Tee-Se-Itse Riistakamera

1 kommentti

Elikkä siis, tässä ihan kysyisin joltakin viisaammalta neuvoa, että kuinka helppoa olisi liittää esim. vanha digikamera ja led-valaisin liiketunnistimeen? (Luultavimmin tarvitaan myös jonkinlainen virtalähde).



Siten että se toimisi ikäänkuin valvontakamerana (Tässä tapauksessa riistakamerana, eläinten seuraamiseen).



Kun eläin kävelee liiketunnistimen kantamalle, käynnistäisi se kameran ja led-valaisimen, nappaisi kuvan ja tallentaisi hienon valaistun kuvan digikameran muistiin.



Minkälaisiin komplikaatioihin tällaista tehdessä olisi syytä varautua? En usko että kellään löytyy kokemusta vastaavasta, mutta toivon saavani hyviä vastauksia tekniikan alan osaajilta :smile:

  
  • Ei taida ihan helpolla onnistua. Muuten tuo on yksinkertainen juttu, mutta miten saa kameran pysymään hereillä (monesti automaattiset virransäästöt sammuttavat kameran melko lyhyenkin hiljaiselon jälkeen). Toinen juttu, mikä ainakin minua askarruttaa on kameran ohjaaminen ulkoisella signaalilla.



    Mites ihan kaupalliset riistakamerat? Olin kerran yhtä kameraa ostamassa mutta myyjä kertoi ihan reilusti, että uskoo systeemin olevan vähän epäherkkä eli välillä siinä oli ahma touhunnut kameran valvonta-alueella mutta kamera ei ottanut kuvaa.. En sitten ostanut.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit