Karu kolaritilasto julki: "Riskialtteimmat kuskit näyttävät suosivan BMW:tä"
Ruotsalainen vakuutusyhtiö selvitti, millä autoilla kolaroidaan eniten. Kärjessä on BMW, kun taas Toyota-kuskit ovat kolaritilaston peränpitäjiä.
"mistä se ZeiMzei keksi että oli joku preprod versio ja kisasliksit missään ei ole varmaa tietoa siitä. Enemmän tää nykynen aika Alfalla on lähempänä normiversiota kuin esmes Panamera jolla ajettiin edellinen ”ennätys” , esim renkaat aivan vakiot tiedon voi tarkistaa vaikka kuskin facebook sivulta. "
noihin ei voi luottaa yhtään sen enempää kuin mihinkään muuhunkaan väitteeseen, olen kyllä noin 2kpl lähdettä nähnyt mutta ei oikein vaakuta toi tiedon alkuperä-
Suomessa vakuutusyhtiöiden tilastot voi liikaa mutkia suoraksi vetämättä kiteyttää, että Mersun ja Toyotan ajajat kolaroivat harvoin, kun taas eniten kolaroivat ajavat Toyotalla tai Mersulla.
Vuoden 2012 kolaritilaston kärjessä täällä Suomessa näyttäisi olevan aito maastoauto Toyota Land Cruiser ja toisena citymaasturi Volvo XC90.
Eniten kolareita
Automalli Vahinkoja / 100 autoa
Toyota Land Cruiser 4,8
Volvo XC90 4,5
Kia Sorento 4,1
Dodge Caliber 3,8
Mitsubishi Outlander 3,7
Opel Zafira 3,7
BMW 5-sarja 3,5
Hyundai Sonata 3,4
Nissan Primera 3,4
Audi A6 3,4
Audi A3 3,3
Toyota RAV4 3,3
Seat Altea 3,3
Kia Sportage 3,3
Mazda A6 3,2
On hölmöä vetää näistä mitään suoria johtopäätöksiä mihinkään suuntaan ajattelematta mitään, kuten yksi nimimerkki tekee täällä yhtenään.
Quu/トヨタ olet ilmeisesti niin lahjaton ihminen ettei aivosi kykene tuottamaan tuon kummempaa tuotosta. Tuohan on pelkkää provosoivaa trollausta mitä suollat kaiken aikaa. Toistat kaikkiin keskusteluihin samaa lausetta. Näihin ei pitäisi kenenkään vastata. Toimitus onneksi voi puuttua tämänkaltaiseen toimintaan kovalla kädellä ettei tästä keskustelupalstasta tule Suomi24:n kaltaista käymälää.
Minä en ole vastuussa Folksamin enkä Trafin julkaisuista.
Käytettyjä vähän ajetuksi duunattuja autoja ei mielestäni tarvitsisi Euroopasta Suomeen tuoda. BMW 5 ei ole vähän ajettu jos se alusta on niin väljä että auto vetelee urissa kuten olet itse kertonut syyksi.
Trollaus muutta jatkuvasti muotoaan nyt lähdet vääristelemään snomisiani. Tämä päättyy nyt tähän. Turha kuvitella, että jatkan kaltaisesi vähälahjaisen trollin kanssa mitään keskustelua.
Minä toin esiin autojen liikenneturvallisuuden, en puuttunut kenenkään henkilökohtaiseen putkinäköön automerkkien suhteen.
Keskustelun kohteena on käyttöesine auto ja silloin pitää ottaa tueksi tilastoja ettei puhu puuta heinää. Tämä ei ole mitenkään henkilökohtaista. Auto on materiaalia eikä siihen saa liikaa kiintyä.
Niin liikenneturvallisuus ei ole riippuvainen pelkästä auton merkistä enemmänkin siitä kuinka sitä käytetään ja valtakunnan onnettomuus tilastoihin on mielestäni iso vaikutus myös liikennekulttuurissa. BMW:kin on hyvin turvallinen auto kun sitä oikein käytetään.
Ruotsalaisen tutkimuksen mukaan bmween käyttäjissä on selvästi keskiarvoa enemmän riskikuljettajia.
ps. Minä en missään maininnut että tracktest olisi riskikuljettaja, olen minäkin ajanut bmweellä 2v/n.200km päivä ilman onnettomuutta.
Minullakin on BMW, mutta 2-pyöräinen. Jotain on otsalohkon takana mennyt vinoon, jos huomaa BMW:n "yllyttävän" liikenteen seassa rajojen kokeiluun. Toistaiseksi en ole huomannut omalla BMW:llä näitä efektejä. Let`s be careful out there...
Ikävintä Alfan kannalta on se että monessa autotallissa tehdään radalle paremmin sopivia autoja helvetin paljon halvemmalla.
Karu kolaritilasto julki: "Riskialtteimmat kuskit näyttävät suosivan BMW:tä"
Ruotsalainen vakuutusyhtiö selvitti, millä autoilla kolaroidaan eniten. Kärjessä on BMW, kun taas Toyota-kuskit ovat kolaritilaston peränpitäjiä.
"mistä se ZeiMzei keksi että oli joku preprod versio ja kisasliksit missään ei ole varmaa tietoa siitä. Enemmän tää nykynen aika Alfalla on lähempänä normiversiota kuin esmes Panamera jolla ajettiin edellinen ”ennätys” , esim renkaat aivan vakiot tiedon voi tarkistaa vaikka kuskin facebook sivulta. "
siitä edellisestä (09/2015) 7.39s vedosta puhuin, ja noin ainakin autolehdet kirjoittivat silloin, esim. http://www.motoring.com.au/alfa-delays-giulia-100327/
noihin ei voi luottaa yhtään sen enempää kuin mihinkään muuhunkaan väitteeseen, olen kyllä noin 2kpl lähdettä nähnyt mutta ei oikein vaakuta toi tiedon alkuperä-
"Ikävintä Alfan kannalta on se että monessa autotallissa tehdään radalle paremmin sopivia autoja helvetin paljon halvemmalla."
se on lähes minkä tahansa merkin kannalta ikävää myös BMWn, ei ole mikään Alfan yksinoikeus.
Merkkikohtaisen yleistyksen hälytys!!!
"Karu kolaritilasto julki: ”Riskialtteimmat kuskit näyttävät suosivan BMW:tä"
Suomessa vakuutusyhtiöiden tilastot voi liikaa mutkia suoraksi vetämättä kiteyttää, että Mersun ja Toyotan ajajat kolaroivat harvoin, kun taas eniten kolaroivat ajavat Toyotalla tai Mersulla.
Voi se olla niinkin että erot löytyy liikennekulttuurista.
Mitä tarkoitat, Quu?
Kumppani mene ajamaan Ruotsi päästä päähän. Kyllä liikennekulttuurissa on hienoinen ero kun raja ylitetään.
http://yle.fi/uutiset/kuolonkolareiden_maara_laskussa_euroopassa__suomi_neljanneksi_huonoimpana_pohjasakkaa/7212497
Vuoden 2012 kolaritilaston kärjessä täällä Suomessa näyttäisi olevan aito maastoauto Toyota Land Cruiser ja toisena citymaasturi Volvo XC90.
Eniten kolareita
Automalli Vahinkoja / 100 autoa
Toyota Land Cruiser 4,8
Volvo XC90 4,5
Kia Sorento 4,1
Dodge Caliber 3,8
Mitsubishi Outlander 3,7
Opel Zafira 3,7
BMW 5-sarja 3,5
Hyundai Sonata 3,4
Nissan Primera 3,4
Audi A6 3,4
Audi A3 3,3
Toyota RAV4 3,3
Seat Altea 3,3
Kia Sportage 3,3
Mazda A6 3,2
On hölmöä vetää näistä mitään suoria johtopäätöksiä mihinkään suuntaan ajattelematta mitään, kuten yksi nimimerkki tekee täällä yhtenään.
Täytyy sanoa, että näin hyödytöntä ja lapsellista keskustelua en olekaan aikoihin kuullut. Puuttuu vain, että meidän isä voittaa teidän isän.
Tilasto on puhdasta faktaa, mutta itse keskustelusta olen samaa mieltä.
Quu:
mene ajamaan Ruotsi päästä päähän. Kyllä liikennekulttuurissa on hienoinen ero kun raja ylitetään.
Nyt oli tilastoitu kuitenkin automerkkejä ja malleja. Mitenkäs se näkyy siellä Sveduissa mielestäsi, vaikka sitten toiseen kertaan ajettuna?
Tärkeämpi keskustelu kuitenkin kuin auton ulkonäkö.
Liikennevakuutuskeskus ja Trafi ovat listanneet uudessa esitteessään Suomen yleisimmät käytetyt automallit turvallisuuden mukaan.
Näillä autoilla on turvallisin ajella Automallit, joissa suhteellinen vammautumisriski on pienin
Automalli
1.Honda CR-V 2001-060,36
2.Audi A6 2004-110,38
3.Volvo S80 1998-060,38
4.Mazda 626 1998-020,39
5.Citroen C5 2001-080,4
6.Citroen Xantia 1993-010,4
7.BMW 5-sarja 1995-030,41
8.Opel Omega 1994-030,41
9.Volvo S70 & V70 1997-000,42
10.Volkswagen Jetta 2005-100,42
Turvallisimmat autot todellisten onnetomuuksien perusteella.
Tämä on uusin käytettävissä oleva lista.
Vertailun parhaat
Parhaimmat vertailussa (automalli, vm ja vertailuprosentti)
Volvo V70/S80/S60/V60/XC60 (2007-) 51
Volvo XC90 (02-15) 48
Honda CRV (98-06) 47
BMW 3-sarja (12-) 46
ja BMW 5-sarja (04-09) 46
Audi A4 (08-) 45
VW Sharan/Seat Alhambra/Ford Galaxy (96-) 41
VW Passat (08-14) 40
ja Mercedes C-luokka (07-13) 40
ja Toyota RAV4 (05-12) 40
Folksamin joka toinen vuosi tehtävä miten turvallinen autosi on -vertailu perustuu todellisiin onnettomuuksiin.
Folksam ”Riskialtteimmat kuskit näyttävät suosivan BMW:tä”
Ruotsissa BMWeet on parempikuntoisia kuin Suomen "vähänajetut" alustaltaan väljähtyneet tuonti BMWeet
Quu/トヨタ olet ilmeisesti niin lahjaton ihminen ettei aivosi kykene tuottamaan tuon kummempaa tuotosta. Tuohan on pelkkää provosoivaa trollausta mitä suollat kaiken aikaa. Toistat kaikkiin keskusteluihin samaa lausetta. Näihin ei pitäisi kenenkään vastata. Toimitus onneksi voi puuttua tämänkaltaiseen toimintaan kovalla kädellä ettei tästä keskustelupalstasta tule Suomi24:n kaltaista käymälää.
Minä en ole vastuussa Folksamin enkä Trafin julkaisuista.
Käytettyjä vähän ajetuksi duunattuja autoja ei mielestäni tarvitsisi Euroopasta Suomeen tuoda. BMW 5 ei ole vähän ajettu jos se alusta on niin väljä että auto vetelee urissa kuten olet itse kertonut syyksi.
Trollaus muutta jatkuvasti muotoaan nyt lähdet vääristelemään snomisiani. Tämä päättyy nyt tähän. Turha kuvitella, että jatkan kaltaisesi vähälahjaisen trollin kanssa mitään keskustelua.
Minä toin esiin autojen liikenneturvallisuuden, en puuttunut kenenkään henkilökohtaiseen putkinäköön automerkkien suhteen.
Keskustelun kohteena on käyttöesine auto ja silloin pitää ottaa tueksi tilastoja ettei puhu puuta heinää. Tämä ei ole mitenkään henkilökohtaista. Auto on materiaalia eikä siihen saa liikaa kiintyä.
Quu:
Minä toin esiin autojen liikenneturvallisuuden
...johon yritit sotkea liikennekulttuuria mukaan.
Niin liikenneturvallisuus ei ole riippuvainen pelkästä auton merkistä enemmänkin siitä kuinka sitä käytetään ja valtakunnan onnettomuus tilastoihin on mielestäni iso vaikutus myös liikennekulttuurissa. BMW:kin on hyvin turvallinen auto kun sitä oikein käytetään.
Ruotsalaisen tutkimuksen mukaan bmween käyttäjissä on selvästi keskiarvoa enemmän riskikuljettajia.
ps. Minä en missään maininnut että tracktest olisi riskikuljettaja, olen minäkin ajanut bmweellä 2v/n.200km päivä ilman onnettomuutta.
Chris Harris TG’s Speed Week special
http://www.topgear.com/videos/chris-harris-drives/chris-harris-drives-tgs-speed-week-special
Kiitos linkistä GTamv. Todella hyvä special.
Muutamia huomioita top5 :
PS: BMW on juuri niin ajajan auto kuin olla ja voi, ehkä yllyttää hieman rajojen kokeiluun. Lopulta itsestä on kiinni mitä tekee..
Minullakin on BMW, mutta 2-pyöräinen. Jotain on otsalohkon takana mennyt vinoon, jos huomaa BMW:n "yllyttävän" liikenteen seassa rajojen kokeiluun. Toistaiseksi en ole huomannut omalla BMW:llä näitä efektejä. Let`s be careful out there...
"PS: BMW on juuri niin ajajan auto kuin olla ja voi, ehkä yllyttää hieman rajojen kokeiluun. Lopulta itsestä on kiinni mitä tekee.."
Ei vaan pidä liikaa kiihottua edes BMW:stä.
http://www.string-emil.de/Seiten/BMW/IMG_8547.JPG