Hyvä autonavigaattori?

4 kommenttia

Tarkoitus olisi ostaa autonavigaattorilaite ja olisi hienoa jos joku voisi suositella jotain hinta/laatu suhteeltaan kohtuullista (alle 1000e) ? En halua matkapuhelin autonavigaattoria vaan erillisen laitteen.

  
  • TomTom navigaattoria saa alle 1000€. Siitä on olemassa kännykkä, PDA ja Go versiot. PDA versio vaatii myös Pocket PC tai Palm OS kämmenmikron. HP:lla ainakin on Ipaqiin paketoituna tuota tarjolla ja itsellä on siitä hyviä kokemuksia. Go versio on erillinen laite joka sisältää isomman näytön kuin PDA:t yleensä.
    Huonoa noissa on se, että Suomen kartta on käytännössä Turku-Tampere-Helsinki alue. Eikä ole tietoa koska 100% kartta olisi tulossa.

    Itse päädyin tuon vuoksi tilaamaan VW:n alkuperäisen navigaattorin vaimon autoon ja Blaukkarin Travelpilot DX-V:n oman pakuun. Sain ne käytettyinä reilulla 600€/kpl, kun eBay nettihuutokaupasta niitä aikani 'metsästin'.

      
  • Moro, ajan paljon työajoa täysautoetuatolla ja saisin 20% alennuksen verotusarvoon, jos pitäsin ajopäiväkirjaa (ajan työajoja siis yli 30,000km / vuosi). Tiedättekö onko autonavigaattoreihin saatavana ajologia, ajopäiväkirjaa, jossa voisi kuitata napista "työajo alkaa" ja "työajo päättyy" sitten saisi tiedostona lähtöpaikan, päätepaikan ajokilometrimäärän ja päivämäärän. lopuille ajoille tulisi automaattisesti "yksityisajokirjaus". luulisin, että tällaiselle sovellukselle voisi olla kysyntää laajemminkin autoetuautoilijoille.

      
  • Näyttääkö tuollainen autonavigaattori myös pikkutiet esim. mökkitiet? Itse joskus ajelen sellaisilla ja joudun usein muutenkin suunnistelemaan pikkuteillä. En ehkä hanki tuollaista nyt mutta ehkä jo lähitulevaisuudessa...

      
  • Jälleen kerran aloitan kuluneella tavallani, mutta minkäs teet. Teknikens Världissä oli hiljattain vertailu, jossa oli muutama alkuperäinen navigaattori sekä muutama jälkiasennusmalli. En ole artikkeliin perehtynyt, koska aihe ei minua juurikaan kiinnosta. Sen kuitenkin muistan, että hintaerot olivat suuria, eikä kallein ollut paras.


    "Näyttääkö tuollainen autonavigaattori myös pikkutiet esim. mökkitiet? Itse joskus ajelen sellaisilla ja joudun usein muutenkin suunnistelemaan pikkuteillä. En ehkä hanki tuollaista nyt mutta ehkä jo lähitulevaisuudessa..."

    En tiedä, mihin käyttöön navigaattorit on oikeasti tarkoitettu, mutta itse ainakin luotan mielummin karttaan kuin tietokoneeseen. Eikös jonkun ministerin navigaattorin kartasta puuttunut keskeisin osa Suomea?


    [Herbert muokkasi tätä viestiä 20.12.2004 klo 16:12]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit