F1 2009

355 kommenttia
2456712

  • McLaren tuntuu ihan oikeisti rämpivän, uskomatonta.









    Joo, Heikki ollut hämyä nopeampi ja Lewis on jo haukkunut hitauden olevan Tallin syytä! McLaren kuskit ei yleensä ole tallia haukkunut jaa mutta eihän Ron olekaan enää päällikkö!

      
  • Brawn-Mercedes tuntuu todella niin kovalta kuin ennakoitiin. Myös Williams ja Toyota kulkivat hyvin. No, huomenna sitten selviää selittyykö osa yllätyksistä bensakuormilla.



    Mitkähän muuten mahtaa olla fiilarit HONDALLA, jos ihan mestaruudesta alkavat taistelemaan Brawnilla? Ei varmaan naurata, jos Button tai Rubens nousee podiumille, ja haalarin rintamuksessa komeileekin johtotähti H:n sijaan :kiss:



    Eihän Honda niin lirissä kai ole henkilöautopuolensa kanssa, etteikö hommaa olisi haluttu jatkaa, jos olisi tiedetty tulevasta mahdollisesta menestyksestä?

      
  • petos:



    McLaren tuntuu ihan oikeisti rämpivän, uskomatonta.




    joutuihan mäkkäri palaamaan vanhaan autoon kesken kauden tuossa taannoin...

    nythän kisassa nähdään todellinen suorituskyky ja sen jälkeen kun ei saa testata kisojen välissä niin millainen tehokkuus saadaan tekemällä vain tehtaalla insssit,tuulitunneli ja simulaattori...



      
  • finman:



    sen jälkeen kun ei saa testata kisojen välissä niin millainen tehokkuus saadaan tekemällä vain tehtaalla insssit,tuulitunneli ja simulaattori...








    niinpä. Voikin olla että jos auto on ''susi'', sitä ei niinvaan korjata ainakaan millään raivokkaalla testauksella, niinkuin ennen.





    Eräs juttu mitä myös odotan mielenkiinnolla: jatkuuko tuomarointi- ja rangaistus sekoilut! sääntömuutoshan tuli täksi kaudeksi, että rangaistus on annettava heti eikä kisat jälkeen. Ja muutenkin mikä on tällä kaudella meininki kolarointien/epäurheilijamaisuuksien suhteen..

      
  • Suomalaisittain ei ihan putkeen mennyt kauden avaus! Kisa oli kuitenkin tapahtumia täynnä ja rengasseosten iso ero toimivuudessa sekoitti pakkaa entisestään. BRAWN voi kerätä kaukomailta mukavan pistepotin ennen Eurooppaan paluuta, 4 kisaa vielä jäljellä. Isot tallit tuskin saa merkittävää parannusta aikaisemmin autoihinsa. Tuomarointi alkaa heti menemään reisille koska diffuusorit arvostellaan myöhäsemmillä "käräjillä".

      
  • -Jos joku vielä väittää että formulat on tylsää jonossa ajoa, taisi jäädä kisa näkemättä.



    Tämä on nimittäin kuin jotain hyvää unta: kuskit pystyvät silminnähden paremmin seuraamaan toisiaan, ja ohittamaan paljon helpommin.





    -harmittava tuo Vettelin aiheuttama kolari, jäi hyvät pisteet keräämättä molemmilta.



    -En usko että brawn mihinkään tippuu yks-kaks, kun palataan eurooppaan.

    Autot on tehty jo, ja kortit on ikäänkuin lyöty pöytään. Varmaan parannuksia tehdään, mutta niin tehdään brawnillakin. Siellä on koko sirkuksen arvokkain henkilö johdossa, ja muutenkin paljon kehitystyö voimaa. Sponsoreita ja tukijoita tuskin tulee jatkossa puuttumaan.



    -Jenson Button on parhaita kuskeja ruudukossa, mutta viime kaudet sujuneet kehnolla autolla.



    -Kiminhän piti ''murskata'' Massa, mutta eipä tuo vielä ainakaan siltä vaikuttanut.



    -en usko että mitään hylkäyksiä tehdän viikkojen perästä, varsinkin kun FIA on moneen kertaan hyväksynyt diffuusorit. Se olisi sen luokan fiasko, etten usko että siihen lähtevät.

      
  • Jos tupladiffuusorit hyväksytään, kannattaisi Ferrarin ja ehkä Mc Lareninkin säästää kuluja ja jättää tämä kausi väliin ja aloittaa vuoden 2010 mallin suunnittelu. Onhan Brawn GP:täkin suunniteltu puolitoista vuotta ja tässä tulos.

      
  • En usko että Brawnin vauhti perustuu vain tähän ihmediffuusoriin.

    Siellä on tehty huikeilla resursseilla kehitystyötä, ja nyt kun siellä on ihmisiä jotka tietävät mitä voittoon tarvitaa, on tässä tulos.



    En jaksa usko että tiimi jonka autot olivat aiemmin säännöllisesti sijoilla 14-18, olisi jonkun ihmediffuusorin avulla yhtäkkiä kuronut tuon eron umpeen ja mennyt ohi. Säännöt muuttui rajusti, ja homma alkoi puhtaalta pöydältä, ja he ovat suunnitelleet nopean auton.



    Barrichello muuten pressitilaisuudessa:



    ''Sisäkurvin puolella McLaren, en tiedä kuljettajaa, osui kovaa perääni. Sen jälkeen minä osuin Red Bullin autoon. Se oli varsin suuri osuma, jonka ajattelin lopettavan kisani. Tämä kolari osoitti sen, että jos ihmiset kuvittelevat automme olevan hyvä vain diffuusorin takia, niin McLarenin osuma perääni särki diffuusorin täysin. Auto oli varsin vahva sen jälkeenkin. Vauhti ei ollut fantastista lämpötilan pudotessa, mutta vauhtia riitti silti. Auto on hyvä.''

      
  • Penteles:

    Jos tupladiffuusorit hyväksytään, kannattaisi Ferrarin ja ehkä Mc Lareninkin säästää kuluja ja jättää tämä kausi väliin ja aloittaa vuoden 2010 mallin suunnittelu. Onhan Brawn GP:täkin suunniteltu puolitoista vuotta ja tässä tulos.




    Kun siellä joku tajuaisikin säästämisestä jotain mutta kummankin tallin tuulitunnelit ja simulaattorit jauhavat täysillä vuorokauden ympäri. FIA voi vielä kieltää tupladiffuusorit vaikka jättäisikin tulokset voimaan, näin ollen sähköä ja insinöörityötä olisi haaskattu turhaan pari viikkoa.

    Mitkähän muuten mahtaa olla fiilarit HONDALLA, jos ihan mestaruudesta alkavat taistelemaan Brawnilla? Ei varmaan naurata, jos Button tai Rubens nousee podiumille, ja haalarin rintamuksessa komeileekin johtotähti H:n sijaan

    En muuten nähnyt johtotähdestä vilaustakaan BGP:n haalareissa, ovat varmaan maksaneet moottoreista ihan kunnon hinnan!

      
  • Itseasiassa Brawn GP:n menestyminen ei haittaa yhtään. Hienoa, että saadaan "uusia" nimiä mukaan peliin!



    Ferrari-fanina kuitenkin hieman harmittaa. Maranellon punaisia kannatan kuskista riippumatta! Jos ei niille menestystä tule, niin Brawn GP saakoot luvan pärjätä. McLarenin rämpiminen ei harmita yhtään.



    Jos jälkikäteen diskaavat tupladiffuusoreilla varustetut autot, niin multa menee usko koko show`hun.



    ot:



    Seuraako kukaan MotoGP:tä tai Superbikea? Kohtaa alkaa MotoGP:kin pyörimään. Ducatit ovat noissa lajeissa lähinnä sydäntäni.

      
  • Muutama sananen kisasta.



    - Renkaat tuovat sopivasti lisädraamaa ja taktikointia peliin. Turha niistä on mutista koska kaikki ovat samalla viivalla.



    - Vettel-Kubica kolari oli kilpailutilanne mistä ei kuuluisi mitään rangaistuksia jaella. Nythän Vettel sai 10 paikan pudotuksen Malesiaan. Ikävää että molempien kisa jäi kesken mutta tällaiset taistelut kuuluvat olennaisesti kilpa-autoiluun. Tietenkin sijoituksista kuuluu taistella viimeiseen saakka ja nyt kävi näin. Jos näistä aletaan enemmänkin lätkiä rangaistuksia niin sitten taas ihmetellään että mikseivät kuskit ota riskejä ohituksissa.



    - Kimi oli aika näkymätön, mutta oli itseasiassa Massaa nopeampi kovilla renkailla, ja ajeli Kubican perässä kunnes seinä tuli vastaan. Olisi ollut todennäköisesti toinen. Ferrari on suurin piirtein Toyotan kanssa samassa vauhdissa. Brawn, Red Bull, Williams ja BMW ovat nopeampia.



    - Hamilton nousi hienosti, mutta vauhti ei ollut hyvää. Turva-auto ja hyvin ajoitetut stopit mahdollistivat nousun. Trullin rangaistus mielestäni väärä. Lewis itsekkin sanoi saaneensa tallilta käskyn päästää Jarno takaisin edelle, ja tästä sitten lätkäistiin Trullille rangaistus. Luulisi että kumotaan vielä.



    - Maikkarin koostelähetys on aivan suolesta. Ei uskoisi Mustakarista että mies on pyörinyt 20 vuotta varikolla. Ei mitään käsitystä kuskeista, autoista tai formuloista yleensäkään. Surkeaa. Katsoin BBC:n lähetystä ja voin kertoa että siinä on oikeasti laadukasta tuotantoa. En maksaisi euroakaan maikkarin tuubasta.



      
  • jokaka:



    FIA voi vielä kieltää tupladiffuusorit vaikka jättäisikin tulokset voimaan, näin ollen sähköä ja insinöörityötä olisi haaskattu turhaan pari viikkoa.


    -muut tiimit saisivat vain niellä sen, kuten ross brawnkin totesi: homma on alkanut puhtaalta pöydältä, ja he ovat suunnitelleet nerokkaammin tuon diffuusorin, ja se on todettu lailliseksi, joten that's it.

    Tosin kaikkihan tuntuu olevan mahdollista :warning:

    Tällaiset valitukset ja odottelut on naurettavia ja todella vahingollisia lajille. Ei mitään lätkä mestaruuksiakaan ratkota jossain kabineteissä, vaikka ratkaisumaali olisikin tullut vilpillä, ja tuomarivirheen takia mennyt läpi.
    Huono esimerkki tietysti, mutta sinnepäin...


    En muuten nähnyt johtotähdestä vilaustakaan BGP:n haalareissa, ovat varmaan maksaneet moottoreista ihan kunnon hinnan!

    -tosiaan, ei ollut juuri logoja autossa eikä haalareissa.
      
  • simppa:



    Itseasiassa Brawn GP:n menestyminen ei haittaa yhtään. Hienoa, että saadaan "uusia" nimiä mukaan peliin!


    -sanos muuta. Oli kieltämättä aika pysäyttävä näky katsella harjoituksia ja aika-ajoa, kun siellä ei ole sitä pakollista neliapilaa kärjessä, joista sitten puolen sekunnin päässä seuraavat...



    Ferrari-fanina kuitenkin hieman harmittaa. Maranellon punaisia kannatan kuskista riippumatta! Jos ei niille menestystä tule, niin Brawn GP saakoot luvan pärjätä.


    -itse nykyään kannatan yksittäisiä kuskeja joista pidän, autolla ei niin väliä.




    McLarenin rämpiminen ei harmita yhtään.

    -samoin, nämä rötösherrat näen mielelläni rämpimässä.


    Jos jälkikäteen diskaavat tupladiffuusoreilla varustetut autot, niin multa menee usko koko show`hun.


    -samoin, kuten McLaren-Ferrari-McLaren-Ferrari- pakkopullaan- kyrpiintyneeltä miljoonapäiseltä yleisöjoukolta. Siksi ne eivät niitä tule diskaamaan.




    Seuraako kukaan MotoGP:tä tai Superbikea? Kohtaa alkaa MotoGP:kin pyörimään. Ducatit ovat noissa lajeissa lähinnä sydäntäni.


    -itse nostan hattua näille pyöräkuskeille, ja on viihdyttävää katsottavaa, mutta kaksipyöräiset eivät vain jostain syystä kiinnosta meikäläistä.

      
  • juuso01:



    Renkaat tuovat sopivasti lisädraamaa ja taktikointia peliin. Turha niistä on mutista koska kaikki ovat samalla viivalla.


    -aivan. Kuskin kyky säästellä renkaita ja lukea kisaa nousee arvoonsa, joka on vain hyvä!




    Vettel-Kubica kolari oli kilpailutilanne mistä ei kuuluisi mitään rangaistuksia jaella. Nythän Vettel sai 10 paikan pudotuksen Malesiaan. Ikävää että molempien kisa jäi kesken mutta tällaiset taistelut kuuluvat olennaisesti kilpa-autoiluun. Tietenkin sijoituksista kuuluu taistella viimeiseen saakka ja nyt kävi näin. Jos näistä aletaan enemmänkin lätkiä rangaistuksia niin sitten taas ihmetellään että mikseivät kuskit ota riskejä ohituksissa.


    -samaa mieltä, mutta tämä on hieman kaksipiippuinen juttu, sillä jos ei rangaista syyssä olevaa kuskia, se tahtoo sanoa että sellaista ''saa tehdä''.

    Rangaistusten ei tarvitsisi ehkä olla noin ankaria, jokin varoitus olisi ehkä parempi.
    Vaikka Vettel oli selvästi syyllinen, tuskin hän sitä halusi tai tahallaan teki, koska olisi saanut messevät pisteet kisasta, vaikka olisi kubican laskenut eteensä..



    Kimi oli aika näkymätön, mutta oli itseasiassa Massaa nopeampi kovilla renkailla, ja ajeli Kubican perässä kunnes seinä tuli vastaan. Olisi ollut todennäköisesti toinen. Ferrari on suurin piirtein Toyotan kanssa samassa vauhdissa. Brawn, Red Bull, Williams ja BMW ovat nopeampia.


    -Voi olla että taas DiMontezemolo hieman jyrähtää, kisahan oli niin fiasko Ferrarille kuin voi olla...



    Maikkarin koostelähetys on aivan suolesta. Ei uskoisi Mustakarista että mies on pyörinyt 20 vuotta varikolla. Ei mitään käsitystä kuskeista, autoista tai formuloista yleensäkään. Surkeaa. Katsoin BBC:n lähetystä ja voin kertoa että siinä on oikeasti laadukasta tuotantoa. En maksaisi euroakaan maikkarin tuubasta.


    -minusta tuo Saari-JJ kaksikko on ihan asiantunteva ja OK.
    Kyllönen ja Mustakari onkin aivan kujalla... luojan kiitos niitä ei tarvitse enää katsoa...


      
  • Kaksipyöräisissä minua eniten kiehtoo se, että kisoissa tapahtuu jatkuvasti turkasen paljon. Lisäksi kun on itse joskus ajanut pyörällä, on kuitenkin jonkinlainen sunnuntaikuskin tuntuma lajiin. ~250 hv tuollaisessa alle 150 kg kaksipyöräisessä laitteessa vaatii kuskilta aika paljon.

      
  • - Maikkarin koostelähetys on aivan suolesta. Ei uskoisi Mustakarista että mies on pyörinyt 20 vuotta varikolla. Ei mitään käsitystä kuskeista, autoista tai formuloista yleensäkään. Surkeaa. Katsoin BBC:n lähetystä ja voin kertoa että siinä on oikeasti laadukasta tuotantoa. En maksaisi euroakaan maikkarin tuubasta.
             Tiedä sitten kultaako aika muistot, mutta Kyllönen, Keke ja Mustakari trio oli mielestäni parhaimmillaan todella hyvä ryhmä. Oikeanlaista tahatontakin komiikkaa tuli aikalailla ja Erkki kuitenkin pysyi varikolla tilanteen tasalla. Nykyisestä MAX:n porukasta JJ ja Pulkkinen menettelee mutta Oskariin ei oikein tahdo tottua.
    
      
  • juuso01:

    - Maikkarin koostelähetys on aivan suolesta. Ei uskoisi Mustakarista että mies on pyörinyt 20 vuotta varikolla. Ei mitään käsitystä kuskeista, autoista tai formuloista yleensäkään. Surkeaa. Katsoin BBC:n lähetystä ja voin kertoa että siinä on oikeasti laadukasta tuotantoa. En maksaisi euroakaan maikkarin tuubasta.




    Pitää ottaa huomioon että MTV3 pelaa MAX'in pussiin. Mitä huonompi kooste sitä useampi ostaa MAX -paketin.



      
  • Kyllä joo Kyllönen-mustakari oli/on ihan hauskaa ja varsinkin tunteikasta selostusta. Itseäni ärsytti kyllösessä se, että kaikki pyöri vain överisti suomalaisnäkökulmasta, ja kaikki oli vaan yhtä ''hyvä mika, loistavaa suomi''-hehkutusta.

    Ymmärrän sen kyllä, eikä siinä mitään. Itse vaan seuraan innostuksesta lajiin, en suomalaisten takia.



      
  • En ole kuullut Saaren selostusta sen jälkeen kun formulat siirtyi maksukanavalle. Silloin ärsytti nämä oviedon-ihmisohjukset ja kerppenin rehtorit yli kaiken. Lisäksi mies tuppasi olemaan aika pihalla kisan tapahtumista. Autot ja kuskit hän sentään tunnisti hyvin. JJ komppasi ihan hyvin mutta puhui välillä hiukan puuta heinää. Paras F1-kommentaattori jota olen kuullut on kyllä ehdottomasti Martin Brundle. Siinä on asiantunteva, sanavalmis ja tasapuolinen kommentaattori.

      
  • juuso01:



    Silloin ärsytti nämä oviedon-ihmisohjukset ja kerppenin rehtorit yli kaiken.

    -joo, itseasiassa nyt kun muistutit, niin nuo oli todella vammasia juttuja. Nykyään tuota kyllä kuuntelee ihan ok.


    Paras F1-kommentaattori jota olen kuullut on kyllä ehdottomasti Martin Brundle. Siinä on asiantunteva, sanavalmis ja tasapuolinen kommentaattori.

    -täysin samaa mieltä, juuso! Murray Walker-Martin Brundle, siinä oli sellainen kaksikko eten parempaa keksi.
    Vaikka ovat brittejä, eivät sorru mihinkään lapsellisen liialliseen omien suosimiseen ja vastustajien mollaamiseen.

    Martin Brundle on muuten erittäin pätevä kuljettaja, ei vain koskaan ollut oikeaan aikaan oikeassa autossa.

      
  • juuso01:



    - Renkaat tuovat sopivasti lisädraamaa ja taktikointia peliin. Turha niistä on mutista koska kaikki ovat samalla viivalla.




    Koko rengasseossekoilu on aivan tarpeeton ja keinotekoinen lisädraama, josta aiheutuu vaan turhia kuluja talleille ja turvallisuusriskejä kuskeille. Jos sinne kesken kisan on pakko saadat tälläisiä keinotekoisesti hitaampia kierroksia niin samaan lopputulokseen olisi päästy keksimällä vaikka sellainen säätö, että joka kuskin pitää ajaa kisan aikana viisi kierrosta varikkonopeusrajoitin päällä. Jos keinotekoista lisädraamaa tarvittaisiin vielä lisää niin voitaisiin määrätä safety car kurvailemaan radalle kahteen otteeseen tietokoneen kisan aikana arpomaan ajankohtaan.

      
  • slowgear:



    Koko rengasseossekoilu on aivan tarpeeton ja keinotekoinen lisädraama, josta aiheutuu vaan turhia kuluja talleille ja turvallisuusriskejä kuskeille. Jos sinne kesken kisan on pakko saadat tälläisiä keinotekoisesti hitaampia kierroksia niin samaan lopputulokseen olisi päästy keksimällä vaikka sellainen säätö, että joka kuskin pitää ajaa kisan aikana viisi kierrosta varikkonopeusrajoitin päällä. Jos keinotekoista lisädraamaa tarvittaisiin vielä lisää niin voitaisiin määrätä safety car kurvailemaan radalle kahteen otteeseen tietokoneen kisan aikana arpomaan ajankohtaan.






    Tuo uudistus tuo minusta hyvää jännitystä ja kaivattua lisävaikeutta tiimeille ja kuskeille.



    Täytyy muistaa että



    -se on kaikille sama

    -kuljettajan ajotyyli ja kyky säästää renkaita korostuu

    -eri tallien autot syövät renkaita enemmän kuin toisten

    -pehmeitä ei ole pakko käyttää kuin kierroksen ajan

    -tallien kyky taktikoida ja lukea kisaa korostuu

    -melbournessa alle sulaneet ajoivat liian pitkän stintin pehmeillä -ne jotka pelasivat korttinsa oikein, voittivat (kubica )







    Ensin valitetaan että homma on jonossa ajoa, ja koko homma liian helppoa kuskeille, ja nyt kun tapahtuu ja rymisee, ei muka olekkaan kivaa :xmas:

      
  • lewis kiitti jumalaa että sai niin hienon kisan austraaliassa

    mutta mitenköhän uskovainen mies sortui valehteluun ja hylättiin...

    pakottikohan talli siihen???

      
  • Ayrton Senna oli tunnetusti ''ihan oikeasti'' hyvinkin uskovainen mies. Melkoinen konna oli kuitenkin radalla, jos voittaminen sitä vaati :smile:

      
  • Näinköhän otsikon mukainen sanonta pitää sittenkin paikkansa? Schumacher, Alonso, Räikkönen ja Hamilton, kaikki varsin röyhkeitä kuljettajia jotka eivät varsinaisesti kaihda likaisia temppuja voittaakseen. Puhtoisin näistä lienee Kimi, jolta ei tule mieleen mitään härskejä temppuja, mutta ei hänkään ole fykkösiin tullut kavereita tekemään. Schumacher on radalla kikkaillut kaikenlaista, mutta toisaalta ilman sitä Damon Hill voisi olla kaksinkertainen maailmanmestari(ja se olisi väärin :warning: ). Alonsosta on jäänyt mieleen Fisichellan lyttääminen, ja se kuinka mies luikki Hamiltonia karkuun McLarenilta. Eikä Lewiskaan viime vuonna nyt kovin siististi ajanut.



    Tässä ajetaan takaa sitä, että tällaiset röyhkeät kuskit saavat usein koko tallin tuen taakseen, ja sitä kautta nousevat tallinsa ykköskuskiksi. Reilu peli on perseestä, ja sillä ei voiteta mestaruuksia. Sanokaa mitä sanotte, mutta yhtälailla Kimikin oli McLarenilla Ron Dennisin suosikki, vaikkei mestaruutta siellä lopulta tullutkaan. Sen takia hän niin selkeästi löi Coulthardin ja Montoyan. Nyt kun Ferrarilla kuskit on ilmeisesti melko tasavertaisessa asemassa, niin ei se niin helppoa olekaan. Samaan yksinvaltiuteen perustui myös Schumacherin ylivoima. Toisen kuskin tarkoitus oli vain kerätä jämäpisteet tallimestaruutta varten.

      
  • Voisi huomauttaa, että nämä ''ykkös- ja apukuski'' roolit määräytyvät yleensä kuljettajan edesottamusten, tallissa palvelleen ajan, ja varsinkin aika-ajo suoritusten mukaan.



    Kimi nuiji selvästi montoyan ja coulthardin, koska oli nopeampi ja lahjakkaampi. Samoin Schumacher, vaikka Barichellon kisa pari kertaa uhrattiin, kyllä hän itse tuohon asemaan itsensä syöksi, koska ei yksinkertaisesti ollut tarpeeksi nopea.





    Toki näiden schumi-vihaajien mukaan Barichello oli aina nopeampi, mutta ennen maaliviivaa aina nosti jalan kaasulta :lol:

      
  • Juu en suinkaan väheksynyt kyseisten kuskien taitoja. On totta että Kimi päihitti Davidin jo ekalla McLaren kaudellaan. Sen jälkeen auto suunniteltiin kyllä täysin Kimin ehdoilla jolloin hänellä oli luonnollisesti etulyöntiasema. Nyt Ferrarilla asia ei ole näin ja se näkyy tuloksissa. Barrichellon asema Ferrarilla nyt oli muutenkin melko naurettava. Joka vuosi hän toisti niitä samoja "voin voittaa mestaruuden" fraaseja, vaikka kaikki hyvin tiesivät tallin pyörivän täysin Schumacherin ympärillä. En väitä että Rubens olisi ollut yhtä hyvä kuin kerppenin rehtori, mutta ei hänelle kyllä annettu koskaan mahdollisuuttakaan. Samalla tavalla kävi Montoyalle Kimin kanssa, josta lähti turhautumisten myötä aikamoinen alamäki. Erilaisilla ajotyyleillä ajavat kuskit eivät pärjää toisten mukaan suunnitelluilla autoilla.

      
  • Ei aika-ajojen perusteella suurta muutosta viikon takaiseen, Kimillä noin 1s. kärkeen ja muutenkin Top teniin ainut muutos Massa "ulos" ja Alonso "sisään". Nämä puhtaasti aikojen perusteella, rangaistukset muuttaa lähtöjärjestystä nytkin.

      
  • Noista normaali autoista, joissa ei ole kaksoisdifuusoria, tuntuu paras olevan Red Bull.

    Seuraavaksi tasavahvoina on Ferrari ja BMW. Muut ovat sitten jo selvästi hitaampia.

      
  • Fan-tas-tic!



    -Mielenkiintoiset kisat jatkuvat. Erinomaista viihdettä mielestäni.



    -Kersin toimivuus nähtiin nyt ihan selvästi, ja se on tuonut kaikesta urputuksesta huolimatta selvää viihdearvoa kisaan.



    -Miten ihmeessä kovalainen onnistui spinnaamaan?



    -Ferrarilta uskomatonta töpeksintää. Brawn-Schumi-aikaan nämä tilanteet käännettiin yleensä voitoiksi. Nykyään näköjään aina tyhjä arpa.



    -Button on matkalla mestaruuteen.



    -Harmillista että Sebastian Vettel on jäänyt omien mokien takia nollille, vaikka vauhti on ollut hurjaa.



    Samoin Kubica BMW on ollut hyvässä vauhdissa, mutta ensin kolarointi, ja nyt autoon iskenyt vika.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit