Onko Dacia jo liian halpa?

163 kommenttia
12346»
  • 1065:

    voi huonoon laatuun perustuvana murheena pitää vaihdekepin kuulan kulumista jonka seurauksena koko keppi putosi konsolista 400 000km:n paikkeilla.Kaasuttimen kuluminen vaihtokuntoon 450 000km kohdalla on myös mielestäni luonnollista kulumaa eikä tekninen vika.Vaihtoon pösö meni taka-akselin kulumisen tähden 550 000km paikkeilla. Toisesta volvosta katkesi jousi jonka seurauksena etupään jouset ja kaikki iskarit tuli vaihdettua 190 000km kohdalla. Jarrujen osat ja jarrulevyt kuten myös alustan osat sekä pakoputket ( pakoputkia kyllä olen joutunut vaihtelemaan lähes kolmen vuoden välein) on kuluvia osia ja näitä on joka autossani tarvinnut vaihdella




    Kaverin Meganesta on jousia myös katkeillut vaikka kuinka monta. Ja tuohon pakoputkiongelmaan täytyy sanoa, että itse ajan automerkillä, jossa on ruostumattomasta teräksestä tehty putkisto. Eipä ole tarvinnut koskaan vaihdella.

      
  • AkiK:


    Muilta osin Dacia on varmasti ihan asiansa ajava peli. Tekniikka on luotettavaa, ei ole paljon rikkoutuvia osasia. Koneethan nykyään kestää lähes varmasti, eikä alustassa ole turhia monimutkaisuuksia. Sähkölaitteita on vähänlaisesti, mikä vähentää vika-alttiutta eikä akkukaan tyhjene pakkasella samaan tapaan.




    Tunnut olevan varma asiastasi. Mihin perustuu analyysisi luotettavasta tekniikasta? Uskallanko nyt suosituksestasi ostaa Dacian?



      
  • Jorma L:

    Itse kehottaisin uutta, jopa 7 vuoden takuulla varustettua, autoa ostaessa selvittämään, mitä takuu kattaa.
    Voisi äkkiä luulla että huolettomat 7 vuotta, aina kun joku paikka leviää, niin korjaamolle ja ilmaiseksi uutta osaa tilalle ja taas mennään.
    Minulla on useampikin tuttu, joka on oikeasti selvitellyt näitä ja tosiasia on, että autossa on hyvin vähän muita kuin kulutusosia ja kulutusosat eivät ole takuun piirissä.
    Moottori tai vaihteisto leviää 5 vuoden kuluttua ja sitten vain todetaan että eivät kuulu takuuseen.
    Sitten monissa autoissa on yllättävän lyhyet huoltovälit. Pakollisia huoltoja 10 tkm välein että takuut pysyy voimassa.






    Itsekin olen ymmärtänyt, että tuo seitsemän vuoden takuu kattaa lähinnä savukkeensytyttimen ja ovenkahvan rikkoutumisen, ellei rikkoutumisia ole aiheutettu käyttämällä tuotetta.

      
  • ddr5:



    Tunnut olevan varma asiastasi. Mihin perustuu analyysisi luotettavasta tekniikasta? Uskallanko nyt suosituksestasi ostaa Dacian?




    Autojen perustekniikka on nykyään varsin luotettavaa. Tuossa autossa ei ole juuri muuta kuin perustekniikkaa. Kestotesteissäkin tuo on pärjännyt paremmin kuin moni kalliimpi, miksi epäillä erityisesti sen luotettavuutta?



    Rellun konetekniikan kestävyydestä - hyvin ne dieselit kestävät Nissanienkin nokalla ja bensakoneissa taas on Nissan-tekniikkaa jota et ilmeisesti epäile?



      
  • Autotekniikkaan kuuluvaksi lasken toki muutkin liikkuvat osat, kuin moottorin sisällä sijaitsevat. Myönnän sen, että jopa ranskalaiset osaavat rakentaa edestakaisin liikkuvan männän. Kaikki muu avaruustekniikan tasoa lähestelevä huippumoderni produktio, kuten sähkölasit taikka toimivat tuulilasinpyyhkijät eivät liene ranskalaisten insinöörien perusopinto-ohjelmassa. Tosin ne sähkölasit eivät taida kuulua Dacian muutoin niin hulppeaan varusteluetteloon.

      
  • ddr5:

    Tosin ne sähkölasit eivät taida kuulua Dacian muutoin niin hulppeaan varusteluetteloon.




    Ei taida kuulua ja hyvä niin!



    Onko se nyt jotenkin vaikea käsittää, että Daciaa ei myydä varusteluettelon pituudella.



    Aivan kuten monessa kalliimmassakin automerkissä varusteluettelon pituutta on kasvatettu lain mukaan pakollisilla varusteillakin..

      
  • sjvirt:

    ddr5:
    Tosin ne sähkölasit eivät taida kuulua Dacian muutoin niin hulppeaan varusteluetteloon.


    Ei taida kuulua ja hyvä niin!

    Onko se nyt jotenkin vaikea käsittää, että Daciaa ei myydä varusteluettelon pituudella.

    Aivan kuten monessa kalliimmassakin automerkissä varusteluettelon pituutta on kasvatettu lain mukaan pakollisilla varusteillakin..




    jos ostaa lisävarusteena ilmastoinnin n.600e niin mihin tarvii sähkölaseja?

    eikä tarvitse ihmetellä ja laskeskella kuinka järkyttävästi lisä varusteet maksaa...



    http://www.dacia.fi/fi/Mallit/Duster/Hinnat-ja-varusteet/



    noita "prenium" mallien varustelua kannattaa lukea esim. bmw x1 tarjoaa 5 istuita vakiona....

      
  • finman:

    noita "prenium" mallien varustelua kannattaa lukea esim. bmw x1 tarjoaa 5 istuita vakiona....




    Ja BMW:n 1-sarjalaisen E81 mallin voit ihan itse valita joko 4- tai 5-paikkaisena. Ilman lisähintaa. Ei taida monessa muussa onnistua...

      
  • FARwd:

    finman:
    noita "prenium" mallien varustelua kannattaa lukea esim. bmw x1 tarjoaa 5 istuita vakiona....


    Ja BMW:n 1-sarjalaisen E81 mallin voit ihan itse valita joko 4- tai 5-paikkaisena. Ilman lisähintaa. Ei taida monessa muussa onnistua...




    ei löydy ainakaan varuste listalta vaihtoehtoa tilata autoa 4 paikkaisena

      
  • Tilauskoodi ZUK: 5. istuinpaikan poisto.

    Koskee siis vain 3-ovista E81 mallia. Coupé ja Cabriolet ovat aina 4-paikkaisia ja 5-ovinen E87 aina 5-paikkainen.

      
  • Tuota oonkin odottanut, lähes paras lisävaruste mitä voi kuvitella on pudottaa yksi paikka pois takapenkiltä. :lol:

      
  • jjvi:

    Tuota oonkin odottanut, lähes paras lisävaruste mitä voi kuvitella




    No joo, onhan se ehkä tyylikkäämpi nelipaikkasena ja lisäksi saa pari tavaralokeroa takapenkkien väliin. Eikä sinne taakse kuitenkaan kolmea aikuista sais mahtumaan. :wink:

      
  • FARwd:

    Tilauskoodi ZUK: 5. istuinpaikan poisto.
    Koskee siis vain 3-ovista E81 mallia. Coupé ja Cabriolet ovat aina 4-paikkaisia ja 5-ovinen E87 aina 5-paikkainen.




    sori tuli luku/ajattelu virhe kun katsoin vain x1 maasturin listaa,mitä eräs toveri ajatteli hankkia...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit