@Kumppani kirjoitti:
Käsittääkseni Harrikoiden ääni on patentoitu.
Pakoputkien ulostulot loppuvat kyllä sähkärien mukana, totta! Milläs ne korvataan?
Kaupasta ostettujen harrikoiden ääni on yllättävän hiljainen. Pakko tietysti ollakin että ne saisivat rekisterikilvet EU:ssa. Ihan toinen juttu on sitten se missä pakoputki vaihdetaan toiseen, ainoana tarkoituksena kovempi meluntuotto, ei niillä lisätehoa haeta kun ajoneuvotyyppi ei ole sporttinen muutenkaan.
Harrikan pakoäänet alkuperäisillä putkistoilla ovat desibeleissä 80 paremmalla puolen, puhutaan täysin laillisista äänistä. Miehekkäämpiä ääniä haluavalle löytyy putkistoja joissa on matalat reilun 100 desibelin sävelet ja nekin ovat laillisia!
Tosiaankin ovat laillisia. Mutta se ei poista sitä ongelmaa että joidenkin ajoneuvojen osalta melua tulee melkein kuin silloin ennen kun pakoputkilla oli yleinen taipumus ruostua puhki - vaikka ajoneuvo on ½ kilometrin päässä kuuluu sen moottoriääni liikenteen rengasmelun ylitse.
Omassa pyörässäni oli vakio äänenvaimennin (kaunis bassoääni tyhjäkäynnillä), ja siltikin suorituskykyä riitti paljon enemmän kuin mitä käytin.
Oikeassa olet. Radalla voi olla sitten mitä vaan mutta se onkin ainoa oikea paikka vetää sen minkä sielu sietää. Liikenteessä en hyväksy yliäänisiä laitteita.
Harrikan pakoäänet alkuperäisillä putkistoilla ovat desibeleissä 80 paremmalla puolen, puhutaan täysin laillisista äänistä. Miehekkäämpiä ääniä haluavalle löytyy putkistoja joissa on matalat reilun 100 desibelin sävelet ja nekin ovat laillisia!
Ei miehekkäämpää, vaan lapsellisempaa.
No siitä vaan sitten selittämään ensimmäiselle vastaan tulevalle harrikkamiehelle äänten lapsellisuudesta. Onnea matkaan!
Harrikan pakoäänet alkuperäisillä putkistoilla ovat desibeleissä 80 paremmalla puolen, puhutaan täysin laillisista äänistä. Miehekkäämpiä ääniä haluavalle löytyy putkistoja joissa on matalat reilun 100 desibelin sävelet ja nekin ovat laillisia!
Ei miehekkäämpää, vaan lapsellisempaa.
No siitä vaan sitten selittämään ensimmäiselle vastaan tulevalle harrikkamiehelle äänten lapsellisuudesta. Onnea matkaan!
@NHB kirjoitti:
Jaa Mercedes-AMG GLA 45 S 4Matic+ olisi välitetty niin, että ensimmäisellä vaihteella olisi nopeus 3,4 ja viimeisellä 29,5 km/h @1000 rpm. Ei vaikuta hirveän uskottavalta.
Toimitukselle nuo luvut näyttävät kelpaavan edelleen. Mersun GLA:lle ilmoitetaan huippunopeutta TM:n listaamissa teknisissä tiedoissa 270 km/h. Noilla TM:n väittämillä välityksillä se vaatisi moottorilta yli 9000 minuuttikierroksen käyntinopeutta… Vähänkään jos tekniikan maailmasta ymmärtää, niin tajuaa heti, ettei nyt kaikki pidä paikkaansa, mutta TM:n toimitus ei näköjään viitsi näihin keskittyä. Antaa vain olla lukujen fiktiivisiä - mitä väliä faktoilla muka on?
Oikeassa olet. Radalla voi olla sitten mitä vaan mutta se onkin ainoa oikea paikka vetää sen minkä sielu sietää. Liikenteessä en hyväksy yliäänisiä laitteita.
Tässä osuva rinnastus pärinäpojille.
Miksi?
Puskasta huutelu on aika noloa. Siksi!
Toimitukselle nuo luvut näyttävät kelpaavan edelleen. Mersun GLA:lle ilmoitetaan huippunopeutta TM:n listaamissa teknisissä tiedoissa 270 km/h. Noilla TM:n väittämillä välityksillä se vaatisi moottorilta yli 9000 minuuttikierroksen käyntinopeutta… Vähänkään jos tekniikan maailmasta ymmärtää, niin tajuaa heti, ettei nyt kaikki pidä paikkaansa, mutta TM:n toimitus ei näköjään viitsi näihin keskittyä. Antaa vain olla lukujen fiktiivisiä - mitä väliä faktoilla muka on?