passatin laatu romahti -97

10 kommenttia

Vielä 1,5 vuotta sitten olin passat fani ,mutten enää.Omistan tänään 3:nen passatin.-99 mallin.Edelliset passatit olivat autoja isolla a:lla.Uusikorimalli Passatin kokemuksia , toiset vetonivelen kumit, kuusi,toistan siis kuusi kappaletta tukivarsia on vaihdettu eikä maahantuoja korviaan loksauta.Öljynvaihtoväliä ei voi kasvattaa yli 10 000 km koska tukivarret ei kestä pidempään.Autolla ajetaan kestopäällyste teitä.Volkswagen Passat ei kestä Suomen katsastus ajanjaksoja. Kuluttajan suoja asiamiehen pitäisi ehdottomasti kieltää liikennöinnin passat merkkisiltä ajoneuvoilta koska ne ovat liikenneturvallisuusriskejä.
Auto jonka perustus ei kestä normaalia liikennettä ei saisi olla liikennevirran mikana.Kyse on siis TDI diesel passatista jonka pitäisi todellisuudessa olla paljon ajavan kuljettajan ajoneuvo. Kokemuksen ääni. Älä misään tapauksessa osta passattia.Jos etupäässä on klappia kaikki tukivarret on vaihdettava, siis kaikki 8 tukivartta, koska jos vaihdat yhden se joutuu liian kovalle rasitukselle , ja muutaman tuhannen kilometrin jälkeen uusi tukivarsi on taas väljä. Kaikkien tukivarsien vaihto maksaa 1000 euroa.Kysyn miksi Passatin omistajan pitäisi maksaa tämän 1000 euroa koska muiden merkkien omistajien ei tarvi. Volkswagenilla on näköjään varaa tälläiseen pelleilyyn, minä en milloinkaan osta enää kyseistä merkkiä.

  
  • Vuoden -99 Passat ei ole mikään "uusikorimalli", 3BG (=uusin) tuli vasta vuonna 2000. Sitä ennen valmistetiin 3B-korimallia (taisi tulla vuonna 96 tai 97).

      
  • Lainaus:
    10.07.2004 klo 10:01 Drvr kirjoitti
    Vuoden -99 Passat ei ole mikään "uusikorimalli", 3BG (=uusin) tuli vasta vuonna 2000. Sitä ennen valmistetiin 3B-korimallia (taisi tulla vuonna 96 tai 97).

    Haloo,on se uusi korimalli kun uudenpaa ei vielä ole tullut. Uusi tulee tämän vuoden lopulla.

      
  • Samaa ongelmaahan on ollut muissakin konsernin tuotteissa? Ainakin Golf, A4 ja A6 ovat jossain vaiheessa olleet tapetilla.

    Mietiskelin vain, että olisikohan ongelma ratkaistavissa tarvikeosilla? Josko jokin toinen valmistaja VW:n "hovihankkijan" sijaan olisi panostanut enemmän kestävyyteen.

      
  • 2002 mallinen 120,000km ajettu V6 4motion, 3 kertaa öljynvaihdossa tähän mennessä eikä mitään vikaa. Mielestäni ihan huippulaatua, ostan vuoden päästä uuden, toivottavasti jättimaskisen!

      
  • Passatit on kutsuttu tukivarsien vaihtoon... mielestäni valmistaja / maahantuoja on reagoinut asiaan (tosin monta vuotta liian myöhään mutta kuitenkin).

    Ja mitä tekemistä tukivarsilla on öljynvaihdon kanssa?

      
  • ja ainoa ongelma on ollut etta ei tahdo kaynnistya jos on ollut parikin paivaa tallissa. osittain helpotti kun lisasin hieman akkuvetta akkuun mutta vielakin joskus ongelmia - vieko niin paljon virtaa seisoessa?

      
  • -98 1.8T farkku 144000 ajettu. Ostin 2001 kesällä 47000 ajettuna. Olen ollut tosi tyytyväinen autoon. Joitain pikkuvikoja ollut.

    Kuskin penkinlämmitin ollut mykkä pari vuotta - elementti rikki ja turhan kallis korjata.

    Kuskin oven lukkopesä meni ihan hervottomaksi ja ikkunat aukeilivat ittekseen millon sattuu. Ikkunathan saa auki pitämällä avainta avaus-asennossa vähän aikaa. Lukkopesän tilaamisen ajan piti pitää autoa tallissa ikkunahässäkän takia. Pesä ei ollut pahan hintainen.

    Ekat kallistuksenvakaajan pystytangot vaihdatin kolinan takia 137000 kohdalla.

    Akku meni 144000 kohdalla tällä viikolla. Ensin pari kertaa startatessa nahkeasti käyntiin ja kolmannella kerralla ei ollenkaan. Uusi akku ja taas mennään.

    Muuten pelannut hienosti.

    Samaa ihmettelen minäkin - mitä tekemistä tukivarsilla on öljynvaihtojen kanssa?

      
  • [quote title="09.07.2004 klo 23:16 vepu kirjoitti"]

    "toiset vetonivelen kumit, kuusi,toistan siis kuusi kappaletta tukivarsia on vaihdettu eikä maahantuoja korviaan loksauta.Öljynvaihtoväliä ei voi kasvattaa yli 10 000 km koska tukivarret ei kestä pidempään"

    Voisko tuon kohdan saada selkokielellä? Öljynvaihdolla ei ole sitten mitään tekemistä tukivarsien kanssa. Tukivarsissa on kumipuslat, joita yleensä ei tarvi vaihtaa 200.000km:n aikana. Ehkä tarkoitat ylä- tai alapalloniveliä? Nekään eivät ole miesmuistiin olleet enää rasvattavia.

    "Jos etupäässä on klappia kaikki tukivarret on vaihdettava, siis kaikki 8 tukivartta, koska jos vaihdat yhden se joutuu liian kovalle rasitukselle , ja muutaman tuhannen kilometrin jälkeen uusi tukivarsi on taas väljä. Kaikkien tukivarsien vaihto maksaa 1000 euroa."

    Ethän ole pilvessä tms.? Laske uudestaan kuinka monta tukivartta autossasi on, vaikka etu- ja takapää mukaanlukien. Katsoin piruuttani Bilteman luetteloa, siinä kaikki 2 kpl tukivartta maksaa eteen € 50,- kpl. Motonetissä hiukka kalliimpia, mutta siinä suunta, siis täydellisinä, kaikkineen. Mutta kumipuslat niissä vain vaihdetaan, € 5-8/ kpl, ellei rauta ole vääntynyttä. Olet nyt ymmärtänyt jotain väärin.

      
  • Jos nyt oikein ymmärsin rivien välistä, niin vepu vai vipu, vai mikäsenimimerkkinytolikaan, tarkoittaa sitä, että ajaisi samoilla öljyillä mieluusti yli 10tkm, mutta koska tukivarret pettävät on auto vietävä aina alle 10tkm ajettuna korjaamolle -molle. Ja samalla on sitten pakko vaihtaa oilit, koska kuka nyt haluaa korjaamolle yhtenään rampata.

    Osuikohan ollenkaan lähelle sitä, mitä alkuperäinen herra tarkoitti?

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit