Uudet Mercedes E-sarja ja BMW 5-sarja, premium kingit

1091 kommenttia
1282931333437
  • Yhdessä noiden yritysten tuottavuuden kanssa se osoittaa brändäyksen onnistuneen.

    Jos tästäkin joku yrittää vääntää ostosuosituksen, niin se kannattaa kohdistaa tuottavien yritysten osakkeisiin. Itsellä BMW ja TM edustaa tätä toimialaa mielestäni hyvin. Ei aihetta muutoksiin.

      
  • Tätä palstaa kun lukee niin voi päätellä että premium-auton omistaminen on todella mullistava kokemus, vaikka autossa saatetaan viettää aikaa vain puoli tuntia päivässä. Elämä jopa saa uuden suunnan kun siirrytään kansanautosta premiumiin. Ajaessaan premium-autolla "tavallinen tavallaaja" ehkä myös (ainakin omasta mielestään) kohoaa pari pykälää ylemmäksi yhteiskuntahierarkiassa. Sillä ei tietenkään ole merkitystä että premium-auto mahdollisesti on ostettu kokonaan velaksi niin että velka nakertaa jo oman maksukyvyn rajoja.

      
  • Tätä palstaa kun lukee niin voi päätellä että premium-auton omistaminen on todella mullistava kokemus, vaikka autossa saatetaan viettää aikaa vain puoli tuntia päivässä. Elämä jopa saa uuden suunnan kun siirrytään kansanautosta premiumiin. Ajaessaan premium-autolla ”tavallinen tavallaaja” ehkä myös (ainakin omasta mielestään) kohoaa pari pykälää ylemmäksi yhteiskuntahierarkiassa. Sillä ei tietenkään ole merkitystä että premium-auto mahdollisesti on ostettu kokonaan velaksi niin että velka nakertaa jo oman maksukyvyn rajoja.

    Mikään ei anna sellaista varmuutta, kuin täydellinen tietämättömyys/ymmärtämättömyys. Vanha fakta tuli jälleen kerran vahvistettua.

      
  • Tuolla edellä WhatCar puhui siitä että on olemassa "tavallisia tallaajia". Joille ilmeisesti "kansanautot" kelpaavat.

      
  • Jos haluaa parasta on vaihtoehdot:

    • Audi
    • BMW
    • Mercedes
    • Lexus varauksin

    Siinä ne ovat.

      
  • Lexus muuten kyllä, mutta mallit ovat tähän asti olleet muotoilultaan suorastaan luotaantyöntäviä.

      
  • Voi että sentään!

      
  • Älä hyvä ihminen vajoa lapsen tasolle.

      
  • Sitähän minä teissä juuri ihmettelin tuossa edellä!

      
  • Onko muotoilun arvostelussa jotain kummallista? Makuasioita eikös vain?

      
  • Juu, kyllä ilman muuta. Mutta jatkumona tuolle Whatcarin tekstille se meni samaan hiekkalaatikkotason arviointiin vaan. Sorry, jos olit kauhean tosikko.

      
  • Se että antaa autolle (pelkälle metalliläjälle) noinkin suuren merkityksen osoittaa sitä että tällaisen ylisuuren merkityksen autolle antava henkilö on lähinnä jonkinlainen sivistymätön dorka. Tälläkin palstalla on muutama tälläinen henkilö.

      
  • Ei tainnut heittosi olla suoraan minulle tarkoitettu, joten ei olla tosikkoja. Olen miettinyt muutamaan otteeseen Lexusta autokseni. Laatua on varmasti yhtä paljon, kuin noissa edellä mainituissa sitä ei käy kai kenenkään kiistäminen.

    Derrick vedit herneen nenään, kun WhatCarin listasta puuttui yksi merkki.

      
  • "Ei tainnut heittosi olla suoraan minulle tarkoitettu, joten ei olla tosikkoja. Olen miettinyt muutamaan otteeseen Lexusta autokseni. Laatua on varmasti yhtä paljon, kuin noissa edellä mainituissa sitä ei käy kai kenenkään kiistäminen.

    Derrick vedit herneen nenään, kun WhatCarin listasta puuttui yksi merkki."

    Itsehän minä tuota premium-käsitettä pohdin siltä kannalta että 90 prosentille ihmisistä on ihan samantekevää millä autolla kulkee vaikkapa kauppaan 10 kilometrin matkan. Maistuuko esimerkiksi juusto paremmalta jos kärrään sen kotiin premium-autolla.

    WhatCar muistuttaa erästä vanhaa renkeä joka asui aitassa ja liimaili aitan seinille 50-luvun filmitähtien kuvia (Greta Garbo esim). WhatCar vaan liimailee seinille BMW:n kuvia. Huvinsa kullakin, toisilla se näyttää olevan rehvastelu autoilla.

    Mikähän muuten on WhatCarin auto, sieltä varmaankin löytyy kallis premium-pirssi. Näköjään nuo BMW-henkisten autot on aika tarkoin varjeltu salaisuus.

      
  • Hybridi Lexuksen hyväksyminen vaatii täysin toisenlaista asennetta autoihin mitä näillä keskustelupalstoilla kirjoittajat edustaa.

      
  • Ei Lexus mulla ainakaan vaadi kuin tilantarpeen muutosta. Tai kunnon heikkenemistä katumaasturi RX:n hankkimiseksi. Juuri nyt sedan tuntuu sopivalta, joten viimeksi GS karsiutui nimenomaan tiloihin.

      
  • Laitetetaan tähän premium-merkkien myyntitilastoja vuodelta 2017:

    Mercedes: 2,3m kpl
    BMW: 2,1m kpl
    Audi: 1,9m kpl

    Huomioitavaa on, että Suomen A tulee piakkoin toimituksiin ja tullee lisäämään Mersun etumatkaa.

    Uusi GLC ja voi olla myös tuleva C Uudestakaupugista. Lisäksi uuden A:aan vaikutus. Nyt ostamaan sankoin joukoin kotimaista Mersua!!! Tuhansia työpaikkoja on tässä jo luotu.

      
  • 3 automerkkiä?

      
  • Lisätään vielä VW, mutta premium ei aivan ulotu UPiin, Passat ja Arteon hyvinkin:

    VW: 6.2m
    Mercedes: 2,3m
    BMW: 2,1m
    Audi: 1,9m

    Volvo toki pyrkii Audi/BMW/Mercedes -tasoon, silti vie aikaa vähintään 10 v.

    Itse ostaisin uuden Passatin mieluummin kuin S80, koska Passat perustuu nykyaikaiseen teknologiaan. Lisäksi Volvo S80 on tosi ruma perästä päin, moni on samaa mieltä täälläkin.

    Mini myy 371,881 kpl, se ehkä pitäisi lisätä BMW -myyntiin.

    Jaguar myös premium suora-kutosineen/V8 -koneineen.

      
  • Hehehheheheh...... No, onneksi nämä ovat makuasioita, ei tuota ihan "lopullisena totuutena" voi ottaa...

    WhatCar:
    Itse ostaisin uuden Passatin mieluummin kuin S80

    Tuo selittääkin sen kommenttisi "10 vuotta perässä"! Niinhän sinä näytät olevan.

    Liittyykö auton perän kauneus/rumuus jotenkin oleellisesti johonkin listaukseesi?

      
  • Mersu- ja BMW-miehet purkavat tuntojaan aamuohjelmassa.

      
  • Kumppani on taas pihalla kuin lumiukko. Volvon S80 mallia valmistettiin vielä vuonna 2016. Tässä kuvissa vuoden 2014 malli joka lienee viimeisin kehitysversio S80 Volvosta.

    https://www.netcarshow.com/volvo/2014-s80/800x600/wallpaper_11.htm

      
  • Eikö sinulla mitään muuta ollut kommentoitavaa tracktest? WhatCar varmaan tarkoitti myös saman vuosikerran Passatia, eikö?

    Kerrotko myös vaikkapa mitä olet mieltä siitä, vaikuttaako auton perän muotoilu mielestäsi autolistauksiin tai luokitteluihin jotenkin oleellisesti, vai ollenkaan?

      
  • Perän muotoilu on osa auton tyylikkyyttä ja sehän yhdistetään premiumiin. Kyllä muotoilu näyttää onnistuvan kun katsoo vaikka uutta 5/E -sarjaa tai uutta A6:sta.

      
  • Hehehheheheh…… No, onneksi nämä ovat makuasioita, ei tuota ihan ”lopullisena totuutena” voi ottaa…

      
  • Nyt on todella huippu-SUVia tulossa kehiin, nimittäin uusi BMW X5. TM ehtikin jo kirjoittaa kattavan jutun uutuudesta. Varmasti uuden Audin Q7/Q8:n ohella paras SUV isossa luokassa ja aina Mersulta löytyy premium-kilpailija.

    Kuten asiaan kuuluu tulee moottorin olla vähintään 6-sylinterinen ja tilavuutta 3 litraa. Näytöt kuskille ovat mahtavat 12.3" x2 näkökentässä, ohjattavissa kosketuksella, eleillä, puheilla ja iDrivellä. Uutta turvallisuudessa on kuljettajan sairaskohtauksen tunnistus ja auto ottaa tilanteen hallintaan.

    Mikään kaiken kansan auto ei ole kyseessä, hinnat about 100.000 euroa alkaen.

    http://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/20180607/fjarde-generationen-bmw-x5-storre-med-ny-front/

      
  • Miksi näitä autoja pitää mainostaa jollei kerran Suomen myyntiluvuilla ole mitään merkitystä?

      
  • Tähän Audi - BMW - Mercedes - Porsche -keskusteluun napataan nyt uusi BMW:een 8-sarja. Tästä urheiluauto tuskin juuri paranee. TM kirjoittikin hyvän alustuksen asiaan:

    https://tekniikanmaailma.fi/bmw-esitteli-uuden-8-sarjan-coupen-tayttaa-aukon-porsche-911n-ja-mercedes-benzin-s-sarjan-coupen-valissa/

    Mielenkiintoista, että myös 3-litrainen 6-diesel on tarjolla, mutta kyllä 4,4-litrainen tuplaturbo-V8 on oikeampi valinta autoon. Sitten mennään jo sataan 3s pintaan. Laatikko on aina automaatti. Tulossa lienee M8 ennen pitkää ja joko em. kiihdytyslukema alkaa 2:lla? Auton ulkomitat ovat myös varsin kompaktit ja ovia on 2 kpl.

    Hinnat alkaen, TM:n mukaan, ovat 141,002 euroa. Ei kuulosta edes kovin pahalta.

      
  • Hinta kuulostaa todella pahalta, koska se on tuollaiseen autoon varsin tehottoman kutosdieselin hinta ilman varusteita. Ongelmaksi muodostuu jälleen kerran hybridin puute, jonka seurauksena hinta on järjetön Suomessa. Porsche Panamera n. 460 hv hybridinä on halvempi kuin tämä BMW tuollaisella mopedin moottorilla.

    Toivottavasti tällaisiinkin autoihin tulee vielä hybridi- tai täyssähkövaihtoehtoja. Muuten tällaisia ei osta juuri kukaan Suomessa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit