"Kun brittilehti listasi näitä autoja, eikä Volvo ollut kärjessä, niin muutama tuomitsi Volvon jo tällä perusteella. Mitäs nyt, kun jenkkilehdessä Volvo S90 onkin listattu Eemelin edelle? Onko pettymys kova?
Näin ne listat vaihtelee ja tottakai jenkit laittaa oman maan autonsa kärkisijoille. Onko tämä nyt totuus vai kannattaako näitä listauksia kovin vakavina totuuksina ylipäätänsä pitää? Mielenkiintoisia nuo A6 ja 5-sarjan sijoitukset ja saamat tähdet. 5 tähteä vs 3 tähteä. Noinkin joku voi näemmä nuo autot arvottaa.
Mp-autoilija ei tuossa miään ihmeellistä ole, kun testiporukka ja painotukset pisteytykselle muuttuu vaihtuu järjestys alvariinsa. Ei siis mitään uutta. Testeistä ja järjestyksestä jauhaminen on yhtä tyhjän kanssa. Joku pitää äidistä ja toinen tyttärestä ja sitä rataa ei tämä sen kummempaa ole. Itse tosin en anna testien vaikuttaa omiin valintoihini, kaikki lähtee omista tarpeistani ja mieltymyksistäni ja niistä en tingi.
"Ei saanut sähkön ja polttomoottorin yhdistelmä kovin varauksetonta kiitosta, vaan jätti Moottorin testiryhmän kylmäksi. Jokaisen tällaista autoa harkitsevan on hyvä tosissaan miettiä jaksaako lähteä lataushärdelliin mukaan."
Eipä tuota lataamista kovin rasittavana toimena voi pitää. Ladattava hybridi toimii hienosti toki ilman latailujakin. Fiksusti toteutettu hybriditekniikka parantaa voimalinjaa tuntuvasti joka tapauksessa.
"Testeistä ja järjestyksestä jauhaminen on yhtä tyhjän kanssa"
+1.
Mittaustulokset ja muut havainnot kiinnostavat, pisteytyksen osaan tehdä itsekin. Tallin seinällä roikkuu riittävä määrä varatähtiä jotka voin antaa itselleni sopivalle autolle merkistä riippumatta.
NHB: "Eipä tuota lataamista kovin rasittavana toimena voi pitää. Ladattava hybridi toimii hienosti toki ilman latailujakin. Fiksusti toteutettu hybriditekniikka parantaa voimalinjaa tuntuvasti joka tapauksessa."
Polttomoottorinenkin on joka tapauksessa puoli vuotta narun nokassa. No big deal.
Lataushybridin etevyys töpselittömässä käytössä oli minulle uutta. Olin kuvitellut sitä pelkkää polttomoottoria huonommaksi vaihtoehdoksi, mikä kokemuksesi perusteella näyttää olevan väärä oletus.
Eipä tuosta hybriditekniikasta muuta haittaa ole kuin lisääntynyt massa ja pienempi takakontti. Etuja on monia. Edut kulutuksessa ovat ilmeisiä, mutta moni ei välttämättä tule ajatelleeksi sitä, kuinka sähkömoottorin nollasta lähtevä vääntö ja nopea momentin säädettävyys saavat voimalinjan tuntumaan paremmalta. Esimerkiksi vaihdot sujuvat paremmin ja ennen kaikkea liikkeelle lähteminen on täysin eri tasolla. Sähkömoottorilla lähdetään liikkeelle ilman mitään start & stopin viiveitä, moottorin momentin/kierrosten keräämistä ja suttaamista vaihteistossa. Ruuhkissa sähkömoottorin edut korostuvat. "Ryömiminen" on helppoa, kun vääntöä on tarjolla pienimmissäkin nopeuksissa viiveettä ja riittävästi. Samoin polttomoottoria ei tarvitse turhaan tyhjäkäyttää ja/tai sammutella koko ajan.
@NHB: sama auto, sama bensa moottori, mutta lisänä sähkömoottorin ja akkujen paino. Oletin lisäkuorman nostavan kulutusta bensaversioon verrattuna, ellei akkuja ladata töpselistä. Kuulostat sanovan ettei se näin menekään?
Sinänsä vertailu saman polttomoottorin kesken sähkömoottorilla ja ilman ei ole kovin hedelmällinen, koska sähkömoottori nostaa suorituskykyä tuntuvasti paremmaksi. Omat verrokkini ovat suurin piirtein saman tehoisia ja hybridin polttomoottori on pienempi iskutilavuudeltaan/tehoiltaan.
Massa lisää kulutusta lähinnä kiihdytyksissä ja mäkeä noustessa. Nopeuden muutoksissa ja mäkisissä olosuhteissa hybriditekniikka tuo tuntuvia säästöjä, jotka helposti ylikompensoivat lisääntyneen massan vaikutukset. Jos tähän yhdistetään sähkömoottorin antama mahdollisuus pienentää polttomoottoriakin suorituskyvyn pysyessä samana, niin silloin hybridillä päästään taloudellisemmin tasaisessa maastossa tasanopeudellakin.
OK. Eli ei siis verratakaan samaa bensamoottoria patterivedolla ja ilman, vaan samaa suorituskykyä eri tavoin = eri kokoisilla bensamoottoreilla toteutettuna.
Itse en kyllä ymmärrä sitä, mitä tuo selittää. Samat olisivat olemassa, vaikka moottorit olisivatkin samat, ainoastaan hybridin etu olisi pienempi. Sen lisäksi puntteja tasoittaa myös se, että hybridi on luokkaa isompi auto tässä vertailussa. Tuo hybridi menee käytössäni vähemmällä kuin yksikään käyttämäni bensa-auto, vaikka tuossa ryhmässä on ollut hybridiä pienempimoottorisia ja paljon pienempitehoisiakin.
No nyt alkaa kuulua uudesta 5-sarjasta. Ensimmäinen virallinen tease-video on julkaistu. Eli virallinen ensi-esiintyminen noin 4 viikon päässä Pariisin autonäyttelyssä, varmasti lisää kuuluu jo syyskuun aikana netissä.
Design näyttää todella upealta. Pidetään traditiot ja tyylikkäästi uudistetaan, ei todellakaan tarvita mitään radikaalia muutosta, joka olisi lyhytnäköistä.
Tarkan näön osuus ihmisen koko näkökentästä on vain prosentin luokkaa, eli katse ei säily liikenteessä juuri mitään laitetta tuijotettaessa. Klassinen BMW-kello oli kiva yksityiskohta.
5-sarjaa on nyt esitelty jo laajasti sisäpiireille ja nettijulkistus olisi tulossa Pariisin autonäyttelyn aikana. Tässä on kuva, jota auton nähneet pitävät 100% oikean. Näyttää erittäin onnistuneelta ja yhteys muotoilussa BMW-Designeen on vahva. Vaikuttaa myös, että perä on korkeampi ja tavaratila on kasvanut.
Minun silmääni tuo näyttää todelliselta flopilta ja kuten uusien Audien kanssa, uutta mallia ei meinaa vanhasta erottaa. Surkea esitys muotoilullisesti, jos kuva pitää paikkansa. Tuskin ainakaan kauhean kaukana totuudesta, mitä teipatuista autoista voi päätellä.
Ja se mitä Lefa sanoi näkökentästä, pitää kyllä paikkansa.
Auto-m (Ajattelija) on sitä mieltä, että joka kerta uusi generaatio pitäisi näyttää täysin erilaiselta? Ei todellakaan, yhteys täytyy säilyä. Mikä on merkin identiteetti? Hyvä esimerkki on Volvo s/v90, jos keulalle laittaisi Kia tai Hyundai, niin hyvin voisi uskoa. Tuossa Volvossa ei ole mitään, todellakaan mitään yhteyttä Volvo-muotoiluun edeltäviltä ajoilta. Edeltävä v70/s80 ei mätsää missään kohdassa. Tällaisissa täys-design-muutoksissa piilee vaara. Uusikin malli näyttää parin vuoden päästä vanhalta, harkittu BMW-muotoilu evoluutio tulee kestämään aikaa.
Täysin erilaisen ja ei mitään muutosta välissä on paljon tilaa. Mielummin toki täysin erilainen, kuin uusi auto joka näyttää lähinnä kevyesti faceliftatulta. Ei ainakaan ole vaikea duuni Audin ja Bemarin nykymuotoilijoilla. Vähän led-valoja toiseen asentoon, pokkaus johonkin peltiin ja uusi malli on muotoiltu.
Mersun uudet mallit ovat aivan erilaisia kuin vanhat ja kas kummaa, Mersu on noussut maailman myydyimmäksi premium-merkiksi. GLC myy valtavia määriä ja se on aivan eri näköinen kuin korvattu malli. Audi, jonka piti ohittaa BMW ja nousta kärkeen, on pudonnut kolmanneksi tylsän muotoilunsa kanssa, joten se siitä sinun teoriastasi. No kovasti sinä aikonaan arvostelit myös XC90:en muotoilua, joka myöhemmin voitti palkintoja muotoilustaan.
Muutoksessa voi piillä riskinsä, mutta paikalleen jämähtäminen tuottaa ennemmin tai myöhemmin täysin varman epäonnistumisen. Johan BMW itsekin on pettynyt 7-sarjan tylsyyteen, kuten jokin aika sitten uutisoitiin. Miksi tekevät saman virheen 5-sarjan kanssa, joka on kuitenkin suunnattu nuoremmalle ja modernimmalle ostajakunnalle.
WhatCar: Tuossa Volvossa (90:t) ei ole mitään, todellakaan mitään yhteyttä Volvo-muotoiluun edeltäviltä ajoilta. Edeltävä v70/s80 ei mätsää missään kohdassa.
Missä ohjekirjassa sanotaan, että pitäisi olla, miksi mätsätä? Aikansa kutakin ja sitten mennään eteenpäin taas. Sukunäköä löytyykin yhtäkkiä merkin muihin malleihin, ei mallin edeltäjiin, vaikkapa. Joku malli vaan aloittaa merkin uuden design-suuntauksen, joista autot tunnistaa Volvoiksi, eikä sitä kukaan ihmettele 5 vuoden päästä ollenkaan jne.
Tällaisissa täys-design-muutoksissa piilee vaara.
..mennä pieleen, sitä mahdollisesti tarkoitit.
Mutta makuasioista kun kiistellään, niin minusta uudet 90:t on erittäin tyylikkään näköisiä. Eli onnistuessaan "vaaran pelko" on täysin turhaa. Ihan niin kuin nyt Volvolla ei olisi haisteltu virtauksia tms. vaan lähdetty soitellen sotaan. Eppäilenpä. Ihan viimeisinkin V70-versio on minusta jo "vanha". Ja miten harvakseltaan nekin muuttui loppujen lopuksi, edes jostakin kohtaa!
Muotoilullisesti paikalleen jämähtämisessä, suunnilleen facelift-tasolle siis, on myös vaara. Jos sitä kestää vuosikymmenenkin, jopa yli, ts. vuosimallin erottaa vain asiantuntija (tyyliin "no onhan siinä nyt ihan selvästi 3 senttiä pienemmät munuaiset keulalla ja 7 LED:iä enemmän takavaloissa")
"Kun brittilehti listasi näitä autoja, eikä Volvo ollut kärjessä, niin muutama tuomitsi Volvon jo tällä perusteella. Mitäs nyt, kun jenkkilehdessä Volvo S90 onkin listattu Eemelin edelle? Onko pettymys kova?
http://www.caranddriver.com/reviews/2017-mercedes-benz-e300-4matic-test-review"
============================================================================================================
Mielenkiintoinen järjestys tuossa julkaisussa.
Näin ne listat vaihtelee ja tottakai jenkit laittaa oman maan autonsa kärkisijoille. Onko tämä nyt totuus vai kannattaako näitä listauksia kovin vakavina totuuksina ylipäätänsä pitää? Mielenkiintoisia nuo A6 ja 5-sarjan sijoitukset ja saamat tähdet. 5 tähteä vs 3 tähteä. Noinkin joku voi näemmä nuo autot arvottaa.
Mp-autoilija ei tuossa miään ihmeellistä ole, kun testiporukka ja painotukset pisteytykselle muuttuu vaihtuu järjestys alvariinsa. Ei siis mitään uutta. Testeistä ja järjestyksestä jauhaminen on yhtä tyhjän kanssa. Joku pitää äidistä ja toinen tyttärestä ja sitä rataa ei tämä sen kummempaa ole. Itse tosin en anna testien vaikuttaa omiin valintoihini, kaikki lähtee omista tarpeistani ja mieltymyksistäni ja niistä en tingi.
"Ei saanut sähkön ja polttomoottorin yhdistelmä kovin varauksetonta kiitosta, vaan jätti Moottorin testiryhmän kylmäksi. Jokaisen tällaista autoa harkitsevan on hyvä tosissaan miettiä jaksaako lähteä lataushärdelliin mukaan."
Eipä tuota lataamista kovin rasittavana toimena voi pitää. Ladattava hybridi toimii hienosti toki ilman latailujakin. Fiksusti toteutettu hybriditekniikka parantaa voimalinjaa tuntuvasti joka tapauksessa.
"Testeistä ja järjestyksestä jauhaminen on yhtä tyhjän kanssa"
+1.
Mittaustulokset ja muut havainnot kiinnostavat, pisteytyksen osaan tehdä itsekin. Tallin seinällä roikkuu riittävä määrä varatähtiä jotka voin antaa itselleni sopivalle autolle merkistä riippumatta.
NHB: "Eipä tuota lataamista kovin rasittavana toimena voi pitää. Ladattava hybridi toimii hienosti toki ilman latailujakin. Fiksusti toteutettu hybriditekniikka parantaa voimalinjaa tuntuvasti joka tapauksessa."
Polttomoottorinenkin on joka tapauksessa puoli vuotta narun nokassa. No big deal.
Lataushybridin etevyys töpselittömässä käytössä oli minulle uutta. Olin kuvitellut sitä pelkkää polttomoottoria huonommaksi vaihtoehdoksi, mikä kokemuksesi perusteella näyttää olevan väärä oletus.
Eipä tuosta hybriditekniikasta muuta haittaa ole kuin lisääntynyt massa ja pienempi takakontti. Etuja on monia. Edut kulutuksessa ovat ilmeisiä, mutta moni ei välttämättä tule ajatelleeksi sitä, kuinka sähkömoottorin nollasta lähtevä vääntö ja nopea momentin säädettävyys saavat voimalinjan tuntumaan paremmalta. Esimerkiksi vaihdot sujuvat paremmin ja ennen kaikkea liikkeelle lähteminen on täysin eri tasolla. Sähkömoottorilla lähdetään liikkeelle ilman mitään start & stopin viiveitä, moottorin momentin/kierrosten keräämistä ja suttaamista vaihteistossa. Ruuhkissa sähkömoottorin edut korostuvat. "Ryömiminen" on helppoa, kun vääntöä on tarjolla pienimmissäkin nopeuksissa viiveettä ja riittävästi. Samoin polttomoottoria ei tarvitse turhaan tyhjäkäyttää ja/tai sammutella koko ajan.
Sähkövedon hyvät puolet ovat tiedossa. Mutta ainakin minulle oli uutta, ettei lataamaton lataushybridi käyttäydykään ylipainoisen bensakoneen tavoin.
Mitä tarkoitat ylipainoisen bensakoneen käyttäytymisellä?
Bayern Munchenin pelaajat saivat kaikki Audit, ei BMW:t. Varmaan jonkinasteinen imagotappio BMW:lle.
http://www.auto-motor-und-sport.de/news/audi-liefert-dienstwagen-an-fc-bayern-aus-11522014.html
@NHB: sama auto, sama bensa moottori, mutta lisänä sähkömoottorin ja akkujen paino. Oletin lisäkuorman nostavan kulutusta bensaversioon verrattuna, ellei akkuja ladata töpselistä. Kuulostat sanovan ettei se näin menekään?
Sinänsä vertailu saman polttomoottorin kesken sähkömoottorilla ja ilman ei ole kovin hedelmällinen, koska sähkömoottori nostaa suorituskykyä tuntuvasti paremmaksi. Omat verrokkini ovat suurin piirtein saman tehoisia ja hybridin polttomoottori on pienempi iskutilavuudeltaan/tehoiltaan.
Massa lisää kulutusta lähinnä kiihdytyksissä ja mäkeä noustessa. Nopeuden muutoksissa ja mäkisissä olosuhteissa hybriditekniikka tuo tuntuvia säästöjä, jotka helposti ylikompensoivat lisääntyneen massan vaikutukset. Jos tähän yhdistetään sähkömoottorin antama mahdollisuus pienentää polttomoottoriakin suorituskyvyn pysyessä samana, niin silloin hybridillä päästään taloudellisemmin tasaisessa maastossa tasanopeudellakin.
OK. Eli ei siis verratakaan samaa bensamoottoria patterivedolla ja ilman, vaan samaa suorituskykyä eri tavoin = eri kokoisilla bensamoottoreilla toteutettuna.
Nyt tekee järkeä.
Itse en kyllä ymmärrä sitä, mitä tuo selittää. Samat olisivat olemassa, vaikka moottorit olisivatkin samat, ainoastaan hybridin etu olisi pienempi. Sen lisäksi puntteja tasoittaa myös se, että hybridi on luokkaa isompi auto tässä vertailussa. Tuo hybridi menee käytössäni vähemmällä kuin yksikään käyttämäni bensa-auto, vaikka tuossa ryhmässä on ollut hybridiä pienempimoottorisia ja paljon pienempitehoisiakin.
No nyt alkaa kuulua uudesta 5-sarjasta. Ensimmäinen virallinen tease-video on julkaistu. Eli virallinen ensi-esiintyminen noin 4 viikon päässä Pariisin autonäyttelyssä, varmasti lisää kuuluu jo syyskuun aikana netissä.
Design näyttää todella upealta. Pidetään traditiot ja tyylikkäästi uudistetaan, ei todellakaan tarvita mitään radikaalia muutosta, joka olisi lyhytnäköistä.
WhatCar: "Design näyttää todella upealta."
Mistä sinä sen pystyit päättelemään tuosta videosta? En väitä, ettei noinkin voisi olla, mutta minusta tuo video oli yhtä tyhjän kanssa.
Ei siihen videota tarvita, kun todella upea design on pyörinyt päiväunissa jo kuukausia.
Uusi 5-sarja tulee olemaan luokkansa paras, investoinnit kehittelyssä suurimpia, hiilikuitua rakenteet ym.
Ulkonäön parannusta on jonkin verran, takaosa on siistiytynyt.
http://m.leftlanenews.com/photos/spied-2018-bmw-m5-92704-picture-7-0.html
Tässä lisää AMS:n sivuilla:
http://www.auto-motor-und-sport.de/news/neuer-bmw-5er-erlkoenig-2017-8947203.html
Varmasti puhutaan päivistä kunnes virallinen julkistus netissä tapahtuu.
Autolehtien toimittajat ovat saaneeet nyt tutustua ja AJAA uutta BMW 5-sarjaa. Tässä pari linkkiä:
Autocar:
http://www.autocar.co.uk/car-review/bmw/5-series/first-drives/2017-bmw-530d-xdrive-review
Autoexpress:
http://www.autoexpress.co.uk/bmw/5-series/96917/new-bmw-5-series-2016-prototype-review
Vaikuttaa erittäin lupaavalta, Best Ever 5er!
Lisää kuvia uutuudesta pimeässä:
http://www.germancarforum.com/attachments/image-png.383450/
Taas on verhoja raotettu lisää:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_FlFIlb2BJ0
Sisäkuvasta näkee mainuosti miten todella korkealle keskinäyttö on nostettu. Katse varmasti säilyy liikenteessä vaikka tuota tuijottaa.
Tarkan näön osuus ihmisen koko näkökentästä on vain prosentin luokkaa, eli katse ei säily liikenteessä juuri mitään laitetta tuijotettaessa. Klassinen BMW-kello oli kiva yksityiskohta.
5-sarjaa on nyt esitelty jo laajasti sisäpiireille ja nettijulkistus olisi tulossa Pariisin autonäyttelyn aikana. Tässä on kuva, jota auton nähneet pitävät 100% oikean. Näyttää erittäin onnistuneelta ja yhteys muotoilussa BMW-Designeen on vahva. Vaikuttaa myös, että perä on korkeampi ja tavaratila on kasvanut.
http://g30.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=1501662&d=1475154436
WhatCar:
yhteys muotoilussa BMW-Designeen on vahva
Heh, niinkö meinaat? Kuinkas kauaksi taakse menitkään ajassa?
Joku toinen voisi sanoa, että mikäs tuossa nyt muuttui, paitsi pikkuisen vekit konepellillä ja joku lisäaukko etupuskurin alaosaan?
Minun silmääni tuo näyttää todelliselta flopilta ja kuten uusien Audien kanssa, uutta mallia ei meinaa vanhasta erottaa. Surkea esitys muotoilullisesti, jos kuva pitää paikkansa. Tuskin ainakaan kauhean kaukana totuudesta, mitä teipatuista autoista voi päätellä.
Ja se mitä Lefa sanoi näkökentästä, pitää kyllä paikkansa.
Auto-m (Ajattelija) on sitä mieltä, että joka kerta uusi generaatio pitäisi näyttää täysin erilaiselta? Ei todellakaan, yhteys täytyy säilyä. Mikä on merkin identiteetti? Hyvä esimerkki on Volvo s/v90, jos keulalle laittaisi Kia tai Hyundai, niin hyvin voisi uskoa. Tuossa Volvossa ei ole mitään, todellakaan mitään yhteyttä Volvo-muotoiluun edeltäviltä ajoilta. Edeltävä v70/s80 ei mätsää missään kohdassa. Tällaisissa täys-design-muutoksissa piilee vaara. Uusikin malli näyttää parin vuoden päästä vanhalta, harkittu BMW-muotoilu evoluutio tulee kestämään aikaa.
Täysin erilaisen ja ei mitään muutosta välissä on paljon tilaa. Mielummin toki täysin erilainen, kuin uusi auto joka näyttää lähinnä kevyesti faceliftatulta. Ei ainakaan ole vaikea duuni Audin ja Bemarin nykymuotoilijoilla. Vähän led-valoja toiseen asentoon, pokkaus johonkin peltiin ja uusi malli on muotoiltu.
Mersun uudet mallit ovat aivan erilaisia kuin vanhat ja kas kummaa, Mersu on noussut maailman myydyimmäksi premium-merkiksi. GLC myy valtavia määriä ja se on aivan eri näköinen kuin korvattu malli. Audi, jonka piti ohittaa BMW ja nousta kärkeen, on pudonnut kolmanneksi tylsän muotoilunsa kanssa, joten se siitä sinun teoriastasi. No kovasti sinä aikonaan arvostelit myös XC90:en muotoilua, joka myöhemmin voitti palkintoja muotoilustaan.
Muutoksessa voi piillä riskinsä, mutta paikalleen jämähtäminen tuottaa ennemmin tai myöhemmin täysin varman epäonnistumisen. Johan BMW itsekin on pettynyt 7-sarjan tylsyyteen, kuten jokin aika sitten uutisoitiin. Miksi tekevät saman virheen 5-sarjan kanssa, joka on kuitenkin suunnattu nuoremmalle ja modernimmalle ostajakunnalle.
WhatCar:
Tuossa Volvossa (90:t) ei ole mitään, todellakaan mitään yhteyttä Volvo-muotoiluun edeltäviltä ajoilta. Edeltävä v70/s80 ei mätsää missään kohdassa.
Missä ohjekirjassa sanotaan, että pitäisi olla, miksi mätsätä? Aikansa kutakin ja sitten mennään eteenpäin taas. Sukunäköä löytyykin yhtäkkiä merkin muihin malleihin, ei mallin edeltäjiin, vaikkapa. Joku malli vaan aloittaa merkin uuden design-suuntauksen, joista autot tunnistaa Volvoiksi, eikä sitä kukaan ihmettele 5 vuoden päästä ollenkaan jne.
Tällaisissa täys-design-muutoksissa piilee vaara.
..mennä pieleen, sitä mahdollisesti tarkoitit.
Mutta makuasioista kun kiistellään, niin minusta uudet 90:t on erittäin tyylikkään näköisiä. Eli onnistuessaan "vaaran pelko" on täysin turhaa. Ihan niin kuin nyt Volvolla ei olisi haisteltu virtauksia tms. vaan lähdetty soitellen sotaan. Eppäilenpä. Ihan viimeisinkin V70-versio on minusta jo "vanha". Ja miten harvakseltaan nekin muuttui loppujen lopuksi, edes jostakin kohtaa!
Muotoilullisesti paikalleen jämähtämisessä, suunnilleen facelift-tasolle siis, on myös vaara. Jos sitä kestää vuosikymmenenkin, jopa yli, ts. vuosimallin erottaa vain asiantuntija (tyyliin "no onhan siinä nyt ihan selvästi 3 senttiä pienemmät munuaiset keulalla ja 7 LED:iä enemmän takavaloissa")
Piirretty kuva autosta on aina huonompi kuin livekuva.