Mahtaako tuo 3-sarjan määrä nyt sitten ihan pitää paikkansa? 3:ia on tehty vuodesta 1975 vasta. Tietysti luku on iso, jos pitää paikkansa, mutta jotakin vertailua olisi kiva saada. Automaailman luvut ovat aina isoja näillä massamarkkinoilla ainakin.
Mutta onhan se hienoa kun kolmen automerkin joku malli on myydyin. Aina on joku podiumilla!
Juhla-Mokka, Presidentti ja Saludo -kahveista eniten myyty on Juhla-Mokan 1-paahto, jee!!
Tieto on puristettu Tekniikan Maailman tietopankista joten epäilykset voinet esittää sinne. Kulta Katriina on oma suosikkini jos kahvista puhutaan mutta en epäile tuota Juhla-Mokan suosiota. Kansanautoja myydään eniten mutta en mene esittämään niiden hyvyydestä mitään arviota koska siinä sohaisee kusiaispesää jossa liike laitta kaikki kynnelle kykenevät fanaatikot sotajalaalle.
Kansanautoja myydään eniten mutta en mene esittämään niiden hyvyydestä mitään arviota koska siinä sohaisee kusiaispesää jossa liike laittaa kaikki kynnelle kykenevät fanaatikot sotajalalle.
....sanoo fanaatikko itsekin, kynsillä kiinni pitäen.
Kaikki on suhteellista, 1990 vuosimallin BMW M3 Coupe RWD - $99,995. Tuolla keräilyharvinaisuudella on ikää 29 vuotta. Tuo löytyy Car Gurusin sivuilta.
Kasanautojen hyvyys (mitä lie siellä tarkoitat) mitataan myyntiluvuilla.
Kansa valitsee auton sen perustehtävään viedä a-b ja b-a välillä.
Kaikilla on mahdollisuus valita käytetty bmwee tai vastaava pommi.
(40. miljoonas Corolla myytiin elokuussa 2013).
"Kaikki on suhteellista, 1990 vuosimallin BMW M3 Coupe RWD - $99,995. Tuolla keräilyharvinaisuudella on ikää 29 vuotta. Tuo löytyy Car Gurusin sivuilta."
Toi on kai keräilyauto jolla ei kovin paljoa ajella.
Ajettua: BMW 330e Sedan
No onhan se edistyksellistä hybriditekniikkaa, ei kiusata bmw uskovaista enempää.
Minun valinta olisi suomen talvea ajatellen ja takavetoisten kokemuksiin perustuen BMW 330d Touring xDrive
Volvohan taannoin ilmoitteli lopettavansa pelkällä polttomoottorilla varustettujen autojen tekeminen? Nyt on jo vuosi 2019 pitkällä - miten tuo ilmoitus nyt todellisuudessa näkyy mallistossa?
PA consulting on näköjään nostanut parin vuoden takaista ennustettaan Volvon 2021 päästöistä reilusti. Tuolloin Volvolle ennustivat tasoa 83,1 g/km ja viimeisin ennuste on 93,7 g/km. Pidinkin aikoinaan tuota ennustetta melkoisen toiveikkaana. En yllättyisi, vaikka PA Consulting joutuisi edelleen korjaamaan ennustettaan Volvon suhteen.
"En yllättyisi, vaikka PA Consulting joutuisi edelleen korjaamaan ennustettaan Volvon suhteen."
Samalla Volvon vuoden 2021 tavoitetaso on nostettu 106,7 grammaan. Aiemmin tuo tavoitetaso oli alempi jostakin syystä. Tuohon 106,7 grammaan on siis aika lailla matkaa 93,7 grammasta.
BMW:n sähköautokarttojen piti joidenkin mielestä (NHB) alentaa BMW:n ennakoitua päästötasoa 2021, mutta juuri mitään ei ole tapahtunut ennusteissa. Aiemmin oli ennustettu 104,7 g ja nyt ennustettiin 104,4 g.
Tuosta voipi arvioida/haarukoida ovatko perusteet 93,7 grammalle pitävät. Aika optimiselta teksti vaikuttaa mutta toisaalta kaikkia automerkkejä kai kohdellaan samoin.
"Volvo Cars is the only Swedish automotive manufacturer. It was taken over by the Chinese group Geely in 2010 and operates two brands: Volvo and the newly created Polestar. We forecast that Volvo’s CO₂ emissions will drop from 124.3g today to 93.7g in 2021 and so should easily meet its 106.7g target. We expect the share of both PHEVs and BEVs sold will reach 21 per cent of its sales in Europe by 2021. Its strategy for the next five years is that all new models will be electrified, and we assumed there will be no diesel options from 2023. The electrified portfolio will include MHEV, PHEV and BEV. The Polestar performance brand will only offer PHEV and BEV options, increasing
the number of fully electric cars to five between 2019 and 2021 (three Volvos and two Polestars). The company aims to achieve 25 per cent pure electric vehicles by 2025. Volvo is a frontrunner in the electrification race and is already selling a substantial proportion of highly electrified cars. It’s proved to be a very agile company that’s able to pick up the latest trends. With the help of its parent company, Volvo is now challenging electric car companies like Tesla with a focus on the premium segments. This means Volvo should not only easily meet its 2021 CO₂ target but is also well placed to meet
the next set of EU regulations."
Jos Tuulilasia vuodelta 2017 on uskominen niin "Volvo on ilmoittanut, että vuodesta 2019 eteenpäin kaikki julkaistavat Volvo -autot sisältävät sähkömoottorin."
Sehän ei siis tarkoita että kaikki Volvot tästä eteenpäin ovat sähköautoja, vaan että kaikissa uusien mallisukupolvien tai kokonaan uusien mallien autoissa on vähintään kevythybridi.
Pettymyshän se toki on suhteessa ensimmäisiin uutisointeihin tuosta asiasta.
NHB: "Volvohan taannoin ilmoitteli lopettavansa pelkällä polttomoottorilla varustettujen autojen tekeminen? Nyt on jo vuosi 2019 pitkällä - miten tuo ilmoitus nyt todellisuudessa näkyy mallistossa?"
Onhan tuo aiheellinen kysymys, toisin sanoen jokseenkin harhaanjohtavaa uutisointia!
Tunnetusti hybriditeknologia yhdistää polttomoottorin ja sähkömoottorin. Hybridiautossa on kaksi moottoria, polttomoottori ja sähkömoottori. Polttomoottorin pois jättäminen tarkoittaa sähköautoa tästä tuskin kukaan lähtee muuta väittämään, saivarrella voi toki miten tahtoo mutta se on täysin tuleksotonta ja typerää.
Asiasta toiseen niin esimerkiksi MB G 63 AMG kulutti Autozeitungin testissä 29,50 litraa satasella. Aika paha lukema. Jotta tällaisia autoja voitaisiin myydä niin tarvitaan esimerkiksi sähköistettyjä Smartteja valikoimaan ?
Joo kyllähän tuo volvo "mullistava" ilmoitus on ymmärretty monella tavalla, eikä tuo ilmoitus toistaiseksi ole poikinut oikein mitään mullitusta myynnissä olevaan mallistoon. Moni piti pari vuotta sitten tästä puhumista jotenkin merkkiin sidonnaisena juttuna, mutta miten sitten lopulta kävikään? Tässä muistoja menneestä:
Onhan se aika merkittävä uutinen että vuoden 2019 alusta ei enää valmisteta autoja joissa on pelkästään perinteinen polttomoottori (koskeekohan tämä myös dieseleitä ?).
Kaikki eivät pitäneet tuota Volvon ilmoitusta merkittävänä tai jotenkin mullistavana. Koska siinä tavallaan vain vahvistettiin lataushybridien aloittama päästökehitys.
Autoista Polestar 2 on jo tien päällä. Päästöjen laskennassa yhdistetään Volvon mallit ja Polestarin mallit. Ei kai PA Consulting muutoin puhuisi Polestarista.
Vastasin siis tuohon Volvon päästöjuttuun linkkaamalla tekstiä PA Consultingin tutkimuksesta. Ainakin sen pitäisi olla selvää että päästötaso jää alle 106,7 gramman joka pn päästösakon raja. Jos kerran ennustettu arvio vuodelle 2021 on 93,7 grammaa.
Lisäksi siis jälkikäteen arvioituna tuo vuoden 2017 ilmoitus ei ollut kovin merkittävä.
Dieseleiden poisjättäminen mallistosta muuten on omiaan kohottamaan autonvalmistajan päästöjä. Vähenevä dieselmyynti on myös haitallista päästöjen kannalta.
Tesla Motorsin perustivat kesällä 2003 insinöörit Martin Eberhard ja Marc Tarpenning. Yritys on nimetty tiedemies Nikola Teslan mukaan. Teslan ensimmäinen automalli oli Tesla Roadster, jota valmistettiin vuosina 2008–2012.
Ensimmäinen Tesla ajettiin siis tuotantolinjalta ulos 11 vuotta sitten eli vuonna 2008 ja kehityksen tilanne on nyt tänään tämä. Minkälainen se tilanne on seuraavan 11 vuoden päästä eli vuonna 2030? Kehityksen vauhdilla kun on taipumus aina hurjasti koventua.
Poliitikot aikovat kieltää uusien polttomottoriautojen valmistuksen ja myynnin vuodesta 2030. Ei niiden tarvitse sitä kieltoa tehdä. Niitä ei ole myynnissä muutenkaan.
@tracktest kirjoitti:
NHB: "Volvohan taannoin ilmoitteli lopettavansa pelkällä polttomoottorilla varustettujen autojen tekeminen? Nyt on jo vuosi 2019 pitkällä - miten tuo ilmoitus nyt todellisuudessa näkyy mallistossa?"
Onhan tuo aiheellinen kysymys, toisin sanoen jokseenkin harhaanjohtavaa uutisointia!
Tunnetusti hybriditeknologia yhdistää polttomoottorin ja sähkömoottorin. Hybridiautossa on kaksi moottoria, polttomoottori ja sähkömoottori. Polttomoottorin pois jättäminen tarkoittaa sähköautoa tästä tuskin kukaan lähtee muuta väittämään, saivarrella voi toki miten tahtoo mutta se on täysin tuleksotonta ja typerää.
Tunnettu fakta on kylläkin että hybridissä on 2 täysin itsenäistä ja erillistä voimanlähdettä, esim. sähkö mitä voi ladata verkosta ja bensa, jommalla kummalla voi ajaa itsenäisesti. Tota polttomoottori & sähkömoottoria hokee pieni asiantuntematon marginaali Suomessa - niille on autojen suhteen vaikeaa yleensä jopa tankata auto tai lisätä pissapoikaan nestettä ja yleinen ymmärrys näistä asioista ei täytä edes välttävän määreitä. Hyvin tahattomasti kuvaa tota pienen asiantuntemattoman marginaalin rikkinäistä omaa jalustalle nostoa kuinka "tunnetusti" he tietävät jotain mukamas (riittää kun he vain sanovat jonkun asian välittämättä faktoista tai tehdä selvitystyötä) niin se on tunnettu tunnustettu yleinen totuus. Autoalalla/harrastelijoissa on paljon psykopaatteja ja se tulee ilmi sitten tahattomastikkin humoristisella tavalla välillä.
Hondassa ei ole noita järkyttäviä aina vaan lisää turpoavia munuaisia.
Missä on tuo uskovaisten kommuuni jolle tuo onnettoman pieni tavaratila riittää (20.30)?
BMW:n 3-sarja on kaikkien aikojen eniten myyty premium-automalli ja sitä on valmistettu 15 miljoonaa kappaletta.
Kuplaa valmistettiin kaikkiaan noin 21,5 miljoonaa kappaletta
Mahtaako tuo 3-sarjan määrä nyt sitten ihan pitää paikkansa? 3:ia on tehty vuodesta 1975 vasta. Tietysti luku on iso, jos pitää paikkansa, mutta jotakin vertailua olisi kiva saada. Automaailman luvut ovat aina isoja näillä massamarkkinoilla ainakin.
Mutta onhan se hienoa kun kolmen automerkin joku malli on myydyin. Aina on joku podiumilla!
Juhla-Mokka, Presidentti ja Saludo -kahveista eniten myyty on Juhla-Mokan 1-paahto, jee!!
Tieto on puristettu Tekniikan Maailman tietopankista joten epäilykset voinet esittää sinne. Kulta Katriina on oma suosikkini jos kahvista puhutaan mutta en epäile tuota Juhla-Mokan suosiota. Kansanautoja myydään eniten mutta en mene esittämään niiden hyvyydestä mitään arviota koska siinä sohaisee kusiaispesää jossa liike laitta kaikki kynnelle kykenevät fanaatikot sotajalaalle.
BMW:n kolmonen kautta aikojen eniten myyty mallisarja yli 15 miljoonalla autolla.
Mercedes-Benz e on Mersun myydyin automalli 13 miljoonaa
@tracktest
....sanoo fanaatikko itsekin, kynsillä kiinni pitäen.
10 vuotta vanhan kolmossarjan voi ostaa Ruotsista about 4.500 eurolla - on siinä premiumia kerrakseen.
@Quu:
Kaikista autoista, vai BMW -malleista?
Kaikki on suhteellista, 1990 vuosimallin BMW M3 Coupe RWD - $99,995. Tuolla keräilyharvinaisuudella on ikää 29 vuotta. Tuo löytyy Car Gurusin sivuilta.
Kasanautojen hyvyys (mitä lie siellä tarkoitat) mitataan myyntiluvuilla.
Kansa valitsee auton sen perustehtävään viedä a-b ja b-a välillä.
Kaikilla on mahdollisuus valita käytetty bmwee tai vastaava pommi.
(40. miljoonas Corolla myytiin elokuussa 2013).
"Kaikki on suhteellista, 1990 vuosimallin BMW M3 Coupe RWD - $99,995. Tuolla keräilyharvinaisuudella on ikää 29 vuotta. Tuo löytyy Car Gurusin sivuilta."
Toi on kai keräilyauto jolla ei kovin paljoa ajella.
Pelottavan hyvin arvonsa säilyttäviä autoja ovat esimerkiksi Hilux, Hiace, Land Cruiser ja eurooppalaisista Mersun G-sarja.
Ajettua: BMW 330e Sedan
No onhan se edistyksellistä hybriditekniikkaa, ei kiusata bmw uskovaista enempää.
Minun valinta olisi suomen talvea ajatellen ja takavetoisten kokemuksiin perustuen BMW 330d Touring xDrive
Volvohan taannoin ilmoitteli lopettavansa pelkällä polttomoottorilla varustettujen autojen tekeminen? Nyt on jo vuosi 2019 pitkällä - miten tuo ilmoitus nyt todellisuudessa näkyy mallistossa?
PA consulting on näköjään nostanut parin vuoden takaista ennustettaan Volvon 2021 päästöistä reilusti. Tuolloin Volvolle ennustivat tasoa 83,1 g/km ja viimeisin ennuste on 93,7 g/km. Pidinkin aikoinaan tuota ennustetta melkoisen toiveikkaana. En yllättyisi, vaikka PA Consulting joutuisi edelleen korjaamaan ennustettaan Volvon suhteen.
"En yllättyisi, vaikka PA Consulting joutuisi edelleen korjaamaan ennustettaan Volvon suhteen."
Samalla Volvon vuoden 2021 tavoitetaso on nostettu 106,7 grammaan. Aiemmin tuo tavoitetaso oli alempi jostakin syystä. Tuohon 106,7 grammaan on siis aika lailla matkaa 93,7 grammasta.
BMW:n sähköautokarttojen piti joidenkin mielestä (NHB) alentaa BMW:n ennakoitua päästötasoa 2021, mutta juuri mitään ei ole tapahtunut ennusteissa. Aiemmin oli ennustettu 104,7 g ja nyt ennustettiin 104,4 g.
Tuosta voipi arvioida/haarukoida ovatko perusteet 93,7 grammalle pitävät. Aika optimiselta teksti vaikuttaa mutta toisaalta kaikkia automerkkejä kai kohdellaan samoin.
"Volvo Cars is the only Swedish automotive manufacturer. It was taken over by the Chinese group Geely in 2010 and operates two brands: Volvo and the newly created Polestar. We forecast that Volvo’s CO₂ emissions will drop from 124.3g today to 93.7g in 2021 and so should easily meet its 106.7g target. We expect the share of both PHEVs and BEVs sold will reach 21 per cent of its sales in Europe by 2021. Its strategy for the next five years is that all new models will be electrified, and we assumed there will be no diesel options from 2023. The electrified portfolio will include MHEV, PHEV and BEV. The Polestar performance brand will only offer PHEV and BEV options, increasing
the number of fully electric cars to five between 2019 and 2021 (three Volvos and two Polestars). The company aims to achieve 25 per cent pure electric vehicles by 2025. Volvo is a frontrunner in the electrification race and is already selling a substantial proportion of highly electrified cars. It’s proved to be a very agile company that’s able to pick up the latest trends. With the help of its parent company, Volvo is now challenging electric car companies like Tesla with a focus on the premium segments. This means Volvo should not only easily meet its 2021 CO₂ target but is also well placed to meet
the next set of EU regulations."
Jos Tuulilasia vuodelta 2017 on uskominen niin "Volvo on ilmoittanut, että vuodesta 2019 eteenpäin kaikki julkaistavat Volvo -autot sisältävät sähkömoottorin."
Sehän ei siis tarkoita että kaikki Volvot tästä eteenpäin ovat sähköautoja, vaan että kaikissa uusien mallisukupolvien tai kokonaan uusien mallien autoissa on vähintään kevythybridi.
Pettymyshän se toki on suhteessa ensimmäisiin uutisointeihin tuosta asiasta.
NHB: "Volvohan taannoin ilmoitteli lopettavansa pelkällä polttomoottorilla varustettujen autojen tekeminen? Nyt on jo vuosi 2019 pitkällä - miten tuo ilmoitus nyt todellisuudessa näkyy mallistossa?"
Onhan tuo aiheellinen kysymys, toisin sanoen jokseenkin harhaanjohtavaa uutisointia!
Tunnetusti hybriditeknologia yhdistää polttomoottorin ja sähkömoottorin. Hybridiautossa on kaksi moottoria, polttomoottori ja sähkömoottori. Polttomoottorin pois jättäminen tarkoittaa sähköautoa tästä tuskin kukaan lähtee muuta väittämään, saivarrella voi toki miten tahtoo mutta se on täysin tuleksotonta ja typerää.
Asiasta toiseen niin esimerkiksi MB G 63 AMG kulutti Autozeitungin testissä 29,50 litraa satasella. Aika paha lukema. Jotta tällaisia autoja voitaisiin myydä niin tarvitaan esimerkiksi sähköistettyjä Smartteja valikoimaan ?
Joo kyllähän tuo volvo "mullistava" ilmoitus on ymmärretty monella tavalla, eikä tuo ilmoitus toistaiseksi ole poikinut oikein mitään mullitusta myynnissä olevaan mallistoon. Moni piti pari vuotta sitten tästä puhumista jotenkin merkkiin sidonnaisena juttuna, mutta miten sitten lopulta kävikään? Tässä muistoja menneestä:
Kaikki eivät pitäneet tuota Volvon ilmoitusta merkittävänä tai jotenkin mullistavana. Koska siinä tavallaan vain vahvistettiin lataushybridien aloittama päästökehitys.
Autoista Polestar 2 on jo tien päällä. Päästöjen laskennassa yhdistetään Volvon mallit ja Polestarin mallit. Ei kai PA Consulting muutoin puhuisi Polestarista.
Toisaalta jos Polestarista tällä palstalla puhuu, niin ei kestä kauan kunnes alkaa saksanveijareiden jäkätys Polestarista.
Anna tulla jotain raflaavaa, nämä keskustelut näivettyy kyllä herra kyllä herra tyylillä kokonaan.
Tesla kun julkaisee sähköisen pick-upinsa niin silloin riittää ihmeteltävää.
Vastasin siis tuohon Volvon päästöjuttuun linkkaamalla tekstiä PA Consultingin tutkimuksesta. Ainakin sen pitäisi olla selvää että päästötaso jää alle 106,7 gramman joka pn päästösakon raja. Jos kerran ennustettu arvio vuodelle 2021 on 93,7 grammaa.
Lisäksi siis jälkikäteen arvioituna tuo vuoden 2017 ilmoitus ei ollut kovin merkittävä.
Dieseleiden poisjättäminen mallistosta muuten on omiaan kohottamaan autonvalmistajan päästöjä. Vähenevä dieselmyynti on myös haitallista päästöjen kannalta.
Sähköautoja Volvolta:
Tänä vuonna pitäisi tulla XC 40 sähköautona ja vuonna 2020 Volvo XC 90 sähköautona mallin uudistumisen myötä. 2021 tulee Polestar 3.
Tässä ihan tuore artikkeli sille joka viitsii ruotsia lukea.
https://alltomelbil.se/volvos-elbilar-nar-kommer-de/
Pohdittaiskos tätä?
Tesla Motorsin perustivat kesällä 2003 insinöörit Martin Eberhard ja Marc Tarpenning. Yritys on nimetty tiedemies Nikola Teslan mukaan. Teslan ensimmäinen automalli oli Tesla Roadster, jota valmistettiin vuosina 2008–2012.
Ensimmäinen Tesla ajettiin siis tuotantolinjalta ulos 11 vuotta sitten eli vuonna 2008 ja kehityksen tilanne on nyt tänään tämä. Minkälainen se tilanne on seuraavan 11 vuoden päästä eli vuonna 2030? Kehityksen vauhdilla kun on taipumus aina hurjasti koventua.
Poliitikot aikovat kieltää uusien polttomottoriautojen valmistuksen ja myynnin vuodesta 2030. Ei niiden tarvitse sitä kieltoa tehdä. Niitä ei ole myynnissä muutenkaan.
Tunnettu fakta on kylläkin että hybridissä on 2 täysin itsenäistä ja erillistä voimanlähdettä, esim. sähkö mitä voi ladata verkosta ja bensa, jommalla kummalla voi ajaa itsenäisesti. Tota polttomoottori & sähkömoottoria hokee pieni asiantuntematon marginaali Suomessa - niille on autojen suhteen vaikeaa yleensä jopa tankata auto tai lisätä pissapoikaan nestettä ja yleinen ymmärrys näistä asioista ei täytä edes välttävän määreitä. Hyvin tahattomasti kuvaa tota pienen asiantuntemattoman marginaalin rikkinäistä omaa jalustalle nostoa kuinka "tunnetusti" he tietävät jotain mukamas (riittää kun he vain sanovat jonkun asian välittämättä faktoista tai tehdä selvitystyötä) niin se on tunnettu tunnustettu yleinen totuus. Autoalalla/harrastelijoissa on paljon psykopaatteja ja se tulee ilmi sitten tahattomastikkin humoristisella tavalla välillä.