Uusi Volvo XC60

74 kommenttia
2
  • Auto-m, jos katsot poistuvaa V70 ja korvaavaa V90, Mitä yhteistä? Onko Volvolla design-kieli? Myös sisällä. Voisi sekoittaa Kiaan.

    Mallimerkinnöissä puhuin ylätsolla, et voi verrata XC60 v 528 koska edelleen puhutaan 5-sarjasta. Mersulla G kattaa tietyn tyypin mallit. Audila A tai Q.

    Tarkoitus oli avata miten Volvokin voisi menestyä, on tehtävä asioita oikein. Tuo 1-sivun nödutgångin kommentti kannattaa lukea siitä missä on parannettavaa:
    "Jotkut pitävät uutta V90 helvetin hyvännäköisenä itselle V90 tulee mieleen keskeltä notkahtanut itä-saksalainen tykinvetolavetti."

      
  • Ehdotan että järjestetään "BMW ja Mercedes ensin" - mielenosoituksia ympäri Suomea, erityisesti Volvo- kauppojen edustoille (Audin puolesta ei tarvitse osoittaa mieltä koska Audi on erkaantunut rintamasta kosketusnäytön myötä).

    Näin voidaan vaikuttaa siihen että nuo Suomessa unhoon vaipuneet vanhat saksalaiset premium-merkit lähtisivät uuteen nousuun. Kaikille mielenosoittajille päälle vaikka lyhyet saksalaiset nahkahousut.

    Jotenkin pitäisi myös vaikuttaa siihen että Mercedes-Benz E-sarja saisi jostakin muotoilupalkinnon, vaikkakin auto tosiasiallisesti näyttää Jaguar S-Typeltä.

      
  • Derrick: "Ehdotan että järjestetään ”BMW ja Mercedes ensin” – mielenosoituksia ympäri Suomea, erityisesti Volvo- kauppojen edustoille unohtamatta Ruotsin suurlähetystöä"

    Tarkoitit siis Kiinan suurlähetystöä, rahat Volvo-kaupoista menevät Kiinan kommunisteille? Right?

      
  • Derrick, jos et tiedä, Volvo AB, alkuperäinen yhtiö valmisti monenlaisia tuotteita busseista henkilöautoihin. He möivät henkilöautopuolen jenkkeihin Fordille, monien mutkien kautta kiinalainen Geely, HuanWongZsei, otti Volvon suojiinsa. Eli nyt Volvo ha:t ovat kiinalaisessa otteessa erotettuna aidosta Volvosta.

    Tänään alkuperäinen Volvo AB on = kuorma-autot, bussit, kuormaajat, puolustus, ym. teknologiaa, joka on se VOLVO isoilla kirjaimilla. Ei mitään tekemistä Kiinan suuntaan.

      
  • Daimlerin suurin omistaja on Abu Dhabin arabiemiraatti (tai ainakin on ollut).

    http://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/20090323/arabisk-storagare-i-daimler-ag/

      
  • Tässä yhteydessä voi mainita sen että jos Saksa olisi voittanut sodan, niin saattaisimme kaikki ajaa Mercedes-Benzillä. Näin minulle on kerrottu.

      
  • Seuraavaksi varmaan kerrot, että Ford on konkurssin partaalla ja omistamansa Volvon suhteen kaikki on auki. Tämäkin on jo 5 vuotta vanha uutinen, mutta päätit sitten kaivella vieläkin vanhemman uutisen.
    https://www.ft.com/content/fc494592-13d1-11e2-8260-00144feabdc0

      
  • Kirjoitin näin:

    "Daimlerin suurin omistaja on Abu Dhabin arabiemiraatti (tai ainakin on ollut)."

    Eli kirjoitin että arabit ovat ainakin olleet Daimlerin omistajia.

    Saksan voitto toisessa maailmansodassa olisi ollut ihan tervetullut, koska silloin ehkä ajaisimme kaikki Mersuilla eikä mitään Volvo-ininää tarvitsisi välttämättä kuunnella. Volvo-inisijöillä tarkoitan henkilöitä jotka pahoittavat mielensä automerkistä Volvo.

      
  • Minä ehdotan ettette huomioisi mitenkään Derrickin katkeraa oloa, se vaan pahentaa asiaa.

      
  • Niinpä..

      
  • Nyt WhatCarilla hieman trollaukset ontuvat. MB:n ja BMW:n mallimerkinnät ovat erittäin sekavia, eikä niitä ymmärrä ja tunne kuin erittäin perehtynyt henkilö. En minä tuosta mitään välitä, eikä asia minua häiritse, mutta ei tainnut trolli taas oikein pohtia asiaa kirjoittaessaan Volvosta.

    Jos nykyisen V90:en mallimerkintä poistettaisiin, niin kyllä sen 100 % varmasti Volvoksi tunnistaisin. Tosin eipä silläkään mitään väliä itselleni ole, mutta ihan tarpeeksi jatkuvaa tämä muotoilu on.

    Kuten sanoin, aivan täyttä sekoilua tuo WhatCarin avautuminen mallmerkinnöistä ja muotoilun jatkuvuudesta.

    Ehkä voi taas pohtia sitäkin, että mikä ajaa ihmisen edes miettimään tuollaisia asioita autosta, jota ei edes ole ostamassa. Kuten kirjoitin aikaisemminkin, mitä enemmän tällaista parkumista, sitä enemmän Volvon menestys WhatCaria sapettaa. Oikein hymyilyttää kun näitä lukee. Taisi helmikuun rekisteröinnit ja Volvon neljäs sija olla trollille katkeraa kalkkia.

    PS: Kumma juttu, että WhatCar ei kerro tuoreita uutisia palavista Mersuista. Asiasta on uutisoitu monessa lähteessä tänään. Jotenkin veikkaan, että yksikin uutinen yhdestäkin palavasta Volvosta olisi jo noteerattu WhatCarin toimesta. :)

      
  • Whatcar, lainaa toki laajemmin mitä kirjoitin;
    "Onhan se XC60 jo vanhentunut, niinkuin on jo V60. Mutta ei nuo kumpikaan ole kovin huonosti aikaa kestänyt ja ominaisuudet, joista moni pitää, ei ole useasssa autossa, jopa paljon uudemmissa malleissa, sen kummoisempia- oli sitten moottori miten päin tahansa. Se näkyy edelleen myyntiluvuissa."

    Ja kyllä itsekin hiukan välillä Volvoa moitin, niinkuin kaikkia muitakin merkkejä, joista on kokemusta tai tiedän enemmän kuin mitä palstoilla kirjoitellaan. Riittävän monella moottoriajoneuvolla monenlaisia ajoja ajaneena, voi vain todeta, että kaikilla on vikansa. Sikäli hämmästelen uutista, jossa Dekra kertoi Volvo S/V 60:n pärjänneen hyvin mm. Audi A6:n ja MB E:n kanssa. Omat kokemukset eivät ole olleet ihan noin hyviä, mutta toisaalta jälkimarkkinointi on toiminut todella hyvin vielä takuuajan jälkeenkin. Ja näinhän asiat ei aina toimi.

    Mitä tulee otsikon mukaiseen autoon eli XC 60, niin toivottavasti säilyy hinta/varustus/ talviominaisuus/laatu- tasoltaan yhtä kilpailukykyisenä kuin edeltäjänsä. Silloin kauppa käy ainakin täällä pohjolassa. Kilpailijat ovat sen verran kovatasoisia, valmistusmaasta riippumatta. Ja sen osalta voisikin sanoa, että toivottavasti moni ottaa myös Suomessa tehdyt MB:t mukaan autovalintoja tehdessään. Nyt on kuitenkin paremmat vaihtoehdot, kuin Talbot aikoina...

      
  • GLC on erinomainen auto, mutta siinä esimerkki miten huimaa vauhtia autojen sisustukset ovat kehittyneet parissa vuodessa. Tullessaan markkinoille C Mersun sisustus oli aivan huippua, mutta nyt se näyttää kojelaudassa törröttävine näyttöineen jo hieman elähtäneeltä. Jos maasturia halajaa, niin siinä on kuitenkin ainakin minun makuuni todella hyvä auto ja avolvolla on kyllä tekemistä, jotta pärjää GLC:n kanssa. GLC ei ole edes pahan hintainen hybridinä.

      
  • Minä olen aina ymmärtänyt suosia Suomessa valmistettuja tuotteita silloin kun niitä Suomessa valmistettiin nokia, tv:veet ym. elektroniikka autoista Saab.
    A Mersusta en ole kerta kaikkiaan pitänyt, nyt jos tarvetta tai muuten miellyn kyseisen tyyppisiin autoihin sen on GLC
    Tuotantovaiheessa GLC tulee työllistämään Valmet Automotivella noin 1200 henkilöä ja alihankkijoilla noin 300 henkilöä.

      
  • 740GLE
    "
    Kone pitkittäin?
    A-W mäkeen ja ZF-8 tilalle?
    Kova neliveto tai takavetoon prosessorin ohjaamana liitettävä etuveto?
    Värikoodi mustaherukka yhä tuotannossa?

    Ja nimi paperin alareunaan…"

    Mutta eihän se nykyinen täytä yhtään näistä kriteereistä, ehkä väriä lukuunottamatta. Ja uutena ostettu kuitenkin. Onko rouvan vaatimukset tarkentuneet, vai onko ne herran käsialaa?

      
  • Näyttäisi BMW X3:kin piakkoin uudistuvan, koska salakuvia testiautosta leviää. Ehkä tuota mustaherukkaa ei saa väriksi, mutta muuten 740:en kriteerit täyttyvät. Joko kävit laittamassa nimen paperiin, vai louskutatko vain leukojasi?

      
  • @Lefa: Rouvan S80 ostettiin uutena korvaamaan silloin 16-vuotias 740 GLE samassa roolissa ja siirtämään Seittenneliskanttinen pienemmän ajomäärän kakkosautoksi. Valtavaa kääntöympyrää lukuunottamatta se täytti mitat ihan hyvin.

    Nyt Rouvan seuraavan auton ei tarvikaan täyttää ison matka-auton roolia, vaan mukava työmatkakärry parinkymmenetuhannen kilometrin vuosittaiselle ajomäärälle riittää.

    S80 oli Rouvan valinta, lisäsin tilauslistaan vain puuratin, jollaista olen aina ihaillut, mutta en uskaltanut koskaan ostaa ilman airbagia. Rouva lisäsi nykyisen Mersuni valintoihin ortopediset mukavuusistuimet.

    Valinta on siis kuskin, mutta varustelista yhteinen. Rouvalle Volvon logolla ja tutulla huollolla saattaa olla arvoakin, vaikka hän onkin kauhistelun jälkeen alkanut varovasti tykätä minun ratista kääntyvästä autostani. Välillä tulee kommenttia, että "tämä kulkee kuin kiskoilla, Volvo olisi jatkanut tästä suoraan..."

    Perheen vannoutuneimman Volvokuskin usko on koetuksella myös kovan lumituiskun jälkeen, kun etuvetoinen sotkee takavanteensa jääklimpeiksi, jotka täristävät auton lähes ajokelvottomaksi ABS:n vikatilan aiheuttaman tehorajoituksen vuoksi. Tuossa tilanteessa on nähty paluu kotiin vaihtamaan myös lumikelillä normaalisti toimivaa takavetoista. Kommentit eivät olleet painokelpoisia. Myös sukulaismiehen GLK:n mukavuus miellytti, ja litratolkulla S80 keskikulutuksen alittava ajotietokoneen kulutuslukema pääsi yllättämään, vaikkei noin vähällä olekaan mitään toivoa päästä hänen käytössään. Kuorma-autokortillista Rouvaa ajaa ei näiden maasturinpentujen koko häiritse, kunhan kääntyy kunnolla.

    Mutta jos Volvo tekisi takavetoisen ja ketterän auton...

      
  • Jaguaria rouvalle noilla spekseillä. Jos XE on liian pieni niin XF tai F-Pace sitten.

      
  • Makuasioista ei kannata kiistellä, mutta tuli niin paatoksella nuo vetotapa-asiat, että pakko hiukan kommentoida. Omasta perhepiiristä ja muutaman tutunkin parista on kokemuksia, jotka kyllä ovat 740 GLE:n kokemuksista poikkeavia.

    Noin kymmenen vuoden takaa on kokemus, jossa reissussa ollutta MB E:tä (W211) ajaessa parempi puolisko kaipasi edes jonkinlaista suoraan kulkemiskykyä lumipeitteisellä maantiellä- luintonestovalojen vilkkuessa. Vertailupohjana oli silloinen VW Touran. Kyseistä Tourania tuli itse verrattua aika paljon hiukan pienempiin MB jäseniin (W203 pari eri versiota). En tiedä eikö osa osaa ajaa kuin yliohjaavaa autoa, mutta samantasoisilla renkailla ajettaessa, takavetoinen tuntuu juuri tämän loogisemman vastaohjaustarpeensa vuoksi mukavammalta/ helpommalta ajaa. Näiden esimerkkiautojen osalta olisi voinut käydä vaikka kellottamassa jääradalla tilannetta. Tila-auto Touranilla olisi kepittänyt nuo MB:t mennen tullen. Näillä autoilla oli juuri se tilanne, että kun Touran vielä kulki huonossa kelissä helposti suoraan normaalinopeuksia, MB:n osalta pidon hakeminen oli jo työlästä ja vähemmän vakaan oloista. Mutta onneksi kaikki vetotapataipumukset ovat vuosien ja autojen kehityksen myötä tasoittuneet.

    Tuttujen osalta on vaihtotarpeet etuvetoisen tai nelivetoiseen autoon tulleen rouvaväen työmatkojen hankalien mäkilähtöosuuksien vuoksi.

    Kääntöympyrästä ei ole oikein muuta todettavaa, kuin se, että jos asuu ahtaalla kaupunkialueella ja vierailee usein parkkihalleissa ilman tutkia olevilla autolla, niin silloin voi ongelmia ollakin. Muutoin täytyy katsoa peiliin. Ja jos vaikka oikeasti on ajanut kuorma-autolla taajamissa, voi tietää mitä tarkoittaa tila-ahtaus. Ei sellaista ole vakavasti millään henkilöautolla, vaikka se niin kivaa onkin, jos ei tarvitse niin paljon vekslailla parkkeeratessaan.

      
  • "Välillä tulee kommenttia, että ”tämä kulkee kuin kiskoilla, Volvo olisi jatkanut tästä suoraan…”

    Perheen vannoutuneimman Volvokuskin usko on koetuksella myös kovan lumituiskun jälkeen, kun etuvetoinen sotkee takavanteensa jääklimpeiksi, jotka täristävät auton lähes ajokelvottomaksi ABS:n vikatilan aiheuttaman tehorajoituksen vuoksi."

    Itse olen yrittänyt provosoida omaa etuvetoani puskemaan, mutta ei se vain tunnu onnistuvat. Ongelma ei ole etuveto, vaan Volvon toteutus.

    Millä tavalla lunta keräävät vanteet liittyvät vetotapaan?

      
  • "Kääntöympyrästä ei ole oikein muuta todettavaa, kuin se, että jos asuu ahtaalla kaupunkialueella ja vierailee usein parkkihalleissa ilman tutkia olevilla autolla, niin silloin voi ongelmia ollakin. Muutoin täytyy katsoa peiliin. Ja jos vaikka oikeasti on ajanut kuorma-autolla taajamissa, voi tietää mitä tarkoittaa tila-ahtaus. Ei sellaista ole vakavasti millään henkilöautolla, vaikka se niin kivaa onkin, jos ei tarvitse niin paljon vekslailla parkkeeratessaan."

    Itse en oikein ymmärrä sitä, mitä väliä kääntösäteellä on Pohjanmaan aukeiden peltojen keskellä. Sen sijaan isoissa kaupungeissa tilanne on usein toinen. Melko usein itselläni tulee eteen esimerkiksi tilanne, jossa U-käännöksen tekeminen ketterämmin kääntyvällä autolla onnistuisi helpommin. Samoin lyhyemmällä ja kapeammalla autolla sopisi pujottelemaan sellaisista raoista, joihin kookkaammalla autolla ei ole asiaa. Jospa vain joku tekisi kompaktin mutta mukavan auton.

      
    1. Kääntöympyrästä sen verran että esimerkiksi Volvo V90:n kääntöympyrä on 11,40 metriä ja E-Klassen farmarin kääntöympyrä on 11,60 metriä.

    Lähteenä Autoexpress (Volvo - Mersu).

    Turning circle/drag coefficient:

    11.4 metres/0.30Cd (Volvo)

    11.6 metres/N/A (Mersu)

    1. Takavedosta sen verran että hiljattain näin edelliskoppaisen C-sarjan Mersun, joka ei taajamassa tahtonut oikein päästä risteyksestä pois kun takapyörät vain sutivat tyhjää eikä risteys edes ollut kovin pahasti luminen. Selviä etenemisvaikeuksia oli. Takavetoiselle kai riittää että on jotakin pientä estettä edessä niin tästä alkaa etenemisen vaikeus.
      
  • @Inspektor: omani oli samanlainen kiemurtelija minua vanhemman sitikkakuskin rengastettua sen täysin pieleen levein nuorisorenkain ja vielä Miseliininsoholot. Meinasin jäädä kiinni mökkitiellä samana aamuna kun naapurin katumaasturia hinattiin kun se ei pystynyt seuraamaan jo poistuneen takavetoisen pyöränjäljissä.

    En ole aiemmin laittanutkaan tuoreilla paistoleimoilla olevia 9.5 millisiä talvirenkaita kiertoon, mutta tuon viikonlopun järkytyksen jälkeen meni talvirenkaat vaihtoon.

    @NHB: Volvon ongelma saattaa tosiaan olla jo 740 ajoista alkanut järjetön nokkapainoisuus, joka tekee siitä liukkaalla inhottavan ajettavan. Ratti kääntyy ja rattaat kääntyy, mutta Volvo ei aiokaan kääntyä ennen juhannusta. Meillä on hyvin rajattu kokemus etuvetoisista, koska noita omituisia kardaanittomia on ollut huushollissa vain muutama. Myönnetään, että Jetta oli ihan hyvä ajaa, mutta sen epäluotettavuus nosti hellasärön sietämättömälle tasolle. Tästä on sen verran aikaa, ettei voi laskea nyky-VW:n rasitteeksi, mutta jäljet pelottavat?

    Kysymyksesi vanteen jääkokkareista antaa ymmärtää, että myös tämä ongelma johtuu Göteborgin lumettomasta talvesta? Aihe on Volvokuskille tuttu, tänä talvena olen käyttänyt S80:n takavanteet irti kertaalleen kolistellakseni jääklöntit irti:

    https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?PHPSESSID=576bpfhg3v9kh45tkc646rcpu0&topic=14670.0

    Kääntöympyrällä on merkitystä Rouvan työpaikan parkkihallissa jokaisena työpäivänä.

    Älkää hätäilkö, prosessi on vasta määrittelyvaiheessa. Kaikista ärsyttävistä piirteistä huolimatta S80 on parhaiten kokoon ruuvattu Volvo mitä meillä on nähty, ja se on vasta 14 vuotias autostaan tarkan Rouvan auto täysin tinkimättömällä huoltohistorialla, mukaanlukien galvanoidun korin ruostesuojaus ihan uutena.

    Vähän käytetty V40 saattaisi jatkaa perheen ohenevaa Volvo-perinnettä aivan hyvin?

      
  • Vanha Jettakaan ei loista tuossa. Siinäkin alusta oli säädetty sellaiseksi, ettei perä vahingossa karkaile. Ei se toki pahimpia tässä suhteessa ollut, vaan pikemminkin helppo hallittava liukkailla, mutta silti omaan makuuni turhan keulapainoitteinen. Nykyisten Volkkareiden ja monien muidenkin autojen massa on jakautunut otollisemmin. Parantuneet tuennat ja elektroniikka ovat minimoineet puskemisen niin vähiin, ettei sen pitäisi olla ongelma.

    Vanteiden jäätymisongelmat kuulostavat auton aerodynamistin ja vanteiden muotoilijan lapselta. Tuon luokan ongelmat taitavat olla perin harvinaisiakin, vaikka etuvetoisia on pilvin pimein liikkeellä Suomen maanteillä.

    Satuin hiljattain ajamaan S80:llä. Parasta siinä mielestäni oli se, että jo lähes 20 vuoden iässä, auto oli natinaton ja nitinätön. Hyvin lienee ruuvattu kasaan aikoinaan. Sen sijaan ohjauksen epämääräisyys keskialueella närästi ja vaihteiston nelipykäläisyys hämmästytti kovasti. En olisi odottanut vuosituhannen vaihteen melkko kalliiseen premiumiin nelipykäläistä laatikkoa.

      
  • Teknikens Världissä on jo kuva tästä uudesta Volvo XC 60:sta.

    http://teknikensvarld.se/nya-volvo-xc60-avslojad-403893/

      
  • http://teknikensvarld.se/nya-volvo-xc60-avslojad-403893/

    Sivuprofiilissa muutos on todella pieni. Odotin suurempaa eroavaisuutta.
    Joku kaipaili "sukunäköä", niin tässä sitä nyt sitten saa!
    Tavaratila vaikuttaa jopa pienemmältä kuin vanhassa, mutta yhdestä kuvasta ei voi paljoa mittasuhteista päätellä.

      
  • 740 GLE, Kyllä renkaat vasta auton tekee ja etenkin talvella saa pilattua auton sopimattoman leveillä ja sopimattomalla rungolla olevilla renkailla. Nuo 2000 luvun alun MB:t taisivat olla aika tarkkoja renkaistaan. V40 voisi olla ok vaikkapa uudemmilla moottoreilla ja Getrag sukuisella kaksoiskytkinautomaatilla, jos ajattelee kulutuspuoltakin.

    Todelliset painonjakaumat olisikin mukava monesta autosta tietää, koska esimerkiksi pelkästään Volvoista puhuttaessa on uudet moottorimallit muuttaneet painonjakaumaa merkittävästi samassa korimallissa(esim. uusi bensa 4 vs vanha D5). Ajoltaan tuo vanhempi S80 poikkeaa selkeästi uudemmista, koska rakenne muuttui Ford sukuiseksi "perus"pohjalevyn osalta. Mainitsemani VW Touran oli muuten konsernin autoista yksi pitkään aikaan, johon oli saatu tehtyä samalla hyvä vetopito ja mallikas käytös samaan pakettiin. Esim. Passat B5 (96-2000) oli kyllä hyvä ajaa, mutta monivarsituenta ei antanut kunnon vetopitoa. Jos vertaa vaikka uusinta Passatia (B8), niin ero on tässä asiassa melkoinen.

    Tuo vanteiden jäätymisongelma kuulostaa oudolta ja ikävältä. En ole törmännyt omissani koskaan, mutta kuullut olen tapauksista, jossa tarvikevanne on kerännyt talvisin jossain autossa kaiken aikaa lunta ja jäätä. Eroaako tuossa vanhemmassa S80:ssä raideväli kuinka paljon etu ja takapään osalta ?

      
  • Toden totta, nyt on sukunäkö kuten joissain kilpailijoissa, kun vastaan tullessa ei voi kuin arvailla mikä kokoluokka oli kyseessä. Sivuprofiilin perusteella ja vanhaan verratessa tavaratilan osuus ei näytä kasvaneen- toivottavasti ei ole pienentynyt, koska vanhassa tila on perheellisille käyttäjille nippa nappa riittävä.

      
  • BMW 5-sarjan ongelmana ei ole kyseistä ilmiötä ollut, että lunta ja jäätä olisi talvisin kertynyt vanteisiin. Olen käyttänyt jo pitkään kauttaaltaan lakattuja alkuperäisvanteita talvisin jotka on aina keväisin pesty ja vahattu perusteellisesti ennen varastointia. Saattaa olla merkitystä tuolla vahauksella. Ja onko niin, että ongelmaa esiintyy etuvedoissa yleisemminkin?

    Suuria muutoksia ei uuteen XC60:een ole tullut on jopa vaikea tunnistaa kumpi on uusi jos nämä tulisi kaupungissa tai maantiellä vastaan. Pitää olla Volvo-fanaatikko, että erottaa autot toisistaan kerta vilkaisulla. Ei tämä mitään uutta ole, että uusissa malleissa on vanhaan verrattuna vain pieniä muutoksia. Tämä on tuttua monella merkillä, kun uutta mallia esitellään.

      
  • Minun silmääni nuo kaksi ovat hyvinkin eri näköisiä ja ainoastaan takavalot ovat melko samankaltaisia, kuten Volvon pystyperissä on pitkään ollutkin. Toki kylkilinjassa hieman samaa ideaa on, mutta ei noita kahta voi toisiinsa sekottaa sitten mitenkään. Esimerkiksi keula on uudemmassa mallissa paljon pidempi ja eri muotoinen kuin vanhassa, sekä vyötärölinja/ikkunalinja on paljon voimakkaammin muotoiltu. Oikeastaan uusi malli poikkeaa vanhasta jopa enemmän kuin kuvittelin, koska keulan kylkilinja on todella eri näköinen.

    No lopullinen tuomio tulee vasta kun näen kaikki kuvat, mutta siinä mielessä positiivista, että alemmassa kuvassa tuo vanha malli näyttää todella elähtäneeltä, vaikka luonnossa se on mielestäni vieläkin parhaimman näköisiä maastureita. Toki joiltain osin varsinkin keulasta hieman jo elähtänyt.

    Jos ajatellaan vaikka uutta ja vanhaa Q5 Audia, niin niiden erottaminen sivusta on jo ihan oikeasti hankalaa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit