Velan poismaksusta voi olla montaa mieltä. Toimintaa pystytään hyvin pyörittämään lainarahalla, mutta omaksi sitä ei ole varaa lunastaa ilman toiminnan alasajamista.
Mikäs siinä. Itsekin voisin ilomielin ostaa lainarahalla asunnon pääkaupunkiseudulta ja maksella vaan pankille korkoja, ilman todellista yritystä lunastaa täysin omaksi.
Asunto jo usein, tai no usein ja usein, sanotaan että asunto nykyään saadaan hankittua lainapääomalla jossa takaisinmaksusuunnitelmassa se viimeinen eränmaksu tapahtuu aikana jolloin velallisen sulkijalihaksesta jo kasvaa apilaa. Eli tavallaan pankille ollaan vuokralla, maksetaan korkoja ja tietty sivussa varsinkin myöhemmin lyhennetään itse pääomaakin, mutta omaksi ei kaikki luukut ehdi muuttua. Ja toisaalta miksi pitäiskään. Näinhän se on että kun pappi sanoo aamen, jokainen on liki yhtä persaukinen siellä montussa. Se kallein osa, arkkukin kuulemma menee palasiks kun urakoitsija Popkätilla junttaa savet takaisin reikään. Kuultuja perusteluja ikiomalle kämpälle ollut että "joo sitten 6kymppisenä eläkkeellä voi myydä kämpän ja lähteä rellestämään". Noh, velallinen tai velaton 60v äijä, mitä ne tekee? Molemmat istuu himassa ja miettii miks #&%£$!* vihloo kun käy paskalla. Toinen istuu velattomassa luukussa ja maksaa vastikkeen, toinen maksaa vastikkeen+pankille jotain. Lienevät silti yhtä onnellisia. Kun päivittäin käy kauppaa erilaisten ihmisten kanssa, yhteistä on kyllä se että olipa sitten h-vetin rikas Jyllenburg tai entinen "raurottaja", siinä kuudenkympin tietämissä kaikki on niin kamalan kallista.(tottakai on omat poikkeukset)
Noh, miten tää nyt tälläseen "mennään autonostolakkoon" liittyy. Vaikka niin, että mikä saa tekemään elämänkannalta niiiiin mitättömästä asiasta kun AUTO, moisen numeron. Ihan vaan ihmettelyä, ei provokaatiota. Jos tarvii vähäsaasteisen/taloudellisen auton LIIKKUMISEEN, sellaisenhan saa käyttöönsä kun hakee kaupasta ja nakkaa vaikka 200-300e/kk tiskiin. Jos tarvii auton, joka toteuttaa jotain omakohtaista fantasiaa, sellaisenkin saa mutta ehkä joutuu hieman enemmän näkemään vaivaa.
Mutta henk.koht aivan se ja sama. So what, jos ostolakkoon meneminen tuntuu auttavan kohti päämäärää, onhan sekin toisaalta ihailtavaa omistautumista omalle asialleen. Jos haluaa elää ja vaikka sitten ne nahkapenkit ja commonrailit ym kaupan päälle, niin tuumasta toimeen. Halpaa niiden kuljettamisesta en usko tulevan, tehtiin sitten veroille muutoksia vähän tai enemmänkin. Veikko Lavikin kehotti ottamaan löysin rantein ja vastaan mitä elämä tarjoo.... Ja ainakin autoja on tarjolla älyttömän paljon!
Noh, miten tää nyt tälläseen "mennään autonostolakkoon" liittyy. Vaikka niin, että mikä saa tekemään elämänkannalta niiiiin mitättömästä asiasta kun AUTO, moisen numeron. Ihan vaan ihmettelyä, ei provokaatiota. Jos tarvii vähäsaasteisen/taloudellisen auton LIIKKUMISEEN, sellaisenhan saa käyttöönsä kun hakee kaupasta ja nakkaa vaikka 200-300e/kk tiskiin. Jos tarvii auton, joka toteuttaa jotain omakohtaista fantasiaa, sellaisenkin saa mutta ehkä joutuu hieman enemmän näkemään vaivaa.
No jos se on niin mitätöntä niin tulli ja valtiovarainministeriö voisi vaikkapa lopettaa syrjivän verotuksen tuontiautoja kohtaan välittömästi. Samaten kaikki toimenpiteet jotka estää työvoiman vapaata liikkuvuutta ja kilpailua eu:n alueella. Esimerkkinä voisi mainita liikennevakuutukset ja autojen liisauksen Suomen ulkopuolelta.
Velan poismaksusta voi olla montaa mieltä. Toimintaa pystytään hyvin pyörittämään lainarahalla, mutta omaksi sitä ei ole varaa lunastaa ilman toiminnan alasajamista.
Mikäs siinä. Itsekin voisin ilomielin ostaa lainarahalla asunnon pääkaupunkiseudulta ja maksella vaan pankille korkoja, ilman todellista yritystä lunastaa täysin omaksi.
Asunto jo usein, tai no usein ja usein, sanotaan että asunto nykyään saadaan hankittua lainapääomalla jossa takaisinmaksusuunnitelmassa se viimeinen eränmaksu tapahtuu aikana jolloin velallisen sulkijalihaksesta jo kasvaa apilaa. Eli tavallaan pankille ollaan vuokralla, maksetaan korkoja ja tietty sivussa varsinkin myöhemmin lyhennetään itse pääomaakin, mutta omaksi ei kaikki luukut ehdi muuttua. Ja toisaalta miksi pitäiskään. Näinhän se on että kun pappi sanoo aamen, jokainen on liki yhtä persaukinen siellä montussa. Se kallein osa, arkkukin kuulemma menee palasiks kun urakoitsija Popkätilla junttaa savet takaisin reikään.
Kuultuja perusteluja ikiomalle kämpälle ollut että "joo sitten 6kymppisenä eläkkeellä voi myydä kämpän ja lähteä rellestämään". Noh, velallinen tai velaton 60v äijä, mitä ne tekee? Molemmat istuu himassa ja miettii miks #&%£$!* vihloo kun käy paskalla. Toinen istuu velattomassa luukussa ja maksaa vastikkeen, toinen maksaa vastikkeen+pankille jotain. Lienevät silti yhtä onnellisia. Kun päivittäin käy kauppaa erilaisten ihmisten kanssa, yhteistä on kyllä se että olipa sitten h-vetin rikas Jyllenburg tai entinen "raurottaja", siinä kuudenkympin tietämissä kaikki on niin kamalan kallista.(tottakai on omat poikkeukset)
Noh, miten tää nyt tälläseen "mennään autonostolakkoon" liittyy. Vaikka niin, että mikä saa tekemään elämänkannalta niiiiin mitättömästä asiasta kun AUTO, moisen numeron. Ihan vaan ihmettelyä, ei provokaatiota. Jos tarvii vähäsaasteisen/taloudellisen auton LIIKKUMISEEN, sellaisenhan saa käyttöönsä kun hakee kaupasta ja nakkaa vaikka 200-300e/kk tiskiin. Jos tarvii auton, joka toteuttaa jotain omakohtaista fantasiaa, sellaisenkin saa mutta ehkä joutuu hieman enemmän näkemään vaivaa.
Mutta henk.koht aivan se ja sama. So what, jos ostolakkoon meneminen tuntuu auttavan kohti päämäärää, onhan sekin toisaalta ihailtavaa omistautumista omalle asialleen. Jos haluaa elää ja vaikka sitten ne nahkapenkit ja commonrailit ym kaupan päälle, niin tuumasta toimeen. Halpaa niiden kuljettamisesta en usko tulevan, tehtiin sitten veroille muutoksia vähän tai enemmänkin. Veikko Lavikin kehotti ottamaan löysin rantein ja vastaan mitä elämä tarjoo.... Ja ainakin autoja on tarjolla älyttömän paljon!
No jos se on niin mitätöntä niin tulli ja valtiovarainministeriö voisi vaikkapa lopettaa syrjivän verotuksen tuontiautoja kohtaan välittömästi. Samaten kaikki toimenpiteet jotka estää työvoiman vapaata liikkuvuutta ja kilpailua eu:n alueella. Esimerkkinä voisi mainita liikennevakuutukset ja autojen liisauksen Suomen ulkopuolelta.