Uudet Mercedes E-sarja ja BMW 5-sarja, premium kingit

1091 kommenttia
17810121337
  • En nyt ihan ymmärrä mihin nämä paatokselliset horinat oikein perustuu, kun kaikki BMW 5-sarjan mallit ovat erilaisia keskenään. Konservatiivisen muotoilunsa vuoksi oman kokoluokan tunnistettavin merkki joka on tosiaan kaikkien helppo tunnistaa BMW 5-sarjaksi. Konservatiivinen muotoilun perustana on käytännöllisyys ja riittävät tilat, turvallisuus joka tulee olemaan aina riittävä eri testeihin. Tämän uuden BMW 5-sarjan G30:n muotoilu ei syö sisätiloja vaan on varmasti tiloiltaan riittävä niile jotka tämän kokoluokan autoja ostavat.

    Tämä TM sovellus teki taas tempun jota en odottanut! Pitää poistaa, pahoittelut siitä.

    Volvon muotoilusta voisi sen verran sanoa oli uusi malli miten luotaantyöntävä tahansa Volvo-fani saa siitä varmasti tarvittavat kiksit ostaakseen vaikka minkälaisen rumiluksen. Onhan näitä vuosien varrella tehty vaikka minkä näköisiä, omaa silmää miellyttävää ei ole kuin S80. MB:n muotoilu jakaa varmasti porukan tasan kahtia joku pitää joku ei ja uskolliset ostavat sen silti koska ovat siihen tottuneet. Laatu on ollut ruostumisen osalta MB:n heikoin osa-alue todella pitkään ja Suomen teillä liikkuu melkoisia ruosteläjiä ja on suorastaan ihme että nuo menevät katsastukseta läpi vaikka suurin osa kuuluisi paaliin. Turvallisia noista loppuunajetuista autoista ei ole ainutkaan juuri tuon ruosteen takia joka heikentää rakenteen ratkaisevasti. Ruosteongelmista MB:n osalta on vähitellen ilmeisesti päästy 2010-luvulla.

      
  • Liittyy edelliseen. Sovellus temppuilee.

    Klikkaa kuvaa jossa kaikki mallit, saat sen isommaksi tehdä tarvittavat analyysit edellä kirj.. Oli pakko poistaa linkki.

      
  • Volvo S90 voitti arvostetun Production Car Design Of The Year - palkinnon, vuodelta 2015. Palkintoraadissa oli mukana 18 huippuluokan autosuunnittelijaa, muun muassa Daimlerilta, Bentleylta, Ferrarilta ja McLarenilta.

    https://www.media.volvocars.com/uk/en-gb/media/pressreleases/187905/volvo-s90-wins-prestigious-production-car-design-of-the-year-2015

      
  • mrse kirjoita viestisi uudestaan! Taas kerran tämä Aataamin aikainen sovellus sekoilee.

      
  • Kirjoitin vain sen että Volvo S90 sai vuonna 2015 Production Car Design Of The Year - palkinnon. Raadissa oli mukana 18 huippuluokan autosuunnittelijaa, muun muassa Bentleyltä, Daimlerilta, Ferrarilta ja McLareniltä.

    Uudesta 5-sarjasta kirjoitin että piirretty kuva jonka WhatCar laittoi ei välttämättä ole hyvä arviointiperuste. Itse olin laittanut "livekuvaa" teipatusta 5-sarjalaisesta.

      
  • Tästä uudesta Volvo S90:stä pidän myös se on aika paljon samaa näköä BMW F10:n kanssa tietystä kuvakulmasta katsottuna. Ei se turhaan tuota palkintoa saanut. Poistin laittamani linkin se sekoitti kaiken jostain syystä.

      
  • Täytyy odotella vielä muutama päivä että uusi vitonen on julkinen. Nuo Volvon mallit ovat parantuneet ja syystä. Ero tässä on siinä, että BMW on ollut tyylikäs jo monta generaatiota,nyt varsinkin v70 saa muotoillun perän. Sisällä suurin puute on keski-näytön sijoitus polven korkeudelle. Tästä ei montaa pojoa saisi NCAPissa jos arvosteltaisiin. Volvon kompastuskivi onkin tämä kojelauta, paljon kopioitua Teslasta.

      
  • tracktest:
    En nyt ihan ymmärrä mihin nämä paatokselliset horinat oikein perustuu, kun kaikki BMW 5-sarjan mallit ovat erilaisia keskenään.

    Mutta kun ulkonäköhorinat ei perustukaan siihen, mitä auton sisuskaluissa on (muuttunut) - ja sieltä sitten erikseen näkyy. Koko alusta voi olla vaikka "punainen" entisen "mustan" sijaan, vaan kun se ei näy sekään.

    Konservatiivisen muotoilunsa vuoksi oman kokoluokan tunnistettavin merkki joka on tosiaan kaikkien helppo tunnistaa BMW 5-sarjaksi.

    Sinäpäs sanoit tuon konservatiivisen. Mutta välillä täytyy kyllä itsekin ihan takaluukusta tarkistaa, jos numeroita ei ole jätetty tilaamatta, että mistäs sarjasta tuossa olikaan kyse. Mutta Bimmeriksi sedanit on helppo tunnistaa, kun on niin konservatiivista. Vuosimallit vaan menee sekaisin, samalla vuosikymmenkin.

    Konservatiivinen muotoilun perustana on käytännöllisyys ja riittävät tilat, turvallisuus joka tulee olemaan aina riittävä eri testeihin.

    Muotoilu vaikuttaisi turvallisuuteen? Ja muilla olisi jotenkin enemmän pielessä tuo puoli, jos muuttavat ulkonäköä "antikonservatiivisesti"? Enpä usko. Mutta tiloihin ilman muuta muotoilu vaikuttaa. Aika paatokselliseksi menee, jos väität että BMW olisi joku edelläkävijä asiassa, vaikka käytännöllisyydessä ja siksi pitäisi autonsa nimenomaan ulkonäöllisesti muuttumattomana.

    Kyllä minä uskon, että sinä haluat Bimmerisi just sen näköisenä kuin se on. Ja oli... ties mihin asti taaksepäin. Jossakin vaiheessa se alkaa olla myynnillisesti, siis kaupallisesti, vain rasitekin ja siitä täälläkin on kommentoitu.

      
  • WhatCar, missä oikein pidät polviasi ajamisen aikana? Ai niin, vanhemmissa Volvoissahan kerroit pitäväsi polviasi sen "leijuvan konsolin" raossa, johon itselläni olisi mahtunut ehkä lompakkoni. :) Aika erikoisiin paikkoihin niitä parin sentin paksuisia polviasi näytät ajamisen aikana änkevän. Luulisi, että siinä vasta turvallisuusriski on.

    Milloin muuten ymmärrät, että keskeiset ajamiseen liittyvät toiminnot löytyvät Volvon mittaristoston näytöstä. Kosketusnäyttöä ei ole tarkoituskaan pahemmin räpeltää ajamisen aikana. Vaikka Audin näyttö on ylhäällä, niin tuskin kovin turvallista on Audinkaan sisävalojen asetuksia säätää kesken ajamisen.

    En nyt tiedä mitä Volvo on Teslasta kopioinut? Molemmissa on kosketusnäyttö, joka löytyy todella monesta uudesta autosta. Näissä se on vain keskimääräistä suurempi. Nimenomaan Volvon sisustus on muuten kerännyt valtavasti kehuja, jopa enemmän kuin ulkonäkö.

    Jännä juttu, miten sama kaveri joka valittaa minulle Volvo-ketjussa Volvosta kirjoittamisesta ja videoiden linkkaamisesta, kirjoittaa itse Volvosta BMW-ketjussa. Tämäkin kertonee jotain...

      
  • Muuten, jos katsoitte Ylen uutisia eilen, niin siellä todettiin että autojen kosketusnäyttöihin liittyvä bisnes kasvaa huimaa vauhtia. Toinen teknologian kasvualue on autojen verkottuminen.

      
  • Jos nyt yhtään näkee eteensä, niin kai nyt on täysin selvää, että kosketusnäytöt ovat yleistyneet valtavasti autoissa. Vahvasti näyttää siltä, että kosketusnäytöt tulevat autoissakin syrjäyttämään nappipaneelit samaan tapaan kuin miten kävi mobiililaitteissakin.

      
  • Auto-m: "Ai niin, vanhemmissa Volvoissahan kerroit pitäväsi polviasi sen ”leijuvan konsolin” raossa"

    Ei ymmärrä mistä tällaisia saat päähäsi ???

    Ja mitä tulee Volvoon viittamiseen, liittyi juurikin siihen että kun valitat ettei Audi ja BMW muuta ulkonäköä dramaattisesti generation vaihtuessa, niiden ei tarvitse koska ulkonäkö on todella hiottu. Volvon kohdalla saattoi olla paikka isolle remontille kun vanhat mallit elivät 2 generaatiota ja ulkonäkö oli myös sen mukainen, pahasti vanhentunut.

      
  • WhatCar:
    ...ettei Audi ja BMW muuta ulkonäköä dramaattisesti generaation vaihtuessa, niiden ei tarvitse koska ulkonäkö on todella hiottu

    Aika itseriittoista, voisi joku sanoa? Ostajakuntaa pidemmän päälle ali- (vai yli-)arvioivaa, voisi joku muu sanoa? Degeneroivaa sanoisi joku kolmas?

    (Volvoista) vanhat mallit elivät 2 generaatiota ja ulkonäkö oli myös sen mukainen, pahasti vanhentunut.

    Yhtä paljon (vai vähän) on muklailtu kyllä Bimmer-sedaneita sitten.

    Onneksi nämä on edelleen makuasioita, joissa ei ole oikeata vastausta.

      
  • "Ei ymmärrä mistä tällaisia saat päähäsi ???"

    Sinähän joskus valittelit, miksi jossain Volvossa ei enää ole sitä "leijuvaa konsolia", eli tilaa polville. Tämä muistui mieleen, kun kerrot pitäväsi polviasi Volvon kosketusnäytön tasolla ajaessasi. :) Mielenkiintoisia ajoasentoja sinulla.

    No se "hiottu ulkonäkö" on sitten ihan oma mielipiteesi. Ihan kohtuu hienojahan nuo olivat lähes 10 vuotta sitten, mutta uusi malli joka näyttää samalta tai rumemmalta, ei näytä enää hienolta. Ja entä kolmen neljän vuoden kuluttua? Esimerkiksi nykyisen A4:n pitäisi myydä hyvin seuraavat 7 vuotta.

    Mersu muutti muotoilua selvästi ja nousi maailmanlaajuisesti myydyimmäksi premiumiksi. Turha siis höpistä, että muotoilua ei voisi muuttaa.

      
  • Mahtoivatkohan sukupolvesta toiseen tuttuna ja turvallisena pysyneet Volvojen designit aiheuttaa samoissa silmissä yhtä pahaa kipuilua, kuin nyt Audit ja BMW:n mallit? Esimerkkeinä vaikka pari sukupolvea S80:ä ja useampi sukupolvi 850->V70 -jatkumoa. Ainakaan itse en muista tuollaista tapahtuneen.

      
  • Ainakin itse haukuin vanhakoppaisen S80 Volvon ulkonäköä jo vuosia sitten. Jopa kinasin sen vanhanaikaisuudesta täällä. Kun ei ole merkkiuskovainen fanaatikko, niin voi kehua ja haukkua samaa merkkiä ihan asiapohjalta ilman tunteen paloa.

      
  • Itse pidän Volvo S80:iä parhaimman näköisenä. Mitä useammin Volvo S90:n kuvia näkee näyttää se jo hieman kuvakulmasta riippuen vanhahkolta. Tiedä sitten mistä johtuu, mutta näin vaan on. MB:n uudistuksen jälkeen Audin ja BMW:n konservatiivinen muotoillu näyttää hyvinkin mallikaalta omaan makuuni, vaikka Auto-m haukkuu Audit ja BMW:t samassa lauseessa toistuvasti. Ei nämä vaikuta omaan suhtautumiseeni jos tuosta saa joku nautintoa siitä vaan, tosin tylsyyden hokeminen vaatisi pidemmän päälle hieaman uusiutuvaa argumentointia.

      
  • Miten Volvo liittyy kysymykseen siitä että mikä on parhaiten muotoiltu saksalaismerkki ? Kai näiden saksalaisautojen muotoilusta voi puhua ilman viittausta Volvoon, jolla kaiken lisäksi on vain muutama uusi malli.

    Tuolla edellä oli puhetta Mercedes GLC:stä. Tässä on vertailua Mercedes GLC - Audi Q5. Mersuun on saatu luotua hienot linjat, sen sijaan tässä uudessa pulleassa Q5:ssä ei ole oikein mitään säväyttävää, mieleen tulee lähinnä jokin tavispikkuauto, jota on hieman suurennettu.

      
  • Argumenttini kyllä uusiutuvat, kun BMW ja Audi uudistuvat ja muotoilevat jotain muuta kuin tylsän näköisiä autoja. Johan muuten juuri kehuin BMW X2 konseptia. Tosin tässä taas nähdään tracktestin mielipiteet, kun BMW luo jotain täysin uutta, se on fantastista, kun BMW pysyy konservatiivisena, on se fantastista, kun BMW:llä ajetaan ulos, on se kuskin vika, kun Audilla ajetaan ulos, se on auton vika......lista on loputon....

      
  • Harvoin kokeneelle testaajalle tapahtuu ulosajoja vaikka testiä viedään äärirajoille. Kuljettaja on vastuussa auton pysymisestä hallinassa, mutta radalla auton alusta, säädöt, renkaat/rengaspaineet, keliolosuhteet ja vauhti vaikuttavat eniten auton hallinassa pysymiseen. Ei voi noin yksinkertaistaa asioita kuten Auto-m yleensä tekee vetäen mutkat suoriksi perehtymättä asioihin perusteellisemmin.

    Tarkoittanet tätä Audi SQ7 testiä radalla.

      
  • Kyllä BMW radalla kulkee, mutta kuinkas ne urat, Parin vuoden kokemuksella ei hyvä.

      
  • Tracktest, juuri sinähän asian yksinkertaistit. Audin ulosajo oli auton vika ja sinä sen näet videolta. Kun joku linkkasi miten ammattikuski ajaa Bemarilla metsään, niin alkoi tyypillinen selittelysi ja mielipide muuttui jälleen kerran täysin päinvastaiseksi, kun auton merkki vaihtui. Juuri se sinussa on niin huvittavaa, kun mielipiteesi ja "perustelusi" vaihtuvat täysin päinvastaisiksi, jos auton merkki vaihtuu Bemarista johonkin toiseen.

    BMW X2 on moderni ja rohkea ja se on mielestäsi upeaa, mutta konservatiivinen ja ei rohkea muotoilu on sekin upeaa, kunhan maskissa lukee BMW. Kuitenkin esimerkiksi Audien kohdalla aikaisemmin olet valittanut muotoilusta, jossa ei ole tarpeeksi muutoksia edelliseen sukupolveen. Kaikki mitä BMW tekee, on aina mahtavaa, vaikka olisit arvostellut samasta asiasta vuosia jotain toista automerkkiä.

      
  • Testaajan ikävän näköinen ulosajo ei tietenkään tee Audista huonoa autoa. Kuvaaja vain sattui olemaan juuri oikealla hetkellä tuossa paikassa ikustaakseen ikävän tapahtuman Audin näkökulmasta katsottuna, ei siinä ole sen kummempaa ihmettelemistä.

    BMW:llä on niin paljon uusia malleja, että niitä jopa kilpailijat suoraan kopioivat omiksi uusiksi malleikseen. Kartalla olevat tietävät hyvin mitä malleja tarkoitan. Räikein esimerkki on BMW X6 jonka MB kopioi suoraan omaksi mallikseen vain keula erottaa ne toisistaan. Tosin BMW X6 on komeampi räyhäkkäämpi, kuin MB.

      
  • Eräällä ulkomaisella keskustelupalstalla spekuloitiin tuon Audin ulosajoa seuraavilla seikoilla.

    • iso massa

    • kova vauhti

    • hidas ohjausvaste

      
  • "WhatCar

    5-sarjaa on nyt esitelty jo laajasti sisäpiireille ja nettijulkistus olisi tulossa Pariisin autonäyttelyn aikana. Tässä on kuva, jota auton nähneet pitävät 100% oikean. Näyttää erittäin onnistuneelta ja yhteys muotoilussa BMW-Designeen on vahva. Vaikuttaa myös, että perä on korkeampi ja tavaratila on kasvanut.

    http://g30.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=1501662&d=1475154436 "


    Tässäkö tosiaan on WhatCar:in kuukausien hehkutuksen tulos ja ihka oikea kuva tulevasta 5-sarjasta. Yhtä hyvin olisi voinut hakea netistä kuvan edellisestä mallista ja photoshopata sen alle nuo arviolta 21 " jättivanteet ja ihan samalta näyttäisi. Yhteys aiempaan BMW-Designeen on tosiaan vahva, kun mikään ei muutu. En siltikään oikein jaksa uskoa, että noin mitätön uudistus tulee ulkoisesti, koska suuri pettymyshän tuo olisi useimmille uutta 5-sarjaa odottaneille.

      
  • Kuvakulman ollessa tuo etuviisto, mieleeni tuli heti Passatti.
    Luonnossa nähtynä tilanne lienee toinen.

    http://racem.org/wp-content/uploads/2015/03/Passat-14.png

      
  • Tracktest, keneltäs BMW kopioi idean neliovisesta coupesta?

      
  • Tutkimustyösi tuotti laihahkon tuloksen. Mercedes-Benz CLS. Tarkoitin täydellistä kopiota mallista BMW X6. Tuota tuskin kukaan lähtee kiistämään. Kyllä BMW:n tunnistaa muutenkin kuin keulasta aina aidoksi BMW:ksi neliovinen coupé ei tee tässäkään tapauksessa poikkeusta.

    https://www.netcarshow.com/bmw/2014-m6_gran_coupe/1280x960/wallpaper_05.htm

      
  • Näiden käytettyjen bemarien kuljettajien silmitön merkin puolustaminen perustuu siihen ettei niiden ikä näy ulospäin vuosiksi jämähtäneiden nippelimuutosten takia "amatöörille"
    Tuolta kun nappaa nettiautosta 10 v ikäisen bemarin kuvan on se samannäköinen kuin tuleva uusi.
    No haittaako se ei, mutta vähän rajaa siihen hehkutukseen koska merkki on hyvin vika altis etenkin käytettynä

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit