla paljon vaadittu, että esim. Mersu alkaisi muokata auton systeemisoftia sen vuoksi että muutamalla tuhannella niistä ajetaan Suomessa.
Minä olisin sitä mieltä, ettei mitään GPS veroa tarvita lainkaan. Käytön verotus polttoaineen hinnassa saa riittää. Jos ei ole poliittista uskallusta nostaa veroa niin paljon että bensa maksaa 3 euroa litra niin pitää tulla toimeen vähemmällä.
Tätä minäkin olen ehdoittanut, enkä ole kuullut yhtään järkevää syytä, miksi jotkut tätä vastustavat. Jos oikeasti ympäristöä ajatellaan, niin tässähän olisi ainoa oikeudenmukainen tapa verottaa auton käyttöä. Ja tämä olisi myös hyvin yksinkertaista.
Tietysti jos oletetaan, että sähköautot huomattavasti lisääntyvät, niin silloin "täytyy" verottaa myös autoilussa käytettävää seähköä. Se olisi varsin helppoa toteuttaa asentamalla jokaiseen uuteen sähköautoon etäluettava sähkömittari, joka mittaisi autoon ladatun sähkön. Tämä olisi fiksu ratkaisu siinäkin mielessä, että toistaiseksi sähköautoja on hyvin vähän, joten vanhat autot eivät tuottaisi suuria ongelmia, toisin kuin jos jokaiseen suomalaiseen autoon asennetaan gps-paikannin.
Saa olla GPS ahterissa, kunhan ei ole tiedossa missä se ahteri sijaitsee, niin sinusta homma on bueno...
Ajattelija2013:
En tiedä onko se bueno, mutta ainakin erittäin paljon parempi vaihtoehto, kuin Kyllösen toivoma jatkuva paikannus....Mutta se ei olisi epäoikeudenmukainen, eikä kansalalisia alistava ja kyttäävä.
Eikös esityksessä nimenomaan sitä painotettu, ettei sillä kytätä, vaan ainoastaan kerätään veroa. Sinä vai spekuloit mahdollisuuksilla kyttäillä ja se erottaa sinun käsityksesi esityksestä kuitenkin, oli siitä mitä mieltä vaan muuten.
Unohtamatta Kyllöstä itseään... Mutta mitään ei ole vielä korjattu, koska eikös se mennyt jotenkin niin, että koko homma oli vasta esitys jne.
Ajattelija2013:
Nimenomaan noin. Yksi ministeri on esittänyt oman käsityksensä, eli mielipiteensä vs. edeltävä ministeri. Missä se esitys luuraa? Muuttuiko siinä vielä mikään kuitenkaan - halusimme tai ei.
Eikös esityksessä nimenomaan sitä painotettu, ettei sillä kytätä, vaan ainoastaan kerätään veroa.
Ja sinä uskot. .
Nimenomaan noin. Yksi ministeri on esittänyt oman käsityksensä, eli mielipiteensä vs. edeltävä ministeri. Missä se esitys luuraa? Muuttuiko siinä vielä mikään kuitenkaan - halusimme tai ei.
Se nähdään myöhemmin. Turha sillä on spekuloida. Kyllösen malli oli joka tapauksessa p*****stä. Ja kun kansa ei siitä pitänyt, niin Kyllösen mielestä kansa oli p*****stä
GPS mittaukseen perustuva kilometrivero on tasapuolisin ja yksinkertaisin tapa kulkee ajoneuvo vaikka purjeilla. Täysin päättömiä tuollaiset etämittarit.
Älyttömintä olisi nyt ruveta luomaan sekavaa verotusta auton energiakulutuksen mukaan kun vetyautotkin tekee tuloaan. GPS on yksinkertainen tapa kerätä kulutusmaksu vaikka ajoneuvon koon ja hinnan mukaan samoin kun nykyinenkin autovero. Polttoaineissa on vero sähkössä on vero kaasussa on vero jne. Miksi luoda sekava järjestelmä kaikille energiamuodoille erikseen kun on tasapuolinen GPS! liikkuu ajoneuvo sitten kilometrin tai enemmän.
Ei se sitä siinä mielessä ole, että tähän astihan autoilun verotusta on perusteltu päästöillä. Nyt kun päästöt pienenevät, niin koko veron peruste muuttuu. Jos näin käy, niin voidaan todeta, että aikaisemmin on valehdeltu ja veroja on kerätty vain rahan vuoksi. No tämä nyt tuskin kenellekään yllätyksenä tulikaan.
GPS-verossa on edelleen ongelmansa, mutta se on jo suuri parannus, jos veroa ei alueellisteta. Tämän seurauksena ei myöskään tarvitse kerätä varsinaisia paikannustietoja, vaan kuljettu matka riittää. Näin poistuu myös kyttäysongelma.
Ei se sitä siinä mielessä ole, että tähän astihan autoilun verotusta on perusteltu päästöillä. Nyt kun päästöt pienenevät, niin koko veron peruste muuttuu. Jos näin käy, niin voidaan todeta, että aikaisemmin on valehdeltu ja veroja on kerätty vain rahan vuoksi. No tämä nyt tuskin kenellekään yllätyksenä tulikaan.
Nykyinen autovero on CO2 pohjainen ja lisäksi puhutaan autoilun aiheuttamista paikallispäästöistä.
Jos joskus kävisi niin, että polttomoottorikäyttöiset autot merkittävästi vähenisivät liikenteestä ja verotulot pienentyisivät, valtio olisi saavuttanut asetetut tavoitteet eikä ole mitään syytä harmitella asiaa. Ei Suomen talous auroverotuottojen myötä kaadu tai nouse.
Sähkössä on jo nykyään paljon veroa. Oman sähkölaskun (sähkölämmitteinen omakotitalo) verojen osuus laskusta on noin kolmannes (energia, siirto ja verot, kolmannes kukin). Ei minusta ole tarvetta tuudittautua tilanteeseen, että kaikessa mikä koskee autoilua on vähintään 75% veroa ja tilanne on normaali. Eihän se nyt niin voi mennä. Jos tekniikka kehittyy ja yksityisautoilu vähenee, joku päivä verot on 500% jotta saadaan se nykyinen vakio euromäärä autoilun ympäriltä kasaan. Itse aion panostaa aurinkoenergiaan ja vähentää oleellisesti verojen maksua siltä osin. Leafin saa Saksasta alle 20 tonnilla, verot on alle 1500e lähes uuteen autoon. Siitä saisi todennäköisesti taloudellisen kakkosauton. Olen muutenkin säästänyt vuosikymmenten varrella pitkän pennin omaan taskuun kun en käytä muiden palveluja, jos se ei ole välttämätöntä. Auton korjaus ja huolto, kodin kaikki huoltotyöt (paitsi siivous), sähkö- , rakennus-, LVI-työt.. teen kaikki itse. Luvanvaraisiin töihin on koulutus (sähkö ). Niinpä en aio maksaa esim. aurinkokennojen tms. asennuksesta tuhansia euroja.
Eikös esityksessä nimenomaan sitä painotettu, ettei sillä kytätä, vaan ainoastaan kerätään veroa.
Ajattelija2013:
Ja sinä uskot.
En ole sanonut asiaan juuta enkä jaata, älä vedä johtopäätöksiä. Vain sen, että se oli esityksen sisältö.
Nimenomaan noin. Yksi ministeri on esittänyt oman käsityksensä, eli mielipiteensä vs. edeltävä ministeri. Missä se esitys luuraa? Muuttuiko siinä vielä mikään kuitenkaan - halusimme tai ei.
Ajattelija2013:
Se nähdään myöhemmin. Turha sillä on spekuloida.
Nimenomaan nähdään. Ja sinähän juuri eilen aloitit sen spekuloinnin!
En ole sanonut asiaan juuta enkä jaata, älä vedä johtopäätöksiä. Vain sen, että se oli esityksen sisältö.
Jos et sitä uskoisi, niin miksi asiaa jatkuvasti olet toitottanut? Omituista, jos et itsekään sitä usko.
Nimenomaan nähdään. Ja sinähän juuri eilen aloitit sen spekuloinnin!
Anteeksi nyt, mutta mitä minä olen spekuloinut? En ainakaan arvaillut tulevaa. Totesin vain, että ainakin nykyinen ministeri ottaa selvää peräeroa Kyllösen ajatusmaailmaan alueellisesta verosta. Se jää sitten nähtäväksi, minkälainen lopullinen päätös joskus tulee olemaan. Sitä minä en lähde spekuloimaan. Sinähän olet jo vuoden täällä jossitellut ja spekuloinut.
En ole sanonut asiaan juuta enkä jaata, älä vedä johtopäätöksiä. Vain sen, että se oli esityksen sisältö.
Ajattelija2013:
Jos et sitä uskoisi, niin miksi asiaa jatkuvasti olet toitottanut?
Niinkö? Omituista on vain se, mistä sinä saat päähäsi tuollaisia.
Ajattelija2013:
Omituista, jos et itsekään sitä usko.
Ei ole se, että mitä seurataan, tai ollaan seuraamatta GPS:llä, herättänyt intohimoja kuten sinulla.
Nimenomaan nähdään. Ja sinähän juuri eilen aloitit sen spekuloinnin!
Ajattelija2013:
Anteeksi nyt, mutta mitä minä olen spekuloinut?
Että Ollilan työryhmän esitys suunnilleen haudattiin, kun Virkkunen esitti HUOM! mielipiteensä ja vain yhtä sen aihealuetta liipaten.
Ajattelija2013:
Totesin vain, että ainakin nykyinen ministeri ottaa selvää peräeroa Kyllösen ajatusmaailmaan alueellisesta verosta.
Olihan noita kaikenlaisia mielipiteitä heitetty kuulemma jo heti sen perään poliitikoiden toimesta, kun Ollilan esitys julkistettiin. Olikos tässä nyt jotakin merkillistä uutta?
Ajattelija2013:
Se jää sitten nähtäväksi, minkälainen lopullinen päätös joskus tulee olemaan. Sitä minä en lähde spekuloimaan.
Mitä nyt "pesäeroista ja pahimpien epäkohtien poistumisista" ilakoit. Se on kuule spekulointia ja varsin ennustavaa tähän kohtaan. Oletko nähnyt, että Ollilan esitys olisi oleellisesti jo muuttunut - miltään osin?
Ajattelija2013:
Sinähän olet jo vuoden täällä jossitellut ja spekuloinut.
Että Ollilan työryhmän esitys suunnilleen haudattiin, kun Virkkunen esitti HUOM! mielipiteensä.
Höpö höpö,tuo on sinun satuilua. Kukaan ei ole väittänyt, että km-veroa olisi haudattu, mutta ainakaan nykyinen ministeri ei kannata alueellisia veroja, kuten Kyllönen kannatti. Ja tähän vain itse totesin, että silloinhan paikantaminen on turhaa. Matkan mittaaminen riittää.
Mitä nyt "pesäeroista ja pahimpien epäkohtien poistumisista" ilakoit. Se on kuule spekulointia ja varsin ennakoivaa tähän aiheeseen.
Se ei ole spekulointia, että totean sen, mitä uusi liikenneministeri on sanonut.
Olihan noita kaikenlaisia mielipiteitä heitetty kuulemma jo heti sen perään, kun Ollilan esitys julkistettiin. Olikos tässä nyt jotakin merkillistä uutta?
Se on uutta, että nyt mielipiteen heittää ministeri, joka oikeasti asiasta on päävastuussa.
Kylläpä Kumppanille ottaa koville, että nykyisellä ministerillä näyttää olevan paljon enemmän järkeä ja käytöstapoja kuin Kyllösellä. No onhan siinä kyllä suorastaan hurmoshenkisessä uskossa eletty, kun vuoden verran Kyllösen idioottimaisuuksia on sysätty muiden vastuulle. Eli ei ihme, että ottaa koville.
Kukaan ei ole väittänyt, että km-veroa olisi haudattu, mutta ainakaan nykyinen ministeri ei kannata alueellisia veroja, kuten Kyllönen kannatti. Ja tähän vain itse totesin, että silloinhan paikantaminen on turhaa. Matkan mittaaminen riittää.
Koska sinulle se paikantaminen oli ja on se peikko ja josta tuossa ylempänäkin toitottelet. En ole ottanut kantaa suuntaan saati toiseen. Teknisesti kaikki on mahdollista, mutta aiheesta on keskustelua kyllä virallisestikin - saa uskoa tai olla uskomatta, en ota kantaa.
Ihan höpö höpöä on se, että joku nyt tallä hetkellä "ei kannata jotakin" tarkoittaisi sitä, että samalla hetkellä asia muuttuisi päätöksenteon rattaissa. Se on edelleen vain 1 mielipide.
Mitä nyt "pesäeroista ja pahimpien epäkohtien poistumisista" ilakoit. Se on kuule spekulointia ja varsin ennustamista tähän aiheeseen.
Ajattelija2013:
Se ei ole spekulointia, että totean sen, mitä uusi liikenneministeri on sanonut.
Jos olisitkin vain todennut, että "totesi", mutta ilakoit suunnilleen "kaiken muuttuneen" - se on spekulointia. Kun se esitys on edelleen ennallaan, siihen ei ole kajottu.
Olihan noita kaikenlaisia mielipiteitä heitetty kuulemma jo heti sen perään, kun Ollilan esitys julkistettiin. Olikos tässä nyt jotakin merkillistä uutta?
Ajattelija2013:
Se on uutta, että nyt mielipiteen heittää ministeri, joka oikeasti asiasta on päävastuussa.
Ja paino on edelleen sanalla mielipide - vasta. Veikkaatko, että hän on ministerinä vielä edes eurovaalien jälkeen. Paikat saattaa mennä uusjakoon muutenkin näiden puolueiden pj-vaalien jälkeen.
Ajattelija2013:
Kylläpä Kumppanille ottaa koville, että nykyisellä ministerillä näyttää olevan paljon enemmän järkeä ja käytöstapoja kuin Kyllösellä.
Mikä esityksessä on muuttunut? Sitä paitsi olen tuolla aiemmin todennut, etten puolusta Kyllösen sanomisia Kuukausiliitteessä mitenkään. Saat käydä tarkistamassa.
Ajattelija2013:
No onhan siinä kyllä suorastaan hurmoshenkisessä uskossa eletty, kun vuoden verran Kyllösen idioottimaisuuksia on sysätty muiden vastuulle.
Tämä keskusteluosuus alkoi tammikuussa. Noihin aikoihin esitys valmistui. Mistä ihmeestä sinä jauhat?!? Ja yritä pitää erillään se esityksen sisältö jostakin Merjan lausumista, niin saat vähemmän tunnetta tähän juttuusi myös. Samalla huomaat, miten omituiset johtopäätöksesi minun kirjoituksistani loppuvat aiheettomina.
Höpö höpö,tuo on sinun satuilua. Kukaan ei ole väittänyt, että km-veroa olisi haudattu, mutta ainakaan nykyinen ministeri ei kannata alueellisia veroja, kuten Kyllönen kannatti.
Jos ei haudattu ne on jo "olleellisilta osin muuttunut". Miten niin?
Ajattelija2013:
Ja tähän vain itse totesin, että silloinhan paikantaminen on turhaa. Matkan mittaaminen riittää.
Itse totesin, etten ollut maininnut tässä osiossa aiheesta mitään, sinä olet toitottanut noita "perustuslakiepäilyjä" myöten. Teknisesti kaikki on toki mahdollista, mutta sitäkään en ole kiistänyt tai edes kommentoinut.
Mitä nyt "pesäeroista ja pahimpien epäkohtien poistumisista" ilakoit. Se on kuule spekulointia ja varsin ennakoivaa tähän aiheeseen.
Ajattelija2013:
Se ei ole spekulointia, että totean sen, mitä uusi liikenneministeri on sanonut.
Josta teit johtopäätöksiä. Se on spekulointia.
Olihan noita kaikenlaisia mielipiteitä heitetty kuulemma jo heti sen perään, kun Ollilan esitys julkistettiin. Olikos tässä nyt jotakin merkillistä uutta?
Ajattelija2013:
Se on uutta, että nyt mielipiteen heittää ministeri, joka oikeasti asiasta on päävastuussa.
Missä se esitys luuraa? Muuttuiko se mihinkään vielä? Ja kohtahan se liikenneministeri taas vaihtuu.
Ajattelija2013:
Kylläpä Kumppanille ottaa koville, että nykyisellä ministerillä näyttää olevan paljon enemmän järkeä ja käytöstapoja kuin Kyllösellä.
Niinkö nyt kuvittelet?
Ajattelija2013:
No onhan siinä kyllä suorastaan hurmoshenkisessä uskossa eletty, kun vuoden verran Kyllösen idioottimaisuuksia on sysätty muiden vastuulle. Eli ei ihme, että ottaa koville.
Mistä ihmeestä sinä joriset? Itse aloitit tämän keskustelun tammikuussa esimerkiksi noista sinun hurmoshenkisyyksistäsi, pöhh!
Koska sinulle se paikantaminen oli ja on se peikko ja josta tuossa ylempänäkin toitottelet. En ole ottanut kantaa suuntaan saati toiseen. Teknisesti kaikki on mahdollista, mutta aiheesta on keskustelua kyllä virallisestikin - saa uskoa tai olla uskomatta, en ota kantaa.
Ihan höpö höpöä on se, että joku nyt tallä hetkellä "ei kannata jotakin" tarkoittaisi sitä, että samalla hetkellä asia muuttuisi päätöksenteon rattaissa. Se on edelleen vain 1 mielipide.
Ööö....mitä?
Jos olisitkin vain todennut, että "totesi", mutta ilakoit suunnilleen "kaiken muuttuneen" - se on spekulointia. Kun se esitys on edelleen ennallaan, siihen ei ole kajottu.
Olihan noita kaikenlaisia mielipiteitä heitetty kuulemma jo heti sen perään, kun Ollilan esitys julkistettiin. Olikos tässä nyt jotakin merkillistä uutta?
Enkö jo vastannut. Uutta on se, että nyt liikenneministeri esittää tuollaisen mielipiteen. Ja hänen mielipiteellään on hieman enemän painoa, kuin monen muun mielipiteellä.
Ja niin, totta kai esitys on ennallaan. Ei kai ministeri voi Ollilan esitystä jälkikäteen muuttaa ja miksi pitäisi!? Esitys on eri asia kuin lopullinen päätös. Mutta ei nykyinen ministeri ilmeisesti ainakaan tule sellaisia päätöksiä tekemään, mitä Ollila on esittänyt, kun hän alueellistamista vastustaa.
Ja paino on edelleen sanalla mielipide - vasta. Veikkaatko, että hän on ministerinä vielä edes eurovaalien jälkeen. Paikat saattaa mennä uusjakoon muutenkin näiden puolueiden pj-vaalien jälkeen.
Hän ei ole ministerinä pitkään ja juuri siksi puhunkin mielipiteistä. Tuskin hän alkaa kovin voimallisesti mitään muutoksia ajamaan, koska ministerinä olo aika ei siihen riitä.
Mikä esityksessä on muuttunut? Sitä paitsi olen tuolla aiemmin todennut, etten puolusta Kyllösen sanomisia Kuukausiliitteessä mitenkään. Saat käydä tarkistamassa.
Ööö...onko joku väittänyt, että jokin olisi muuttunut? Vain liikenneministerin mielipide on muuttunut. Kommentoin tätä jo paria riviä ylempänä. Miksi jotain esitystä pitäisi muuttaa? Esitys on tehty ja sellaisena pysyy. Eri asia on, tähdäänkö sen pohjalta mitään oikeita päätöksiä.
Tämä keskusteluosuus alkoi tammikuussa. Noihin aikoihin esitys valmistui. Mistä ihmeestä sinä jauhat?!? Ja yritä pitää erillään se esityksen sisältö jostakin Merjan lausumista, niin saat vähemmän tunnetta tähän juttuusi myös. Samalla huomaat, miten omituiset johtopäätöksesi minun kirjoituksistani loppuvat aiheettomina.
Niin tämä keskustelu alkoi. Mutta asiasta on keskusteltu paljon kauemmin. Ja jatkuvasti sinä olet yrittänyt syyttää muita ministereitä ja puolueita siitä mitä Merja sanoo tai päättää.
Kumppanin kanssa on kyllä raskasta keskustella, jos sellaista sanaa voi edes käyttää tapauksesta jonka mieli on sekavampi kuin Haminan kaupunki. Täytyy myös antaa itselle pyyhkeitä siitä että tarttuu sekavan trollin nuottaan.
Kumppanin kanssa on kyllä raskasta keskustella, jos sellaista sanaa voi edes käyttää tapauksesta jonka mieli on sekavampi kuin Haminan kaupunki. Täytyy myös antaa itselle pyyhkeitä siitä että tarttuu sekavan trollin nuottaan.
Näin on. Välillä tuntuu, että hän keskustelee jostain aivan eri aiheesta kuin vastapuoli. Ja kun hän ei osaa perustella jotain aikaisempaa täysin naurettavaa väitettään, niin vastaukseksi tulee, "olen jo vastannut", tai .
Koska sinulle se paikantaminen oli ja on se peikko ja josta tuossa ylempänäkin toitottelet. En ole ottanut kantaa suuntaan saati toiseen. Teknisesti kaikki on mahdollista, mutta aiheesta on keskustelua kyllä virallisestikin - saa uskoa tai olla uskomatta, en ota kantaa.
Ihan höpö höpöä on se, että joku nyt tallä hetkellä "ei kannata jotakin" tarkoittaisi sitä, että samalla hetkellä asia muuttuisi päätöksenteon rattaissa. Se on edelleen vain 1 mielipide.
Ajattelija2013:
Ööö....mitä?
En ole ottanut kantaa mitä kaikkea GPS:llä voi tai ei voi tehdä, kuten sinä.
Se, että Virkkunen on tuota mieltä, ei ole päätös.
Ajattelija2013:
Hän ei ole ministerinä pitkään ja juuri siksi puhunkin mielipiteistä. Tuskin hän alkaa kovin voimallisesti mitään muutoksia ajamaan, koska ministerinä olo aika ei siihen riitä.
Aivan, mutta kauhean hulabaloon nostit mielipiteestä, höhh!
Ajattelija2013:
Onko joku väittänyt, että jokin olisi muuttunut? Vain liikenneministerin mielipide on muuttunut.
Sou? Eikös pitänyt olla tiedossa, että mielipiteitä asiasta on suuntaan jos toiseenkin.
Ajattelija2013:
Miksi jotain esitystä pitäisi muuttaa? Esitys on tehty ja sellaisena pysyy. Eri asia on, tähdäänkö sen pohjalta mitään oikeita päätöksiä.
Sinusta Virkkusen tulo Kyllösen tilalle oli jotenkin merkittävää. Miksi, jos kerran tuo on tosiaan tiedossa?
Tämä keskusteluosuus alkoi tammikuussa. Noihin aikoihin esitys valmistui. Mistä ihmeestä sinä jauhat?
Ajattelija2013:
Niin tämä keskustelu alkoi. Mutta asiasta on keskusteltu paljon kauemmin.
Mahdollisesti. Ensimmäiset vihjeet tulevasta esityksestä saatiin viime vuoden kesällä.
Ajattelija2013:
Ja jatkuvasti sinä olet yrittänyt syyttää muita ministereitä ja puolueita siitä mitä Merja sanoo tai päättää.
Puhut aika lailla palturia. Ensinnäkin minun ensimmäinen kommenttini poliittiselta kannalta on 23.1.14 09:19. En ole syyttänyt ketään Merjan puheista, päinvastoin sanonut, että hän vastaa omista puheistaan. Merja ei myöskään vielä ole päättänyt yhtään mitään! Hänen jäljiltään on vasta esitys, jonka Ollilan työryhmä on valmistanut, vai mitä? Sanoi hän Kuukausiliitteestä mitä tahansa kansasta.
Ja se esitys pätee, sanoo Virkkunen mitä tahansa. Sinä kirjoitat niinkuin hänen sanomansa muuttaisi jotakin. Miksi?
Henkilöautoja liikentessä oli 2,56 miljoonaa eli 1,1 % edellisvuotista enemmän. Trafi ennustaa, että 3 miljoonan liikennekäytössä olevan henkilöauton rajaa lähestytään vuonna 2020.
Kuka näitä rupeaisi yksityiskohtaisesti kyttäämään ja ketä kiinnostaisi?
Ei varmati peräkylän Peraa kukaan kyttää. Mutta niitä voidaan kytätä, joita jostain syystä halutaan kytätä. Sellaista yhteiskuntaako kannatat? Tavallisen autoilijan asema olisi siis lähes sama, kuin pantavangilla.
Sinusta siis Vasemmistoliiton yksi ministeri vie koko hallitusta kuin pässiä narussa, vai? En tiennytkään, että Kokoomus, Vihrhampaattomia.
Oikeastihan tämä ehdotus autoverotukseksi on hallituksen linjaus, olenko väärässä? Työryhmää, jonka saaman tuloksen perusteella tämä ehdotus tehtiin, johti Jorma Ollila. Tuo kaikkien kommareiden isä vissiin?
Tarkoitatko Herbert, että jos vaikka liikenneministerinä olisi ollut kokoomuslainen Vapaavuori, niin hän olisi viskannut Ollilan ehdotuksen välittömästi roskiin ja pyytänyt aloittamaan alusta. Minä epäilen vahvasti! Miksi sinä syytät reppanaa vasemmistolaista Kyllöstä tästä pelkästään ja ajat samalla jotakin propagandaasi puolueilmansuunnista?
eät, Demarit ja RKP ovat tässä asiassa noin
Kumppani 23.1.14:
Onko kukaan nähnyt muiden hallituspuolueiden edustajien, eli ministereiden lyttäävän Kyllöstä ja Ollilan toimikunnan autoveroehdotusta? Eikös siellä hallituksessa vaan ollaan kuin ollaankin tämän ehdotuksen takana, yhtenä rintamana?
Kumppani 23.1.14
Kokoomus esimerkiksi on silloin puolueena ajatuksen takana, jos sinusta Kyllösen mielipiteen takana on Vasemmistoliitto. Se olisi johdonmukaista sitten, vai oletko eri mieltä?
Kumppani 24.1.14
En kannata kommunisteja, mutta mitäs helvetin väliä sillä pitäisi sulle, tai kenellekään olla muutenkaan? Etkö osaa katsoa puoluelasiesi läpi mitenkään isompia kuvioita? Se kun ei muuta mitenkään sitä asiaa, että pelleporukkaa nuo muut puolueiden ministerit ovat, jos tässä sinäkin väität jotakin siihen suuntaan että antavat nyt Merjan hiillostua ja sitten tuodaan parempi esitys pöytään.
Kumppani, tässä liuta todisteita siitä, minkälainen p****njauhaja olet. Olet tammikuussa asti rutissut ja väittänyt, että hallitus on yhtenä rintamana Ollilan hankkeen takana ja että Merja ei ole yksin kannattamassa esitystä. Nyt kun Kokoomuslainen ministeri ei kannata alueellista veroa ja Ollilan esitystä ainakaan sellaisenaan, niin paniikissa selität taas jotain aivan puuta heinää, joka ei liity mitenkään asiaan. Onneksemme nämä keskustelut ovat tallessa ja jokainen voi itse lukea, mitä sinä olet jankuttanut.
Kumppani 25.1.14
Jos Merja lähtisi heti tänään liikenneministerin virasta, niin mitä tapahtuisi esitykselle?
Kumppani 25.1.14
Sitä vie eteenpäin niin Jutta kuin Jyrki kavereineen ja joku uusi liikenneministeri.
Kumppani 31.3.14
Nyt se siis oikeasti nähdään, millaista uudistettua autoverotusta oltiin Vasemmistoliiton vielä mukana ollessa ajamassa ja ketkä (kaikki): tuleeko suunnitelmiin täyskäännös ja Ollilla/Kyllöskä-linja joutaa romukoppaan, vai jatkuuko samaa linjaa mitä "Merja ajoi".
Nyt tiedämme. Ainakaan Kokoomuksen ministeri ei esitystä sellaisenaan kannata. Sinä olet jatkuvasti jankannut, että tämä on myös Kokoomuksen hanke.
Henkilöautoja liikentessä oli 2,56 miljoonaa eli 1,1 % edellisvuotista enemmän. Trafi ennustaa, että 3 miljoonan liikennekäytössä olevan henkilöauton rajaa lähestytään vuonna 2020.
Kuka näitä rupeaisi yksityiskohtaisesti kyttäämään ja ketä kiinnostaisi?
Ei varmati peräkylän Peraa kukaan kyttää. Mutta niitä voidaan kytätä, joita jostain syystä halutaan kytätä. Sellaista yhteiskuntaako kannatat? Tavallisen autoilijan asema olisi siis lähes sama, kuin pantavangilla.
Niin jostain syystä meidän käytöstä liikenteessä valvotaan.
Eli meihin jokaiseen voidaan asentaa paikannin ja vaikka vielä kamera, jotta meidän mahdolliset rikoksemme voidaan ehkäistä etukäteen. Se on sinulle aivan fine? Olisit unelmakansalainen Pohjois-Koreassa tai entisessä Itä-Saksassa.
Ja kai ymmärrät, että sillä gps-paikantimella voidaan sitten kytätä muutakin, kuin vain liikennekäyttäytymistä.
Vertaa matkapuhelinlaskuun siinä on eritelty puhelut ja palvelunumerot ym.
Monessa paikassa esim. pankkiin soitettaessa puhelut nauhoitetaan.
GPS laskuun voidaan laitaa eri vyöhykkeillä ajetut kilometrit ei siihen kukaan ole vaatinutkaan mitään osoitteita missä on käyty.
Jos kameravalvontaa kammoat on liikkuminen ainakin suuremmissa kaupungeissa mahdotonta. Vedä pipo silmille ja mene peiton alle muistelemaan kuinka enne oli kaikki niin hyvin ei ollut matkapuhelimia eikä kirottua GPSää.
Jauhat tuota samaa sontaa, joka on kumottu moneen kertaan. Kännykän voi jättää kotin mennessään asioille ja mikä parempaa, kännykän voi ostaa nimettömänä ja hankkia siihen prepaid liittymän, jolloin kukaan ei voi kännykkää jäljittää.
Kännykkää ei myöskään seuraa normaalisti yksikään viranomainen ja sen seuraaminen on uskoakseni laitonta, ellei sinua epäillä melko vakavasta rikoksesta. Autoa, jota ei voi nimettömänä omistaa, seurattaisiin sen sijaan jatkuvasti viranomaisten toimesta.
Kyseessä on siis kaksi totaalisen eri asiaa ja tämäkin on kirjoitettu täällä kymmeniä kertoja myös sinulle.
3 miljoonan liikennekäytössä olevan henkilöauton rajaa lähestytään vuonna 2020.
Onko se taas katsastusmies joka tarkistaa kilometri kilometriltä kartasta missä on liikuttu.
Sinne kertyisi vain ajetut kilometrit.
Ei niin massiivista järjestelmää olla perustamassa että 3 miljoonaa autoa yksilöllisesti "kytätään".
ps. tee ne salaiset matkasi julkisella tai taksilla (prepaid liittymän)
Mitä oikein sönkötät? Miksi kilometrejä pitäisi tarkastaa jostain, jos gps mittaa vain matkaa?
Ja kannattaisiko nyt lopettaa tuo yksilöllisestä kyttäämisestä selittäminen. Tietotekniikalla voidaan kyllä kytätä vain niitä, joita halutaan kytätä. Vaikka sitten vuosia jälkikäteen, jos jostain syystä niin halutaan. Sinä ilmeisesti todella kannatat Pohjois-Korean ja DDR:n mallia, jossa jokaista kansalaista kytätään kaiken varalta. Näin hieno kyttäyssysteemi olisi noissakin maissa vain hallitsijan märkä uni.
En ole väittänytkään, että Virkkunen olisi esityksen kokonaan tyrmännyt. Mutta ainakin minun uutiseni mukaan hän tyrmää alueelliset maksut, jotka ovat kyseisen veron suurin epäkohta ja joita Kyllönen kannatti. Muistaakseni Kyllönen kannatti myös erillisiä ruuhkamaksuja, tai ei ainakaan niitä tyrmännyt.
Jos Virkkunen kannattaa mallia sellaisenaan, niin siitä alkaa Kokoomuksen tai ainakin Virkkusen alamäki.
...ja minä tuon vielä jatkojalostettuna niin, ettei erikseen ruuhkamaksuja pk-seudulle.
Sinusta Virkkunen siis kannattaa ajoneuvoveroksi tasaveroa xx snt/km riippumatta siitä missä ja milloin ajelee?
Kyllä, tämä siis mainitaan erikseen.
Näin minä asian ymmärrän, jos hän yleensäkään km veroa kannattaa, ja tuo onkin ainoa oikeudenmukainen tapa tämänkaltainen verotus toteuttaa.
Kuka vain, esimerkiksi katsastusmies. En tiedä kuinka helppoa tai vaikeaa on matkamittarin pois kytkeminen. Jos se olisi kovin helppoa nykyautoissa, niin voisin kuvitella, että sitä harrastettaisiin paljon nykyistä enemmän.Vanhat romut ovat asia erikseen.
No mutta järkevämpäähän olisi se gps-mittari, joka siis mittaisi vain ajettua matkaa. Ja tämä olisi sitten tietenkin etäluettava.
Ajattelija2013:
Tuota noin, mikähän se sun pihvisi oikein nyt oli, kun alunperin kirjoitit, että "Uusi liikenneministeri korjaa jo Kyllösen sekoiluja".
Korjaa/ei korjaa, kannattaa/ei kannata, pitää erillään/yhdessä, siis mitä?
Ajattelija2013:
No mistäs päin nyt tuulee oikein?
Sinähän aloitit koko jutun tällä:
Ajattelija2013:
Nytkö tuo kelpaisi, kunhan vain olisi tasavero /km?
Otti selkeästi kantaa, että ei kannata alueellisesti kohdennettua veroa. Tuosta jutusta ei voi ottaa kantaa siihen, kannattaako hän yleisesti km-veroa, koska ei sano asian suhteen oikeastaan mitään. Ei ainakaan kannata sitä niin intohimoisesti kuin Kyllönen, joka haukkui kansan tyhmäksi, koska kansa ei kannattanut km-veroa ja gps-paikanninta jokaisen ahteriin. Mikä tässä oli vaikeaa ymmärtää?
Jos se on tasavero, jolloin gps:llä ei tarvitse paikantaa ihmisten liikkumista, vaan pelkkä matkan mittaaminen riittää, niin minulla ei ole nopeasti ajateltuna kauheaa tarvetta hanketta vastustaa. En tiedä kannatanko sitä siltikään, mutta ainakin pahimmat typeryydet ja epäoikeudenmukaisuudet on korjattu.
Kyllösen mallissa vastustin nimenomaan kahta asiaa. Ihmisten jatkuvaa paikannusta, joka on jonkun tulkinnan mukaan jopa perustuslain vastaista, sekä täysin epäoikeudenmukaista alueellista km-veroa.
Ajattelija2013:
Ajattelija2013:
Se, että eroaako tässä ihmettelyssäsi vain se, ettei Virkkunen ole haukkunut kansaa - sitten kuitenkaan?
Nytkö tuo (GPS) kelpaisi, kunhan vain olisi tasavero /km?
Jos se on tasavero, jolloin gps:llä ei tarvitse paikantaa ihmisten liikkumista, vaan pelkkä matkan mittaaminen riittää, niin minulla ei ole nopeasti ajateltuna kauheaa tarvetta hanketta vastustaa. En tiedä kannatanko sitä siltikään, mutta ainakin pahimmat typeryydet ja epäoikeudenmukaisuudet on korjattu.
Saa olla GPS ahterissa, kunhan ei ole tiedossa missä se ahteri sijaitsee, niin sinusta homma on bueno...
Ajattelija2013:
Unohtamatta Kyllöstä itseään... Mutta mitään ei ole vielä korjattu, koska eikös se mennyt jotenkin niin, että koko homma oli vasta esitys jne.
No on sekin jo jotain. Tosin se ei ollut poitti, vaan edelleen se oleellisin asia on siinä, että Virkkunen ei kannata alueellisia maksuja, joka mielestäni on ollut gps-veron suurin epäkohta.
En tiedä onko se bueno, mutta ainakin erittäin paljon parempi vaihtoehto, kuin Kyllösen toivoma jatkuva paikannus. Äkkiä ajateltuna en välttämättä vastustaisi tällaista systeemiä. Se on sitten toinen asia, olisiko tämäkään systeemi järkevin mahdollinen ja paljonko se maksaisi. Mutta se ei olisi epäoikeudenmukainen, eikä kansalalisia alistava ja kyttäävä.
Minä olisin sitä mieltä, ettei mitään GPS veroa tarvita lainkaan. Käytön verotus polttoaineen hinnassa saa riittää. Jos ei ole poliittista uskallusta nostaa veroa niin paljon että bensa maksaa 3 euroa litra niin pitää tulla toimeen vähemmällä.
Mikä erityisasema liikenteellä on lypsylehmänä? Jos rahat ei riitä, niin pitää vähentää niiden kulutusta. Sama koskee meitä kaikkia. Onhan noita esimerkkejä esim. hollywoodista jossa tähtitieteelliset summat elämänsä aikana saaneet ihmiset kuolee konkurssin partaalla. Ei ne suuret tulot mitään ratkaise. Valtion kassa on pohjaton niin kauan kuin poliitikot päättää rahan käytöstä.
GPS seurannan kustannukset saatuun hyötyyn nähden on liian isot. Liian paljon joudutaan laittamaan resursseja ja rautaa jo pelkästään vahtimaan ettei kukaan huijaa systeemiä. Ei se mitään ratkaise, että kehä III sillan alla on tutka joka tsekkaa että laitteet on päällä. Suomi on täynnä pieniä paikkoja joiden asukkaista iso osa ei ikinä käy "isossa" maailmassa. Laitetaanko valvontapaikkoja kymmeniä tuhansia ympäri maata? Ehkä vuonna 2080 kaikissa autoissa on integroidut laitteet joita ei voi huijata mutta kuinka monta ennen vuotta 2014 valmistettua autoa on vielä liikenteessä vuonna 2030? Sanoisin, että aikas monta ja näihin sitten edellytään mokkula kojelaudalle jonka voi unohtaa kotiin kauppamatkan ajaksi. Monissa vähän kalliimmissa automalleissa on jo nykyään paikannusrautaa, mutta vähän epäilen, ettei nämä auton omat systeemit ihan pienellä muutu yhteensopiviksi Suomen valtion systeemin kanssa. Voi olla paljon vaadittu, että esim. Mersu alkaisi muokata auton systeemisoftia sen vuoksi että muutamalla tuhannella niistä ajetaan Suomessa.
Tätä minäkin olen ehdoittanut, enkä ole kuullut yhtään järkevää syytä, miksi jotkut tätä vastustavat. Jos oikeasti ympäristöä ajatellaan, niin tässähän olisi ainoa oikeudenmukainen tapa verottaa auton käyttöä. Ja tämä olisi myös hyvin yksinkertaista.
Tietysti jos oletetaan, että sähköautot huomattavasti lisääntyvät, niin silloin "täytyy" verottaa myös autoilussa käytettävää seähköä. Se olisi varsin helppoa toteuttaa asentamalla jokaiseen uuteen sähköautoon etäluettava sähkömittari, joka mittaisi autoon ladatun sähkön. Tämä olisi fiksu ratkaisu siinäkin mielessä, että toistaiseksi sähköautoja on hyvin vähän, joten vanhat autot eivät tuottaisi suuria ongelmia, toisin kuin jos jokaiseen suomalaiseen autoon asennetaan gps-paikannin.
Saa olla GPS ahterissa, kunhan ei ole tiedossa missä se ahteri sijaitsee, niin sinusta homma on bueno...
Ajattelija2013:
Eikös esityksessä nimenomaan sitä painotettu, ettei sillä kytätä, vaan ainoastaan kerätään veroa. Sinä vai spekuloit mahdollisuuksilla kyttäillä ja se erottaa sinun käsityksesi esityksestä kuitenkin, oli siitä mitä mieltä vaan muuten.
Unohtamatta Kyllöstä itseään... Mutta mitään ei ole vielä korjattu, koska eikös se mennyt jotenkin niin, että koko homma oli vasta esitys jne.
Ajattelija2013:
Nimenomaan noin. Yksi ministeri on esittänyt oman käsityksensä, eli mielipiteensä vs. edeltävä ministeri. Missä se esitys luuraa? Muuttuiko siinä vielä mikään kuitenkaan - halusimme tai ei.
Ja sinä uskot. .
Se nähdään myöhemmin. Turha sillä on spekuloida. Kyllösen malli oli joka tapauksessa p*****stä. Ja kun kansa ei siitä pitänyt, niin Kyllösen mielestä kansa oli p*****stä
Nasta:
Ei se sitä siinä mielessä ole, että tähän astihan autoilun verotusta on perusteltu päästöillä. Nyt kun päästöt pienenevät, niin koko veron peruste muuttuu. Jos näin käy, niin voidaan todeta, että aikaisemmin on valehdeltu ja veroja on kerätty vain rahan vuoksi. No tämä nyt tuskin kenellekään yllätyksenä tulikaan.
GPS-verossa on edelleen ongelmansa, mutta se on jo suuri parannus, jos veroa ei alueellisteta. Tämän seurauksena ei myöskään tarvitse kerätä varsinaisia paikannustietoja, vaan kuljettu matka riittää. Näin poistuu myös kyttäysongelma.
Ajattelija2013:
Nykyinen autovero on CO2 pohjainen ja lisäksi puhutaan autoilun aiheuttamista paikallispäästöistä.
Jos joskus kävisi niin, että polttomoottorikäyttöiset autot merkittävästi vähenisivät liikenteestä ja verotulot pienentyisivät, valtio olisi saavuttanut asetetut tavoitteet eikä ole mitään syytä harmitella asiaa. Ei Suomen talous auroverotuottojen myötä kaadu tai nouse.
Sähkössä on jo nykyään paljon veroa. Oman sähkölaskun (sähkölämmitteinen omakotitalo) verojen osuus laskusta on noin kolmannes (energia, siirto ja verot, kolmannes kukin). Ei minusta ole tarvetta tuudittautua tilanteeseen, että kaikessa mikä koskee autoilua on vähintään 75% veroa ja tilanne on normaali. Eihän se nyt niin voi mennä. Jos tekniikka kehittyy ja yksityisautoilu vähenee, joku päivä verot on 500% jotta saadaan se nykyinen vakio euromäärä autoilun ympäriltä kasaan. Itse aion panostaa aurinkoenergiaan ja vähentää oleellisesti verojen maksua siltä osin. Leafin saa Saksasta alle 20 tonnilla, verot on alle 1500e lähes uuteen autoon. Siitä saisi todennäköisesti taloudellisen kakkosauton. Olen muutenkin säästänyt vuosikymmenten varrella pitkän pennin omaan taskuun kun en käytä muiden palveluja, jos se ei ole välttämätöntä. Auton korjaus ja huolto, kodin kaikki huoltotyöt (paitsi siivous), sähkö- , rakennus-, LVI-työt.. teen kaikki itse. Luvanvaraisiin töihin on koulutus (sähkö ). Niinpä en aio maksaa esim. aurinkokennojen tms. asennuksesta tuhansia euroja.
Eikös esityksessä nimenomaan sitä painotettu, ettei sillä kytätä, vaan ainoastaan kerätään veroa.
Ajattelija2013:
En ole sanonut asiaan juuta enkä jaata, älä vedä johtopäätöksiä. Vain sen, että se oli esityksen sisältö.
Nimenomaan noin. Yksi ministeri on esittänyt oman käsityksensä, eli mielipiteensä vs. edeltävä ministeri. Missä se esitys luuraa? Muuttuiko siinä vielä mikään kuitenkaan - halusimme tai ei.
Ajattelija2013:
Nimenomaan nähdään. Ja sinähän juuri eilen aloitit sen spekuloinnin!
Jos et sitä uskoisi, niin miksi asiaa jatkuvasti olet toitottanut? Omituista, jos et itsekään sitä usko.
Anteeksi nyt, mutta mitä minä olen spekuloinut? En ainakaan arvaillut tulevaa. Totesin vain, että ainakin nykyinen ministeri ottaa selvää peräeroa Kyllösen ajatusmaailmaan alueellisesta verosta. Se jää sitten nähtäväksi, minkälainen lopullinen päätös joskus tulee olemaan. Sitä minä en lähde spekuloimaan. Sinähän olet jo vuoden täällä jossitellut ja spekuloinut.
En ole sanonut asiaan juuta enkä jaata, älä vedä johtopäätöksiä. Vain sen, että se oli esityksen sisältö.
Ajattelija2013:
Niinkö? Omituista on vain se, mistä sinä saat päähäsi tuollaisia.
Ajattelija2013:
Ei ole se, että mitä seurataan, tai ollaan seuraamatta GPS:llä, herättänyt intohimoja kuten sinulla.
Nimenomaan nähdään. Ja sinähän juuri eilen aloitit sen spekuloinnin!
Ajattelija2013:
Että Ollilan työryhmän esitys suunnilleen haudattiin, kun Virkkunen esitti HUOM! mielipiteensä ja vain yhtä sen aihealuetta liipaten.
Ajattelija2013:
Olihan noita kaikenlaisia mielipiteitä heitetty kuulemma jo heti sen perään poliitikoiden toimesta, kun Ollilan esitys julkistettiin. Olikos tässä nyt jotakin merkillistä uutta?
Ajattelija2013:
Mitä nyt "pesäeroista ja pahimpien epäkohtien poistumisista" ilakoit. Se on kuule spekulointia ja varsin ennustavaa tähän kohtaan. Oletko nähnyt, että Ollilan esitys olisi oleellisesti jo muuttunut - miltään osin?
Ajattelija2013:
Höpö höpö,tuo on sinun satuilua. Kukaan ei ole väittänyt, että km-veroa olisi haudattu, mutta ainakaan nykyinen ministeri ei kannata alueellisia veroja, kuten Kyllönen kannatti. Ja tähän vain itse totesin, että silloinhan paikantaminen on turhaa. Matkan mittaaminen riittää.
Se ei ole spekulointia, että totean sen, mitä uusi liikenneministeri on sanonut.
Se on uutta, että nyt mielipiteen heittää ministeri, joka oikeasti asiasta on päävastuussa.
Kylläpä Kumppanille ottaa koville, että nykyisellä ministerillä näyttää olevan paljon enemmän järkeä ja käytöstapoja kuin Kyllösellä. No onhan siinä kyllä suorastaan hurmoshenkisessä uskossa eletty, kun vuoden verran Kyllösen idioottimaisuuksia on sysätty muiden vastuulle. Eli ei ihme, että ottaa koville.
Ajattelija2013:
Koska sinulle se paikantaminen oli ja on se peikko ja josta tuossa ylempänäkin toitottelet. En ole ottanut kantaa suuntaan saati toiseen. Teknisesti kaikki on mahdollista, mutta aiheesta on keskustelua kyllä virallisestikin - saa uskoa tai olla uskomatta, en ota kantaa.
Ihan höpö höpöä on se, että joku nyt tallä hetkellä "ei kannata jotakin" tarkoittaisi sitä, että samalla hetkellä asia muuttuisi päätöksenteon rattaissa. Se on edelleen vain 1 mielipide.
Mitä nyt "pesäeroista ja pahimpien epäkohtien poistumisista" ilakoit. Se on kuule spekulointia ja varsin ennustamista tähän aiheeseen.
Ajattelija2013:
Jos olisitkin vain todennut, että "totesi", mutta ilakoit suunnilleen "kaiken muuttuneen" - se on spekulointia. Kun se esitys on edelleen ennallaan, siihen ei ole kajottu.
Olihan noita kaikenlaisia mielipiteitä heitetty kuulemma jo heti sen perään, kun Ollilan esitys julkistettiin. Olikos tässä nyt jotakin merkillistä uutta?
Ajattelija2013:
Ja paino on edelleen sanalla mielipide - vasta. Veikkaatko, että hän on ministerinä vielä edes eurovaalien jälkeen. Paikat saattaa mennä uusjakoon muutenkin näiden puolueiden pj-vaalien jälkeen.
Ajattelija2013:
Mikä esityksessä on muuttunut? Sitä paitsi olen tuolla aiemmin todennut, etten puolusta Kyllösen sanomisia Kuukausiliitteessä mitenkään. Saat käydä tarkistamassa.
Ajattelija2013:
Tämä keskusteluosuus alkoi tammikuussa. Noihin aikoihin esitys valmistui. Mistä ihmeestä sinä jauhat?!? Ja yritä pitää erillään se esityksen sisältö jostakin Merjan lausumista, niin saat vähemmän tunnetta tähän juttuusi myös. Samalla huomaat, miten omituiset johtopäätöksesi minun kirjoituksistani loppuvat aiheettomina.
Ajattelija2013:
Jos ei haudattu ne on jo "olleellisilta osin muuttunut". Miten niin?
Ajattelija2013:
Itse totesin, etten ollut maininnut tässä osiossa aiheesta mitään, sinä olet toitottanut noita "perustuslakiepäilyjä" myöten. Teknisesti kaikki on toki mahdollista, mutta sitäkään en ole kiistänyt tai edes kommentoinut.
Mitä nyt "pesäeroista ja pahimpien epäkohtien poistumisista" ilakoit. Se on kuule spekulointia ja varsin ennakoivaa tähän aiheeseen.
Ajattelija2013:
Josta teit johtopäätöksiä. Se on spekulointia.
Ajattelija2013:
Missä se esitys luuraa? Muuttuiko se mihinkään vielä? Ja kohtahan se liikenneministeri taas vaihtuu.
Ajattelija2013:
Niinkö nyt kuvittelet?
Ajattelija2013:
Mistä ihmeestä sinä joriset? Itse aloitit tämän keskustelun tammikuussa esimerkiksi noista sinun hurmoshenkisyyksistäsi, pöhh!
Ööö....mitä?
Enkö jo vastannut. Uutta on se, että nyt liikenneministeri esittää tuollaisen mielipiteen. Ja hänen mielipiteellään on hieman enemän painoa, kuin monen muun mielipiteellä.
Ja niin, totta kai esitys on ennallaan. Ei kai ministeri voi Ollilan esitystä jälkikäteen muuttaa ja miksi pitäisi!? Esitys on eri asia kuin lopullinen päätös. Mutta ei nykyinen ministeri ilmeisesti ainakaan tule sellaisia päätöksiä tekemään, mitä Ollila on esittänyt, kun hän alueellistamista vastustaa.
Hän ei ole ministerinä pitkään ja juuri siksi puhunkin mielipiteistä. Tuskin hän alkaa kovin voimallisesti mitään muutoksia ajamaan, koska ministerinä olo aika ei siihen riitä.
Ööö...onko joku väittänyt, että jokin olisi muuttunut? Vain liikenneministerin mielipide on muuttunut. Kommentoin tätä jo paria riviä ylempänä. Miksi jotain esitystä pitäisi muuttaa? Esitys on tehty ja sellaisena pysyy. Eri asia on, tähdäänkö sen pohjalta mitään oikeita päätöksiä.
Niin tämä keskustelu alkoi. Mutta asiasta on keskusteltu paljon kauemmin. Ja jatkuvasti sinä olet yrittänyt syyttää muita ministereitä ja puolueita siitä mitä Merja sanoo tai päättää.
Kumppanin kanssa on kyllä raskasta keskustella, jos sellaista sanaa voi edes käyttää tapauksesta jonka mieli on sekavampi kuin Haminan kaupunki. Täytyy myös antaa itselle pyyhkeitä siitä että tarttuu sekavan trollin nuottaan.
ritsa:
Näin on. Välillä tuntuu, että hän keskustelee jostain aivan eri aiheesta kuin vastapuoli. Ja kun hän ei osaa perustella jotain aikaisempaa täysin naurettavaa väitettään, niin vastaukseksi tulee, "olen jo vastannut", tai .
Koska sinulle se paikantaminen oli ja on se peikko ja josta tuossa ylempänäkin toitottelet. En ole ottanut kantaa suuntaan saati toiseen. Teknisesti kaikki on mahdollista, mutta aiheesta on keskustelua kyllä virallisestikin - saa uskoa tai olla uskomatta, en ota kantaa.
Ihan höpö höpöä on se, että joku nyt tallä hetkellä "ei kannata jotakin" tarkoittaisi sitä, että samalla hetkellä asia muuttuisi päätöksenteon rattaissa. Se on edelleen vain 1 mielipide.
Ajattelija2013:
En ole ottanut kantaa mitä kaikkea GPS:llä voi tai ei voi tehdä, kuten sinä.
Se, että Virkkunen on tuota mieltä, ei ole päätös.
Ajattelija2013:
Aivan, mutta kauhean hulabaloon nostit mielipiteestä, höhh!
Ajattelija2013:
Sou? Eikös pitänyt olla tiedossa, että mielipiteitä asiasta on suuntaan jos toiseenkin.
Ajattelija2013:
Sinusta Virkkusen tulo Kyllösen tilalle oli jotenkin merkittävää. Miksi, jos kerran tuo on tosiaan tiedossa?
Tämä keskusteluosuus alkoi tammikuussa. Noihin aikoihin esitys valmistui. Mistä ihmeestä sinä jauhat?
Ajattelija2013:
Mahdollisesti. Ensimmäiset vihjeet tulevasta esityksestä saatiin viime vuoden kesällä.
Ajattelija2013:
Puhut aika lailla palturia. Ensinnäkin minun ensimmäinen kommenttini poliittiselta kannalta on 23.1.14 09:19. En ole syyttänyt ketään Merjan puheista, päinvastoin sanonut, että hän vastaa omista puheistaan. Merja ei myöskään vielä ole päättänyt yhtään mitään! Hänen jäljiltään on vasta esitys, jonka Ollilan työryhmä on valmistanut, vai mitä? Sanoi hän Kuukausiliitteestä mitä tahansa kansasta.
Ja se esitys pätee, sanoo Virkkunen mitä tahansa. Sinä kirjoitat niinkuin hänen sanomansa muuttaisi jotakin. Miksi?
Ei varmati peräkylän Peraa kukaan kyttää. Mutta niitä voidaan kytätä, joita jostain syystä halutaan kytätä. Sellaista yhteiskuntaako kannatat? Tavallisen autoilijan asema olisi siis lähes sama, kuin pantavangilla.
Kumppani 23.1.14:
Kumppani 23.1.14:
Kumppani 23.1.14
Kumppani 24.1.14
Kumppani, tässä liuta todisteita siitä, minkälainen p****njauhaja olet. Olet tammikuussa asti rutissut ja väittänyt, että hallitus on yhtenä rintamana Ollilan hankkeen takana ja että Merja ei ole yksin kannattamassa esitystä. Nyt kun Kokoomuslainen ministeri ei kannata alueellista veroa ja Ollilan esitystä ainakaan sellaisenaan, niin paniikissa selität taas jotain aivan puuta heinää, joka ei liity mitenkään asiaan. Onneksemme nämä keskustelut ovat tallessa ja jokainen voi itse lukea, mitä sinä olet jankuttanut.
Kumppani 25.1.14
Kumppani 25.1.14
Kumppani 31.3.14
Nyt tiedämme. Ainakaan Kokoomuksen ministeri ei esitystä sellaisenaan kannata. Sinä olet jatkuvasti jankannut, että tämä on myös Kokoomuksen hanke.
Nasta:
Eli meihin jokaiseen voidaan asentaa paikannin ja vaikka vielä kamera, jotta meidän mahdolliset rikoksemme voidaan ehkäistä etukäteen. Se on sinulle aivan fine? Olisit unelmakansalainen Pohjois-Koreassa tai entisessä Itä-Saksassa.
Ja kai ymmärrät, että sillä gps-paikantimella voidaan sitten kytätä muutakin, kuin vain liikennekäyttäytymistä.
Jauhat tuota samaa sontaa, joka on kumottu moneen kertaan. Kännykän voi jättää kotin mennessään asioille ja mikä parempaa, kännykän voi ostaa nimettömänä ja hankkia siihen prepaid liittymän, jolloin kukaan ei voi kännykkää jäljittää.
Kännykkää ei myöskään seuraa normaalisti yksikään viranomainen ja sen seuraaminen on uskoakseni laitonta, ellei sinua epäillä melko vakavasta rikoksesta. Autoa, jota ei voi nimettömänä omistaa, seurattaisiin sen sijaan jatkuvasti viranomaisten toimesta.
Kyseessä on siis kaksi totaalisen eri asiaa ja tämäkin on kirjoitettu täällä kymmeniä kertoja myös sinulle.
Ajattelijalle:
http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/virkkunen%20ja%20satelliittivalvonta-19518
Nasta:
Mitä oikein sönkötät? Miksi kilometrejä pitäisi tarkastaa jostain, jos gps mittaa vain matkaa?
Ja kannattaisiko nyt lopettaa tuo yksilöllisestä kyttäämisestä selittäminen. Tietotekniikalla voidaan kyllä kytätä vain niitä, joita halutaan kytätä. Vaikka sitten vuosia jälkikäteen, jos jostain syystä niin halutaan. Sinä ilmeisesti todella kannatat Pohjois-Korean ja DDR:n mallia, jossa jokaista kansalaista kytätään kaiken varalta. Näin hieno kyttäyssysteemi olisi noissakin maissa vain hallitsijan märkä uni.
JEV2:
En ole väittänytkään, että Virkkunen olisi esityksen kokonaan tyrmännyt. Mutta ainakin minun uutiseni mukaan hän tyrmää alueelliset maksut, jotka ovat kyseisen veron suurin epäkohta ja joita Kyllönen kannatti. Muistaakseni Kyllönen kannatti myös erillisiä ruuhkamaksuja, tai ei ainakaan niitä tyrmännyt.
Jos Virkkunen kannattaa mallia sellaisenaan, niin siitä alkaa Kokoomuksen tai ainakin Virkkusen alamäki.