AUDI A4 1.8T

7 kommenttia

Olen yrittänyt kaivaa tietoja kyseisestä autosta mutta hieman huonolla menestyksellä... Eli kaipaisin hieman tietoja auton plussista ja miinuksista.
Kaikkihan tietää että Audi osaa tehdä laadukkaita autoja koriltaan mutta tekniikan puolelta monella voi olla hieman sormi suussa.
Minkälaisia käyttökokemuksia teillä on ko. autosta?

Moottori?
Vetonivelet?
Tukivarret?
Sähköongelmat?

Kun Audilla ja varsinkin tuolla 18T Audilla on ajettu 200 000km, onko se jo niin sanotusti tiensä ehtoo puolella?

Kirjoitelkaa kaikki mahdolliset viat...
Kiitos!

  
  • Meidän Audissa aukesivat ikkunat itsestään, mutta huollossa se hoidettiin nopeasti.
    Radio ei toiminut, huolto hoiti taas asian nopeasti ja sanoi että johdot oli kytketty väärin??
    Lamppuja olemme joutuneet vaihtamaan liian usein ja Audissa (kuten varmasti monessa muussakin uudessa autossa) on hankala itse vaihtaa.

    Tämä oli tällainen aika huono vikalista, mutta tällaisia ongelmia meillä on ollut.

      
  • Tyyppivika on alimitoitetut etupään nivelet, koiranluut ainakin ovat kulutustavaraa.

      
  • Niin olen kuullut, että nivelet olis vähän niin kuin kertakäyttötavaraa... Mutta, olen myös kuullut että tilanne on hieman parempi noissa tehokkaimmissa versioissa kuten 1.8T -mallissa eli niissä olis hieman jykevämmät vermeet asennettuna. Pitäneekö sitten paikkaansa...??!

      
  • 03 1.8T aj. 35 000 km.
    Ei ongelmia. :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    06.06.2004 klo 12:40 Tuomas Kärpijoki kirjoitti
    Meidän Audissa aukesivat ikkunat itsestään, mutta huollossa se hoidettiin nopeasti.
    Radio ei toiminut, huolto hoiti taas asian nopeasti ja sanoi että johdot oli kytketty väärin??
    Lamppuja olemme joutuneet vaihtamaan liian usein ja Audissa (kuten varmasti monessa muussakin uudessa autossa) on hankala itse vaihtaa.

    Tämä oli tällainen aika huono vikalista, mutta tällaisia ongelmia meillä on ollut.


    Volvo S60:ssa oli lähes kaikki sähköviat ja ikkunatkin aukeilivat talvisin.
    Nyt vuoden verran sen tilalla ollut A4 1.8T eikä bensatankin magneettilukkovian (vikailmoitus kojelautaan) muuta ongelmaa ja lukon vaihdon jälkeen tuokin probleema hävisi.
    Vähän kilometrejä mutta niin oli S60:llakin ja VOlvoa sai aina hinata korjaamolle tienjätön vuoksi.
    Tämän vuoksi (Bilian kyvyttömyys korjata vikoja) taksikuskitkin ovat vaihtaneet monesti VOlvosta Mersuihin tai VAG- konsernin autoihin.

    JOs ajomukavuutta kohtuuhinnalla niin silloin Saab 9- 5 on kyllä ykkönen mutta hieman huokeammalla A4 tarjoaa aivan riittävästi vastinetta. Kohtuulliset penkit,hallintalaitteet ja näppärä ohjaus. Jämäkät rakenteet ja tyylikäs ulkomuoto. Riittävän hyvät talviajo-ominaisuudet. TOisaalta farmari maksaa liikaa, säästösyistä tuli hankittua A4 sedan täksi kakkosautoksi.


      
  • Lainaus:
    06.06.2004 klo 12:40 Tuomas Kärpijoki kirjoitti
    Meidän Audissa aukesivat ikkunat itsestään, mutta huollossa se hoidettiin nopeasti.
    Radio ei toiminut, huolto hoiti taas asian nopeasti ja sanoi että johdot oli kytketty väärin??
    Lamppuja olemme joutuneet vaihtamaan liian usein ja Audissa (kuten varmasti monessa muussakin uudessa autossa) on hankala itse vaihtaa.

    Tämä oli tällainen aika huono vikalista, mutta tällaisia ongelmia meillä on ollut.


    Radio on AUdeissa usein se minkä liike on sattunut asentamaan tai asiakas pyytämään. A4:ssä meillä on aivan kohtuullinen Blaukkari. Ei mitään ongelmaa audiovärkeissä.
    Audin peruskaiuttimet ovat yllättävän hyvät huomattavasti paremmat kuin tyyriimmät S60 H601 järjestelmä + kaiuttimet. Volvoa ei kyllä enää hankkisi... Audia voisi harkita myöhemminki.

      
  • Mutta tietääkseni Audi aanelosta on pidetty luottettavana. Ja vanhempi aanelos malli selvisi hyvin TM:n 50000 tai 60000 kilometrista.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit