TM:n linja

225 kommenttia
1234568»
  • Oletko lukenut/kuunnellut Akio Toyodan elämänkerran?

Vaikuttaako tämän ja Elonin tarina sinun autovalintaasi?

• muokattu 11.12.2024 09:07

@Herbert kirjoitti:
    Oletko lukenut/kuunnellut Akio Toyodan elämänkerran?

Akio Toyodasta ei revitellä klikkiotsikoita, joten ei ole tuo nimi noussut esiin minullakaan. Muuten olen kyllä kuunnellut aika monta elämänkertaa. Esim kummankin Obaman jenkkiläisistä puhuttaessa.

Ei ole vaikuttanut autovalintaan, valitsiin ensimmäisen MX:n koeajon ja tutustumisen pohjalta. Toisen kohdalla vaikutti myös kokemukset edellisestä.

Ensimmäistä valitessa sen kokoluokan sähköautovalikoima oli tosi kapea.

• muokattu 11.12.2024 11:53

@HybridRules kirjoitti:
    Jenkeissä on kaksipuoluejärjestelmästä johtuen paljon tiukempaa henkilöitymistä presidentin vaaleissa kuin esim. meillä.

Vaikka Jenkeissä on "kaksipuoluejärjestelmä" niin silti siellä saa perustaa kuinka monta puoluetta tahansa.

1
  • @Lukija31722 kirjoitti:

@HybridRules kirjoitti:
    Jenkeissä on kaksipuoluejärjestelmästä johtuen paljon tiukempaa henkilöitymistä presidentin vaaleissa kuin esim. meillä.

Vaikka Jenkeissä on "kaksipuoluejärjestelmä" niin silti siellä saa perustaa kuinka monta puoluetta tahansa.

miten tuo liittyy minun kommenttiin, kun sinähän vastasit siihen? Tiesitkö, että seudulla, jossa asuu paljon suomalaisia suurten järvien alueella, toimi aikoinaan usan kolmanneksi suurin puolue, farmareiden ja työväen puolue. Se liittyi lopulta demokraatteihin, koska ei saanut omaa vaikutusvaltaansa kasvatettua tarpeeksi. Demokraattien sisällä on kuulemma muutenkin useampia " kuppikuntia", mistä taitaa osittain johtua se, etteivät ole saaneet kunnon ehdokasta pressaksi viime vaaleissa.

1
  • muokattu 11.12.2024 12:48

@HybridRules kirjoitti:

@Lukija48689 kirjoitti:

@HybridRules kirjoitti:

@Lukija48689 kirjoitti:

@HybridRules kirjoitti:

@Herbert kirjoitti:

@HybridRules kirjoitti:

@Herbert kirjoitti:

@HybridRules kirjoitti:

Väistötesti on niin kuin se tehdään. Mitä osaavampi kuski, sitä paremmin pystyy näyttämään, mitä haluaa.

https://www.google.com/url?q=https://www.youtube.com/watch?v=8xHajWNU7RY&sa=U&ved=2ahUKEwjDvs2JyZKKAxWoExAIHSu0AHsQwqsBegQIFRAF&usg=AOvVaw3ZCFT92H0Xj4YuGgn8hwYP

Huono päivä Toyotakuskilla. Tuo sivusto muutenkin dissaa Toyotaa.

Valokuva voi valehdella enemmän kuin tuhat sanaa ja video vielä enemmän. Testi on niin kuin sen halutaan olevan.

Eli väität, että TM haluaa Teslan menestyvän huonosti?

Olen tullut siihen tulokseen, että TM kirjoittaa Teslasta (ja Muskista) negatiivisen kautta.

Niin selvästikin olet. Et vain ole onnistunut perustelemaan miksi sinun valitsemasi asenne johtuisi Tekniikan Maailman tekstistä?

--740 GLE

Itselleni olen ihan pätevästi pystynyt sen perustelemaan eikä minun muille sitä tarvitse perustella.

Totta, mutta tässä keskustelussa sinä olet ainoa älykkö joka on tämän havainnut. Me muut emme pysty edes sinun avullasi näkemän sinun tunnistamaasi ongelmaa.

Sinäkin tunnistat TM:n linjan, kun rehellisesti tarkastelet omia tuntemuksiasi lukiessasi TM:n artikkeleita Teslasta tai Muskista.

En tunnista. Tästä viimeisimmästäkin testistä näen ammattimaisesti tehdyn arvion ajettavuudesta. Se ei jää edes subjektiiviseksi yhden kuljettajan näkemykseksi, koska videot eri autojen käytöksestä vahvistavat koeajajan sanoman.

Tuntuu mukavalta, kun TM tylyttää Teslaa tai Muskia olipa aihetta tai ei, vai mitä?

Me muut olemme jo eriyttäneet näkemyksemme Teslasta ja Muskista. Katsopa sinäkin kuvahaku "Tesla bumper sticker". Suurin osa löydöksistä on anteeksipyyntöjä ja selittelyä kuinka auto tuli ostetuksi ennen kuin Muskin tiedettiin tulleen hulluksi.

--740 GLE

Miksi Muskia pitäisi kritisoida siitä, että alkoi tukea Trumpia sen jälkeen, miten demokraatit kohtelivat häntä ja Teslaa?

En minä tiedä? En ole sellaista ehdottanutkaan. Yritin vain hienovaraisesti vihjaista että joku saattaa ajaa Koneen hissillä vaikka ei jakaisikaan Antti Herlinin poliittisia tai taloudellisia mielipiteitä.

"Tehän" ette ole eriyttäneet näkemyksiänne Teslan ja Muskin suhteen vaan täällä on moni kirjoittaja jo vuosikausia sepittänyt, ettei osta Teslaa, koska Musk.

Minä olen eriyttänyt yrityksen ja määräysvaltaa käyttävän ja vastasit minulle eikä ole tarpeen teititellä.

Ilmaisin mielipiteeni Muskista jo vuosia sitten SECin asetettua hänelle sanktioita lain vastaisesta markkinamanipulaatiosta
    ("funding secured")

--740 GLE

1
  • Tuskin Muskin poliittinen ura vaikuttaa Teslan väistökokeen tuloksiin tai muihinkään arvosteluasteikkoon.

1
  • muokattu 11.12.2024 13:43

@HybridRules kirjoitti:

@Lukija31722 kirjoitti:

@HybridRules kirjoitti:

miten tuo liittyy minun kommenttiin, kun sinähän vastasit siihen? Tiesitkö, että seudulla, jossa asuu paljon suomalaisia suurten järvien alueella, toimi aikoinaan usan kolmanneksi suurin puolue, farmareiden ja työväen puolue. Se liittyi lopulta demokraatteihin, koska ei saanut omaa vaikutusvaltaansa kasvatettua tarpeeksi. Demokraattien sisällä on kuulemma muutenkin useampia " kuppikuntia", mistä taitaa osittain johtua se, etteivät ole saaneet kunnon ehdokasta pressaksi viime vaaleissa.

Maailmassa on ollut ja on vieläkin aivan oikeita yksipuoluejärjestelmiä, jossa muut puolueet ovat täysin kiellettyjä. USA:n "kaksipuoluejärjestelmä" pitää kirjoittaa siinä mielessä lainausmerkkeihin että mikään laki ei rajoita puolueiden määrää, vaan vaalitapa tekee useamman menestymisen vaikeaksi.

• muokattu 11.12.2024 19:54

@Lukija31722 kirjoitti:

@HybridRules kirjoitti:

@Lukija31722 kirjoitti:

@HybridRules kirjoitti:

Maailmassa on ollut ja on vieläkin aivan oikeita yksipuoluejärjestelmiä, jossa muut puolueet ovat täysin kiellettyjä. USA:n "kaksipuoluejärjestelmä" pitää kirjoittaa siinä mielessä lainausmerkkeihin että mikään laki ei rajoita puolueiden määrää, vaan vaalitapa tekee useamman menestymisen vaikeaksi.

Joo, joa poliittisesta järjestelmästä keskustellaan, niin eihän mikään kaksipuoluejärjestelmä ole, mutta on se de facto kahden puollueen varaan rakentuva järjestelmä. Sitä en tiedä tai en ainakaan muista, miksi se on muotoutunut niin.

• @HybridRules kirjoitti:

@Herbert kirjoitti:
    Oletko lukenut/kuunnellut Akio Toyodan elämänkerran?

Akio Toyodasta ei revitellä klikkiotsikoita, joten ei ole tuo nimi noussut esiin minullakaan. Muuten olen kyllä kuunnellut aika monta elämänkertaa. Esim kummankin Obaman jenkkiläisistä puhuttaessa.

Tekniikan Maailmaa moititaan, välillä ihan aiheestakin, klikkiotsikoista. Nyt klikkiotsikot vaikuttaa sinun kirjavalintoihisi?

• muokattu 11.12.2024 19:55

@Lukija336949 kirjoitti:
    Tuskin Muskin poliittinen ura vaikuttaa Teslan väistökokeen tuloksiin tai muihinkään arvosteluasteikkoon.

Samaa mieltä, tuskin vaikuttaa. Mutta on muitakin väistökokeen tekijöitä kuin TM ja tulokset erilaisia. Tällä kertaa TM oli unohtanut, että MY:n vakkari ei toimi, auto on vaarallinen liukkaalla kelillä, ikkunat eivät pysy kiinni ja mitä niitä onkaan ollut. Tällä kertaa MY on potentiaalisesti vaarallinen auto eikä toimi väistötestissä.

Herbet tuumaili TM:n arvanneen, että jälkipuheita tulee. Ei heidän tarvitse arvata, koska itse kehittävät klikkiotsikoita Teslan kustannuksella. Kenties vain hiukan jännittävät, miten mikäkin klikkiotsikko herättää huomiota.

• muokattu 11.12.2024 19:51

Jos arvosanat olisivat olleet toisinpäin, jälkipuheita tuskin olisi tullut. Mistä se johtuu? Toyotan sähköautoahan on moitittu useassa TM:n artikkelissa keskeneräiseksi. Ihmeellistä sensaatiohakuisuutta.

• @Lukija48689 kirjoitti:

@HybridRules kirjoitti:

@Lukija48689 kirjoitti:

@HybridRules kirjoitti:

@Lukija48689 kirjoitti:

@HybridRules kirjoitti:

@Herbert kirjoitti:

@HybridRules kirjoitti:

@Herbert kirjoitti:

@HybridRules kirjoitti:

Väistötesti on niin kuin se tehdään. Mitä osaavampi kuski, sitä paremmin pystyy näyttämään, mitä haluaa.

https://www.google.com/url?q=https://www.youtube.com/watch?v=8xHajWNU7RY&sa=U&ved=2ahUKEwjDvs2JyZKKAxWoExAIHSu0AHsQwqsBegQIFRAF&usg=AOvVaw3ZCFT92H0Xj4YuGgn8hwYP

Huono päivä Toyotakuskilla. Tuo sivusto muutenkin dissaa Toyotaa.

Valokuva voi valehdella enemmän kuin tuhat sanaa ja video vielä enemmän. Testi on niin kuin sen halutaan olevan.

Eli väität, että TM haluaa Teslan menestyvän huonosti?

Olen tullut siihen tulokseen, että TM kirjoittaa Teslasta (ja Muskista) negatiivisen kautta.

Niin selvästikin olet. Et vain ole onnistunut perustelemaan miksi sinun valitsemasi asenne johtuisi Tekniikan Maailman tekstistä?

--740 GLE

Itselleni olen ihan pätevästi pystynyt sen perustelemaan eikä minun muille sitä tarvitse perustella.

Totta, mutta tässä keskustelussa sinä olet ainoa älykkö joka on tämän havainnut. Me muut emme pysty edes sinun avullasi näkemän sinun tunnistamaasi ongelmaa.

Sinäkin tunnistat TM:n linjan, kun rehellisesti tarkastelet omia tuntemuksiasi lukiessasi TM:n artikkeleita Teslasta tai Muskista.

En tunnista. Tästä viimeisimmästäkin testistä näen ammattimaisesti tehdyn arvion ajettavuudesta. Se ei jää edes subjektiiviseksi yhden kuljettajan näkemykseksi, koska videot eri autojen käytöksestä vahvistavat koeajajan sanoman.

Tuntuu mukavalta, kun TM tylyttää Teslaa tai Muskia olipa aihetta tai ei, vai mitä?

Me muut olemme jo eriyttäneet näkemyksemme Teslasta ja Muskista. Katsopa sinäkin kuvahaku "Tesla bumper sticker". Suurin osa löydöksistä on anteeksipyyntöjä ja selittelyä kuinka auto tuli ostetuksi ennen kuin Muskin tiedettiin tulleen hulluksi.

--740 GLE

Miksi Muskia pitäisi kritisoida siitä, että alkoi tukea Trumpia sen jälkeen, miten demokraatit kohtelivat häntä ja Teslaa?

En minä tiedä? En ole sellaista ehdottanutkaan. Yritin vain hienovaraisesti vihjaista että joku saattaa ajaa Koneen hissillä vaikka ei jakaisikaan Antti Herlinin poliittisia tai taloudellisia mielipiteitä.

"Tehän" ette ole eriyttäneet näkemyksiänne Teslan ja Muskin suhteen vaan täällä on moni kirjoittaja jo vuosikausia sepittänyt, ettei osta Teslaa, koska Musk.

Minä olen eriyttänyt yrityksen ja määräysvaltaa käyttävän ja vastasit minulle eikä ole tarpeen teititellä.

Ilmaisin mielipiteeni Muskista jo vuosia sitten SECin asetettua hänelle sanktioita lain vastaisesta markkinamanipulaatiosta
    ("funding secured")

--740 GLE

Käytätkö itsestäsi me-muotoa vai miksi koet, että kirjoittamani "te" oli teitittelyä? Sinähän kirjoitit "me muut".

Muskista on tehty klikkiotsikoita ja häntä on kritisoitu jo vuosia sitten. Musk on jo kauan jakanut mielipiteitä ja monissa kirjoituksissa täälläkin on sanottu, että se ja se ei osta Teslaa, koska Musk. "Te" ette tosiaan ole eriyttäneet Teslaa ja Muskia.

Minä en ole sanonut jakavani Muskin mielipiteitä, mutta hyväksyn sen, että hän ei ole Jeesus. Yksi Hesarin kolumnistihan muutama vuosi sitten kirjoitti Muskin olevan uusi Jeesus. Taisi olla viime viikonlopun Hesarissa, kun hän kirjoitti, ettei Musk olekaan Jeesus, koska kaveeraa Trumpin kanssa ja pitää muita ihmisiä pelinappuloinaan.

Musk sai rangaistuksen Antti Rinteen tapaisesta puheesta, että rahaa on. Ja vähän myöhemmin Teslan arvo oli moninkertaistunut ja tehnyt osakkeenomistajista rikkaita. Niistäkin, jotka ostivat Teslaa Muskin puheiden takia.

Samaa mieltä, tuskin vaikuttaa. Mutta on muitakin väistökokeen tekijöitä kuin TM ja tulokset erilaisia.

Totta, väistökokeita on useita, ja tässä vertailussa kaikki vertailukohteet testattiin yhtäläisissä olosuhteissa.

• @Lukija336949 kirjoitti:

@HybridRules kirjoitti:

Samaa mieltä, tuskin vaikuttaa. Mutta on muitakin väistökokeen tekijöitä kuin TM ja tulokset erilaisia.

Totta, väistökokeita on useita, ja tässä vertailussa kaikki vertailukohteet testattiin yhtäläisissä olosuhteissa.

Jaahas, taitava kuljettaja vie autoa ja klikkiotsikko on hakusessa. Lavealla tiellä on monenlaista suoritusta.

Jaahas, taitava kuljettaja vie autoa ja klikkiotsikko on hakusessa. Lavealla tiellä on monenlaista suoritusta.

Harjoitus tekee mestarin, eikö vain? 😊

Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit