Merkki Lokakuu 2024
Škoda Enyaq 1. 265
VW ID.4 2. 123
VW ID.7 3. 105
Tesla Model Y 4. 102
Teslan myynti on romahtanut
Tesla on todennäköisesti kohta raportoinut myyntiensa laskun erityisesti Yhdysvalloissa ja Euroopassa, vaikka Kiinan markkinoilla ennustetaan kasvua. Tämä on johtanut selkeään laskuun globaaleissa toimituksissa, vaikka Kiinan myyntiä odotetaan kasvavan yli 48 000 yksikköä.
Minulle ei koskaan ole ollut merkitystä valitsemani automallin sijoituksesta eniten myytyjen (rekisteröityjen) listalla, tai sen sijoituksen kuukausittaisesta muutoksesta listalla. Kenellä on?
@Lukija336949 kirjoitti:
Merkki Lokakuu 2024
Škoda Enyaq 1. 265
VW ID.4 2. 123
VW ID.7 3. 105
Tesla Model Y 4. 102
Teslan myynti on romahtanut
Tesla on todennäköisesti kohta raportoinut myyntiensa laskun erityisesti Yhdysvalloissa ja Euroopassa, vaikka Kiinan markkinoilla ennustetaan kasvua. Tämä on johtanut selkeään laskuun globaaleissa toimituksissa, vaikka Kiinan myyntiä odotetaan kasvavan yli 48 000 yksikköä.
Teslan toimitusmäärissä on suurta kuukausittaista heilahtelua ja suurimmat toimitusmäärät kohdistuvat kvartaalien loppuun. Onko se jonkinlaista logistiikan optimointia, vai jotakin muuta; en tiedä.
@Lukija10412 kirjoitti:
Minulle ei koskaan ole ollut merkitystä valitsemani automallin sijoituksesta eniten myytyjen (rekisteröityjen) listalla, tai sen sijoituksen kuukausittaisesta muutoksesta listalla. Kenellä on?
Ei kuukausitasolla, eikä mallikohtaisesti, mutta merkkinä minulle on. Suurimmilla merkeillä on laajin huoltoverkosto ja pienemmillä merkeillä toimipaikat häviää keskittämiskisassa ensimmäisenä. Tuntuu myös, että pienempien merkkien edustus vaihtuu usein. Silloin huollossa tuskin on samaa merkkikohtaista osaamista kuin niissä, joissa on huollettu samaa merkkiä pidempään.
Esim. Turussa Mazdan edustus meni Inchcapen liikkeestä Hedinille. Aiemmin Inchcapen liikkeessä toimi Haka-auto. Voi olla, että Delta ehti olla Inchcapen jälkeen ennen kuin Hedin osti firman. Nyt siellä myydään 4-5 merkkiä, mikä ei ole yhtä vakuuttavaa kuin vuosikymmenien mittainen vain Toyotan edustus.
Olen edelleen "liikkuva äänestäjä". Sellainenkaan ei anna kannatustaan ilman perusteita. Perinnemerkit ovat niin kaukana Teslan perässä, että olen vähän skeptinen, löytyykö uutta kannatuksen kohdetta pitkään aikaan.
Tuon väitteen kumoa myyt tilastot
Eihän myyntitilastot kerro, mikä auto on ominaisuuspaketiltaan edellä tai jäljessä. Model X on hintaluokassa, jota kalliimpaa en hanki. Model X:n ja S:n myynti on ollut olematonta Model Y:hyn ja 3:een verrattuna, mutta mitä sitten. Toivottavasti Tesla ei lopeta niiden valmistusta. Muskhan on sanonut, että tekevät niitä lähinnä tunnesyistä.
@Lukija336949 kirjoitti:
Merkki Lokakuu 2024
Škoda Enyaq 1. 265
VW ID.4 2. 123
VW ID.7 3. 105
Tesla Model Y 4. 102
Teslan myynti on romahtanut
Tesla on todennäköisesti kohta raportoinut myyntiensa laskun erityisesti Yhdysvalloissa ja Euroopassa, vaikka Kiinan markkinoilla ennustetaan kasvua. Tämä on johtanut selkeään laskuun globaaleissa toimituksissa, vaikka Kiinan myyntiä odotetaan kasvavan yli 48 000 yksikköä.
Teslan toimitusmäärissä on suurta kuukausittaista heilahtelua ja suurimmat toimitusmäärät kohdistuvat kvartaalien loppuun. Onko se jonkinlaista logistiikan optimointia, vai jotakin muuta; en tiedä.
Sellaista selitystä on tarjottu, että tehtaat tekisivät tietyille maantieteellisille alueille aina jonkin erän vuorotellen ja se aiheuttaisi markkinoille vaihtelua. Mutta vuosineljänneksen loppua kohtihan on aina ollut yritystä maksimoida myynti.
@Lukija336949 kirjoitti:
Merkki Lokakuu 2024
Škoda Enyaq 1. 265
VW ID.4 2. 123
VW ID.7 3. 105
Tesla Model Y 4. 102
Teslan myynti on romahtanut
Tesla on todennäköisesti kohta raportoinut myyntiensa laskun erityisesti Yhdysvalloissa ja Euroopassa, vaikka Kiinan markkinoilla ennustetaan kasvua. Tämä on johtanut selkeään laskuun globaaleissa toimituksissa, vaikka Kiinan myyntiä odotetaan kasvavan yli 48 000 yksikköä.
Onko TM luonnehtinut, että myynti on "romahtanut" vai oliko se Quu itse, joka analysoi?
Saturaatiotilanne, jossa markkinat alkavat olla kyllästyneitä tiettyyn tuotteeseen tai palveluun. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että lähes kaikki potentiaaliset asiakkaat ovat jo hankkineet kyseisen tuotteen, joten uusien asiakkaiden määrä vähenee merkittävästi.
Tässä tapauksessa sähköajoneuvojen markkinoilla saattaa olla kyse siitä, että Teslan markkinaosuus on saavuttanut pisteen, jossa kasvu hidastuu kilpailun kiristyessä ja markkinoiden ollessa jo osittain täyttyneitä.
@Lukija10412 kirjoitti:
Minulle ei koskaan ole ollut merkitystä valitsemani automallin sijoituksesta eniten myytyjen (rekisteröityjen) listalla, tai sen sijoituksen kuukausittaisesta muutoksesta listalla. Kenellä on?
Ei kuukausitasolla, eikä mallikohtaisesti, mutta merkkinä minulle on. Suurimmilla merkeillä on laajin huoltoverkosto ja pienemmillä merkeillä toimipaikat häviää keskittämiskisassa ensimmäisenä. Tuntuu myös, että pienempien merkkien edustus vaihtuu usein. Silloin huollossa tuskin on samaa merkkikohtaista osaamista kuin niissä, joissa on huollettu samaa merkkiä pidempään.
Esim. Turussa Mazdan edustus meni Inchcapen liikkeestä Hedinille. Aiemmin Inchcapen liikkeessä toimi Haka-auto. Voi olla, että Delta ehti olla Inchcapen jälkeen ennen kuin Hedin osti firman. Nyt siellä myydään 4-5 merkkiä, mikä ei ole yhtä vakuuttavaa kuin vuosikymmenien mittainen vain Toyotan edustus.
Samaa mieltä hyvä merkkihuolto pitää kylältä löytyä. Monimerkkiedustus pienemmässä kylässä/syrjemmällä on pakon sanelemaan. Ja pienemmällä merkillä myös isommilla paikkakunnilla näin on.
@Lukija336949 kirjoitti:
No eihän tänne keskusteluun ole tullut aikoihin mitään uutta, samat asiat poppaa aina uudestaan pienillä päivityksillä.
Voi tietysti itse korjata tuon seikan löytämällä mielenkiintoisen aiheen. Tai jos joku toinen sellaisen puheenaiheen aloittaa, niin puolustaa häntä besserwisseröinniltä.
Yksi puute tällä palsalla - kuten monella muullakin - on se että lukukertojen määrää ei näytetä. Vaikka melko turhaa se olisi, koska hieman epätodennäköiseltä tuntuu että näitä keskusteluja seuraisi joku kuten vaikkapa salkkareita tai kaunareita tms. telkkarissa katsotaan vuodesta toiseen, eli viihteen vuoksi.
@Lukija336949 kirjoitti:
Minne haluaisit seuraavaksi matkustaa autolla?
Espooseen, Vantaalta.
Aina silloin tällöin haihattelen ajatuksella ajaa keski- tai etelä-eurooppaan, mm. Espanjaan ajaminen on useamminkin käynyt mielessä. Nyt Munchenin koneessa istuessani pohdin että jos vaikka ajaisi Alpeille.
Ongelmaksi muodostuu lähinnä maantiede, Espanja on kyllä jumalattoman kaukana.
Huono päivä Toyotakuskilla. Tuo sivusto muutenkin dissaa Toyotaa.
Valokuva voi valehdella enemmän kuin tuhat sanaa ja video vielä enemmän. Testi on niin kuin sen halutaan olevan.
Eli väität, että TM haluaa Teslan menestyvän huonosti?
Olen tullut siihen tulokseen, että TM kirjoittaa Teslasta (ja Muskista) negatiivisen kautta.
Niin selvästikin olet. Et vain ole onnistunut perustelemaan miksi sinun valitsemasi asenne johtuisi Tekniikan Maailman tekstistä?
--740 GLE
Itselleni olen ihan pätevästi pystynyt sen perustelemaan eikä minun muille sitä tarvitse perustella.
Totta, mutta tässä keskustelussa sinä olet ainoa älykkö joka on tämän havainnut. Me muut emme pysty edes sinun avullasi näkemän sinun tunnistamaasi ongelmaa.
Sinäkin tunnistat TM:n linjan, kun rehellisesti tarkastelet omia tuntemuksiasi lukiessasi TM:n artikkeleita Teslasta tai Muskista.
En tunnista. Tästä viimeisimmästäkin testistä näen ammattimaisesti tehdyn arvion ajettavuudesta. Se ei jää edes subjektiiviseksi yhden kuljettajan näkemykseksi, koska videot eri autojen käytöksestä vahvistavat koeajajan sanoman.
Tuntuu mukavalta, kun TM tylyttää Teslaa tai Muskia olipa aihetta tai ei, vai mitä?
Me muut olemme jo eriyttäneet näkemyksemme Teslasta ja Muskista. Katsopa sinäkin kuvahaku "Tesla bumper sticker". Suurin osa löydöksistä on anteeksipyyntöjä ja selittelyä kuinka auto tuli ostetuksi ennen kuin Muskin tiedettiin tulleen hulluksi.
Huono päivä Toyotakuskilla. Tuo sivusto muutenkin dissaa Toyotaa.
Valokuva voi valehdella enemmän kuin tuhat sanaa ja video vielä enemmän. Testi on niin kuin sen halutaan olevan.
Eli väität, että TM haluaa Teslan menestyvän huonosti?
Olen tullut siihen tulokseen, että TM kirjoittaa Teslasta (ja Muskista) negatiivisen kautta.
Niin selvästikin olet. Et vain ole onnistunut perustelemaan miksi sinun valitsemasi asenne johtuisi Tekniikan Maailman tekstistä?
--740 GLE
Itselleni olen ihan pätevästi pystynyt sen perustelemaan eikä minun muille sitä tarvitse perustella.
Totta, mutta tässä keskustelussa sinä olet ainoa älykkö joka on tämän havainnut. Me muut emme pysty edes sinun avullasi näkemän sinun tunnistamaasi ongelmaa.
Sinäkin tunnistat TM:n linjan, kun rehellisesti tarkastelet omia tuntemuksiasi lukiessasi TM:n artikkeleita Teslasta tai Muskista.
En tunnista. Tästä viimeisimmästäkin testistä näen ammattimaisesti tehdyn arvion ajettavuudesta. Se ei jää edes subjektiiviseksi yhden kuljettajan näkemykseksi, koska videot eri autojen käytöksestä vahvistavat koeajajan sanoman.
Tuntuu mukavalta, kun TM tylyttää Teslaa tai Muskia olipa aihetta tai ei, vai mitä?
Me muut olemme jo eriyttäneet näkemyksemme Teslasta ja Muskista. Katsopa sinäkin kuvahaku "Tesla bumper sticker". Suurin osa löydöksistä on anteeksipyyntöjä ja selittelyä kuinka auto tuli ostetuksi ennen kuin Muskin tiedettiin tulleen hulluksi.
--740 GLE
Miksi Muskia pitäisi kritisoida siitä, että alkoi tukea Trumpia sen jälkeen, miten demokraatit kohtelivat häntä ja Teslaa? Muskhan tuki julkisesti Obamaa ja Bidenia, mutta joutui sitten huomaamaan, että Biden suhtautui häneen ja Teslaan kuin niitä ei olisi ollut olemassakaan. Kehui GM:ää USAn sähköautojen kehityksen johtajaksi jne. Pahinta oli tietysti se, ettei Teslaa tai Muskia henkilönä kutsuttu sähköautoja käsitteleville Bidenin hallinnon järjestämille foorumeille.
"Tehän" ette ole eriyttäneet näkemyksiänne Teslan ja Muskin suhteen vaan täällä on moni kirjoittaja jo vuosikausia sepittänyt, ettei osta Teslaa, koska Musk.
Jenkeissä on kaksipuoluejärjestelmästä johtuen paljon tiukempaa henkilöitymistä presidentin vaaleissa kuin esim. meillä. Kyllä kai se on ymmärrettävää, että Trumpia vastustavat Teslan omistajat eivät pidä siitä, että Musk oli näkyvästi Trumpin puolella.
Nähdään, että Musk ei ole mikään opportunisti, koska saattaahan hänen näkyvä esiintyminen politiikassa haitata Teslan myyntiä demokraattien kentässä. Toisaalta lisätä Trumpilaisten puolella.
Minä suhtaudun Muskiin ja Teslaan neutraalisti. Teslasta tiedän jo paljon, Muskista en tiedä juuri mitään. Ja kumpaakaan en arvostele TM:n disinformaation pohjalta niin kuin "te", ketä kaikkia sinun mainitsemaasi "teihin" sitten kuuluukaan. Huomaan, että sinäkin elät mielelläsi tässä TM-infon kuplassa. Oletko ajatellut lukea Muskista julkaistun elämänkerran vai onko kivempi ottaa vastaan vain yksipuolista klikkijournalismia?
@Lukija336949 kirjoitti:
Minulla on elisalta ilmaiseksi saatu muskin elämänkerta äänikirja ollut pari vuotta, en ole kuunnellut kuin pätki, eipä kiinnosta pätkääkään.
Muskin elämänkerta (Walter Isaacson) julkaistiin viime vuoden syyskuun puolivälissä. Jos olet saanut elämänkerran pari vuotta sitten, niin se on joku muu juttu. Kuuntelin sen pari kuukautta sitten koiralenkeillä.
Helpompi on riekkua muiden mukana kuorossa samanhenkisten kuplassa, kuten vaikka täällä TM:n sivuilla kuin, että pyrkii muodostamaan mielipiteensä myös oman kuplan ulkopuolelta saatavilla olevasta informaatiosta.
Osaatko sinä muuten sanoa jotain konkreettisia asioita Muskin tekemisistä?
Sanoihan Rinteen Anttikin aikoinaan, että rahaa on ja jakoi velkarahaa sinne tänne. Musk sepitti tai liioitteli tilannetta, kun puhui Teslan vetämisestä pois pörssistä, mutta siihen aikaan Tesla oli lähellä konkurssia ja Musk teki kaikkensa pelastaakseen yhtiön ja onnistui. Tietenkin asia harmittaa GLEtä ja kumppaneita, koska olisi ollut kivempi lukea Tekniikan Maailman jättiotsikoista Teslan menneen nurin.
Jos on katkera siitä, että Trump voitti vaalit, niin silloin ei ole valmis hyväksymään demokratiaa. Demokraateilla oli neljä vuotta aikaa nostaa keskuudestaan pätevä vastaehdokas Trumpille, mutta eivät pystyneet kuin pitämään Bidenin ehdokkaanaan kunnes oli pakko todeta, että Biden ei ainakaan voita Trumpia. Ei pidä syyttää Trumpia tai Muskia vaan demokraattipoppoota. Minusta oli uskomatonta, että Biden oli edes ehdolla. Hän oli jo liian vanha eikä pelkästään ikänsä puolesta vaan fyysisestikin televisiossa nähdyn perusteella.
no niin, se on joku vanha kirja. Tämä Walter I. kulki Muskin mukana pari vuotta ja kirjasi ylös tapahtumia. Kirja on tylsä, oikeastaan luettelo tapahtumista, mutta siitä saa kyllä tietoa Muskin matkasta Etelä-Afrikasta vuoden -23 kesään saakka.
Musk on saanut aikaan uskomattomia asioita. Eikä Musk ollut perustamassa Teslaa vaan Tesla ja yksi toinen sähköautofirma pyysivät Muskia rahoittamaan yhtiöitään.
Muskiin on varmaan petytty siksi, että Musk ei olekaan ollut sellainen Jeesus, joksi esim. se yksi hesarista lähtevä toimittaja oli kuvannut. Musk on rikkonut kuvan, jonka moni on itse rakentanut itselleen Muskista. Ei pitäisi pettyä, jos joku ei vastaakaan omaa ihanneihmistään. Muskin saavutukset ovat uskomattomat ja persoona taitaa olla aika vaikea. Mutta mitä muuta voi odottaa ihmiseltä, joka keskittyy niin täysin asioiden eteenpäin viemiseen.
Kuinka moni tallaaja voi sanoa, että tuli mieleen perustaa avaruusrakettaja tekevä yhtiö ja on todella tehnyt sellaisen. Onko muita kuin Musk vastaavassa mittakaavassa. Boeingin alus ei saanut tuoda ihmisiä pois avaruusasemalta, koska sen tekniikkaan ei luotettu. Hätiin tuli Elon Muskin SpaceX.
@Lukija336949 kirjoitti:
Minne haluaisit seuraavaksi matkustaa autolla?
Espooseen, Vantaalta.
Aina silloin tällöin haihattelen ajatuksella ajaa keski- tai etelä-eurooppaan, mm. Espanjaan ajaminen on useamminkin käynyt mielessä. Nyt Munchenin koneessa istuessani pohdin että jos vaikka ajaisi Alpeille.
Ongelmaksi muodostuu lähinnä maantiede, Espanja on kyllä jumalattoman kaukana.
Toivottavasti tuo reissu Vantaalta Espooseen sujuu paremmin kuin viidentoista Frankin ja yhden Pekan matka Kalliosta Eiraan.
@_Quu kirjoitti:
No, minä keskityn valmiisiin tuotteisiin, en niiden suunnittelijoiden yksityiselämään. Se ei kiinnosta, sori.
Minua taas kiinnostaa ihmiset saavutusten ja ilmiöiden takana. SpaceX on minusta paljon suurempi saavutus kuin Tesla, vaikka minulla ei ole mitään kosketuspintaa siihen yhtiöön. Eihän yksi mies voi sellaista saavuttaa, mutta vaikuttaa siltä, että yhtiön takana ja primusmoottorina on ollut yksi mies, joka uskoo asiaansa ja saa muut ihmiset innostumaan ja tekemään erittäin tehokkaasti töitä.
Musk on tehnyt SpaceX:n yksityisellä rahalla. Yleensä avaruuteen on menty valtiotason toimijoiden ja julkisen rahan toteuttamalla kalustolla.
Jos se julkaistaan jokaisen kuukauden osalta, niin ok.
Merkki Lokakuu 2024
Škoda Enyaq 1. 265
VW ID.4 2. 123
VW ID.7 3. 105
Tesla Model Y 4. 102
Teslan myynti on romahtanut
Tesla on todennäköisesti kohta raportoinut myyntiensa laskun erityisesti Yhdysvalloissa ja Euroopassa, vaikka Kiinan markkinoilla ennustetaan kasvua. Tämä on johtanut selkeään laskuun globaaleissa toimituksissa, vaikka Kiinan myyntiä odotetaan kasvavan yli 48 000 yksikköä.
Minulle ei koskaan ole ollut merkitystä valitsemani automallin sijoituksesta eniten myytyjen (rekisteröityjen) listalla, tai sen sijoituksen kuukausittaisesta muutoksesta listalla. Kenellä on?
Teslan toimitusmäärissä on suurta kuukausittaista heilahtelua ja suurimmat toimitusmäärät kohdistuvat kvartaalien loppuun. Onko se jonkinlaista logistiikan optimointia, vai jotakin muuta; en tiedä.
Ei ole kyse siitä, millä perusteilla auto valitaan.
Ei kuukausitasolla, eikä mallikohtaisesti, mutta merkkinä minulle on. Suurimmilla merkeillä on laajin huoltoverkosto ja pienemmillä merkeillä toimipaikat häviää keskittämiskisassa ensimmäisenä. Tuntuu myös, että pienempien merkkien edustus vaihtuu usein. Silloin huollossa tuskin on samaa merkkikohtaista osaamista kuin niissä, joissa on huollettu samaa merkkiä pidempään.
Esim. Turussa Mazdan edustus meni Inchcapen liikkeestä Hedinille. Aiemmin Inchcapen liikkeessä toimi Haka-auto. Voi olla, että Delta ehti olla Inchcapen jälkeen ennen kuin Hedin osti firman. Nyt siellä myydään 4-5 merkkiä, mikä ei ole yhtä vakuuttavaa kuin vuosikymmenien mittainen vain Toyotan edustus.
Eihän myyntitilastot kerro, mikä auto on ominaisuuspaketiltaan edellä tai jäljessä. Model X on hintaluokassa, jota kalliimpaa en hanki. Model X:n ja S:n myynti on ollut olematonta Model Y:hyn ja 3:een verrattuna, mutta mitä sitten. Toivottavasti Tesla ei lopeta niiden valmistusta. Muskhan on sanonut, että tekevät niitä lähinnä tunnesyistä.
Sellaista selitystä on tarjottu, että tehtaat tekisivät tietyille maantieteellisille alueille aina jonkin erän vuorotellen ja se aiheuttaisi markkinoille vaihtelua. Mutta vuosineljänneksen loppua kohtihan on aina ollut yritystä maksimoida myynti.
Onko TM luonnehtinut, että myynti on "romahtanut" vai oliko se Quu itse, joka analysoi?
Saturaatiotilanne, jossa markkinat alkavat olla kyllästyneitä tiettyyn tuotteeseen tai palveluun. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että lähes kaikki potentiaaliset asiakkaat ovat jo hankkineet kyseisen tuotteen, joten uusien asiakkaiden määrä vähenee merkittävästi.
Tässä tapauksessa sähköajoneuvojen markkinoilla saattaa olla kyse siitä, että Teslan markkinaosuus on saavuttanut pisteen, jossa kasvu hidastuu kilpailun kiristyessä ja markkinoiden ollessa jo osittain täyttyneitä.
Samaa mieltä hyvä merkkihuolto pitää kylältä löytyä. Monimerkkiedustus pienemmässä kylässä/syrjemmällä on pakon sanelemaan. Ja pienemmällä merkillä myös isommilla paikkakunnilla näin on.
Nyt on tuonne yläosaan tullut maininta, että palsta sulkeutuu 13.12.
Eli nyt siis tuo tämän ketjun otsikossa mainittu TM:n (suora) linja sitten loppuu. Ok.
Perjantai onkin sitten hyvä päivä lopettaa TM:n tilaus. Ja menköön myös Suomen Kuvalehti. Kanava jääköön.
Muilla foorumeilla tavataan, tai kirjoitellaan, tai miten vaan.
No eihän tänne keskusteluun ole tullut aikoihin mitään uutta, samat asiat poppaa aina uudestaan pienillä päivityksillä.
Kerrankin voi olla täällä jonkun kanssa samaa mieltä.
Ja toki lainauksen kanssa...
Vielä on vähän aikaa aloittaa keskustelu hyviksi katsomistanne aiheista.
Voi tietysti itse korjata tuon seikan löytämällä mielenkiintoisen aiheen. Tai jos joku toinen sellaisen puheenaiheen aloittaa, niin puolustaa häntä besserwisseröinniltä.
Yksi puute tällä palsalla - kuten monella muullakin - on se että lukukertojen määrää ei näytetä. Vaikka melko turhaa se olisi, koska hieman epätodennäköiseltä tuntuu että näitä keskusteluja seuraisi joku kuten vaikkapa salkkareita tai kaunareita tms. telkkarissa katsotaan vuodesta toiseen, eli viihteen vuoksi.
Mikä on unohtumattomin automatkasi? Minne haluaisit seuraavaksi matkustaa autolla?
Espooseen, Vantaalta.
Aina silloin tällöin haihattelen ajatuksella ajaa keski- tai etelä-eurooppaan, mm. Espanjaan ajaminen on useamminkin käynyt mielessä. Nyt Munchenin koneessa istuessani pohdin että jos vaikka ajaisi Alpeille.
Ongelmaksi muodostuu lähinnä maantiede, Espanja on kyllä jumalattoman kaukana.
Totta, mutta tässä keskustelussa sinä olet ainoa älykkö joka on tämän havainnut. Me muut emme pysty edes sinun avullasi näkemän sinun tunnistamaasi ongelmaa.
En tunnista. Tästä viimeisimmästäkin testistä näen ammattimaisesti tehdyn arvion ajettavuudesta. Se ei jää edes subjektiiviseksi yhden kuljettajan näkemykseksi, koska videot eri autojen käytöksestä vahvistavat koeajajan sanoman.
Me muut olemme jo eriyttäneet näkemyksemme Teslasta ja Muskista. Katsopa sinäkin kuvahaku "Tesla bumper sticker". Suurin osa löydöksistä on anteeksipyyntöjä ja selittelyä kuinka auto tuli ostetuksi ennen kuin Muskin tiedettiin tulleen hulluksi.
--740 GLE
Miksi Muskia pitäisi kritisoida siitä, että alkoi tukea Trumpia sen jälkeen, miten demokraatit kohtelivat häntä ja Teslaa? Muskhan tuki julkisesti Obamaa ja Bidenia, mutta joutui sitten huomaamaan, että Biden suhtautui häneen ja Teslaan kuin niitä ei olisi ollut olemassakaan. Kehui GM:ää USAn sähköautojen kehityksen johtajaksi jne. Pahinta oli tietysti se, ettei Teslaa tai Muskia henkilönä kutsuttu sähköautoja käsitteleville Bidenin hallinnon järjestämille foorumeille.
"Tehän" ette ole eriyttäneet näkemyksiänne Teslan ja Muskin suhteen vaan täällä on moni kirjoittaja jo vuosikausia sepittänyt, ettei osta Teslaa, koska Musk.
Jenkeissä on kaksipuoluejärjestelmästä johtuen paljon tiukempaa henkilöitymistä presidentin vaaleissa kuin esim. meillä. Kyllä kai se on ymmärrettävää, että Trumpia vastustavat Teslan omistajat eivät pidä siitä, että Musk oli näkyvästi Trumpin puolella.
Nähdään, että Musk ei ole mikään opportunisti, koska saattaahan hänen näkyvä esiintyminen politiikassa haitata Teslan myyntiä demokraattien kentässä. Toisaalta lisätä Trumpilaisten puolella.
Minä suhtaudun Muskiin ja Teslaan neutraalisti. Teslasta tiedän jo paljon, Muskista en tiedä juuri mitään. Ja kumpaakaan en arvostele TM:n disinformaation pohjalta niin kuin "te", ketä kaikkia sinun mainitsemaasi "teihin" sitten kuuluukaan. Huomaan, että sinäkin elät mielelläsi tässä TM-infon kuplassa. Oletko ajatellut lukea Muskista julkaistun elämänkerran vai onko kivempi ottaa vastaan vain yksipuolista klikkijournalismia?
Minulla on elisalta ilmaiseksi saatu muskin elämänkerta äänikirja ollut pari vuotta, en ole kuunnellut kuin pätki, eipä kiinnosta pätkääkään.
Muskin elämänkerta (Walter Isaacson) julkaistiin viime vuoden syyskuun puolivälissä. Jos olet saanut elämänkerran pari vuotta sitten, niin se on joku muu juttu. Kuuntelin sen pari kuukautta sitten koiralenkeillä.
Helpompi on riekkua muiden mukana kuorossa samanhenkisten kuplassa, kuten vaikka täällä TM:n sivuilla kuin, että pyrkii muodostamaan mielipiteensä myös oman kuplan ulkopuolelta saatavilla olevasta informaatiosta.
Osaatko sinä muuten sanoa jotain konkreettisia asioita Muskin tekemisistä?
Sanoihan Rinteen Anttikin aikoinaan, että rahaa on ja jakoi velkarahaa sinne tänne. Musk sepitti tai liioitteli tilannetta, kun puhui Teslan vetämisestä pois pörssistä, mutta siihen aikaan Tesla oli lähellä konkurssia ja Musk teki kaikkensa pelastaakseen yhtiön ja onnistui. Tietenkin asia harmittaa GLEtä ja kumppaneita, koska olisi ollut kivempi lukea Tekniikan Maailman jättiotsikoista Teslan menneen nurin.
Jos on katkera siitä, että Trump voitti vaalit, niin silloin ei ole valmis hyväksymään demokratiaa. Demokraateilla oli neljä vuotta aikaa nostaa keskuudestaan pätevä vastaehdokas Trumpille, mutta eivät pystyneet kuin pitämään Bidenin ehdokkaanaan kunnes oli pakko todeta, että Biden ei ainakaan voita Trumpia. Ei pidä syyttää Trumpia tai Muskia vaan demokraattipoppoota. Minusta oli uskomatonta, että Biden oli edes ehdolla. Hän oli jo liian vanha eikä pelkästään ikänsä puolesta vaan fyysisestikin televisiossa nähdyn perusteella.
Elon Musk – kolmas, täydennetty painos - Ashlee Vance
Päivämäärä
3.6.2020
no niin, se on joku vanha kirja. Tämä Walter I. kulki Muskin mukana pari vuotta ja kirjasi ylös tapahtumia. Kirja on tylsä, oikeastaan luettelo tapahtumista, mutta siitä saa kyllä tietoa Muskin matkasta Etelä-Afrikasta vuoden -23 kesään saakka.
Musk on saanut aikaan uskomattomia asioita. Eikä Musk ollut perustamassa Teslaa vaan Tesla ja yksi toinen sähköautofirma pyysivät Muskia rahoittamaan yhtiöitään.
Muskiin on varmaan petytty siksi, että Musk ei olekaan ollut sellainen Jeesus, joksi esim. se yksi hesarista lähtevä toimittaja oli kuvannut. Musk on rikkonut kuvan, jonka moni on itse rakentanut itselleen Muskista. Ei pitäisi pettyä, jos joku ei vastaakaan omaa ihanneihmistään. Muskin saavutukset ovat uskomattomat ja persoona taitaa olla aika vaikea. Mutta mitä muuta voi odottaa ihmiseltä, joka keskittyy niin täysin asioiden eteenpäin viemiseen.
Kuinka moni tallaaja voi sanoa, että tuli mieleen perustaa avaruusrakettaja tekevä yhtiö ja on todella tehnyt sellaisen. Onko muita kuin Musk vastaavassa mittakaavassa. Boeingin alus ei saanut tuoda ihmisiä pois avaruusasemalta, koska sen tekniikkaan ei luotettu. Hätiin tuli Elon Muskin SpaceX.
SpaceX taitaa olla ainoa maailmassa, joka ottaa vastaan alas tulevan suuren kantoraketin samalle alustalle, jolta se lähti
No, minä keskityn valmiisiin tuotteisiin, en niiden suunnittelijoiden yksityiselämään. Se ei kiinnosta, sori.
Toivottavasti tuo reissu Vantaalta Espooseen sujuu paremmin kuin viidentoista Frankin ja yhden Pekan matka Kalliosta Eiraan.
Minua taas kiinnostaa ihmiset saavutusten ja ilmiöiden takana. SpaceX on minusta paljon suurempi saavutus kuin Tesla, vaikka minulla ei ole mitään kosketuspintaa siihen yhtiöön. Eihän yksi mies voi sellaista saavuttaa, mutta vaikuttaa siltä, että yhtiön takana ja primusmoottorina on ollut yksi mies, joka uskoo asiaansa ja saa muut ihmiset innostumaan ja tekemään erittäin tehokkaasti töitä.
Musk on tehnyt SpaceX:n yksityisellä rahalla. Yleensä avaruuteen on menty valtiotason toimijoiden ja julkisen rahan toteuttamalla kalustolla.