Täällä ja Esson baareissa hevosmiehet ruikuttaa sähköautojen veroedusta vaikka ne tuottavat valtioll

38 kommenttia
«1

Uusi laskelma osoittaa sähköautojen 10 vuoden jaksolla tuottavan enemmän tuloja valtioille kuin polttomoottoriset autot. Vai ymmärsinkö, jotain väärin.
alla artikkelin linkki Ey:n laskelmaan.

https://www.caradvice.com.au/887635/electric-cars-increase-government-revenue-report-claims/

  
  • muokattu 10.10.2020 07:02

    Ei suomalaiset ruikuta maksavat kiltisti veronsa jos polttoainevero ei riitä otetaan rinnalle korotettu sähkövero saadaan autottomatkin talkoisiin.

      
  • Meillä on nyt nuori hallitus tulevaisuus autoilijana kannalta ei kuitenkaan näytä lupaavalta. Entisten demariukkojen autoilijoiden rokottamisperinnettä jatketaan

      
  • Joku ekonomi voisi valottaa mitä se tarkoittaa kotimarkkinoille, kun jatkossa ei enää pumpatakaan viittä miljardia euroa joka vuosi Venäjälle.

      
  • muokattu 11.10.2020 17:04

    Tuhansien työpaikkojen menetys kun Neuvostoliitto romahti.
    Ja kun saatiin kauppaa elpymään
    Venäjä kielsi vuonna 2014 tuoreiden elintarvikkeiden tuonnin EU-alueelta, (vastapakotteet)

      
  • muokattu 12.10.2020 09:22

    @tracktest kirjoitti:

    Ei suomalaiset ruikuta maksavat kiltisti veronsa jos polttoainevero ei riitä otetaan rinnalle korotettu sähkövero saadaan autottomatkin talkoisiin.

    Olisiko Marinin väliaika-arvion paikka pikkuhiljaa, tracktest?

    @_Quu kirjoitti:

    Meillä on nyt nuori hallitus tulevaisuus autoilijana kannalta ei kuitenkaan näytä lupaavalta. Entisten demariukkojen autoilijoiden rokottamisperinnettä jatketaan

    Ja sen jälkeen yhdenkään "ukkolauman" hallituskoalititiot eivät ole onnistuneet muuttamaan perusasioissa yhtään mitään.

    Saahan tästä näköjään poliittisesti värittynyttä ja populistista samalla, mutta värit voi oikein hyvin vaihtaa ihan sen mukaan miten itse haluaa ja riippumatta siitä, mihin suuntaan politiikan kentällä katsoo: kaikki puolueet ovat olleet mukana sopan keittämisessä viimeisten vuosikymmenien aikana. Ihan kaikki. Todella lapsellista olisi jotakin muuta väittää.

      
  • Olenko jotenkin käsittänyt väärin, eikö nyt olekaan demarien nuorempisukupolvi johdossa?

      
  • Hevosmiehille suunnitellaan lisäveroja Euroopan toiseksisuurimmassa automaassa.
    Hallituksen tavoitteena on lätkäistä jopa 50 000 euron lisävero yli 225 hiilidioksidigrammaa kilometrillä päästäville autoille.

    https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nyt-ammutaan-kovilla-ranska-suunnittelee-polttomoottoriautoille-jopa-50-000-euron-lisaveroa/7952518

      
  • muokattu 12.10.2020 15:55

    @Topi27 kirjoitti:
    Hallituksen tavoitteena on lätkäistä jopa 50 000 euron lisävero yli 225 hiilidioksidigrammaa kilometrillä päästäville autoille.

    Mikä se vero nyt on ? Ranskassa mihin lisävero tulee

      
  • @_Quu kirjoitti:

    @Topi27 kirjoitti:
    Hallituksen tavoitteena on lätkäistä jopa 50 000 euron lisävero yli 225 hiilidioksidigrammaa kilometrillä päästäville autoille.

    Mikä se vero nyt on ? Ranskassa mihin lisävero tulee

    No tossa linkissä, jonka laitoin sanotaan seuraavasti:
    Tällä hetkellä lisäveron määrä on korkeintaan 20 000 euroa. Se tosin korotettiin kyseisiin lukemiin vasta alkuvuodesta, jota ennen vero oli enimmillään 12 500 euroa. Veroja on siis nostettu todella nopealla aikataululla.

    Lähde: Bloomberg

    Ps.kysyn ihan uteliaisuudesta luetteko ikinä linkkien juttuja joissa tämäkin asia kyllä mainittiin.

      
  • Eihän tuossa ole mitään uutta. Ranska ensinnäkin hyvin loogisesti jatkaa omalla vuosisataisella linjallaan moottorin tehon verottamista. Suuriin ja nopeisiin reformeihin on Ranskassa ollut aina valmiutta. Sen lisäksi ollaan ympäristötietoisia mikä ei ole myöskään suuri yllätys.

    Suomalaisella verottajalla olisi vielä opittavaa tuossa periaatteessa, että kun korkoja ja kaikkea muutakin halutaan säädellä valtion toimesta, niin olisi hyvä omaksua myös tämä ranskalainen kohtuullisen verottamisen periaate ja rajata suurin mahdollinen veroprosentti sekä tulo- että autoverossa enintään 50% kohdalle.

    Ihan esimerkkinä E-sarjan hinnastossa ainaot yli 225 g päästöillä olevat mallit ovat E63 ja E63 S. Ranskan kaavailema veromalli antaisi kummallekin viisinumeroisen veroALENNUKSEN Suomessa, koska niiden nykyinen autoveroprosentti on 67 - 68%.

      
  • muokattu 14.10.2020 10:08

    @Topi27 kirjoitti:
    Uusi laskelma osoittaa sähköautojen 10 vuoden jaksolla tuottavan enemmän tuloja valtioille kuin polttomoottoriset autot. Vai ymmärsinkö, jotain väärin.
    alla artikkelin linkki Ey:n laskelmaan.

    https://www.caradvice.com.au/887635/electric-cars-increase-government-revenue-report-claims/

    EY pitää tässä yhteydessä lukea erikoislainasitaattina "Ernst & Young" yrityksen nimenä eikä se käänny tässä yhteydessä suomeksi Euroopan Yhteisöksi. Tutkimus on australialainen eikä EY-maissa tehty. Sitä ei siis ole laskettu suomalaisella ALV- ja autoveroprosentilla, joten aivan täyttä immuniteettiä suomalaiselta verottajalta en vielä tällä perusteella uskalla toivoa, ainakaan meille suomalaisille, jotka emme autoilun suhteen ole yhteisön täysjäsen.

    Juttu on kuten tavallista, aivan liian yleisellä tasolla laskentatavan ymmärtämiseksi, mutta pintapuolinen lehtijuttuhan ei tietenkään tutkimusta pahenna. Linkin päässä oleva .PDF oli sen verran mielenkiintoisen näköinen, että tallensin hänet myöhemmin luettavaksi. Jännää nähdä muiden parametrien ohella mikä hinta on melulla ja mistä se hinta muodostuu?

      
  • @740 GLE kirjoitti:

    @Topi27 kirjoitti:
    Uusi laskelma osoittaa sähköautojen 10 vuoden jaksolla tuottavan enemmän tuloja valtioille kuin polttomoottoriset autot. Vai ymmärsinkö, jotain väärin.
    alla artikkelin linkki Ey:n laskelmaan.

    https://www.caradvice.com.au/887635/electric-cars-increase-government-revenue-report-claims/

    EY pitää tässä yhteydessä lukea erikoislainasitaattina "Ernst & Young" yrityksen nimenä eikä se käänny tässä yhteydessä suomeksi Euroopan Yhteisöksi. Tutkimus on australialainen eikä EY-maissa tehty. Sitä ei siis ole laskettu suomalaisella ALV- ja autoveroprosentilla, joten aivan täyttä immuniteettiä suomalaiselta verottajalta en vielä tällä perusteella uskalla toivoa, ainakaan meille suomalaisille, jotka emme autoilun suhteen ole yhteisön täysjäsen.

    Juttu on kuten tavallista, aivan liian yleisellä tasolla laskentatavan ymmärtämiseksi, mutta pintapuolinen lehtijuttuhan ei tietenkään tutkimusta pahenna. Linkin päässä oleva .PDF oli sen verran mielenkiintoisen näköinen, että tallensin hänet myöhemmin luettavaksi. Jännää nähdä muiden parametrien ohella mikä hinta on melulla ja mistä se hinta muodostuu?

    Kiitos korjauksesta meni aivot automaattisesti EY kohdalla EUksi.
    Melun hinta luullakseni perustuu takavuosien tutkimuksiin meluhaitoista liikenteestä, jossa todettiin kuolleisuuden olevan yllättävän isoa liikennemelusta. Oli jopa mitattu asukkaiden etäisyyksiä tieliikenne melusta johtuviin kuolemiin olikohan etäisyydet nyt jotain 20m, 50m ja 100m asunnosta ja ennenaikainen kuolema oli lyhyemmillä matkoilla jopa 10-15 vuotta vähämeluisimpaan nähden.

      
  • @_Quu kirjoitti:

    Olenko jotenkin käsittänyt väärin, eikö nyt olekaan demarien nuorempi sukupolvi johdossa?

    Et ole käsittänyt tuota väärin. Alatko taas lapselliseksi?

    Sinä otit esille tämän näkökulman, johon tartuin:

    Entisten demariukkojen autoilijoiden rokottamisperinnettä jatketaan

    Mitäs minä siihen kommentoinkaan? Keskity siihen.

      
  • @Kumppani kirjoitti:
    @_Quu kirjoitti:

    Olenko jotenkin käsittänyt väärin, eikö nyt olekaan demarien nuorempi sukupolvi johdossa?

    Et ole käsittänyt tuota väärin. Alatko taas lapselliseksi?

    Sinä otit esille tämän näkökulman, johon tartuin:

    Entisten demariukkojen autoilijoiden rokottamisperinnettä jatketaan

    Mitäs minä siihen kommentoinkaan? Keskity siihen.

    Sori myöhästyit, tuo aihe on jo käsitelty.

      
  • muokattu 14.10.2020 18:36

    Älä höpäjä. Ei ainakaan sinun kommenttisi 12.10.2020 14:34 jälkeen. Vain 8 kommenttia ylempänä.

      
  • @Kumppani kirjoitti:
    Älä höpäjä. Ei ainakaan sinun kommenttisi 12.10.2020 14:34 jälkeen. Vain 8 kommenttia ylempänä.

    Sori vaan sinun kyselytilkkutäkkiä en ala läpikäymään mitä mahdat tarkoittaa aukkona sivistyksessäsi.

      
  • muokattu 15.10.2020 12:37

    Älä höpäjä.

    Katsotaanpas. Tästä se lähti:
    @Quu 10.10.2020 08:40

    Meillä on nyt nuori hallitus tulevaisuus autoilijana kannalta ei kuitenkaan näytä lupaavalta. Entisten demariukkojen autoilijoiden rokottamisperinnettä jatketaan

    Minä 12.10.2020 10:22
    Ja sen jälkeen yhdenkään "ukkolauman" hallituskoalititiot eivät ole onnistuneet muuttamaan perusasioissa yhtään mitään. Saahan tästä näköjään poliittisesti värittynyttä ja populistista samalla, mutta värit voi oikein hyvin vaihtaa ihan sen mukaan miten itse haluaa ja riippumatta siitä, mihin suuntaan politiikan kentällä katsoo: kaikki puolueet ovat olleet mukana sopan keittämisessä viimeisten vuosikymmenien aikana. Ihan kaikki. Todella lapsellista olisi jotakin muuta väittää.

    @Quu 12.10.2020 14:34

    Olenko jotenkin käsittänyt väärin, eikö nyt olekaan demarien nuorempisukupolvi johdossa?

    Sitten voit pompata 2-3 kommenttia ylemmäksi enää, eli 14.10.2020 19:24 ja jatkaa tähän. Laskin 2 kysymystä sinulle (Alatko taas lapselliseksi? Mitäs minä siihen kommentoinkaan?).

    Tässä kolmas: Oliko tuo sinulle ylivoimaisen monimutkainen kommunikointiketju jostakin syystä?

      
  • muokattu 15.10.2020 12:49

    Kumppani
    kaikki puolueet ovat olleet mukana sopan keittämisessä viimeisten vuosikymmenien aikana. Ihan kaikki. Todella lapsellista olisi jotakin muuta väittää.

    Meillä on nyt nuori hallitus tulevaisuus autoilijana kannalta ei kuitenkaan näytä lupaavalta. Entisten demariukkojen autoilijoiden rokottamisperinnettä jatketaan.
    Ai se kilahtikin demarinnilkkaan, no onhan sillä ollut komareitakin ja muutama oikeaa laitaa edustava.

      
  • muokattu 15.10.2020 14:55

    @_Quu kirjoitti:

    Meillä on nyt nuori hallitus tulevaisuus autoilijana kannalta ei kuitenkaan näytä lupaavalta. Entisten demariukkojen autoilijoiden rokottamisperinnettä jatketaan

    Paljonkos sinulla oli koulussa historia?

    no onhan sillä ollut kommareitakin ja muutama oikeaa laitaa edustava

    Eli Kokoomuksesta alkaen. Mihin unohdit Keskustan/Maalaisliiton, vai kalahtiko nilkkaan? Ruotsalaiset, Vihreät, Persut, Kristilliset jne. jotka kaikki ovat sitten 60-luvun ylläpitäneet autoilijoiden rokottamisperinnettä. Kaikki ovat olleet hallituksissa tällä välin.

    Todella lapsellista olisi jotakin muuta väittää.

      
  • @Kumppani kirjoitti:

    Todella lapsellista olisi jotakin muuta väittää.

    Lapsellista on tuollainen pilkunviilaaminen, onhan sillä pikkupuolueita täydentämässä vasempaa tai oikeaa siipeä.

    SDP:n suosio alkoi nousta merkittävästi 1960-luvulla ja SDP oli sisäpolitiikassa johtava puolue suurimman osan 1970-luvusta ja koko 1980-luvun.

      
  • muokattu 16.10.2020 09:43

    @_Quu kirjoitti:

    Lapsellista on tuollainen pilkunviilaaminen

    Mikä viilaaminen? Sinusta yleistävä ja totuutta kiertelevä tarkoitushakuinen tarinointi tällaisilla palstoilla on siis ihan OK? Siksi että heittosi kuulostaisi vain raflaavammalta, vai? Tässäkin on kyse mielikuvista ja miten niitä luodaan ja ylläpidetään.

    onhan sillä pikkupuolueita täydentämässä vasempaa tai oikeaa siipeä.

    SInun kannattaisi pitää se mielessä myös.

    SDP:n suosio alkoi nousta merkittävästi 1960-luvulla ja SDP oli sisäpolitiikassa johtava puolue suurimman osan 1970-luvusta ja koko 1980-luvun

    Niin, mitä sitten? Ja sen jälkeen on ollut myös 1990-luku, 2000-luku, 2010-luku jne. Jämähditkö menneisyyteen?

    Suosioita on tullut ja mennyt eri puolueille - oikealla, keskellä ja vasemmalla - ja samoin vastuita hallituksissa eri koalitioissa, muitakin pääpuolueina kuin SDP. Kymmeniä vuosia mennyt, mutta mikään puolue ei ole muuttanut autoilijoiden rokottamista tilaisuuksista huolimatta. Todella lapsellista edelleen väittää, että kaikki olisi SDP:n perinnettä pelkästään. Kyseessä on Suomen politiikan perinne, kentän laidasta toiseen, jossa yksikään hallituksessa ollut puolue ei ole toistaan "syyttömämpi".

      
  • Meillä on nyt nuori hallitus tulevaisuus autoilijana kannalta ei kuitenkaan näytä lupaavalta. Entisten ukkojen autoilijoiden rokottamisperinnettä jatketaan.
    Niinpä, jätetään se sinua loukkaava demari pois.

      
  • muokattu 16.10.2020 11:43

    @Quu

    Meillä on nyt nuori hallitus tulevaisuus autoilijana kannalta ei kuitenkaan näytä lupaavalta.

    Mikä edeltävä hallitus on näyttänyt?

    Niinpä, jätetään se sinua loukkaava demari pois

    Loukkaava? Pointtini oli lähinnä, että haluatko antaa demareista kokonaisuutena vahvemman kuvan kuin muista hallitusten pääpuolueina eri aikoina olleista? Mitä se sitten muista puolueista kertoisi, kun ovat olleet vastuussa? Demarimöröt ovat "jyränneet" oppositiostakin, ei kai? Eivät ole osanneet tai kyenneet toimimaan autoilijoita rokottamatta ja muuttaa suuntaa, vaikka oli tsäänssit?

    Minusta on kuitenkin kyse vain Suomen konsensuspolitiikasta: autoilijoita on voitu rokottaa, niin siten jatketaan. Puoluekannasta riippumatta.

      
  • Minä pysyn kannassani, sinä voit tarkastaa edellistenhallitusten ikärakenteenne jos kiinnostaa.
    Tämä aihe on minun osaltani tässä. Kyllä sinne "Esollekin" tulee latauspiste, että päästään alennusähköautoa lattaamaan, niikuin silläpäin on tapana vientää.

      
  • @_Quu kirjoitti:

    Minä pysyn kannassani, sinä voit tarkastaa edellistenhallitusten ikärakenteenne jos kiinnostaa

    Kas noin sitä vaihdetaan sopivasti maalin paikkaa....

      
  • Sähköautoista he sillä esson baarissa keskusteli, ja niiden veroetu ei tainnut olla oikeaan osunut päästöjen kannalta.

      
  • muokattu 16.10.2020 18:01

    Kas noin sitä vaihdetaan sopivasti maalin paikkaa....

      
  • Täällä ja Esson baareissa hevosmiehet ruikuttaa

    Heillehän on luontevaa siirtyä hevosesta sähköautoon, kun molemmat pitää ajonjälkeen laitaa tolppaan kiinni.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit