Toyotan hybridissä on ainoastaan sähkömoottori kiinteässä yhteydessä vetäviin pyöriin samoin kun ladattavissa ja vety sähköautoissa.
Sinun NHB hybridissä on kaksoiskytkin ja vielä lisäkytkin voimalinjassa, ettei vaan käy kuin yhdelle golfin kaksoiskytkinmallille ettei sitä huoli autokauppiaat vaihdossa.
Suomeen rekisteröitiin 2016 kaiken kaikkiaan yhteensä alle 2500 bmw 5 mersu e autoa, kuinka paljon määrässä on noita alle 20 000 euroa luksus autoja?
Kohta varmaankin joku väittää että minun välirahani noin 22.500 euroa (Seat Atecaan) oli liian vähän eli että olen niin sanottu köyhä auton ostaja. Ja tätä uutta autoa ei sponsoroinut mikään työnantaja, vaan rahat piti repiä omasta selkänahasta.
Sinun NHB hybridissä on kaksoiskytkin ja vielä lisäkytkin voimalinjassa, ettei vaan käy kuin yhdelle golfin kaksoiskytkinmallille ettei sitä huoli autokauppiaat vaihdossa.
Jälleen kerran sinun olisi hyvä ymmärtää vähän enemmän aiheesta mistä kirjoitat. Volkkarin märällä kaksoiskytkimellä varustetut laatikot ovat jo hyvin koeteltu ja kestävyydeltään normaaliksi havaittu rakenne. Ongelmallisia ovat olleet heikkovääntöisten mallien kuivakytkimelliset versiot. Volkkarin hybridilaatikko on kuivakytkimellinen, eikä se tyypilliseen hybridien tapaan edes juurikaan luistata kytkimiä, joten odotusarvo kytkimien kestolle on hyvä.
Conalinille suositus täältä. Yhden neljän tonnin Volvon olen heiltä ostanut, kun oli tullut vaihdossa selvästi uudempaan, mutta en anna suositusta sen perusteella.
Conalinin tuontiautovalikoima, ja keskustelu myyjän kanssa kertovat, että siinä yrityksessä tiedetään mitä ollaan tekemässä ja tunnetaan suositut tuontiautomallit hyvin.
He tuntevat myös samojen autojen hintatason Suomessa, joten halvinta tuontiautoa hakevan kannattaa asioida muualla.
Sinä NHB et muista mihin vastaat vaikka laitat oikein lunttauslapun. Minähän kirjoitin että yhdessä golfin mallissa on........
Korean hybridiviritykset on vielä beeta asteella.
"ettei vaan käy kuin yhdelle" esitin vain varoitukseni. Onko Korealaisten kytkimet märkiä? Etenkin kytkin mikä irrottaa polttomoottorin sähkömoottorista joutuu koville.
Ja eikö se veto tunnu kuminauhamaiselle kun vaihteisto ei nypi vaihtojen välillä kun se kerran on kehittynyt portaattoman tasolle.
Onko Korealaisten kytkimet märkiä? Etenkin kytkin mikä irrottaa polttomoottorin sähkömoottorista joutuu koville.
Ja eikö se veto tunnu kuminauhamaiselle kun vaihteisto ei nypi vaihtojen välillä kun se kerran on kehittynyt portaattoman tasolle.
Hyundain laatikko on tehty kuivilla kytkimillä. Moottoreiden välillähän eri ole kytkintä, vaan molemmat kytkeytyvät toisistaan riippumatta suoraan vaihteisteistoon, mutta selitähän, mitä mahdat tarkoittaa koville joutumisella?
Kuinka monesti ja kuinka monen henkilön pitää selittää tuo kuminauhamaisuus voimalinjassa, ennen kuin ymmärrät mistä puhutaan? Edelleen olet täysin kujalla tässä hyvin yksinkertaisessa asiassa. Ja vastaus kysymykseesi: viiveetön hammasvaihteen läpi vetävä sähkömoottori ei todellakaan tunnu kuminauhamaiselle.
Hyundain polttomoottori ja sähkömoottorin välissä on kytkin TM koeajo 3/17
Aivan Toyota hybridin sähkömoottori on kiinteässä yhteydessä vetäviinpyöriin.
Viive on siinä kuinka nopeasti jalan nostaa jarrulta.
Quu, me muut ymmärrämme, miten Toyotan voimalinja toimii. Me ymmärrämme myös, miten muut voimalinjat toimivat.
Me muut vain pidämme juuri siitä, mistä sinäkin, eli lineaarisesta tehopyynnön ja käyntinopeuden suhteesta vaiheiden läpi.
Juuri tästä syystä vaikkapa BMW:n valitsema hybridivoimalinja on ajajalle miellyttävä. Ihan sama millä voimalla kytkinakselia pyöritetään, koska voimanlähteiden vaihto ja erilaiset voimanjaot eivät tunnu ajamisessa millään tavoin sähkö- ja polttomoottorin vääntäessä samaa akselia yhdessä, eikä eri akseleita joko samaan tai eri suuntiin kaasun asetuksista riippuen. Helppohan se on suunnitella kova voimalinja, kun polttomoottori ei haaveile, vaan tekee mitä käsketään ja silloin kun käsketään.
Mitä enemmän kytkimiä ja vaihteita on ja niillä jatkuvia arpajaisia tasaisen vedon saavuttamiseen, jokainen ymmärtää että ne on kovilla, esimerkkejä on lopputuloksesta.
Kerro minkälaisella välityksellä kierrokset ei nouse täyskiihdytyksessä parhaan tehon lukemiin. Planeetta vaihteen ei tarvitse ruveta arpomaan KYTKIMIENKAUTTA sopivaa välitystä parhaan tehon saavuttamiseen.
Mitä enemmän kytkimiä ja vaihteita on ja niillä jatkuvia arpajaisia tasaisen vedon saavuttamiseen, jokainen ymmärtää että ne on kovilla, esimerkkejä on lopputuloksesta.
Ei tasaisen vedon saavuttamiseen tarvita jatkuvia vaihtoja. Vaihteita vaihdetaan sen vuoksi, että tarvitaan joko enemmän vetoa tai halutaan muuttaa moottorin kierrosaluetta taloudellisemmaksi. Varsinkin sähkömoottorin perässä vaihdot ovat aika harvinaisia, koska nollasta alkava vahva vääntö muuttaa tilannetta oleellisti.
Sinä väitit, että sähkömoottorin ja polttomoottorin välinen kytkin olisi kovilla. Yleinen mutuilu kytkimien ja vaihteiden määrästä ei perustele väitettäsi, varsinkin kun historia on osoittanut, että vaihteiden tai kytkinten määrä ei korreloi luotettavuuden kanssa. Eli kysymys on edelleen vastaamatta. Eikö sinulla ole yhtään järkevää perustetta väitteellesi vai miksi et edelleenkään väitettäsi perustellut?
Kerro minkälaisella välityksellä kierrokset ei nouse täyskiihdytyksessä parhaan tehon lukemiin. Planeetta vaihteen ei tarvitse ruveta arpomaan KYTKIMIENKAUTTA sopivaa välitystä parhaan tehon saavuttamiseen.
Luonnollisesti maksimaalista kiihtyvyyttä haettaessa pitää olla maksimitehon kierrosalueella. Kokonaan toinen asia on sitten se, että millä kierroksilla saavutetaan riittävä kiihtyvyys. Omani kiihtyy hybridi-Corollan maksimeita paremmin jo pelkän sähkömoottorin voimalla kierroksilla 2000 rpm.
Kyllä minäkin ajan kaksoiskytkinvaihteistolla olevalla autolla, kyllä sillä laatikossa on jatkuvat arpajaiset nopeuden tai maaston vaihteluissa.
Niitä vaihteita lisätään että vaihtotapahtumista tulisi mahdollisemman huomaamattomia ja siinä on eräällä merkillä onnistuttu hyvin.
Toyota hybridissä veto on katkoton ilman erillisiä kytkimiä. Edellisessä auriksessani oli variaattoriin ohjelmoitu seitsemän porrasta myyjän mukaan
vanhanaikaiseen automaattiin pinttyneille ostajille. Ilmeisesti NHB:n kaltaisille jotka kokevat tasaisen vedon kuminauhana.
Aika näyttää miten nämä kaksoiskytkin ja ratas pyramidit tulee kestämään. Siltä halvemmasta päästä tuntikäytettyjen ostajille voi vielä tulla suru puseroon kun kukaan ei ota vastuuta lauenneista laatikoista. Huomioikaa että suomiauto on vielä 100 000 km pintaan ajettuna vetreässä kunnossa kun saksassa ajettu lähenee romutusikää.
Auto päätyy Suomessa kierrätykseen keskimäärin yli 20-vuotiaana. EU:ssa keskimääräinen romutusikä on 15 vuotta.
Kyllä minäkin ajan kaksoiskytkinvaihteistolla olevalla autolla, kyllä sillä laatikossa on jatkuvat arpajaiset nopeuden tai maaston vaihteluissa.
Olemme kestelleet sähkövedosta ja jo selitin sinulle, miksi sähkövedolla ei vaihteita tarvitse vaihdella. Sinulta taisi tuokin mennä ohi ja mutuilet sen sijaan omiasi. Vähentynyt vaihtojen tarve ja ennen kaikkea kytkintä liustattamatta tapahtuvat liikkeelle lähdöt ovat tässä juurikin se pointti, joka lupaa hyvää kestoa hybridien kaksoiskytkinvaihteistoille.
Niitä vaihteita lisätään että vaihtotapahtumista tulisi mahdollisemman huomaamattomia ja siinä on eräällä merkillä onnistuttu hyvin.
Itse asiassa vaihdevälit eivät juurikaan ole vähentyneet sitten viisivaihteisten manuaalien jälkeen, vaan kehitys on mennyt kohti laajempaa vaälitysaluetta parempaa taloudellisuutta tavoiteltaessa.
Toyota hybridissä veto on katkoton ilman erillisiä kytkimiä.
Toistelet nyt taas istsestään selvyyttä, jota kukaan ei ole edes ehollistanut. Tuon jankuttamisen sijaan toivoisin sinun vastaavan sinulle jo lukuisia kertoja esittämääni kysymykseen, mutta ikävä kyllä taitaa taas olla niin, ettei sinulla ole mitään perustetta väitteellesi. Suurista puheista huolimatta esität vain hatusta vedettyjä arvauksia, jotka vain harvoin osuvat kohdilleen.
Edellisessä auriksessani oli variaattoriin ohjelmoitu seitsemän porrasta myyjän mukaan vanhanaikaiseen automaattiin pinttyneille ostajille. Ilmeisesti NHB:n kaltaisille jotka kokevat tasaisen vedon kuminauhana.
On varsin omituista, että jaksat jankuttaa tuota useissa ketjuissa, vaikka minä ja pari muutakin kirjoittajaa olemme sinulle kertoneet aivan suoraan sen, ettei vedon taisaisuudella ja nykimisellä ole mitään tekemistä tuon kuminauhamaisuuden kanssa. Trollaatko vai etkö tosiaankaan kykene ymmärtämään näin hemmetin yksinkertaista asiaa?
Toyotan voimalinjaa NHB haukkuu jatkuvasti kuminauhaksi ja toisaalta kehuu suoraa sähkövetoista autoa. Toyotassa on juuri sähkömoottori kiinteässä yhteydessä ilman kytkimiä vetäviin pyörin, mikä mättää vedätetäänkö tekniikan asiantuntijaa moottorinäänellä.
Ai niin piti vastata siihen korealaisten lisäkytkimeen polttomoottorin ja sähkömoottorin välissä, paha paikka ongelmia tulee.
Toyotan voimalinjaa NHB haukkuu jatkuvasti kuminauhaksi ja toisaalta kehuu suoraa sähkövetoista autoa. Toyotassa on juuri sähkömoottori kiinteässä yhteydessä ilman kytkimiä vetäviin pyörin, mikä mättää vedätetäänkö tekniikan asiantuntijaa moottorinäänellä.
Suoraan vetävä sähkömoottorihan olisikin oikein mainio ratkaisu, mutta Toyotasi sähkömoottorien antama teho ja varsinkaan akun kapasiteetti eivät riitä tuohon käyttöön kuin mikrotehoilla hetkittäin, joten itse puhun olennaisemmasta tilanteesta eli kuminauhasta.
Unohtelet näköjään asioita. Olen jo kirjoittanut senkin, että moottoriäänellä ei ole mitään tekemistä. Toisaalta viestisi on myös ristiriitainen. Jos kehun suoraa sähkövetoa, niin millä logiikalla luulet moottoriäänen olevan tässä se juttu?
Tämä jankuttaminen alkaa typmpimään sen verran, että on pakko kysyä, että etkö muista oikein mitään, etkö ymmärrä mitään vain mikä tässä mättää? Nämä kaikki ovat äärettömän yksinkertaisia asioita, jotka on selitetty jo monta kertaa sitten aikaisemmin, mutta silti kirjoitat aina vain uudelleen samat epäloogiset jorinat.
Ai niin piti vastata siihen korealaisten lisäkytkimeen polttomoottorin ja sähkömoottorin välissä, paha paikka ongelmia tulee.
Mutta et näköjään osaa kertoa yhtä ainoatakaan perustetta mutuilullesi.
"Portaattomuus vaihtuu kuminauhavedoksi siinä vaiheessa, kun survot kaasun pohjaan ja välittömän kiihtyvyyden sijaan kuulet vain moottorin keräävän kierroksia, joiden nousemista seuraa viiveellä autoa kiihdyttävä voima."
740GLE:
"2016 kirjoitti: ”Polttomoottorin kierrosluku ei ole suhteessa vetoon.”
10 pistettä. Siinä se on, kuminauhan piirustukset. Hyvä tai huono on mielipidekysymys, mutta minä en pidä kuminauhavedosta."
740GLE:n määritelmä kuminauhamaisuudesta on ostettavissa, NHB:n määritelmä on paljastunut vain tunteeksi, josta hän vain pitää sinnikkäästi kiinni.
Quu:Niitä vaihteita lisätään että vaihtotapahtumista tulisi mahdollisemman huomaamattomia
Ei vastaus. 2-vaihteinen Powerglidekin osaa vaihtaa nätisti. IMHO, Mersun 5G-Tronic vaihtaa pehmeämmin kuin 7G-Tronic Plus, josta on tehty ihan tahallaan sellainen kuin on.
Ja minä jatkan matkaa tähän asti parhaalla polttomoottorin yhteydessä olevalla hybridi voimansiirrolla, minkä ajomukavuus ei eroa sähköautosta kuin polttomoottorin hurinana. Sekin ääni loppuu aikanaan kun polttokennot tulee polttomoottorin korvaamaan.
Voisi seuraava olla Ford jos saisivat tekniikan Focukseen
Mondeo hybridi Bensiinimoottori 1 999 cm³, Atkinson-kierto, portaaton automaattivaihteisto, etuveto.
Mikä jäi ???? epäselväksi eri vaihteistojen toiminnassa, minulla on niistä kokemusta jopa pidemmällä kuin korttelin ympäri.
Lexuksessa on alkaenmalleissa samanlainen voimalinja Toyotan kanssa.
MULTI STAGE HYBRID
Jatkamme edelleen hybriditeknologian edelläkävijänä. Nyt tarjoamme malleissa LC 500h ja LS 500h uuden vallankumouksellisen järjestelmän: Multi Stage Hybrid.
Nelinopeuksinen automaattivaihteisto on yhdistetty CVT:n (jatkuvasti muuttuva voimansiirto) rinnalle. Järjestelmä simuloi 10 vaihdetta, eli LC 500 bensiinimoottorin 10 vaihdetta. Kuljettaja voi vaihtaa näitä halutessaan manuaalisesti ohjauspyörän vaihteenvalitsimilla ilman viivettä.
Tuloksena on kaikkein herkin ja suorituskykyisin hybridijärjestelmä ikinä. Voit nauttia runsaasta tehosta tai hieman rauhallisemmilla nopeuksilla ennenäkemättömästä mukavuudesta ja taloudellisuudesta. Multi Stage Hybrid näyttää suunnan tulevaisuudella ja tulee siirtymään Lexus-mallistoon myös laajemmin jatkaessamme hybriditeknologian edelläkävijöinä
Lisäksi merkkiuskollisuus on uusissa autoissa kaikkein korkeinta. Tässä esimerkiksi vuosi 2016.
"Bisnoden vuoden 2016 Loyalty Awards -merkkiuskollisuusvertailun ykköspaikalla on tänäkin vuonna Toyota. Toyotan voittokulku jatkuu vuodesta toiseen. Viime vuonna 65 prosenttia Toyota-kuskeista pysyi autoa vaihtaessaan uskollisena omalle merkilleen.
Toyotan asema merkkiuskollisuustilastoissa on vuosi toisensa jälkeen erittäin vahva. Toyotan kärkisijaa korostaa merkin suuret myyntimäärät. Toyota vei kärkisijan myös käytettyjen autojen merkkiuskollisuus-vertailussa.
Toyotan lisäksi merkkiuskollisuuslistan viiden kärjessä ovat Kia, Skoda, Subaru sekä Ford ja Dacia. Kaikkien kärkeen yltäneiden merkkiuskollisuus laski hieman viime vuodesta. Kaikista automerkeistä eniten niin merkkiuskollisuuttaan kuin vetovoimaansa kasvatti Jaguar.
Jaguarin vetovoiman kehitystä ennakoi vuonna 2015 sosiaalisessa mediassa käyty positiivinen keskustelu, joka jatkui myös vuonna 2016. Jaguar kerää positiivisia kommentteja etenkin ulkonäöstään ja muotoilustaan. Myyntitilastot paljastavat, että Jaguarin suosio on kasvanut erityisesti 30–39 -vuotiaiden keskuudessa ja laskenut yli 60-vuotiaiden parissa.
Sosiaalisen median keskustelut kuvaavat suoraan vallitsevia käsityksiä eri automerkeistä. Seuraamme ja analysoimme avointa sosiaalisen median keskustelua jatkuvasti. Nykyaikaiset menetelmät mahdollistavat keskustelun sävyn tutkimisen, minkä perusteella pystymme esimerkiksi ennustamaan merkkien menestystä ostotilastoissa.
Merkkiuskollisuusvertailussa asemiaan menettivät edelleen isot saksalaismerkit Mercedes-Benz, BMW ja Audi. Suurin pudotus merkkiuskollisuudessa oli Jeepillä. Volkswagen sen sijaan selvisi päästöskandaalista pienemmillä vaurioilla kuin vielä viime vuonna ennakoitiin ja pääsi merkkiuskollisuusvertailussa juuri ja juuri kymmenen kärkeen.
Voiton Liikeuskollisimmat asiakkaat -kategoriassa vei Auto Aho Oy, Keminmaa.
Analyysi perustuu Trafin tietoihin kaikista uuden henkilöauton vuonna 2016 ostaneista yksityishenkilöistä. Bisnode on seurannut merkkiuskollisuutta ja jakanut Loyalty Awards -palkintoja jo vuodesta 2006."
Tässä vielä merkkiuskollisuus vuoden 2017 osalta. Toyotan merkkiuskollisuusprosentti on huima 70,55 %,
En.
Toyotan hybridissä on ainoastaan sähkömoottori kiinteässä yhteydessä vetäviin pyöriin samoin kun ladattavissa ja vety sähköautoissa.
Sinun NHB hybridissä on kaksoiskytkin ja vielä lisäkytkin voimalinjassa, ettei vaan käy kuin yhdelle golfin kaksoiskytkinmallille ettei sitä huoli autokauppiaat vaihdossa.
Suomeen rekisteröitiin 2016 kaiken kaikkiaan yhteensä alle 2500 bmw 5 mersu e autoa, kuinka paljon määrässä on noita alle 20 000 euroa luksus autoja?
Tässä on niitä ei halpis autoja esim.
https://www.kamux.fi/auto-saksasta
http://www.conalin.com/fin/Autot.16.html
Kohta varmaankin joku väittää että minun välirahani noin 22.500 euroa (Seat Atecaan) oli liian vähän eli että olen niin sanottu köyhä auton ostaja. Ja tätä uutta autoa ei sponsoroinut mikään työnantaja, vaan rahat piti repiä omasta selkänahasta.
Jälleen kerran sinun olisi hyvä ymmärtää vähän enemmän aiheesta mistä kirjoitat. Volkkarin märällä kaksoiskytkimellä varustetut laatikot ovat jo hyvin koeteltu ja kestävyydeltään normaaliksi havaittu rakenne. Ongelmallisia ovat olleet heikkovääntöisten mallien kuivakytkimelliset versiot. Volkkarin hybridilaatikko on kuivakytkimellinen, eikä se tyypilliseen hybridien tapaan edes juurikaan luistata kytkimiä, joten odotusarvo kytkimien kestolle on hyvä.
Conalinille suositus täältä. Yhden neljän tonnin Volvon olen heiltä ostanut, kun oli tullut vaihdossa selvästi uudempaan, mutta en anna suositusta sen perusteella.
Conalinin tuontiautovalikoima, ja keskustelu myyjän kanssa kertovat, että siinä yrityksessä tiedetään mitä ollaan tekemässä ja tunnetaan suositut tuontiautomallit hyvin.
He tuntevat myös samojen autojen hintatason Suomessa, joten halvinta tuontiautoa hakevan kannattaa asioida muualla.
Sinä NHB et muista mihin vastaat vaikka laitat oikein lunttauslapun. Minähän kirjoitin että yhdessä golfin mallissa on........
Korean hybridiviritykset on vielä beeta asteella.
Tuon yhden mallin perusteella aloit spekuloimaan toisen mallin kestävyyttä ymmärtämättä sitä, että spekulaatiosi ovat täysin perusteettomia.
"ettei vaan käy kuin yhdelle" esitin vain varoitukseni. Onko Korealaisten kytkimet märkiä? Etenkin kytkin mikä irrottaa polttomoottorin sähkömoottorista joutuu koville.
Ja eikö se veto tunnu kuminauhamaiselle kun vaihteisto ei nypi vaihtojen välillä kun se kerran on kehittynyt portaattoman tasolle.
Hyundain laatikko on tehty kuivilla kytkimillä. Moottoreiden välillähän eri ole kytkintä, vaan molemmat kytkeytyvät toisistaan riippumatta suoraan vaihteisteistoon, mutta selitähän, mitä mahdat tarkoittaa koville joutumisella?
Kuinka monesti ja kuinka monen henkilön pitää selittää tuo kuminauhamaisuus voimalinjassa, ennen kuin ymmärrät mistä puhutaan? Edelleen olet täysin kujalla tässä hyvin yksinkertaisessa asiassa. Ja vastaus kysymykseesi: viiveetön hammasvaihteen läpi vetävä sähkömoottori ei todellakaan tunnu kuminauhamaiselle.
Hyundain polttomoottori ja sähkömoottorin välissä on kytkin TM koeajo 3/17
Aivan Toyota hybridin sähkömoottori on kiinteässä yhteydessä vetäviinpyöriin.
Viive on siinä kuinka nopeasti jalan nostaa jarrulta.
...mutta selitähän, mitä mahdat tarkoittaa koville joutumisella?
Quu, me muut ymmärrämme, miten Toyotan voimalinja toimii. Me ymmärrämme myös, miten muut voimalinjat toimivat.
Me muut vain pidämme juuri siitä, mistä sinäkin, eli lineaarisesta tehopyynnön ja käyntinopeuden suhteesta vaiheiden läpi.
Juuri tästä syystä vaikkapa BMW:n valitsema hybridivoimalinja on ajajalle miellyttävä. Ihan sama millä voimalla kytkinakselia pyöritetään, koska voimanlähteiden vaihto ja erilaiset voimanjaot eivät tunnu ajamisessa millään tavoin sähkö- ja polttomoottorin vääntäessä samaa akselia yhdessä, eikä eri akseleita joko samaan tai eri suuntiin kaasun asetuksista riippuen. Helppohan se on suunnitella kova voimalinja, kun polttomoottori ei haaveile, vaan tekee mitä käsketään ja silloin kun käsketään.
NHB:
"...viiveetön hammasvaihteen läpi vetävä sähkömoottori ei todellakaan tunnu kuminauhamaiselle."
122 hp Prius vs 141 hp Ioniq
Videon perusteella kuminauhamaisuus on tosiaan vain tunne-puolen asia, itse suorituksesta ei mitään viiveitä löydä.
Nämä tekniikan nerot ei tiedosta variaattorin, planeetta ja monikytkinvaihteen teknisiä eroja.
Suuurta puhetta mieheltä, joka kompastelee näinkin pitkän keskustelun jälkeen jopa tuon kuminauhamaisuuden kanssa.
Milloin perustelet väitteesi kaikella ylivertailsella tietoisuudellasi? ELi kysymys, johon vastaamista olet tässä kierrellyt, pysyy edelleen samana:
…mutta selitähän, mitä mahdat tarkoittaa koville joutumisella?
Mitä enemmän kytkimiä ja vaihteita on ja niillä jatkuvia arpajaisia tasaisen vedon saavuttamiseen, jokainen ymmärtää että ne on kovilla, esimerkkejä on lopputuloksesta.
Kerro minkälaisella välityksellä kierrokset ei nouse täyskiihdytyksessä parhaan tehon lukemiin. Planeetta vaihteen ei tarvitse ruveta arpomaan KYTKIMIENKAUTTA sopivaa välitystä parhaan tehon saavuttamiseen.
Quu: "Nämä tekniikan nerot ei tiedosta variaattorin, planeetta ja monikytkinvaihteen teknisiä eroja."
Höpsis.
Mielipiteen vapaus on hyvä asia, mutta datalehtiä puuttuu kyllä sillä puolella pöytää.
Ei tasaisen vedon saavuttamiseen tarvita jatkuvia vaihtoja. Vaihteita vaihdetaan sen vuoksi, että tarvitaan joko enemmän vetoa tai halutaan muuttaa moottorin kierrosaluetta taloudellisemmaksi. Varsinkin sähkömoottorin perässä vaihdot ovat aika harvinaisia, koska nollasta alkava vahva vääntö muuttaa tilannetta oleellisti.
Sinä väitit, että sähkömoottorin ja polttomoottorin välinen kytkin olisi kovilla. Yleinen mutuilu kytkimien ja vaihteiden määrästä ei perustele väitettäsi, varsinkin kun historia on osoittanut, että vaihteiden tai kytkinten määrä ei korreloi luotettavuuden kanssa. Eli kysymys on edelleen vastaamatta. Eikö sinulla ole yhtään järkevää perustetta väitteellesi vai miksi et edelleenkään väitettäsi perustellut?
Luonnollisesti maksimaalista kiihtyvyyttä haettaessa pitää olla maksimitehon kierrosalueella. Kokonaan toinen asia on sitten se, että millä kierroksilla saavutetaan riittävä kiihtyvyys. Omani kiihtyy hybridi-Corollan maksimeita paremmin jo pelkän sähkömoottorin voimalla kierroksilla 2000 rpm.
Kyllä minäkin ajan kaksoiskytkinvaihteistolla olevalla autolla, kyllä sillä laatikossa on jatkuvat arpajaiset nopeuden tai maaston vaihteluissa.
Niitä vaihteita lisätään että vaihtotapahtumista tulisi mahdollisemman huomaamattomia ja siinä on eräällä merkillä onnistuttu hyvin.
Toyota hybridissä veto on katkoton ilman erillisiä kytkimiä. Edellisessä auriksessani oli variaattoriin ohjelmoitu seitsemän porrasta myyjän mukaan
vanhanaikaiseen automaattiin pinttyneille ostajille. Ilmeisesti NHB:n kaltaisille jotka kokevat tasaisen vedon kuminauhana.
Aika näyttää miten nämä kaksoiskytkin ja ratas pyramidit tulee kestämään. Siltä halvemmasta päästä tuntikäytettyjen ostajille voi vielä tulla suru puseroon kun kukaan ei ota vastuuta lauenneista laatikoista. Huomioikaa että suomiauto on vielä 100 000 km pintaan ajettuna vetreässä kunnossa kun saksassa ajettu lähenee romutusikää.
Auto päätyy Suomessa kierrätykseen keskimäärin yli 20-vuotiaana. EU:ssa keskimääräinen romutusikä on 15 vuotta.
NHB:
"Omani kiihtyy hybridi-Corollan maksimeita paremmin jo pelkän sähkömoottorin voimalla kierroksilla 2000 rpm."
Minkä merkkisten ja mallisten autojen kiihdytyskilpailusta on kyse?
Olemme kestelleet sähkövedosta ja jo selitin sinulle, miksi sähkövedolla ei vaihteita tarvitse vaihdella. Sinulta taisi tuokin mennä ohi ja mutuilet sen sijaan omiasi. Vähentynyt vaihtojen tarve ja ennen kaikkea kytkintä liustattamatta tapahtuvat liikkeelle lähdöt ovat tässä juurikin se pointti, joka lupaa hyvää kestoa hybridien kaksoiskytkinvaihteistoille.
Itse asiassa vaihdevälit eivät juurikaan ole vähentyneet sitten viisivaihteisten manuaalien jälkeen, vaan kehitys on mennyt kohti laajempaa vaälitysaluetta parempaa taloudellisuutta tavoiteltaessa.
Toistelet nyt taas istsestään selvyyttä, jota kukaan ei ole edes ehollistanut. Tuon jankuttamisen sijaan toivoisin sinun vastaavan sinulle jo lukuisia kertoja esittämääni kysymykseen, mutta ikävä kyllä taitaa taas olla niin, ettei sinulla ole mitään perustetta väitteellesi. Suurista puheista huolimatta esität vain hatusta vedettyjä arvauksia, jotka vain harvoin osuvat kohdilleen.
On varsin omituista, että jaksat jankuttaa tuota useissa ketjuissa, vaikka minä ja pari muutakin kirjoittajaa olemme sinulle kertoneet aivan suoraan sen, ettei vedon taisaisuudella ja nykimisellä ole mitään tekemistä tuon kuminauhamaisuuden kanssa. Trollaatko vai etkö tosiaankaan kykene ymmärtämään näin hemmetin yksinkertaista asiaa?
Toyotan voimalinjaa NHB haukkuu jatkuvasti kuminauhaksi ja toisaalta kehuu suoraa sähkövetoista autoa. Toyotassa on juuri sähkömoottori kiinteässä yhteydessä ilman kytkimiä vetäviin pyörin, mikä mättää vedätetäänkö tekniikan asiantuntijaa moottorinäänellä.
Ai niin piti vastata siihen korealaisten lisäkytkimeen polttomoottorin ja sähkömoottorin välissä, paha paikka ongelmia tulee.
Suoraan vetävä sähkömoottorihan olisikin oikein mainio ratkaisu, mutta Toyotasi sähkömoottorien antama teho ja varsinkaan akun kapasiteetti eivät riitä tuohon käyttöön kuin mikrotehoilla hetkittäin, joten itse puhun olennaisemmasta tilanteesta eli kuminauhasta.
Unohtelet näköjään asioita. Olen jo kirjoittanut senkin, että moottoriäänellä ei ole mitään tekemistä. Toisaalta viestisi on myös ristiriitainen. Jos kehun suoraa sähkövetoa, niin millä logiikalla luulet moottoriäänen olevan tässä se juttu?
Tämä jankuttaminen alkaa typmpimään sen verran, että on pakko kysyä, että etkö muista oikein mitään, etkö ymmärrä mitään vain mikä tässä mättää? Nämä kaikki ovat äärettömän yksinkertaisia asioita, jotka on selitetty jo monta kertaa sitten aikaisemmin, mutta silti kirjoitat aina vain uudelleen samat epäloogiset jorinat.
Mutta et näköjään osaa kertoa yhtä ainoatakaan perustetta mutuilullesi.
NHB:
"Portaattomuus vaihtuu kuminauhavedoksi siinä vaiheessa, kun survot kaasun pohjaan ja välittömän kiihtyvyyden sijaan kuulet vain moottorin keräävän kierroksia, joiden nousemista seuraa viiveellä autoa kiihdyttävä voima."
740GLE:
"2016 kirjoitti: ”Polttomoottorin kierrosluku ei ole suhteessa vetoon.”
10 pistettä. Siinä se on, kuminauhan piirustukset. Hyvä tai huono on mielipidekysymys, mutta minä en pidä kuminauhavedosta."
740GLE:n määritelmä kuminauhamaisuudesta on ostettavissa, NHB:n määritelmä on paljastunut vain tunteeksi, josta hän vain pitää sinnikkäästi kiinni.
Quu:Niitä vaihteita lisätään että vaihtotapahtumista tulisi mahdollisemman huomaamattomia
Ei vastaus. 2-vaihteinen Powerglidekin osaa vaihtaa nätisti. IMHO, Mersun 5G-Tronic vaihtaa pehmeämmin kuin 7G-Tronic Plus, josta on tehty ihan tahallaan sellainen kuin on.
Mietipä todellisia syitä uudemmalta datalehdeltä.
Ja minä jatkan matkaa tähän asti parhaalla polttomoottorin yhteydessä olevalla hybridi voimansiirrolla, minkä ajomukavuus ei eroa sähköautosta kuin polttomoottorin hurinana. Sekin ääni loppuu aikanaan kun polttokennot tulee polttomoottorin korvaamaan.
Voisi seuraava olla Ford jos saisivat tekniikan Focukseen
Mondeo hybridi Bensiinimoottori 1 999 cm³, Atkinson-kierto, portaaton automaattivaihteisto, etuveto.
Parempi onkin vaihtaa mielipidelinjalle, kun huomaat tapasi mukaan olevasi tekniikasta ulalla jälleen kerran.
Nyt kun asiasta muistutit, miksikähän Lexukselle ei kelpaa maailman paras hybridivoimansiirto, kun muitakin käyttävät?
Mikä jäi ???? epäselväksi eri vaihteistojen toiminnassa, minulla on niistä kokemusta jopa pidemmällä kuin korttelin ympäri.
Lexuksessa on alkaenmalleissa samanlainen voimalinja Toyotan kanssa.
MULTI STAGE HYBRID
Jatkamme edelleen hybriditeknologian edelläkävijänä. Nyt tarjoamme malleissa LC 500h ja LS 500h uuden vallankumouksellisen järjestelmän: Multi Stage Hybrid.
Nelinopeuksinen automaattivaihteisto on yhdistetty CVT:n (jatkuvasti muuttuva voimansiirto) rinnalle. Järjestelmä simuloi 10 vaihdetta, eli LC 500 bensiinimoottorin 10 vaihdetta. Kuljettaja voi vaihtaa näitä halutessaan manuaalisesti ohjauspyörän vaihteenvalitsimilla ilman viivettä.
Tuloksena on kaikkein herkin ja suorituskykyisin hybridijärjestelmä ikinä. Voit nauttia runsaasta tehosta tai hieman rauhallisemmilla nopeuksilla ennenäkemättömästä mukavuudesta ja taloudellisuudesta. Multi Stage Hybrid näyttää suunnan tulevaisuudella ja tulee siirtymään Lexus-mallistoon myös laajemmin jatkaessamme hybriditeknologian edelläkävijöinä
https://d3rvezpmgp265q.cloudfront.net/lexusone/lexfifiv11/technology-hybrid-engineering-long-standing-hybrid-leadership-02_tcm-3155-1032551.jpg
Toyota on kuitenkin Suomen myydyin uusi auto.
Lisäksi merkkiuskollisuus on uusissa autoissa kaikkein korkeinta. Tässä esimerkiksi vuosi 2016.
"Bisnoden vuoden 2016 Loyalty Awards -merkkiuskollisuusvertailun ykköspaikalla on tänäkin vuonna Toyota. Toyotan voittokulku jatkuu vuodesta toiseen. Viime vuonna 65 prosenttia Toyota-kuskeista pysyi autoa vaihtaessaan uskollisena omalle merkilleen.
Toyotan asema merkkiuskollisuustilastoissa on vuosi toisensa jälkeen erittäin vahva. Toyotan kärkisijaa korostaa merkin suuret myyntimäärät. Toyota vei kärkisijan myös käytettyjen autojen merkkiuskollisuus-vertailussa.
Toyotan lisäksi merkkiuskollisuuslistan viiden kärjessä ovat Kia, Skoda, Subaru sekä Ford ja Dacia. Kaikkien kärkeen yltäneiden merkkiuskollisuus laski hieman viime vuodesta. Kaikista automerkeistä eniten niin merkkiuskollisuuttaan kuin vetovoimaansa kasvatti Jaguar.
Jaguarin vetovoiman kehitystä ennakoi vuonna 2015 sosiaalisessa mediassa käyty positiivinen keskustelu, joka jatkui myös vuonna 2016. Jaguar kerää positiivisia kommentteja etenkin ulkonäöstään ja muotoilustaan. Myyntitilastot paljastavat, että Jaguarin suosio on kasvanut erityisesti 30–39 -vuotiaiden keskuudessa ja laskenut yli 60-vuotiaiden parissa.
Sosiaalisen median keskustelut kuvaavat suoraan vallitsevia käsityksiä eri automerkeistä. Seuraamme ja analysoimme avointa sosiaalisen median keskustelua jatkuvasti. Nykyaikaiset menetelmät mahdollistavat keskustelun sävyn tutkimisen, minkä perusteella pystymme esimerkiksi ennustamaan merkkien menestystä ostotilastoissa.
Merkkiuskollisuusvertailussa asemiaan menettivät edelleen isot saksalaismerkit Mercedes-Benz, BMW ja Audi. Suurin pudotus merkkiuskollisuudessa oli Jeepillä. Volkswagen sen sijaan selvisi päästöskandaalista pienemmillä vaurioilla kuin vielä viime vuonna ennakoitiin ja pääsi merkkiuskollisuusvertailussa juuri ja juuri kymmenen kärkeen.
Voiton Liikeuskollisimmat asiakkaat -kategoriassa vei Auto Aho Oy, Keminmaa.
Analyysi perustuu Trafin tietoihin kaikista uuden henkilöauton vuonna 2016 ostaneista yksityishenkilöistä. Bisnode on seurannut merkkiuskollisuutta ja jakanut Loyalty Awards -palkintoja jo vuodesta 2006."
Tässä vielä merkkiuskollisuus vuoden 2017 osalta. Toyotan merkkiuskollisuusprosentti on huima 70,55 %,
https://news.cision.com/fi/bisnode-finland-oy/r/vertailu--toyotalla-selvasti-merkkiuskollisimmat-kuljettajat---dacia-hatyyttelee-karkisijaa,c2438450
BMW 520d xDrive 2017 G30 - koeajo (test drive).