Olen eri mieltä toimittajan kanssa...

10 kommenttia

... milloin mistäkin.

Onkohan tämmöstä ketjua ennestään?

Jos ei oo, jatkan asioilla jotka mielestäni kaipaavat oikaisua.

  
  • ei löydä polttoainetta jos laite kaatuu. TM 8/11 sivu 95.

    Kas kun moottorisahoissa on "painotettu imuletku" just sitä varten, että laite käy kaikissa asennoissa.

      
  • Useiseissa koeajoraporteissa on kerrottu että takatilat ovat kasvaneet "huomattavasti"!

    Ero entiseen 2 cm! :lol:

      
  • Metsähaka

    Useiseissa koeajoraporteissa on kerrottu että takatilat ovat kasvaneet "huomattavasti"!
    Ero entiseen 2 cm!


    Jos entisessä 0,5 cm liian lyhyt polvitila ja nyt jää 1,5 cm, ero on huomattava. Toisaalta ei esim. pelkkä leveys kerro kaikkea. Penkin ja takaoven muotoilulla voidaan saada huomattava muutos, vaikka mitat lähes ennallaan.

      
  • Usein tulee mieleen että jos joku mitta (esim takajalkatila tai akseliväli) on kasvanut 0,5 cm niin sekö on "merkittävää"?

    Lisäksi kännykkä vertailuissa lukee yleensä aina: "...älypuhelimien myynnin jatkuva kavaminen tekee valinnan entistä vaikeammaksi..." eikö peruspuhelimien osto sitten ole vaikeaa?

    Esimerkki: lehdessä ei ole vertailua "peruskännyköistä" joten mente liikkeeseen pällistelemään malleja. Sitten myyjä pelmahtaa siihen ja sanoo: "joo, tuo on hyvä malli, osta se". Sitten sinä kokeilet että miltä se tuntuu kädessä ja samalla myyjä tekee tarjouksen joka on liian houkutteleva ja sinä ostat sen puhelimen jota myyjä on kehunut. Sitte kahen viikon päästä huomaat, että eihän tämä sovi minulle ollenkan!



    Eli niitä peruskännykkä vertailuja lehteen, KIITOS!





    Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin.
      
  • Numerossa 15/2011 Satunnainen tarkkailija on huolissaan energian tuotannon keskittymisestä fossiilisten polttoaineiden varaan Saksan ja Japanin periaatepäätösten seurauksena. Huoli on aiheellinen, vaikka ydinvoiman riskeihin verrattuna muihin tuotantotapoihin eri tavalla suhtaudunkin kuin mitä kirjoituksessa oli asiaa perusteltu. Mutta kun Satunnainen tarkkailija edellisen perään oli huolissaan ruokakaupan pienten pakkauskokojen puuttumisesta, alkaa löytyä asiaa, josta olen eri mieltä toimittajan kanssa.



    Ainakin minun käyttämäni hehtaarimarketin hyllyistä löytyy jauhelihaa esim. 250 g paketeissa tavanomaisten 400-750 g lisäksi, samoin muita tuotteita on tavanomaista pienemmissä paketeissa. Lisäksi lihatiskiltä saa monia tuotteita juuri sellaisia määriä kuin itse haluaa. Se ei kuitenkaan nyt ole oleellinen pointti, vaan pääasiassa muovista valmistettujen pakkausten määrä pieniä pakkauskokoja suosittaessa. Kun itse laittaa ruokaa ja jos tuotteet ostetaan pienissä erissä jokainen omaan muovipakettiin pakattuna, sen lisäksi, että pakkausten valmistamiseen kuluu uusiutumattomia luonnonvaroja, syntyy myös melkoinen määrä jätettä. Siksi Satunnaisen tarkkailijankin olisi ehkä syytä opetella tekemään ruokaa hiukan isommissa erissä ilman, että mitään tarvitsee heittää pois. Jos ja kun ei samaa ruokaa viitsi päivästä toiseen syödä, loput voi säilöä jääkaappiin tai pakastimeen. Ottaa sieltä sitten vaikka parin päivän tai viikon päästä, niin säästyy myös aikaa ruoan laitossa.



    Rallikilpailua oli jutun mukaan mukava seurata olutlasi kädessä. Ihmeellistä kyllä, vielä en ole nähnyt marinaa siitä, että pakkauskoot olisivat alkoholijuomissa liian suuria. Päinvastoin, kuulemma aina tahtoo tavara loppua kesken.

      
  • Viime aikoina (lue vuosina) on TM:n autotestien teksteihin tullut (subjektiivisia) piirteitä, joilla yritettänee vaikuttaa autojen tuotekehitykseen. Esimerkkinä tarkkarajaiset lähivalot taannoin ja nyttemmin liian hiljaiset autot tai niiden moottorit, mm. TM 19/2011)!



    Toimittajien toive lienee kuultu ainakin erään valmistajan xenon-valoissa. Ne häikäisevät säännönmukaisesti. Pimeässä syksyssä sade- ja loskakelillä tuollaiset ovat vastaantulijoiden kannalta todella hankalat.



    Auton tuottamien äänien suhteen olen tehtaiden linjalla. Melu on saaste, meludirektiivikin taitaa niin todeta. Liikkuessani kevyen liikenteen väylällä, jonka vierellä kulkee valtatie, ajoneuvomelu on jatkuvaa ja sitä on melkoisesti. Nykyään se on rengasmelua, vain vanhimman autokannan autoista kuulee pakoäänet selvästi. Eivätkä ne ole musiikia ainakaan minun korviin.



    Ymmärrän pakomelun urheiluautoissa, ehken jokin GT- tai vastaava voi tuottaa pakomeluakin ja hyvää mieltä kuljettajalleen, mutta tuskin kenellekään muille.



    Mielestäni hyvä auto on sisältäkin hiljainen. Sen itsensä tuottama melutaso pitäisi olla niin alhainen, että audiolaitteita voi kuunnella miellyttävällä, rasittamattomalla äänenpaineella, joka missään tilanteessa ei saisi ylittää 85 dB.

      
  • urau:

    Mielestäni hyvä auto on sisältäkin hiljainen. Sen itsensä tuottama melutaso pitäisi olla niin alhainen, että audiolaitteita voi kuunnella miellyttävällä, rasittamattomalla äänenpaineella, joka missään tilanteessa ei saisi ylittää 85 dB.


    Olen samaa mieltä.



    Kuulosuojaimia suositellaan käytettäväksi jo 80 dB:n melussa.

      
  • Mitä Teknari sitten on kirjoittanut liian hiljaisista autoista?

      
  • Mitä Teknari sitten on kirjoittanut liian hiljaisista autoista?


    TM 19: Audi Q3 koeajo



    Valitettavasti moottorin äänetkin ovat jääneet turhan maltillisiksi. Kaksilitraisesta turbomoottorista pitäisi tulla enemmän kiihdytysääntä. Nyt ääni on lähinnä hienomekaanista murinaa, jonka sointi on kunnossa, mutta volyymisäädin on jäänyt aivan liian pienelle.

      
  • Ihme ettei TM ole korjannut viime lehdessä antamaansa virheellistä tietoa täällä verkossa.



    Katso virheellinen tieto

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit