[b]Punto/Micra/Polo/Golf[/b]

8 kommenttia

Olen ostamassa käytettyä n. 5000 € autoa. Naisena en kovin hyvin tunne noita eri automerkkien vikoja/puutteita tai hyviä puolia. Siksi kyselenkin teiltä miehiltä, mitä autoa kannattaisi harkita? Entinen autoni on Jetta ja nyt haluaisin pienen ja vähäruokaisen auton, v. 95 -96. Kertokaa kokemuksianne. Kiitos etukäteen! :smile:

[perkipii muokkasi tätä viestiä 14.05.2004 klo 12:41]
  
    1. VW Golf on pykälää suurempi (ja kalliimpi) auto kuin muut mainitsemasi. Jos raha ei aiheuta ongelmia, niin ehdotan valittavaksi sopivasti ajettua ja sopivan hintaista Golfia.
      2. Henkilökohtaisia kokemuksia mainitsemistasi autoista minulla on 95 -mallin Micrasta ja 92-mallin Golfista. Micra oli neljän vuoden ajan (99 - 03) toimiva ja luotettava kulkuneuvo, mutta omissa käsissäni se tuntui turvattomalta (ei turvatyynyjä, ABS-jarruja tai muutakaan turvatekniikkaa). -92 Golf (1,8 l moottorilla) (käytössäni 97-2001) oli siihen astisista autoistani selvästi paras ja luotettava kulkuväline.
      
  • 1.Golf on melko tilava, hyvä ajettava aut, dieselkoneet vie vähän bensaa.
    2.Punto, Suomen suosituin pikkuauto jo neljä vuotta, en usko että on huono. Pieniä sähköongelmia voi olla. Puntossa on hauska kaupunkiajettavuus.
    3.Micra pieni ja melko näppärä, kuluttaakin vähän. Kiva parkkeerata.
    4.Polo, hyvä autohan se on. Ei mikään kovin ihmeellinen. Mutta hyvä perus pikkuauto.

      
  • Lainaus:
    15.05.2004 klo 13:00 TK-85 kirjoitti
    1.Golf on melko tilava, hyvä ajettava aut, dieselkoneet vie vähän bensaa.


    Kuinka moni dieselkone vie vähän bensaa? :wink:

      
  • Micra. Luotettava peruskaupunkiauto, maantieajo yhtä tuskaa. Omissani (2 kpl) ei ollut juuri mitään vikoja, mutta alustan ruostetilanne kannattaa tsekata. Halpa ajaa ja vakuuttaa. Suosittelen ehdottomasti jos auto tulee vain kaupunki/pikkutie -käyttöön.

    Punto. Kannattaa ostaa uudempi korimalli, se on laadukkaampi, tukevampi ajaa ja turvallisempi (4 tähteä) kuin vanha korimalli. Silti laatu on kysymysmerkki, ainakin omassani oli yhtä sun toista sanomista. Käytettyjä tarjolla todella paljon, tingi!!

    Volkkareista minulla ei ole omakohtaista kokemusta, mutta ymmärtääkseni ovat ihan hyviä ja laadukkaita autoja. Tosin myös kalliita, eli joudut tyytymään vanhempaan ja enemmän ajettuun kuin Micran tai Punton tapauksessa. Poloa näkyy käytettynä olevan tarjolla niukasti, eli hyvän ja kohtuuhintaisen löytäminen voi olla kovan työn takana.

      
  • :smile: Kiitos vastanneille, niistä oli tosi suuri apu. Olen kallistumassa VW:n puoleen!

      
  • :wink: Siis golfin dieseli kone vie erityisen vähän bensaa. Näin oli ainakin joitakin vuosia sitten. Kilpailija dieselit veivät vähintään litran vähemmän.
    -96 Golf dieseli vei noin 4,9 litraa sadalla kuin vastaava diesel corolla vei yli 6 litraa samanlaisessa ajossa.

      
  • Siis golfin dieseli kone vie erityisen vähän bensaa.

    Bensaa? Eköhän kyse ole dieselin kulutuksesta kumminkin :smile:

      
  • Taas mokailin kiitos SS! :grin: :wink:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit